• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 9. jūnija noteikumi Nr. 520 "Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000""". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.06.2009., Nr. 93 https://www.vestnesis.lv/ta/id/193317

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.525

Par Latvijas Republikas valdības un Krievijas Federācijas valdības protokolu par 2006.gada 25.maija Nolīguma starp Eiropas Kopienu un Krievijas Federāciju par atpakaļuzņemšanu īstenošanu

Vēl šajā numurā

16.06.2009., Nr. 93

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 520

Pieņemts: 09.06.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.520

Rīgā 2009.gada 9.jūnijā (prot. Nr.39 16.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000””

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

Izdarīt Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildi­nājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglo­merācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000”” (Latvijas Vēstnesis, 2007, 205.nr.; 2008, 47., 80.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 3.punktā skaitli un vārdu “294 824 600 latu” ar skaitli un vārdu “294 826 278 lati”.

2. Izteikt 8. un 9.punktu šādā redakcijā:

“8. Projekta izmaksu attiecināmības sākuma un beigu datumu nosaka civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu (izņemot lielos projektus). Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktajām darbībām un ir samērīgas un pamatotas.

9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regu­lā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģio­nālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regu­lu (EK) Nr.1260/1999, kā arī Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. izmaksas, kas saistītas ar Kohēzijas fonda projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu iesniegšanai atbildīgajā iestādē, lai varētu pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu:

9.1.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;

9.1.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;

9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.4. būvdarbu izmaksas;

9.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un ieregulēšanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 11.7.apakšpunktā minētās izmaksas.”

3. Papildināt noteikumus ar 10.1 punktu šādā redakcijā:

“10.1 Ar kopējām attiecināmajām izmaksām šajos noteikumos saprot šo noteikumu 9.punktā minētajiem nosacījumiem atbilstošu izmaksu summu, kas ir noteikta pirms Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispā­rīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.panta piemē­rošanas.”

4. Izteikt 11.punktu šādā redakcijā:

“11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

11.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;

11.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz 4 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;

11.3. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

11.4. būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

11.5. notekūdeņu attīrīšanā uzkrāto dūņu pārstrādes un apsaimniekošanas izmaksas;

11.6. elektrolīniju izbūves izmaksas;

11.7. tāda aprīkojuma iegādes izmaksas, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves pasākumiem.”

5. Papildināt II nodaļu ar 11.1 un 11.2 punktu šādā redakcijā:

“11.Kohēzijas fonda projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz 5 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumos 9.punktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai. Pirms finanšu rezerves izmantošanas veic attiecīgos grozījumus civil­tiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īste­nošanu.

11.2 Kohēzijas fonda projekta iesniegumā neiekļauj šādas izmaksas:

11.1. nekustamā īpašuma pirkuma izdevumus (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas);

11.2  2. ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus (izņe­mot gadījumus, ja šo objektu atrašanās vietā projekta infrastruktūras veidošana ir ekonomiski un tehniski pamatota);

11.3. projekta ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu, ilgstošai lietošanai pare­dzētu iekārtu iegādes izmaksas (arī tādu iekārtu iegādes izmaksas, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā);

11.4. administratīvajiem vai projekta vadības mērķiem izmantojamu, ilgstošai lietošanai paredzētu iekārtu izmaksas (arī datortehnikas un transport­līdzekļu izmaksas);

11.5. lietotu iekārtu pirkuma izdevumus;

11.6. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

11.7. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu (tai skaitā līzin­gu);

11.8. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;

11.9. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumus;

11.10. Kohēzijas fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un administratīvos izdevumus projekta vadībai, finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas, kā arī publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie pub­liskie pakalpojumi pārsniedz minimālās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdz­­finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošinā­šanu;

11.11. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu darījumiem, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izde­vumus.”;

6. Izteikt 19. un 20.punktu šādā redakcijā:

“19. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlasi izsludina trijās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamajam Kohēzijas fonda līdzfinansējumam:

19.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 162132740 latu;

19.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 114883844 lati;

19.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir vismaz 17809694 lati;

19.4. ja pirmajai un otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza trešās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai (2.pielikums).

20. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs aktivitātes ietvaros Kohē­zijas fonda līdzfinansējumu saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu var saņemt vienu reizi, bet uzaicināt ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēju atlases kārtas ietvaros iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesnie­gumu var trīs reizes. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem – pašvaldībām, pašvaldību iestādēm un aģentūrām, kā arī kapitālsabiedrībām, kas sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus šo noteikumu 2.pielikumā minētajās projekta teritorijās –, nosūta:

20.1. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.projektu grupas teritorijās – mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā;

20.2. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.projektu grupas teritorijās – 2009.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakal­pojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā;

20.3. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.projektu grupas teritorijās – 2010.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakal­pojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā.”

7. Papildināt IV nodaļu ar 23.1 punktu šādā redakcijā:

“23.Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada 15.decembra.”

8. Izteikt 28. un 29.punktu šādā redakcijā:

“28. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 39., 40., 41., 42. un 43. vai 44., 45., 46. un 47.punktā minētajiem kritērijiem.

29. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas pielikumā pievieno šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētos dokumentus.”

9. Svītrot 30.punktu.

10. Izteikt 31.punktu šādā redakcijā:

“31. Atbildīgā iestāde izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji, kā arī to biedrību un nodibinājumu pārstāvji, kuru darbības mērķis saistīts ar vides aiz­sardzības jautājumiem. Vadošās iestādes pārstāvji vērtēšanas komisijā piedalās novērotāja statusā.”

11. Izteikt 33.punktu šādā redakcijā:

“33. Kohēzijas fonda projektu iesniegumus vērtē atbilstoši administratī­vajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (4.pie­likums):

33.1. atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Ja Kohēzijas fonda projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attie­cināms uz konkrēto Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju, Kohēzijas fonda projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē;

33.2. atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu:

33.2.1. Kohēzijas fonda projekta iesnie­guma vērtējumā atbilstoši šo notei­kumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 6.punktā minētajiem kritērijiem katrā jāsaņem vismaz viens punkts;

33.2.2. Kohēzijas fonda projekta iesnie­guma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 5., 7. un 8.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu punktus.”

12. Papildināt noteikumus ar 33.1 punktu šādā redakcijā:

“33.1 Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus šādā secībā:

33.1 1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pieli­kuma 36., 37., 39. un 40.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;

33.1 2. ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.1 1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo notei­kumu 4.pielikuma 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 24., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 38., 41., 44., 45., 46., 47. un 48.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;

33.1 3. ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 22., 23., 25., 33., 34., 35., 42., 43. un 49.punktā minē­tajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.apakš­punktu. Ja projekta iesniegums neatbilst kvalitātes kritē­rijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu netur­pina;

33.1 4. ja projekta iesniegums atbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo notei­kumu 4.pielikuma 50.punktā minētajam kritērijam.”

13. Izteikt 34.punktu šādā redakcijā:

“34. Ja divi vai vairāki Kohēzijas fonda projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu summu, tos projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:

34.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam;

34.2. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 2.punktā minētajam kritērijam;

34.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam;

34.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam.”

14. Papildināt noteikumus ar 35.1 punktu šādā redakcijā:

“35.1 Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:

35.1. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem adminis­tratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem;

35.2. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikuma 50.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam.”

15. Izteikt 37. un 38.punktu šādā redakcijā:

“37. Lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisko līgumu vai vieno­šanos par projekta īstenošanu:

37.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);

37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētajam kritērijam;

37.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 42. un 43.punktā minētajam kritērijam;

37.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 11.1 punktam;

37.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;

37.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam kritērijam;

37.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam kritērijam;

37.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēk­resursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam;

37.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam.

38. Atbildīgās iestādes vadītājs lielajiem projektiem pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un nosaka, kāda Kohēzijas fonda projekta iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj Kohēzijas fonda projekta iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu 36.punktam. Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā:

38.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);

38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētajam kritērijam;

38.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 42. un 43.punktā minētajam kritērijam;

38.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecinā­mās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 11.1 punktam;

38.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;

38.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam kritērijam;

38.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam kritērijam;

38.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam;

38.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam.”

16. Izteikt 39.2 un 39.3 punktu šādā redakcijā:

“39.2 Ja lēmumā ietvertais nosacījums nav izpildīts vai nav izpildīts termiņā, kas noteikts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, vai šo noteikumu 35.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.

39.3 Atzinumu, kurā ir konstatēts, ka projekta iesniedzējs nav izpildījis lēmumā ietverto nosacījumu, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.”

17. Izteikt 46.punktu šādā redakcijā:

“46. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos norma­tīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām projekta izmaksām.”

18. Izteikt 60.punktu šādā redakcijā:

“60. Ja pēc tam, kad noslēgts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā (5.pielikums). Grozījumi pro­jektā nevar paredzēt civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā noteiktā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma palielināšanu.”

19. Izteikt 61.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“61.1. Kohēzijas fonda projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās un izmaiņas nepārsniedz 20 % no to summas, kā arī ja tas ir saistīts ar grozījumiem iepirkumu plānā;”.

20. Izteikt 66.punktu šādā redakcijā:

“66. Šo noteikumu 2.pielikumā minētos 1., 2. un 3.projektu grupas sarakstus precizē līdz 2010.gada 1.oktobrim.”

21. Izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā (1.pielikums).

22. Izteikt 2.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums).

23. Izteikt 3.pielikumu jaunā redakcijā (3.pielikums).

24. Izteikt 4.pielikumu jaunā redakcijā (4.pielikums).

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 17.jūniju.


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.520

“1.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei

1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. risku analīze;

1.3. alternatīvu analīze;

1.4. ekonomiskā analīze.

2. Finanšu analīzi veic, piemērojot aktuālos makroekonomiskos rādītājus, kurus atbildīgā iestādē publicē savā mājaslapā (www.vidm.gov.lv).

3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas:

3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantu;

3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem vai arī jāsniedz aprēķini, kuri pierāda pakalpojumu saņēmēju zemu finanšu kapacitāti, kas neļauj paaugstināt tarifus līdz šādam līmenim;

3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums (0. gads) ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā;

3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi.

4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus:

4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem;

4.2. izdevumi, kuri saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu.

5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu.

6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas:

6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi;

6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem;

6.3. finanšu avoti;

6.4. kredītsaistības, to analīze triju gadu laikposmam;

6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas;

6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze;

6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi, atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam.

6.8. darbības naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados.

7. Izmaksu un ieguvumu analīze. Atbildīgā iestāde izstrādā vadlīnijas projektu iesniedzējiem izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai.

8. Ekonomiskās analīzes mērķis ir pierādīt, ka projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli (ENPV > 0).”

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.520

“2.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Projektu saraksts

2007.–2008.gada perioda projektu saraksts (1. projektu grupas saraksts)

Nr.

Projekta nosaukums

Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, latos

1.

Aizkraukles ūdenssaimniecības attīstības II kārta

1 823 486

2.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aizputē

2 338 017

3.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Alojā, Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta

3 859 136

4.

Ādažu ūdenssaimniecības attīstības projekts

5 087 277

5.

Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta, Baldone

3 274 728

6.

Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 3.kārta, Baložu pilsētā

6 306 882

7.

Balvu ūdenssaimniecības attīstības II kārtas projekts

2 808 873

8.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Brocēnos

1 118 269

9.

Ūdenssaimniecības attīstība 19 Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2.kārta, Carnikava

4 300 932

10.

Cēsu ūdenssaimniecības attīstības projekta III kārta

5 671 589

11.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Dundagā

1 592 115

12.

Notekūdeņu attīrīšanas iekārtu, dzeramā ūdens ūdensgūtnes un attīrīšanas stacijas izbūve, ūdensvada un kanalizācijas tīklu atjaunošana un paplašināšana Ērgļos

3 042 829

13.

14 Kurzemes reģiona pilsētu ūdenssaimniecību attīstības projekts – Grobiņa

2 050 230

14.

Gulbenes ūdenssaimniecības attīstības II kārta

5 728 754

15.

Ikšķiles ūdenssaimniecības attīstības I kārta

6 601 518

16.

Ūdenssaimniecības attīstība Ilūkstē

1 610 774

17.

Jaunpiebalgas ūdenssaimniecības attīstības I kārta

2 092 479

18.

Jēkabpils ūdenssaimniecības attīstības II kārta

8 966 375

19.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kandavā

2 016 118

20.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kārsavā

2 755 494

21.

Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II.kārta, Aizkraukles rajona Kokneses pagastā

2 332 494

22.

Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas baseinu pašvaldībās, II kārta, (Krāslavas pilsēta)

10 961 125

23.

Ūdenssaimniecības attīstība Kuldīgas pašvaldībā

6 130 285

24.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Liepā

2 502 664

25.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Līgatnē

1 104 274

26.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Lubānā

872 809

27.

Ūdenssaimniecības attīstība Ludzā

4 673 949

28.

Madonas ūdenssaimniecības attīstības II kārta

9 144 816

29.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mālpilī

1 077 790

30.

Ūdenssaimniecības attīstība Maltā

1 081 594

31.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mazsalacā

3 724 211

32.

Ogres ūdenssaimniecības attīstība, II kārta

7 081 217

33.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Pļaviņās

2 246 051

34.

Ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu rekonstrukcija un izbūve Priekules pašvaldībā

2 433 492

35.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rīgā

14 491 924

36.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rojā

766 887

37.

Rūjienas ūdenssaimniecības attīstība, Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2. kārta

4 465 531

38.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Saldū

3 537 808

39.

Ūdenssaimniecības attīstība Saulkrastos, Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 3.kārta

3 916 252

40.

Skrīveru pagasta ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība

3 378 852

41.

Ūdenssaimniecības attīstība 14 Kurzemes reģiona pašvaldībās, Skrunda

1 085 425

42.

Stendes pilsētas ūdenssaimniecības attīstības projekts

1 106 782

43.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Talsos

4 948 497

44.

Ūdenssaimniecības attīstība 14 Kurzemes reģiona pašvaldībās - Ugāle

973 695

45.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ulbrokā

3 979 928

46.

Ūdens ieguves vietas sakārtošana, ūdensapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve Vaiņodes pašvaldībā

893 784

47.

Ūdenssaimniecības attīstība 19 Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2.kārta, Vangaži

3 814 908

48.

Varakļānu ūdenssaimniecības attīstības I kārta

3 859 489

49.

Ūdenssaimniecības attīstība Viļakā

1 249 989

50.

Ūdenssaimniecības attīstība Viļānu pašvaldībā, 3.kārta

1 547 831

51.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Zilupe

1 458 095

KOPĀ izmaksas:

183 888 323

 

2009.–2011. gadu perioda projektu saraksts (2. projektu grupas saraksts)

Nr.

Projekta nosaukums

Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, latos

1.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Alūksnē

1 103 402

2.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aucē

1 233 421

3.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Babītē

3 523 156

4.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Bauskā

2 958 102

5.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Dagdā

1 159 626

6.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Dobelē

3 352 375

7.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Iecavā

2 312 927

8.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Īslīcē

2 002 991

9.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jaunjelgavā

772 381

10.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jelgavā

12 552 079

11.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jūrmalā

16 164 492

12.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kalnciemā

1 104 807

13.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ķekavā

2 705 795

14.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Lielvārdē

1 988 935

15.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Limbažos

6 296 421

16.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Līvānos

2 185 720

17.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mārupē

4 408 689

18.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ozolniekos

1 734 520

19.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Preiļos

2 114 737

20.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Priekuļos

1 054 908

21.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rēzeknē

7 738 574

22.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Salacgrīvā

1 771 066

23.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Siguldā

2 318 550

24.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Smiltenē

1 216 553

25.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Tukumā

10 389 551

26.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Valkā

3 886 506

27.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Valmierā

7 738 574

28.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Vecumniekos

1 254 505

29.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ventspilī

7 028 040

30.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Viesītē

812 441

Kopā

114 883 844

 

2010.–2013.gadu perioda projektu saraksts (3.projektu grupas saraksts)

Nr.

Apdzīvotā vieta

1.

Cesvaine

2.

Daugavpils

3.

Jaunolaine

4.

Ķegums

5.

Liepāja

6.

Olaine

7.

Salaspils ”

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs

3.pielikums

PDF 282kb

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.520

“3.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

KN520P3_PAGE_01.JPG (86734 bytes)

KN520P3_PAGE_02.JPG (82514 bytes)

KN520P3_PAGE_03.JPG (138165 bytes)

KN520P3_PAGE_04.JPG (105439 bytes)

KN520P3_PAGE_05.JPG (131579 bytes)

KN520P3_PAGE_06.JPG (103482 bytes)

KN520P3_PAGE_07.JPG (95933 bytes)

KN520P3_PAGE_08.JPG (71619 bytes)

KN520P3_PAGE_09.JPG (56591 bytes)

KN520P3_PAGE_10.JPG (82261 bytes)

KN520P3_PAGE_11.JPG (91950 bytes)

KN520P3_PAGE_12.JPG (139454 bytes)

KN520P3_PAGE_13.JPG (137529 bytes)

KN520P3_PAGE_14.JPG (151065 bytes)

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

4.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.520

“4.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.

Projekta gatavības stadija:

jāiegūst vismaz 1 punkts

1.1.

projekta iesniedzējs nav sagatavojis tehniskās specifikācijas būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem un nav izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkuma līgumam

0

1.2.

sagatavota tehniskā specifikācija apvienotā būvdarbu un projektēšanas iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem

1

1.3.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkumam

2

1.4.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts visiem projekta plānotajiem būvdarbu iepirkumam

3

2.

Projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu:

jāiegūst vismaz 1 punkts

2.1.

autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa lielāka par 3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

0

2.2.

autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 3 līdz 3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

1

2.3.

autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 2,5  līdz 3 procentiem (neieskaitot) no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

2

2.4.

autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir mazāka par 2,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

3

3.

Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:

jāiegūst vismaz 1 punkts

3.1.

projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums

0

3.2.

projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

3.3.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

3.4.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

4.

Projekta iesniegumā ir veikta iespējamo alternatīvu (finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais risinājums) analīze un projekta ekonomiskā analīze:

jāiegūst vismaz 1 punkts

4.1.

nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

4.2.

analīze veikta tikai vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

4.3.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

4.4.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām

3

5.

Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām:

Piezīme. Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem - projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu.

Kritērijs dod papildu punktus

5.1.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem

1

5.2.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10  līdz 20 procentiem

2

5.3.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, to pārsniedz par 10 procentiem vai ir par 10 procentiem mazāks par to

3

5.4.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10  līdz 20 procentiem

4

5.5.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem

5

6.

Ilgtermiņa ieguldījumu novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta īstenošanas:

jāiegūst vismaz 1 punkts

6.1.

nav veikts novērtējums par plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem

0

6.2.

ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā, kas ir īsāks par 5 gadiem

1

6.3.

ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem

2

6.4.

ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus

3

1.1. kritēriji par horizontālām prioritātēm

Vērtējums punktos

7.

Projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta realizācijā (Makroekonomiskā stabilitāte):

Kritērijs dod papildu punktus

7.1.

mazāk nekā 5 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

1

7.2.

no 5 līdz 10 procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām

2

7.3.

vairāk nekā 10 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

3

8.

Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota attīstība):

Kritērijs dod papildu punktus

8.1.

teritorijas attīstības indekss lielāks par +0,33

1

8.2.

teritorijas attīstības indekss no -0,74 līdz +0,33

2

8.3.

teritorijas attīstības indekss mazāks par -0,75

3

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

9.

Projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumu Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000” 2.pielikumā iekļautā projekta īstenošanas teritorijā

N

10.

Ar pašvaldību ir noslēgts līgums, ja sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība. Līgumā noteikts:

N

10.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi

10.2.

prasība ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai nodrošinātu minēto pakalpojumu izpildi saskaņā ar katram konkrētajam pakalpojumam izvirzītajām prasībām

10.3.

līguma darbības laiks

10.4.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija

10.5.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības

10.6.

iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai

11.

Ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde. Pārvaldes lēmumā noteikts:

N

11.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi

11.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija

11.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi

12.

Ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra. Pārvaldes līgumā noteikts:

N

12.1.

pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi

12.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija

12.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi

13.

Projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darba dienu

N

14.

Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam.

Piezīme. Neattiecas uz projekta iesniedzēju, kas iesniedz projekta iesniegumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai

N

15.

Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā.

N

16.

Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina saimnieciskās darbības veicēja finansiālo stabilitāti pēc projekta realizācijas

N

17.

Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi

N

2.2. Kohēzijas fonda projekta atbilstība horizontālajai prioritātei – ilgtspējīga attīstība

Jā/Nē

18.

Projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīviem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu iedzīvotājiem

N

19.

Projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti

N

2.3. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē

20.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu:

N

21.

Projekta iesniegums atbilst vismaz vienai no aktivitātes atbalstāmajām darbībām:

N

21.1.

kvalitatīva dzeramā ūdens piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība

21.2.

ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana

21.3.

ūdenssaimniecības pakalpojumu, kas atbilst normatīvajos aktos
noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem, pieejamības nodrošināšana

22.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām:

P

22.1.

tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 procenti no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas

22.2.

būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 procenti no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas

22.3.

autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no
būvdarbu attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas

22.4.

būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas

22.5.

būvdarbu izmaksas

22.6.

piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un ieregulēšanai, ja šādas izmaksas paredzētas

23.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām

P

24.

Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

24.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums

24.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji un tie atbilst aktivitātes mērķim

24.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta īstenošanas teritorijā

24.4.

sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi

24.5.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi

24.6.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi ES un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā

24.7.

aprakstīta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu

25.

Projekta laika grafiks atbilst plānotajām projekta aktivitātēm

P

26.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

26.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra

26.2.

ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas

26.3.

ir plānota atbilstošu tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu)

26.4.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju

27.

Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika) atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu

N

28.

Projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta, piemērojot:

N

28.1.

reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

28.2.

reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

28.3.

atbilstošus konversijas faktoru rādītājus

28.4.

atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes

29.

Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti

N

30.

Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

31.

Pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta intensitāte noteikta atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000” un pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

32.

Projekta budžetā iekļautās izmaksas:

N

32.1.

ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas

32.2.

ir saskaņā ar būvdarbu tāmi

32.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam

32.4.

ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai

32.5.

atbilst prognozētajām tirgus cenām

33.

Projekta naudas plūsmas prognoze:

P

33.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi

33.2.

atbilst plānotajam laika grafikam

33.3.

atbilst projekta finanšu plānam

34.

Projekta iesniegumā plānotā projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

34.1.

projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai

34.2.

finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai

34.3.

tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai

35.

Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām

P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

36.

Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā

N

37.

Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

38.

Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

N

39.

Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā

N

40.

Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā

N

41.

Projekta iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona

N

42.

Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī elektroniskā versija, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā)

P

43.

Gan projekta iesnieguma oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā)

P

44.

Projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)

N

45.

Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)

N

46.

Projekta iesniegums izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)

N

47.

Projekta iesnieguma pielikumi ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)

N

48.

Projekta iesnieguma veidlapā aizpildītas visas tās sadaļas

N

49.

Projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

49.1.

ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama)

49.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā teritorijā

49.3.

būvdarbu tāme

49.4.

pašvaldības, kurā plānots veikt būvdarbus, apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam

49.5.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu

49.6.

Ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem

49.7.

pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai līguma starp pašvaldību un kapitālsabiedrību (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kopija

49.8.

licences par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība

49.9.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma

49.10.

pašvaldības lēmums par finansējumu, ja projektā paredzēts pašvaldības līdzfinansējums

49.11.

pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums

49.12.

pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu

49.13.

projekta naudas plūsmas prognoze

4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI

Jā/Nē

50.

Projekta iesniegumā plānotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumu Nr.836 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000” 2.pielikumā noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu konkrētajam ūdenssaimniecības infrastruktūras projektam un, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma

N

Apzīmējumi:

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida,

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmuma noteiktajā termiņā),

NA (neattiecas) – gadījumā, ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.”

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!