Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr. 983 "Noteikumi par atbalsta piešķiršanu tehnoloģiju pārneses un riska kapitāla jomā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.12.2008., Nr. 192 https://www.vestnesis.lv/ta/id/184991-noteikumi-par-atbalsta-pieskirsanu-tehnologiju-parneses-un-riska-kapitala-joma

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.563

Par M.Riekstiņa komandējumiem

Vēl šajā numurā

10.12.2008., Nr. 192

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 983

Pieņemts: 25.11.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.983

Rīgā 2008.gada 25.novembrī (prot. Nr.83 67.§)
Noteikumi par atbalsta piešķiršanu tehnoloģiju pārneses un riska kapitāla jomā
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 31.panta pirmās daļas 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka atbalsta piešķiršanas nosacījumus tehnoloģiju pārneses jomā (sagatavošanas kapitāla fondi) un riska kapitāla jomā (sākuma kapitāla fondi un riska kapitāla fondi) saskaņā ar Latvijas Republikas valdības un Eiropas Investīciju fonda līgumu par Eiropas Savienības struktūrfondu Ieguldījumu fonda ieviešanu:

1.1. finansējumu un darbības termiņu;

1.2. finanšu starpniekus, fondu investorus un fondus;

1.3. neatbalstāmās nozares;

1.4. atbalstāmās darbības;

1.5. fondu investīcijas un investīciju saņēmējus;

1.6. finanšu starpnieku vērtēšanas kritērijus;

1.7. atbalsta kumulācijas nosacījumus.
2. Sagatavošanas kapitāla fondiem sniedz finansējumu saskaņā ar Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula Nr.1998/2006) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 28.decembris, Nr. L 379).
3. Sākuma kapitāla fondiem un riska kapitāla fondiem sniedz finansējumu saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulu (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.800/2008) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008.gada 9.augusts, Nr. L 214/3).
4. Saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 44.pantu izveidotais Ieguldījumu fonds darbosies kā publiskais investors vairākos jaunizveidotos fondos (turpmāk – fondi).
5. Atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Eiropas Investīciju fonda 2008.gada 16.jūlijā noslēgtajam līgumam par Eiropas Savienības struktūrfondu Ieguldījumu fonda ieviešanu (turpmāk – Ieguldījumu fonda ieviešanas līgums) Ieguldījumu fondu ievieš Eiropas Investīciju fonds.
6. Sagatavošanas kapitāla fondos Ieguldījumu fonda investīciju apjoms nepārsniedz EUR 6 300 000 (LVL 4 430 000 pēc Latvijas Centrālās bankas valūtas maiņas kursa – 0,702804 LVL/EUR), kas ir aptuveni EUR 1 260 000 (LVL 890 000) gadā, ja investīcijas sadalītas vienādi visā investīciju periodā.
7. Sākuma kapitāla fondos Ieguldījumu fonda investīciju apjoms nepār­sniedz EUR 16 200 000 (LVL 11 390 000 pēc Latvijas Centrālās bankas valūtas maiņas kursa – 0,702804 LVL/EUR), kas atbilst aptuveni EUR 3 240 000 (LVL 2 280 000) gadā, ja investīcijas sadalītas vienādi visā investīciju periodā.
8. Riska kapitāla fondos Ieguldījumu fonda investīciju apjoms nepārsniedz EUR 42 420 000 (LVL 29 810 000 pēc Latvijas Bankas valūtas maiņas kursa – 0,702804 LVL/EUR), kas atbilst aptuveni EUR 8 480 000 (LVL 5 960 000) gadā, ja investīcijas sadalītas vienādi visā investīciju periodā.
9. Investīcijas fondos un investīcijas sīkos, mazos un vidējos komersantos var veikt līdz 2013.gada 31.decembrim.
10. Sagatavošanas kapitāla fondu ietvaros atbildīgais par de minimis atbalsta uzskaiti un piešķiršanu investīciju saņēmējiem ir finanšu starpnieks, kas to īsteno saskaņā ar normatīvajiem aktiem de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas jomā atbilstoši līgumam ar Eiropas Investīciju fondu.
11. Šo noteikumu izpratnē sīkie, mazie un vidējie komersanti ir personas, kas atbilst Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.pielikumā noteiktajai definīcijai. Saistītās personas šo noteikumu izpratnē atbilst Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.pielikumā noteiktajai saistīto komersantu definīcijai.
II. Neatbalstāmās nozares
12. Sagatavošanas kapitāla fondu ietvaros atbalstu piešķir visu nozaru projektiem, izņemot šādas nozares un projektus:

12.1. vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība;

12.2. apdrošināšana un finanšu starp­niecība;

12.3. komercpakalpojumi (operācijas ar nekustamo īpašumu; transport­līdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana);

12.4. azartspēles un derības;

12.5. ieroču, tabakas, alus un alkoholisko dzērienu ražošana, piegāde un tirdzniecība;

12.6. banku pakalpojumi;

12.7. zivsaimniecība un akvakultūra, uz ko attiecas Padomes 1999.gada 17.decembra Regula (EK) Nr.104/2000 par zivsaimniecības un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju;

12.8. lauksaimniecības produktu primārā ražošana saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas Līguma I pielikumu;

12.9. lauksaimniecības produktu pārstrāde un tirdzniecība saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas Līguma I pielikumu šādos gadījumos:

12.9.1. ja atbalsta apjomu nosaka, pamatojoties uz to produktu cenu un daudzumu, kurus attiecīgais komersants iepircis no sākotnējiem ražotājiem vai laidis tirgū;

12.9.2. ja atbalstu daļēji vai pilnībā nodod sākotnējiem ražotājiem;

12.10. darbībām, kas saistītas ar eksportu uz trešajām valstīm vai Eiropas Savienības dalībvalstīm (atbalsts tieši saistīts ar eksportētajiem daudzumiem, ar izplatīšanas tīkla izveidošanu un darbību vai ar citiem kārtējiem izdevumiem, kas saistīti ar eksporta darbībām);

12.11. darbībām, lai importētu preču vietā tiktu izmantotas vietējās preces;

12.12. ogļu nozares komersantiem saskaņā ar Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulu (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai;

12.13. kravas autotransporta līdzekļu iegādei komersantiem, kas veic komercpārvadājumus ar autotransportu;

12.14. grūtībās nonākušiem komersantiem atbilstoši Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.panta 7.punktā sniegtajai definīcijai;

12.15. komersantiem, uz kuriem attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu.
13. Sākuma kapitāla fondu un riska kapitāla fondu ietvaros atbalstu piešķir visu nozaru projektiem, izņemot šādas nozares un projektus:

13.1. vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība;

13.2. apdrošināšanas un finanšu starpniecība;

13.3. komercpakalpojumi (operācijas ar nekustamo īpašumu; transport­līdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana);

13.4. azartspēles un derības;

13.5. ieroču, tabakas, alus un alkoholisko dzērienu ražošana, piegāde un tirdzniecība;

13.6. banku pakalpojumi;

13.7. eksporta pasākumi – atbalsts, kas tieši saistīts ar eksporta apjomiem, ar izplatīšanas tīkla izveidi un izmantošanu vai ar citām kārtējām izmaksām, kas saistītas ar eksportu;

13.8. pasākumi, kas nodrošina, lai importētu preču vietā tiktu izmantotas vietējās preces;

13.9. lauksaimniecības produktu pārstrāde un tirdzniecība saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas Līguma I pielikumu šādos gadījumos:

13.9.1. ja atbalsta apjomu nosaka, pamatojoties uz to produktu cenu un daudzumu, kurus attiecīgais komersants iepircis no sākotnējiem ražotājiem vai laidis tirgū;

13.9.2. ja atbalstu daļēji vai pilnībā nodod sākotnējiem ražotājiem;

13.10. ogļu nozares komersantiem saskaņā ar Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulu (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai;

13.11. komersantiem, uz kuriem attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu;

13.12. grūtībās nonākušiem komersantiem atbilstoši Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.panta 7.punktā sniegtajai definīcijai.
III. Finanšu starpnieki, fonda investori un fondi
14. Eiropas Investīciju fonds finanšu starpniekus izvēlas atklātā un caurskatāmā atlasē, nodrošinot brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi, ievērojot Ieguldījumu fonda ieviešanas līgumā noteikto.
15. Finanšu starpniekus sagatavošanas kapitāla un sākuma kapitāla fondiem Eiropas Investīciju fonds izvēlas, pamatojoties uz finanšu starpnieku vērtēšanas kritērijiem tehnoloģiju pārneses jomā (1.pielikums).
16. Finanšu starpniekus riska kapitāla fondiem Eiropas Investīciju fonds izvēlas, pamatojoties uz finanšu starpnieku vērtēšanas kritērijiem riska kapitāla jomā (2.pielikums).
17. Eiropas Investīciju fonds atbilstoši šo noteikumu 15. un 16.punktā minētajiem kritērijiem vērtē finanšu starpnieku fondu pārvaldes spējas un piemērotību fondu pārvaldīšanas uzdevumiem, kā arī nosaka fondu pārvaldes izmaksu līmeni. Eiropas Investīciju fonds papildus vērtē finanšu starpnieku spēju palielināt sākuma kapitāla fondiem un riska kapitāla fondiem piesais­tāmo privāto finansējumu.
18. Finanšu starpnieki dibina fondus kā jaunas, īpaši izveidotas juridiskas personas. Fondu kapitālu izmanto tikai šajos noteikumos norādītajam mērķim.
19. Finanšu starpnieki pārvalda fondus, pamatojoties uz komerciāliem principiem. Sākuma kapitāla fondu un riska kapitāla fondu mērķis ir gūt peļņu.
20. Finanšu starpnieki un fondu dalībnieki (fondu investori) slēdz līgumus, kur noteikts, kā finanšu starpnieka atlīdzība ir saistīta ar fonda darbības rezultātiem, kā arī noteikti fonda mērķi, fonda investīciju īstenošanas laika grafiks un citi nosacījumi, kas iekļauti Ieguldījumu fonda ieviešanas līgumā.
21. Sagatavošanas kapitāla fondos vienīgais fonda dalībnieks ir Eiropas Investīciju fonds, privātie investori netiek piesaistīti. Eiropas Investīciju fondā nodrošina 100 procentus fondu kapitāla.
22. Sākuma kapitāla fondos un riska kapitāla fondos:

22.1. katrs finanšu starpnieks piesaista privāto investoru kapitālu vismaz 30 procentu apmērā no fonda kopapjoma;

22.2. katrs fonds vismaz 70 procentus sava sīkajos, mazajos un vidējos komersantos ieguldītā budžeta iegulda pašu kapitāla (īpašumtiesības komersantā investoriem piešķirto daļu veidā) vai kvazikapitāla finanšu instrumentu formā (finanšu instrumenti, kuru turētāja peļņa pārsvarā ir atkarīga no komersanta peļņas vai zaudējumiem un kam nav nodrošinājuma, ja saistības netiek izpildītas).
23. Fondu pastāvēšanas laikā fondu pārvaldīšanas izmaksas vidēji gadā nedrīkst pārsniegt trīs procentus no ieguldītā kapitāla, ja vien finanšu starpnieku atlasē netiek noskaidrots, ka nepieciešama augstāka likme.
24. Investoru pārstāvji piedalās lēmumu pieņemšanā, piemēram, darbojoties investoru vai konsultatīvajā komitejā.
25. Fondu pārvaldē finanšu starpnieki izmanto labāko praksi un veic normatīvajos aktos paredzēto uzraudzību, tai skaitā ievēro Eiropas privātā pašu kapitāla un riska kapitāla asociācijas izstrādātās vadlīnijas.
26. Fondi pastāv, kamēr tiek realizētas visas investīcijas, bet ne ilgāk par Eiropas Investīciju fonda noteikto laiku.
27. Sākuma kapitāla fondu un riska kapitāla fondu ienākumus secīgi sadala šādi:

27.1. proporcionāli starp visiem investoriem, kamēr tie saņem savu sākotnējo ieguldījumu, ieskaitot fonda pārvaldīšanas izmaksas;

27.2. proporcionāli starp visiem investoriem, kamēr investori saņem sešus procentus peļņas gadā;

27.3. atlikumu sadala starp privātajiem investoriem un finanšu starpnieku.
IV. Sagatavošanas kapitāla fondu investīcijas un investīciju saņēmēji
28. Sagatavošanas kapitāla fondu mērķis ir pilnveidot tehnoloģiju pārneses nozari Latvijā.
29. Sagatavošanas kapitāla fondu ietvaros investīcijas var saņemt sīkie, mazie un vidējie komersanti. Komersanti nedrīkst būt ierakstīti komercreģistrā ilgāk par pieciem gadiem.
30. Investīciju saņēmēja primārā saimnieciskās darbības vieta ir Latvijā.
31. Investīcijas veic aizdevuma formā.
32. Investīcijas veic, lai nodrošinātu finansējumu, kas paredzēts produkta vai biznesa idejas sākotnējās koncepcijas izpētei, novērtēšanai un attīstīšanai.
33. Fonda investīcijas nedrīkst pārsniegt EUR 100 000 vienam komer­santam. Šo apjomu samazina, ja nepieciešams nodrošināt, lai komersanta jebkuru triju finanšu gadu laikā saņemtais de minimis atbalsts nepārsniegtu EUR 200 000, bet komersantiem, kas darbojas autotransporta nozarē, – EUR 100 000.
34. Finanšu starpnieki pieņem investīciju lēmumus, pamatojoties uz produkta vai biznesa idejas sākotnējās koncepcijas aprakstu.
V. Sākuma kapitāla fondu investīcijas un investīciju saņēmēji
35. Sākuma kapitāla fondu mērķis ir pilnveidot riska kapitāla nozari Latvijā.
36. Sākuma kapitāla fondu ietvaros investīcijas var saņemt sīkie, mazie un vidējie komersanti.
37. Investīciju saņēmēja primārā saimnieciskās darbības vieta ir Latvijā.
38. Investīcijas veic to komersantu produktu izstrādē un sākotnējā mārketingā, kuri vēl nav pārdevuši savas preces vai pakalpojumus un vēl negūst peļņu.
39. Sākuma kapitāla fondu ietvaros investīcijas vienā komersantā nedrīkst pārsniegt EUR 1 000 000.
40. Finanšu starpnieki pieņem investīciju lēmumus, pamatojoties uz katras investīcijas biznesa plānu, kas satur produktu aprakstu, apgrozījuma un rentabilitātes aprēķinus un prognozi, iepriekšējo projekta dzīvotspējas novērtējumu, kā arī katras investīcijas skaidru un reālu izejas stratēģiju. Izejas stratēģijas definīcija ir noteikta Komisijas Regulas Nr.800/2008 28.panta 7.punktā.
VI. Riska kapitāla fondu investīcija un investīciju saņēmēji
41. Riska kapitāla fondu mērķis ir pilnveidot riska kapitāla nozari Latvijā.
42. Riska kapitāla fondu ietvaros investīcijas var saņemt sīkie, mazie un vidējie komersanti.
43. Investīciju saņēmēja primārā saimnieciskās darbības vieta ir Latvijā.
44. Investīcijas veic:

44.1. to komersantu produktu izstrādē un sākotnējā mārketingā, kuri vēl nav pārdevuši savas preces vai pakalpojumus un vēl negūst peļņu;

44.2. to komersantu izaugsmē un darbības paplašināšanā, paaugstinot ražošanas jaudas, attīstot noieta tirgus un produktus vai piesaistot papildus apgrozāmo kapitālu, kuri spēj vai nespēj strādāt bez zaudējumiem (rentabli).
45. Riska kapitāla fondu ietvaros investīcijas vienā komersantā nedrīkst pārsniegt EUR 1 500 000 jebkuru divpadsmit mēnešu periodā. Fonda darbības laikā investīcijas vienā komersantā nedrīkst pārsniegt EUR 3 000 000.
46. Finanšu starpnieki pieņem investīciju lēmumus, pamatojoties uz katras investīcijas biznesa plānu, kas satur produktu aprakstu, apgrozījuma un rentabilitātes aprēķinus un prognozi, iepriekšējo projekta dzīvotspējas novērtējumu, kā arī katras investīcijas skaidru un reālu izejas stratēģiju. Izejas stratēģijas definīcija ir noteikta Komisijas Regula Nr.800/2008 28.panta 7.punktā.
VII. Atbalsta summēšana
47. Komersanti, kas saņem finansējumu sākuma kapitāla fondu un riska kapitāla fondu ietvaros, cita veida atbalstu drīkst saņemt, ievērojot šādus ierobežojumus:

47.1. pirmo triju gadu laikā pēc pirmās riska kapitāla investīcijas saņemšanas Komisijas Regulas Nr.800/2008 ietvaros maksimāli piešķiramo atbalsta apjomu atbalstāmajos reģionos esošajiem komersantiem samazina par 20 procentiem (par atbalstāmo reģionu uzskatāma visa Latvijas Republikas teritorija). Samazinājums nedrīkst pārsniegt kopējo saņemto riska kapitāla apjomu. Šis samazinājums nav attiecināms uz atbalstu pētījumiem, attīstībai un inovācijai saskaņā ar Komisijas Regulas Nr.800/2008 31. un 37.pantu;

47.2. pirmo triju gadu laikā pēc atbalsta piešķiršanas atbalstu jauniem novatoriskiem komersantiem nedrīkst summēt ar citu atbalstu Komisijas Regulas Nr.800/2008 ietvaros, izņemot tās 29.pantā, 31. un 37.pantā minēto atbalstu;

47.3. fondu ietvaros saņemto atbalstu nedrīkst summēt ar jebkādu citu atbalstu, kam piešķirts atbrīvojums saskaņā ar Komisijas Regulu Nr.800/2008 vai ar de minimis atbalstu, kas atbilst Komisijas Regulai Nr.1998/2006, vai ar citu Kopienas finansējumu, ar kuru pilnībā vai daļēji sedz tās pašas attiecināmās izmaksas, ja šādas summēšanas rezultātā tiek pārsniegts atbalsta apjoms saskaņā ar šiem noteikumiem.
48. Sagatavošanas kapitāla fondu ietvaros de minimis atbalstu nedrīkst summēt ar valsts atbalstu vienām un tām pašām izmaksām, ja šādas summēšanas rezultātā atbalsta intensitāte pārsniedz grupu atbrīvojuma regulās vai Eiropas Komisijas lēmumā noteikto apjomu katra gadījuma īpašajiem apstākļiem.
Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.983
Finanšu starpnieku vērtēšanas kritēriji tehnoloģiju pārneses jomā

Darbības programmas nosaukums un numurs

2.

Uzņēmējdarbība un inovācijas

Prioritātes nosaukums un numurs

2.2.

Finanšu pieejamība

Pasākuma nosaukums un numurs

2.2.1.

Finanšu resursu pieejamība

Aktivitātes/apakšaktivitātes nosaukums un numurs

2.2.1.1.

Ieguldījumu fonds investīcijām garantijās, paaugstināta riska aizdevumos, riska kapitāla fondos un cita veida finanšu instrumentos. Vērtēšanas kritēriju kopa “Tehnoloģiju pārnese”

Projektu atlases veids

Saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 44.pantu

Atbildīgā iestāde

Ekonomikas ministrija

 

 

I. KVALITĀTES KRITĒRIJI (labāks sniegums saņem augstāku novērtējumu)

Vērtēšanas sistēma

Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem

(apzīmējums – Min.)

Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida (apzīmējums – N)

vai pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (apzīmējums – P)

Indikatīvais svars (maksimālais punktu skaits, ja izpildīti kritērija nosacījumi)

1.

Projekta iesnieguma iesniedzēja vadības kapacitāte:

40*

1.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja investīciju veikšanas un pārdošanas stratēģiju novērtējums

1.2.

izpratne par tirgus situāciju

1.3.

biznesa plāna īstenošanas iespējamība

1.4.

vadošā personāla atbilstība, profesionālā pieredze un spēja ieviest finansēšanas vadības instrumentu

1.5.

pārējā personāla atbilstība un profesionālā pieredze

1.6.

darbības, saimnieciskās darbības finansiālā, tehniskā, zinātnes, izpētes, akadēmiskā pieredze tehnoloģiju pārnesē

1.7.

pieredze intelektuālo īpašumtiesību ekspertīzē

1.8.

investīciju un konsultatīvo padomju komiteju locekļu kompetence

2.

Projekta iesnieguma iesniedzēja piemērotība instrumenta ieviešanai:

35*

2.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja riska vadības metodoloģijas, procedūru un sistēmu novērtējums

2.2.

attiecības ar pētniecības organizācijām, akadēmiskām institūcijām un industriju pārstāvjiem

2.3.

komandas struktūra, sastāvs un darbība, funkciju un atbildības sadalījums, lomu specializācija, pārskatu rakstīšanas prasmes, attiecības starp komandas locekļiem

2.4.

projekta iesnieguma iesniedzēja spēja iesaistīsies papildu darbībās (darbaudzināšana, informācijas izplatīšana, apmācības, publicitāte)

2.5.

projekta iesnieguma iesniedzēja spēja īstenot Eiropas Investīciju fonda noteiktās pārskatu sniegšanas un uzraudzības prasības

3.

Līdzfinansējums un izmaksas:

25*

3.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja paša ieguldījums, salīdzinot ar citiem projekta iesnieguma iesniedzējiem

3.2.

piesaistītais privātais investoru kapitāls, salīdzinot ar citiem projekta iesnieguma iesniedzējiem

3.3.

projekta iesnieguma iesniedzējs paredz nodrošināt ekonomiski efektīvu projekta īstenošanu, vidēji projekta īstenošanas laikā paredzot finanšu vadības instrumenta administratīvo izmaksu apmēru mazāku nekā maksimāli pieļaujamais slieksnis

*Atbilstoši Eiropas Investīciju fonda noteiktajai kritērija vērtēšanas skalai.

II. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā vai Nē

PROJEKTA IESNIEGUMA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

4.

Ja projekta iesnieguma iesniedzējs neatbilst kādai no šādām prasībām, tas tiek izslēgts no piedalīšanās atlases procesā. Projekta iesnieguma iesniedzējs:

N

4.1.

ar tiesas spriedumu nav atzīts par vainīgu noziedzīgā nodarījuma izdarīšanā profesionālās darbības jomā

N

4.2.

ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai izbeigta, saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas stadijā

N

4.3.

ar tiesas lēmumu nav atzīts par vainīgu nodarījumā, kas skar profesionālo darbību

4.4.

nav pierādīta projekta iesnieguma iesniedzēja smaga profesionālo pienākumu pārkāpšana un nepildīšana

N

4.5.

ir samaksājis nodokļus vai citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā valstī, kurā tas ir dibināts, un Latvijas Republikā

N

4.6.

nav maldinājis, sniedzot informāciju, kas pieprasīta saskaņā ar šiem kritērijiem

N

5.

Projekta iesnieguma iesniedzējs ir reģistrēts Latvijas Republikā, tam ir pienākumu veikšanai nepieciešamās atļaujas un licences atbilstoši nacionālajiem normatīvajiem aktiem

P

6.

Projekta iesnieguma iesniedzēja spēja komercializēt intelektuālo īpašumu, ko radījusi pētniecības organizācija vai individuāls izgudrotājs, licencējot, pārdodot vai izveidojot jaunu saimnieciskās darbības veicēju, kas atbilstu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) un nacionālajiem normatīvajiem aktiem, ņemot vērā attiecīgajā darbības programmā noteiktos ierobežojumus un mērķus

P

7.

Projekta iesnieguma iesniedzēja finanšu kapacitāte atbilst drošas finanšu vadības principiem

P

8.

Projekta iesnieguma iesniedzējs var strādāt un sazināties latviešu un angļu valodā

P

9.

Projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstība normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā sistēma tiek aizsargāta pret nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un citām līdzīgām darbībām

P

10.

Projekta iesnieguma iesniedzējam nav interešu konflikta

P

11.

Projekta iesnieguma iesniedzēja spēja sniegt pakalpojumus visā Latvijas teritorijā

P

12.

Projekta iesnieguma iesniedzēja kapacitāte nodrošināt atbilstību Padomes Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, prasībām attiecībā uz auditu, veicināšanu un publicitāti

P

13.

Projekta iesnieguma iesniedzēja kapacitāte izpildīt Ieguldījumu fonda apsaimniekotāja noteiktās informācijas sniegšanas prasības, kas izriet no ES un nacionālo institūciju prasībām, kā arī Eiropas Riska kapitāla asociācijas pārskatu sniegšanas vadlīnijās noteiktajām 2.līmeņa prasībām

P

14.

Projekta iesnieguma iesniedzēja vadības un kontroles sistēma atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija (EK) Regulai Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, noteiktajām prasībām

P

15.

Projekta iesnieguma iesniedzējs jau ir nodibinājis vai ir spējīgs nodibināt finansēšanas vadības instrumentu kā neatkarīgu juridisku personu, kas ir balstīta uz līgumu starp līdzfinansētājiem vai dalībniekiem

P

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

16.

Iesniegtais biznesa plāns iekļauj vismaz Komisijas 2006.gada 8.decembra (EK) Regulas Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 43.panta 2.daļā noteiktās prasības

P

17.

Iesniegtais biznesa plāns atbilst visām prasībām, kas minētas Eiropas Investīciju fonda organizētās finanšu starpnieku atlases nosacījumos

P

18.

Finansēšanas vadības instrumenta ieviešana tiks uzsākta ne vēlāk kā 2009.gada 30.jūnijā

N

19.

Projekta attiecināmās izmaksas ir saskaņā ar Eiropas Investīciju fonda organizētās finanšu starpnieku atlases nosacījumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām

P

20.

Projekta attiecināmās izmaksas var rasties līdz 2015. gada 31.augustam

P

III. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā vai Nē

21.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi nepieciešamie dokumenti, un tas ir noformēts atbilstoši Eiropas Investīciju fonda prasībām

P

22.

Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta un nesatur neatrunātus labojumus – dzēsumus, aizkrāsojumus, svītrojumus un papildinājumus

P

23.

Projekta iesniegumam ir dokumenta juridiskais spēks

N

24.

Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir Eiropas Savienības valstu vienotā valūta

P

25.

Projekta izmaksas (kopējās projekta attiecināmās izmaksas, kopējās projekta neattiecināmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ir ievēroti aktivitātē noteiktie attiecināmo izmaksu ierobežojumi

P

26.

Projekta iesniegums ir sagatavots angļu un latviešu valodā

P

27.

Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

P

28.

Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā

N

29.

Projekta iesniegums gan latviešu, gan angļu valodā ir iesniegts divos eksemplāros

P

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.983
Finanšu starpnieku vērtēšanas kritēriji riska kapitāla jomā
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

Darbības programmas nosaukums un numurs

2.

Uzņēmējdarbība un inovācijas

Prioritātes nosaukums un numurs

2.2.

Finanšu pieejamība

Pasākuma nosaukums un numurs

2.2.1.

Finanšu resursu pieejamība

Aktivitātes/apakšaktivitātes nosaukums un numurs

2.2.1.1.

Ieguldījumu fonds investīcijām garantijās, paaugstināta riska aizdevumos, riska kapitāla fondos un cita veida finanšu instrumentos.

Vērtēšanas kritēriju kopa “Riska kapitāls”

Projektu atlases veids

Saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 44.pantu

Atbildīgā iestāde:

Ekonomikas ministrija

 

I. KVALITĀTES KRITĒRIJI (labāks sniegums saņem augstāku novērtējumu)

Vērtēšanas sistēma

Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem

(apzīmējums– Min.).

Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida (apzīmējums – N)

vai pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (apzīmējums – P)

Indikatīvais svars (maksimālais punktu skaits, ja izpildīti kritērija nosacījumi)

1.

Projekta iesnieguma iesniedzēja vadības kapacitāte:

40*

1.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja investīciju veikšanas un pārdošanas stratēģiju novērtējums

1.2.

izpratne par tirgus situāciju

1.3.

biznesa plāna īstenošanas iespējamība

1.4.

vadošā personāla atbilstība, profesionālā pieredze un spēja ieviest finansēšanas vadības instrumentus

1.5.

pārējā personāla atbilstība un profesionālā pieredze

1.6.

darbības, saimnieciskās darbības finansiālā, tehniskā, zinātnes, izpētes, akadēmiskā, riska kapitāla pieredze

1.7.

investīciju vai konsultatīvo padomju, vai komiteju locekļu kompetence

2.

Projekta iesnieguma iesniedzēja piemērotība instrumenta ieviešanai:

35*

2.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja riska vadības metodoloģijas, procedūru un sistēmu novērtējums

2.2.

komandas struktūra, sastāvs un darbība, funkciju un atbildības sadalījums, lomu specializācija, pārskatu rakstīšanas prasmes, attiecības starp komandas locekļiem

2.3.

projekta iesnieguma iesniedzēja spēja iesaistīsies papildu darbībās (darbaudzināšana, informācijas izplatīšana, apmācības, publicitāte)

2.4.

projekta iesnieguma iesniedzēja spēja īstenot Eiropas Investīciju fonda noteiktās pārskatu sniegšanas un uzraudzības prasības

3.

Līdzfinansējums un izmaksas:

25*

3.1.

projekta iesnieguma iesniedzēja paša finansējums, salīdzinot ar citiem projekta iesnieguma iesniedzējiem

3.2.

piesaistītais privātais investoru kapitāls, salīdzinot ar citiem projekta iesnieguma iesniedzējiem

3.3.

projekta iesnieguma iesniedzējs paredz nodrošināt ekonomiski efektīvu projekta īstenošanu, vidēji projekta īstenošanas laikā paredzot finanšu vadības instrumenta administratīvo izmaksu apmēru mazāku nekā maksimāli pieļaujamais slieksnis

*Atbilstoši Eiropas Investīciju fonda noteiktajai kritērija vērtēšanas skalai.

II. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā vai Nē

PROJEKTA IESNIEGUMA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

4.

Ja projekta iesnieguma iesniedzējs neatbilst kādai no šādām prasībām, tas tiek izslēgts no piedalīšanās atlases procesā. Projekta iesnieguma iesniedzējs:

N

4.1.

ar tiesas spriedumu nav atzīts par vainīgu noziedzīgā nodarījuma izdarīšanā

N

4.2.

ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas stadijā

N

4.3.

ar tiesas lēmumu nav atzīts par vainīgu nodarījumā, kas skar profesionālo darbību

4.4.

nav pierādīta projekta iesnieguma iesniedzēja smaga profesionālo pienākumu pārkāpšana un nepildīšana

N

4.5.

ir samaksājis nodokļus vai citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā valstī, kurā tas ir dibināts, un Latvijas Republikā

N

4.6.

nav maldinājis, sniedzot informāciju, kas pieprasīta saskaņā ar šiem kritērijiem

N

5.

Projekta iesnieguma iesniedzējs ir reģistrēts Latvijas Republikā, tam ir pienākumu veikšanai nepieciešamās atļaujas un licences atbilstoši nacionālajiem normatīvajiem aktiem

P

6.

Projekta iesnieguma iesniedzēja spēja izveidot investīciju portfeli saimnieciskās darbības veicējos ar izaugsmes potenciālu un peļņas potenciālu, investīcijas pārdodot, kas atbilstu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) un nacionālajiem normatīvajiem aktiem, ņemot vērā attiecīgajā darbības programmā noteiktos ierobežojumus un mērķus

P

7.

Projekta iesnieguma iesniedzēja finanšu kapacitāte atbilst drošas finanšu vadības principiem

P

8.

Projekta iesnieguma iesniedzējs var strādāt un sazināties latviešu un angļu valodā

P

9.

Projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstība normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā sistēma tiek aizsargāta pret nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un citām līdzīgām darbībām

P

10.

Projekta iesnieguma iesniedzējam nav interešu konflikta

P

11.

Projekta iesnieguma iesniedzēja spēja sniegt pakalpojumus visā Latvijas teritorijā

P

12.

Projekta iesnieguma iesniedzēja kapacitāte nodrošināt atbilstību Padomes Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, prasībām attiecībā uz auditu, veicināšanu un publicitāti

P

13.

Projekta iesnieguma iesniedzēja kapacitāte izpildīt Ieguldījumu fonda apsaimniekotāja noteiktās informācijas sniegšanas prasības, kas izriet no ES un nacionālo institūciju prasībām, kā arī Eiropas Riska kapitāla asociācijas atskaišu sniegšanas vadlīnijās noteiktajām 2.līmeņa prasībām

P

14.

Projekta iesnieguma iesniedzēja vadības un kontroles sistēma atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, noteiktajām prasībām

P

15.

Projekta iesnieguma iesniedzējs jau ir nodibinājis vai ir spējīgs nodibināt finansēšanas vadības instrumentu kā neatkarīgu juridisku personu, kas ir balstīta uz līgumu starp līdzfinansētājiem vai dalībniekiem

P

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

16.

Iesniegtais biznesa plāns iekļauj vismaz Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 43.panta 2.daļā noteiktās prasības

P

17.

Iesniegtais biznesa plāns atbilst visām prasībām, kas minētas Eiropas Investīciju fonda organizētās finanšu starpnieku atlases nosacījumos

P

18.

Finansēšanas vadības instrumenta ieviešana tiks uzsākta ne vēlāk kā 2009.gada 30.jūnijā

N

19.

Projekta attiecināmās izmaksas ir saskaņā ar Eiropas Investīciju fonda organizētās finanšu starpnieku atlases nosacījumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām

P

20.

Projekta attiecināmās izmaksas var rasties līdz 2015.gada 31.augustam

P

III. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā vai Nē

21.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi nepieciešamie dokumenti, un tas ir noformēts atbilstoši Eiropas Investīciju fonda prasībām

P

22.

Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta un nesatur neatrunātus labojumus – dzēsumus, aizkrāsojumus, svītrojumus un papildinājumus

P

23.

Projekta iesniegumam ir dokumenta juridiskais spēks

N

24.

Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir Eiropas Savienības valstu vienotā valūta

P

25.

Projekta izmaksas (kopējās projekta attiecināmās izmaksas, kopējās projekta neattiecināmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ir ievēroti aktivitātē noteiktie attiecināmo izmaksu ierobežojumi

P

26.

Projekta iesniegums ir sagatavots angļu un latviešu valodā

P

27.

Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

P

28.

Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā

N

29.

Projekta iesniegums gan latviešu, gan angļu valodā ir iesniegts divos eksemplāros

P

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!