Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par patērētāju tiesību aizstāvju autoritātes stiprināšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.12.2008., Nr. 200 https://www.vestnesis.lv/ta/id/185594

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par PVN likmes paaugstināšanu medikamentiem

Vēl šajā numurā

23.12.2008., Nr. 200

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par patērētāju tiesību aizstāvju autoritātes stiprināšanu

 

Lai efektīvāk aizstāvētu iedzīvotāju intereses, jāstiprina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) autoritāte. Tā, tiekoties ar patērētāju tiesību aizstāvjiem, 10.decembrī secināja Saeimas Pieprasījumu komisijas deputāti.

Deputāti uzskata, ka jāmaina patērētāju sūdzību izskatīšanas kārtība, padarot to ātrāku, un jāpaplašina PTAC iespējas sabiedrību informēt par uzņēmumiem, kuri klientus apkrāpj, maldina, neatbild par preces kvalitāti un citādi ignorē tiem noteiktās prasības ievērot patērētāju tiesības.

Piemēram, tas dotu iespēju efektīvāk vērsties pret degvielas uzpildes stacijām, kas turpina iepildīt mazāk degvielas, nekā uzrāda. Pārsteidzoši bēdīgs fakts atklājās pavasarī veiktajā degvielas uzpildes staciju pārbaudē – gandrīz trešdaļā gadījumu tika iepildīts mazāk degvielas, nekā uzrādīja šoferiem izsniegtais rēķins. Turklāt jaunākie pārbaudes rezultāti liecina, ka situācija šajā jomā kopš pavasara ir pasliktinājusies, deputātus informēja PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.

Komisijas sēdē B.Vītoliņa paskaidroja, ka tieši nespēja ietekmēt tā sauktos sliktos uzņēmumus ir viena no galvenajām PTAC problēmām. Daļa uzņēmumu atsakās sadarboties un mērķtiecīgi novilcina sūdzību izskatīšanu. Saskaņā ar pašreizējo kārtību iedzīvotāju individuālās sūdzības tiek izskatītas kā civiltiesiski strīdi, kuru izskatīšana var turpināties gadiem.

Tāpat problēma ir lielo uzņēmumu izvēle regulāri maksāt sodus, nevis labot pārkāpumus. Sabiedrībā plaši ir izskanējušas PTAC nesaskaņas ar aviokompāniju “airBaltic”. Uzņēmums joprojām nepilda prasības internetā jau sākotnēji uzrādīt biļetes pilnu cenu, lai nerastos situācija, kad sākotnējo piecu latu vietā galu galā par biļeti apmaksai tiek prasīti 70 lati, norādīja B.Vītoliņa.

 

Saeimas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!