• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2008. gada 27. novembra sēdes stenogramma (nobeigums). Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.12.2008., Nr. 191 https://www.vestnesis.lv/ta/id/184921

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

Vēl šajā numurā

09.12.2008., Nr. 191

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas 2008. gada 27. novembra sēdes stenogramma (nobeigums)

 

Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijā

 

Stenogrammas nobeigums. Sākums — Saeimas materiālu 77.laidienā (“LV”, Nr.189, 04.12.2008.)

 

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Sēdes vadītājs.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Muzeju likumā”, pirmais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Šie grozījumi Muzeju likumā ir saistīti ar to, ka vairs nav pagastu un administratīvi teritoriālās reformas sakarā tiek piedāvāts jauns Muzeju padomes sastāvs, kā arī tiek ierosināts attiecīgi tīri tehniski nomainīt vārdus “attiecīgās pašvaldības dome” ar vārdiem “attiecīgā pašvaldība”. Komisija ierosina šos grozījumus pasludināt par steidzamiem.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli mums vispirms jābalso par steidzamību. Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Muzeju likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 64, pret – 16, atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

O.Spurdziņš.

Aicinu Saeimu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Muzeju likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu un datumu, kurā likumprojekts tiks otrajā lasījumā izskatīts Saeimas sēdē.

O.Spurdziņš.

Lūdzu noteikt par termiņu priekšlikumu iesniegšanai uz otro lasījumu šā gada 4.decembri un likumprojekta izskatīšanu veikt šā gada 11.decembrī.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījums Repatriācijas likumā”, pirmais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Grozījums ir šāds: aizstāt vārdus “pilsētas vai pagasta” ar vārdiem “republikas pilsētas vai novada pašvaldības”. Komisija lūdz piešķirt steidzamību šim likumprojektam.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījums Repatriācijas likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 64, pret – 15, atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

O.Spurdziņš.

Lūdzu akceptēt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums Repatriācijas likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu un laiku, kad otrajā lasījumā likumprojekts tiks izskatīts Saeimas sēdē.

O.Spurdziņš.

Lūdzu noteikt, ka otrajam lasījumam priekšlikumi iesniedzami līdz 4.decembrim, un likumprojektu izskatīt Saeimas sēdē 11.decembrī šajā gadā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par bijušās Valsts drošības komitejas dokumentu saglabāšanu, izmantošanu un personu sadarbības fakta ar VDK konstatēšanu””, pirmais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Arī šajā gadījumā vārdus “pilsētas domes, rajona padomes un pagasta padomes” aizstāj ar vārdiem “republikas pilsētas domes un novada domes”. Lūgums ir piešķirt steidzamību šim likumprojektam.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījums likumā “Par bijušās Valsts drošības komitejas dokumentu saglabāšanu, izmantošanu un personu sadarbības fakta ar VDK konstatēšanu””! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 65, pret – 14, atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

O.Spurdziņš.

Lūdzu Saeimu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums likumā “Par bijušās Valsts drošības komitejas dokumentu saglabāšanu, izmantošanu un personu sadarbības fakta ar VDK konstatēšanu”” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam, kā arī laiku, kad otrajā lasījumā likumprojekts tiks izskatīts Saeimas sēdē.

O.Spurdziņš.

Lūdzu noteikt par priekšlikumu iesniegšanas datumu šā gada 4.decembri un par izskatīšanas laiku – šā gada 11.decembri.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā”, pirmais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Arī šis grozījums ir no to sērijas, kas saistīti ar administratīvi teritoriālo reformu. Taču komisija uzskata, ka šie ir daudz nopietnāki grozījumi, ne tikai tehniski grozījumi. Līdz ar to mēs steidzamību neprasām.

Komisija lūdz Saeimu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret – 1, atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

O.Spurdziņš.

Lūdzu noteikt par termiņu priekšlikumu iesniegšanai uz otro lasījumu šā gada 4.decembri.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Notariāta likumā”, otrais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Vineta Muižniece.

V.Muižniece (Tautas partijas frakcija).

Godātie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi Notariāta likumā” (reģistrācijas numurs 869/Lp9). Likumprojekta otrajam lasījumam Juridiskā komisija ir saņēmusi divus priekšlikumus.

1. – tieslietu ministra priekšlikums. Juridiskā komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.Muižniece.

2. – frakcijas “Jaunais laiks” priekšlikums. Juridiskā komisija pēc rūpīgām debatēm priekšlikumu nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates. Debatēs vārds deputātei Solvitai Āboltiņai.

S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienījamie kolēģi! Pirmajā lasījumā frakcija “Jaunais laiks” neatbalstīja šī likumprojekta tālāku virzību. Tas tik ļoti saniknoja draudzīgo koalīciju, ka no šīs tribīnes kā kaut kas pilnīgi neiespējams un noziedzīgs tika nosaukta opozīcijas deputātu rīcība Juridiskās komisijas sēdē, kad mēs nepiedalījāmies balsojumā. Mēs pamatojām, kāpēc: mēs nepiedalījāmies balsojumā, jo šis priekšlikums, tieši tāds, tika iesniegts pirms gada, gadu novilcināts, atzīts par juridiski nekorektu, aizsūtīts uz Ministru kabinetu, novilcināts, nomuļļāts, un tagad mēs pie tā atgriezāmies atpakaļ.

Nebūtu jau par ko brīnīties. Tas jau nav pirmais gadījums, kad tādā veidā tiek pieņemti likumi un risināti jautājumi. Dīvaini ir tas, ka šos pārmetumus no tribīnes izteica deputāts, kurš savukārt pirms četriem mēnešiem visu tautu – ikvienu! – aicināja neizmantot savas Satversmē noteiktās tiesības, proti, aicināja nepiedalīties referendumā. Tātad kārtējo reizi ir tā, ka viens likums un viena taisnība – vieniem, viena mēraukla – koalīcijai, otra mēraukla – opozīcijai.

Par pašu priekšlikumu pēc būtības. Kā jau es teicu, manuprāt, neatrisina neko šis risinājums, kāds ir piedāvāts šajā likumprojektā. Protams, tas uz laiku it kā atrisina to, ka notāri nepārbauda reģistrus… Un līdz ar to tas maksā 2 latus. Tas maksā 2 latus, nevis, kā tas bija paredzēts pirms tam, – 10 latus. Arī tieslietu ministra priekšlikums – 1.priekšlikums – pēc būtības ir pareizs, jo paredz, kurā brīdī var atbrīvot no valsts nodevas, bet tas nekādā veidā nerisina tā jautājuma būtību, par ko priekšlikumu ir iesniegusi frakcija “Jaunais laiks”.

Tātad: tajos gadījumos, kad valsts nodeva ir jāmaksā par Satversmē noteikto pilsoņu tiesību realizēšanu, par tiesībām ierosināt likumprojektus, šī summa būtu jāsedz valstij, nevis notāriem būtu jāsniedz šis pakalpojums bez maksas. Jo, kā mēs te skaisti jau diskutējām, par katru darbu ir jāsaņem alga, un arī notāram par savu darbu ir jāsaņem alga, bet valstij ir jānodrošina tas, lai pilsoņi varētu brīvi realizēt savas demokrātiskās tiesības.

Protams, jūs atkal draudzīgā vairākumā nobalsosiet… Es par to nebrīnīšos, jo Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas pārstāvis Juridiskajā komisijā – nejurists, bet kompetentais – Vilnis Edvīns Bresis, iebilstot pret šo priekšlikumu, teica šādus vārdus: “Cilvēkus, kas grib uzdzīvot uz valsts rēķina, nevajag atbalstīt! Lai viņi maksā, un lai viņi maksā vairāk!” Ja izpratne šajā zālē ir tāda, ka cilvēku piedalīšanās politiskos procesos, cilvēku vēlme ierosināt likumus ir uzdzīvošana, tad droši vien nav ko gaidīt, ka jūs šo priekšlikumu atbalstīsiet.

Bet varbūt tomēr ne visi šajā zālē domā, ka parakstīšanās par savām tiesībām ir uzdzīvošana uz valsts rēķina.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds debatēs deputātei Ilmai Čepānei.

Es atvainojos, bet tiešām ir laiks pārtraukumam. Acīmredzot debates mēs turpināsim pēc pārtraukuma.

Lūdzu zvanu reģistrācijai! Reģistrēsimies ar balsošanas kartēm! Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, vārds paziņojumam deputātam Guntim Blumbergam.

G.Blumbergs (ZZS frakcija).

Cienījamie Tautsaimniecības komisijas locekļi! Lūdzu uz komisijas sēdi mūsu telpās pēc divām minūtēm.

Sēdes vadītājs.

Vārds paziņojumam deputātam Andrim Bērziņam – Zaļo un Zemnieku savienības frakcija.

A.Bērziņš (ZZS frakcija).

Kolēģi! Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēde pēc piecām minūtēm 106.telpā.

Sēdes vadītājs.

Vārds paziņojumam deputātam Ivanam Klementjevam.

 

I.Klementjevs (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Cienījamie deputāti! Deputātu grupas sadarbībai ar Polijas parlamentu dalībniekus lūdzu sapulcēties Dzeltenajā zālē. Tūdaļ.

Sēdes vadītājs.

Vārds paziņojumam deputātam Jānim Šmitam.

J.Šmits (LPP/LC frakcija).

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde pulksten 10.40 komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Vārds paziņojumam Saeimas sekretāram Dzintaram Rasnačam.

Dz.Rasnačs (9.Saeimas sekretārs).

Paziņojums frakciju priekšsēdētājiem. Frakciju padomes sēde būs pulksten 10.45 Sarkanajā zālē. Darba kārtībā jautājums par pārtraukumu starp rudens sesiju un ziemas sesiju, kā arī jautājums par Valsts kontroliera vēlēšanu termiņiem.

Sēdes vadītājs.

Vārds reģistrācijas rezultātu nolasīšanai Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.

A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).

Labrīt, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Aigars Štokenbergs, Ingrīda Circene, Juris Dobelis, Kārlis Leiškalns, Visvaldis Lācis, Jānis Lagzdiņš, Leopolds Ozoliņš, Jānis Reirs un Ērika Zommere.

Paldies visiem.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Pārtraukums līdz pulksten 11.00.

Pārtraukums

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Sēdes vadītājs.

Godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas! Turpināsim Saeimas sēdi un turpināsim skatīt likumprojektu “Grozījumi Notariāta likumā” otrajā lasījumā. Es atgādinu, ka mēs runājam par 2. – frakcijas “Jaunais laiks” priekšlikumu.

Pašreiz turpinās debates. Vārds debatēs deputātei Ilmai Čepānei.

I.Čepāne (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Tautas nobalsošanas likuma 22.pantā ir teikts (citēju): “Ne mazāk kā 10 000 balsstiesīgiem Latvijas pilsoņiem ir tiesības, norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu, iesniegt Centrālajai vēlēšanu komisijai pilnīgi izstrādātu likumprojektu vai Satversmes grozījumu projektu. Katram parakstam ne agrāk kā 12 mēnešus pirms likumprojekta vai Satversmes grozījumu projekta iesniegšanas Centrālajai vēlēšanu komisijai jābūt apliecinātam pie zvērināta notāra vai pašvaldības institūcijā, kura veic notariālas darbības.”

I.Čepāne.

Līdz ar to šī norma līdz šim tika attiecināta ne vien uz notariālo aktu taisīšanu vai parakstu apliecināšanu privātpersonu civiltiesiskajās attiecībās, bet arī uz gadījumiem, kad Tautas nobalsošanas likuma 22.pantā noteiktajā kārtībā personas parakstās par pilnīgi izstrādāta likumprojekta vai Satversmes grozījumu projekta iesniegšanu Centrālajai vēlēšanu komisijai.

Tas paraksta apliecināšanu sadārdzināja piecas reizes. Proti, pagājušā gada decembrī, nevēloties tautai dot šādas tiesības, koalīcija no 1,97 latiem šo samaksu noteica gandrīz līdz desmit latiem, proti, 9,99 latiem.

Pēc “Pilsoniskās Savienības” iniciatīvas (mēs aicinām arī opozīciju parakstīt pieteikumu Satversmes tiesai) arī Juridiskā komisija un valdība ir sarosījusies, un tagad vismaz šo summu tiek mēģināts samazināt līdz iepriekšējai kārtībai, proti, tātad līdz šiem nepilnajiem diviem latiem.

Bet kāpēc tomēr es aicinu atbalstīt šo “Jaunā laika” priekšlikumu? Kādu apsvērumu dēļ? Protams, varētu taisīt grozījumus iepriekš minētajā Tautas nobalsošanas likumā, taču arī no juridiskās tehnikas viedokļa ir iespējams šāds risinājums. Un kāpēc? Tāpēc, ka gan no Satversmes 1., gan no 101.panta, gan arī no Satversmes 78.panta izriet, ka tiesības piedalīties parakstu vākšanā ir jānodrošina visiem Latvijas pilsoņiem, kuriem ir balsstiesības Saeimas vēlēšanās. Un šīs tiesības ir jānodrošina uz vienlīdzīgiem pamatiem neatkarīgi no tā, cik turīgs jeb bagāts ir balsstiesīgais pilsonis.

Pašreizējais tiesiskais regulējums nenodrošina vienlīdzības principa ievērošanu likumu ierosināšanā, un tajā ir ietverta prasība par pienākumu pilsoņiem nomaksāt valsts nodevu, ja viņi vēlas parakstīties par likuma ierosināšanu.

Bez tam likumdevējs nav paredzējis arī tādus gadījumus, kad varētu tikt samazināta šī nodeva, un līdz ar to pilsonim pirms lēmuma pieņemšanas par parakstīšanos vairs tik daudz nav jāvērtē iesniegtā likumprojekta saturs un pieņemamība viņa interesēm, cik finanšu iespējas.

Godātie kolēģi! Likumu ierosināšana nevar būt atkarīga no privātā finansējuma apmēra vai administratīvā resursa izmantošanas. Ja tas ir tā, tad tas ir nopietns demokrātijas defekts.

Es tiešām jums varu apliecināt, ka es pārbaudīju visu Eiropas valstu praksi un atradu tikai vienu valsti, kur faktiski likuma ierosinātājam būtu par saviem līdzekļiem šīs izmaksas jāsedz. Lielākoties tas viss tiek darīts par valsts vai pašvaldību līdzekļiem.

Un tāpēc es gribu pateikt vēl otru lietu. Es esmu ļoti pārsteigta par to, kas notiek šajā saticīgajā Juridiskajā komisijā. Ja var ticēt Āboltiņas kundzes teiktajam, tad faktiski šī komisija ir daudz nesaticīgāka nekā, pēc Muižnieces kundzes teiktā, šī apakškomisija Satversmes grozījumu izstrādāšanai. Ja šajā komisijā patiešām parādās tādi viedokļi, ka Satversmes grozījumi ir jālemj partiju vadītājiem vai ka tā ir ļaunprātīga rīcība, ka kāds grib izmantot likumdošanas ierosināšanas tiesības, tad es domāju, ka tādā gadījumā viņiem… dažiem, iespējams, vajadzētu pārcelties, piemēram, uz Baltkrieviju. Es Baltkrieviju gan neesmu pārbaudījusi, bet Baltkrievijā varbūt arī ir tāda maksāšana par šīm iniciatīvas tiesībām.

Es aicinu atbalstīt šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds debatēs deputātam Aigaram Štokenbergam.

A.Štokenbergs (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Godātais Saeimas priekšsēdētāja kungs! Kolēģi! Man ir patiess prieks, ka šā likuma grozījumi ir pavirzījušies uz priekšu.

Ne tik sen, pirms kāda pusgada, gan “Saskaņas Centrs”, gan “Sabiedrība citai politikai” šeit pat bija iesniegusi analoģiskus grozījumus “Notariāta likumā”, kuri ļautu cilvēkiem tiešām piedalīties demokrātijas veidošanā. Mēs esam tikuši tālu, un par to mums jāpateicas arī tam faktam, ka Čepānes kundze sagatavoja un iesniedza pieteikumu Satversmes tiesā. Ir pilnīgi skaidrs, ka koalīcija nu ir nākusi pie prāta. Bet, man jāsaka, ne pilnībā. Ir atlicis spert pēdējo soli, un tas ir jautājums par valsts nodevu. Nu, ja jūs salīdzinātu, būtu taču absurdi iedomāties, ka no cilvēkiem tiktu prasīta valsts nodeva par piedalīšanos Saeimas vēlēšanās, par piedalīšanos pašvaldību vēlēšanās, par piedalīšanos Eiroparlamenta vēlēšanās; ka no cilvēkiem tiktu prasīta valsts nodeva par to, ka viņi piedalās kādā piketā vai demonstrācijā vai publiski pauž savu viedokli. Es domāju, ka tas ir acīmredzami, ka tiešo demokrātiju nedrīkst ierobežot ne ar kādām valsts nodevām.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Vai komisijas vārdā deputāte Muižniece vēlas ko piebilst?

V.Muižniece.

Godātie kolēģi! Arī Juridiskā komisija ļoti rūpīgi vērtēja šo priekšlikumu, saskatot šeit iespējas tālākai virzībai tad, kad mums būs daudz labāka valsts budžeta situācija. Jo jākonstatē, ka… Tieslietu ministrija tika iztaujāta par iespējām realizēt šādu likuma normu, un mēs konstatējām, ka valsts budžeta likumā nav paredzēti līdzekļi un nav arī tuvākā laikā paredzami, jo ir paredzēta vēl lielāka samazināšana. Līdz ar to mēs šo priekšlikumu atbalstīt nevarējām, ņemot vērā tā realizācijas iespējas.

Sakarā ar to Juridiskā komisija šo priekšlikumu nav atbalstījusi, un lūdzu atbalstīt komisijas viedokli šajā jautājumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – frakcijas “Jaunais laiks” priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 41, pret – 42, atturas – 3. Priekšlikums nav atbalstīts.

V.Muižniece.

Paldies.

Līdz ar to visi iesniegtie priekšlikumi ir izskatīti. Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Notariāta likumā” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

V.Muižniece.

Pateicos par atbalstu. Likumprojekta trešajam lasījumam priekšlikumi iesniedzami līdz 2.decembrim.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā”, otrais lasījums.

Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Ingmārs Līdaka.

I.Līdaka (ZZS frakcija).

Cienījamie deputāti! Likumprojekta “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” otrajam lasījumam atbildīgā komisija saņēmusi 57 priekšlikumus.

1.priekšlikums – to ir sagatavojusi pati atbildīgā komisija – paredz izslēgt likuma 1.panta piekto punktu. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

2.priekšlikums ir no Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Ligitas Silaraupas, un tas ir par termina “veterinārmedicīniskā prakse” skaidrojuma formulējumu. To lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

3. – atbildīgās komisijas sagatavotais priekšlikums. Arī tas ir par terminu skaidrojumu formulējumiem.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

Un 4. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums par terminu “references laboratorija”. Arī to lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

5. – atbildīgās komisijas priekšlikumus. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

6. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums par termina “aprite” skaidrojuma formulējumu. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts Juridiskās… nevis Juridiskās komisijas priekšlikumā, bet 8.priekšlikumā, ko sagatavojusi atbildīgā komisija. Tāpat arī 7.priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

Un 8. – tātad atbildīgās komisijas priekšlikums, kas ir visu šo iepriekšējo priekšlikumu apkopojums. To, protams, lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

Un 9. – atbildīgās komisijas priekšlikums par 1.pantu. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

10. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums attiecībā uz 1.pantu. To lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

11. – atbildīgās komisijas priekšlikums – ir sagatavots, lai precizētu, kas tad pakļauts valsts veterinārajai uzraudzībai. To lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

12. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums. Tas ir atbalstīts komisijā un iekļauts 13.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

Un 13.priekšlikums, protams, atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

14. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

Tāpat arī 15. – atbildīgās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

16. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums. Tas ir par Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 17. – atbildīgās komisijas sagatavotajā priekšlikumā, kuru lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

18. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums par pārtikas un veterinārā inspektora tiesībām. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 19.priekšlikumā, kurā šīs tiesības precizē atbildīgā komisija. Lūdzu abus priekšlikumus atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

20. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 21. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kuru lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

22. – atbildīgās komisijas sagatavotais priekšlikums – ir par references laboratorijām. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

23. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Protams, lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

24. – atbildīgās komisijas priekšlikums par Dzīvnieku reģistru. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

25. – priekšlikums par pašvaldību pienākumiem. To sagatavojusi atbildīgā komisija. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

26. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Lūdz izslēgt likumprojekta pirmā lasījuma redakcijas priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

27. – par izmaiņām numerācijā. To atbildīgā komisija iesaka. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

28. – par Ministru kabineta pienākumiem attiecībā uz dzīvnieku kapsētu darbības regulējumu. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

29. – par Ministru kabineta pienākumiem izstrādāt regulējumu konkrētiem darbības veidiem. Tas saņemts no Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā, tātad 30. – atbildīgās komisijas priekšlikumā. Lūdzu abus atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

31. – par kompensāciju izmaksām. Daļēji atbalstīts un iekļauts 32.priekšlikumā, kuru sagatavojusi atbildīgā komisija.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

33. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 34.priekšlikumā, kas ir atbildīgās komisijas precizētā redakcija.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

35. – atbildīgās komisijas priekšlikums – skar regulējumu blakusproduktu savākšanai un pārstrādei. To lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

36. – par kautuvju uzraudzību. Iesniegts no Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres un guvis atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

37. – Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres Silaraupas priekšlikums par Pārtikas un veterinārā dienesta tiesībām. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 38. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kuru, protams, lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Līdakas kungs, pirms jūs turpināt, es… Cienījamie kolēģi! Es lūgtu jūs tomēr uzvesties mazliet klusāk, jo šobrīd man liekas, ka pats Līdakas kungs nedzird, ko viņš runā.

I.Līdaka.

Jā. Es jau dzirdu. Par kautuvēm… Es visu, visu dzirdu, ko pats saku…

Tātad 39. – atbildīgās komisijas priekšlikums – par apmaksas kārtības noteikšanu. To lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

40. – par neārstniecisko operāciju veikšanu – ir atbildīgās komisijas sagatavots priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

Tāpat arī 41. – atbildīgās komisijas priekšlikums – par personām, kuras tiesīgas sniegt veterinārmedicīniskos pakalpojumus.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

42. – redakcionāls Zemkopības ministrijas parlamentārās sekretāres priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

Līdzīgi arī 43.priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

44. – atbildīgās komisijas priekšlikums – piedāvā svītrot no likumprojekta iepriekšējā lasījumā iekļauto 55.panta grozījumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

45. – redakcionāls Silaraupas priekšlikums, kuru lūdzam atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

46. – Silaraupas redakcionāls priekšlikums, un to lūdzam atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

47.priekšlikumu ir sagatavojusi atbildīgā komisija, un tas ir par dzīvnieku īpašnieku pienākumiem. Ir loģiski, ka lūdzu to atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

48.priekšlikumu ir ieteikusi Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre Silaraupa, un šis priekšlikums ir atbalstīts daļēji, iekļaujot to 50.priekšlikumā.

Un arī 49.priekšlikums ir Silaraupas priekšlikums. Arī to iesakām iekļaut 50.priekšlikumā, kas ir atbildīgās komisijas sagatavotā versija. Un to, protams, lūdzam atbalstīt. Bet šajā jums iesniegtajā redakcijas galīgajā formulējumā, pēdējā ailītē, ir iezadzies viens tīri tehnisks tekstiņš – pēdējā rindkopa, kas ir ierakstīta slīprakstā. Tā vienkārši tīri tehniski ir jāizņem ārā, jo tā te ir palikusi no darba dokumenta. Tāda palieka…

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

51.priekšlikumā runāts par tiesībām apturēt objektu darbību. To sagatavojusi atbildīgā komisija. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

52. – Silaraupas un Juridiskā biroja kopēji sagatavots priekšlikums. Tas ir redakcionāls priekšlikums, ko lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

53. – Ligitas Silaraupas priekšlikums par lēmuma pārsūdzēšanas sekām. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 55.priekšlikumā, kurš…

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

…Jā, tas tāpat Juridiskā biroja priekšlikums – 54.priekšlikums – ir atbalstīts un iekļauts 55.priekšlikumā. To ir sagatavojusi atbildīgā komisija. Lūdzu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Līdaka.

56. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir lūgums atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

Un 57. – atbildīgās komisijas priekšlikums par izmaiņām pārejas noteikumos – arī guva atbalstu komisijā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Līdaka.

Līdz ar to lūdzu akceptēt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 70, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

I.Līdaka.

5.decembris.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Godātie kolēģi! Pirms mēs sākam skatīt nākamo šodienas sēdes darba kārtības punktu, mums jālemj par iespējamiem grozījumiem šodienas sēdes darba kārtībā.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis 10 deputātu parakstītu iesniegumu ar lūgumu iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā lēmuma projektu “Par deputātes Janīnas Kursītes-Pakules ievēlēšanu Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā”. Vai deputātiem ir iebildumi pret šādiem grozījumiem? Deputāti neiebilst? Tomēr tiek pieprasīts balsojums. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai šodienas sēdes darba kārtība tiek papildināta ar lēmuma projektu “Par deputātes Janīnas Kursītes-Pakules ievēlēšanu Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 79, pret – 1, atturas – nav. Darba kārtība grozīta.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī 10 deputātu parakstītu iesniegumu ar lūgumu iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā lēmuma projektu “Par deputātes Ilmas Čepānes atsaukšanu no Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas”. Vai deputātiem ir iebildumi? Tātad ir iebildumi… Vai tomēr nav iebildumu? (No zāles: “Ir! Nav!”) Esot iebildumi. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai šodienas sēdes darba kārtībā tiek iekļauts lēmuma projekts “Par deputātes Ilmas Čepānes atsaukšanu no Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – 3, atturas – 6. Darba kārtība ir grozīta.

Un ir arī šo pašu 10 deputātu iesniegums ar lūgumu iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā lēmuma projektu “Par deputātes Ilmas Čepānes ievēlēšanu Juridiskajā komisijā”. Vai deputātiem ir iebildumi pret šādiem darba kārtības grozījumiem? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Mēs turpinām ar nākamo darba kārtības punktu – likumprojektu “Grozījumi Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā”, otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Inta Feldmane.

I.Feldmane (LPP/LC frakcija).

Godātie deputāti! Sociālo un darba lietu komisija uz otro lasījumu ir saņēmusi un izskatījusi septiņus priekšlikumus.

1.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Komisija nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Vārds debatēs deputātam Valērijam Buhvalovam.

V.Buhvalovs (PCTVL frakcija).

Cienījamie kolēģi! PCTVL frakcijas priekšlikuma būtība ir ļoti vienkārša – pavisam nedaudz paplašināt to personu loku, kuras saņem pabalstu sakarā ar bezdarbu; proti, dot šo pabalstu ne tikai Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju dzīvesbiedriem, kuriem ir termiņuzturēšanās atļauja, bet arī citiem ģimenes locekļiem.

Priekšlikums nav radies tukšā vietā. Relatīvi nesenu likumu grozījumu rezultātā tiesības apdrošināt bezdarba gadījumam jebkurus ģimenes locekļus ar termiņuzturēšanās atļauju šādas personu grupas izmanto kā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs. Arī Šveices Konfederācijas pilsoņi – personas ar alternatīvu statusu.

Bet Latvijas pilsoņi šādas tiesības nebauda. Tā ir klaja Latvijas pilsoņu diskriminācija salīdzinājumā ar ārvalstniekiem, diskriminācija, kas tiek īstenota, akli izpildot Eiropas Savienības direktīvas.

Izskaidrojiet man, lūdzu, ar ko tad persona ar alternatīvu statusu vai, teiksim, Portugāles pilsonis ir labāks par Latvijas pilsoni! Kādēļ Polijas pilsoņa, kas apmeties uz dzīvi Latvijā, dēls ir apdrošināts pret bezdarbu, bet Latvijas pilsoņa dēls – ne? Imigrācijas likums ļauj Latvijas pilsoņa pieau­gušajam dēlam, kas to vai citu iemeslu dēļ bija kļuvis par citas valsts pilsoni, saņemt pastāvīgās uzturēšanās atļauju un uzturēt savus vecākus, pelnot naudu strādājot, bet saskaņā ar likumu, pirms viņš saņem pastāvīgās uzturēšanās atļauju, viņam ir pieci gadi jānodzīvo Latvijā ar termiņuzturēšanās atļauju. Pieci gadi – tas ir pārāk daudz! Šajā laikā Latvijas pilsoņa ģimenes apgādnieks var dažas reizes zaudēt un atkal atrast darbu, bet mūsu humānie likumi apdrošināšanu pret bezdarbu Latvijas pilsoņa ģimenei šādā gadījumā neparedz, toties pilnīgi analoģiskā gadījumā Īslandes pilsoņa ģimenei – lūdzu!

Kur tad šeit ir loģika? Jo ne jau Īslandes pilsonis, bet tieši Latvijas pilsonis, pirms nebija aizgājis pensijā, maksāja Latvijai visus nodokļus, tajā skaitā veica arī sociālās apdrošināšanas maksājumus, no kuriem tiek izmaksāts bezdarba pabalsts.

Un pēdējais. Cik stipri tas varētu ietekmēt finanses, ir zināms no mūsu jautājuma iekšlietu ministram. Latvijā šā gada 1.jūlijā bija uzturējušies tikai apmēram 4000 ārvalstnieku. Latvijas pilsoņu ģimeņu locekļi ar termiņuzturēšanās atļauju tātad sastāda tikai 0,2 procentus iedzīvotāju, un gadījumā, ja PCTVL frakcijas priekšlikums tiks pieņemts, tā ietekmi uz sociālās apdrošināšanas budžetu pat nebūtu iespējams fiksēt.

Tiesa gan, būtu visai taisnīgi kaut vai nedaudz samaksāt, lai palīdzētu kaut dažiem desmitiem ģimeņu un tiktu vaļā no Latvijas pilsoņu pazemojošās diskriminācijas salīdzinājumā ar ārvalstniekiem.

Lūdzu atbalstīt mūsu priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā deputāte Feldmane vēlas ko piebilst? Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 21, pret – 59, atturas – nav. Priekšlikums nav atbalstīts.

I.Feldmane.

2.priekšlikumu arī ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Komisija nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates. Debatēs vārds deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Cienījamās dāmas un kungi! PCTVL frakcijas priekšlikums ir papildināt aktīvās nodarbinātības pasākumu (noteiktām personu grupām) sarakstu ar vēl vienu riska grupu – personām ar nepietiekamu valsts valodas zināšanu līmeni. Priekšlikums pats par sevi ir saprotams, jo jau šodien bezdarbnieku līmenis nelatviešu vidū ir par 40 procentiem augstāks nekā latviešu vidū. Un, ja mēs patiesi vēlamies izpildīt ES direktīvas par iedzīvotāju maksimālu iesaisti darba tirgū, tad būtu vien jābrīnās, ka šādu priekšlikumu piedāvā opozīcijas partija, bet ne viss Ministru kabinets. Kaut gan Ministru kabinetam ir pavisam citi mērķi.

Šai ziņā visai zīmīgi ir jūlijā Ministru kabinetā pieņemtie grozījumi valodas prasmes noteikumiem, kuri paplašina amatu un profesiju (privātajā sfērā) sarakstu no 48 līdz 1200. Kā tas izriet no tieslietu ministra un Ministru prezidenta izvairīgām atbildēm uz PCTVL frakcijas deputātu jautājumiem, nav paredzēti nekādi pasākumi no valsts puses, lai apmācītu tās personas, kurām negaidīti tā pati valsts bija uzstādījusi pavisam jaunas prasības. Lūk, arī šoreiz atbildīgā komisija bija noraidījusi mūsu priekšlikumu mīkstināt jaunieveduma sekas personām, kuras riskē zaudēt darbu. Lūk, arī Saeimas vairākums ir gatavs šo komisijas lēmumu atbalstīt.

Dāmas un kungi! Valdošo partiju un labējās opozīcijas pārstāvji! Ja jūs to izdarīsiet, tad mūsu rokās nonāks neapstrīdams pierādījums tam, ka ar Ministru kabineta lēmumu tuvākajā nākotnē izprovocētas masu atlaišanas no darba un mākslīgi radītais bezdarbs nacionālo minoritāšu pārstāvju vidū – tā nebūt nav kaut kāda nejēdzīga kļūme, bet gan rūpīgi izplānota akcija. Starptautisko tiesību valodā to dēvē par etnocīdu, un personas, kuras, darbojoties šajā virzienā, ir nonākušas pārāk tālu, agri vai vēlu nokļūst uz apsūdzēto sola.

Kolēģi deputāti! Tad nu reiz saņemsimies un pierādīsim gan Eiropas Savienībai, gan Amerikas Savienotajām Valstīm, ka Latvija nebūt nav rasisma perēklis, bet gan visai civilizēta valsts! Aicinu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams? Nav nekas piebilstams. Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 19, pret – 63, atturas – 2. Priekšlikums nav atbalstīts.

I.Feldmane.

3. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Arī nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

4. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

5. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Feldmane.

7. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

Lūdzu kolēģus atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

I.Feldmane.

2.decembris.

Sēdes vadītājs.

Es nesapratu. Jūs teicāt…

I.Feldmane.

…2.decembris.

Sēdes vadītājs.

2.decembris. Deputāti neiebilst.

Nākamais likumprojekts – “Grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam””, otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Inta Feldmane.

I.Feldmane (LPP/LC frakcija).

Sociālo un darba lietu komisija ir saņēmusi un izskatījusi astoņus priekšlikumus likumprojekta otrajam lasījumam.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

4. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

5. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

7. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 6. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

I.Feldmane.

8. – labklājības ministres Purnes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

I.Feldmane.

Lūdzu kolēģus atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam”” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

I.Feldmane.

2.decembris.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Administratīvā procesa likumā”, otrais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Dzintars Rasnačs.

Dz.Rasnačs (TB/LNNK frakcija).

Godātie kolēģi! Skatām dokumentu Nr.3334 – likumprojektu “Grozījumi Administratīvā procesa likumā”. Izskatīšanai otrajā lasījumā ir saņemti 40 priekšlikumi.

1.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 2.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 3.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Tāpat 4. – Juridiskā biroja priekšlikums – ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

6. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

7. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

10. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

11. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

12. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Savukārt 13. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums – ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

14.priekšlikums, ko iesniedzis Juridiskais birojs, ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 15. – Juridiskā biroja priekšlikums – ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

16. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

17. – Juridiskās komisijas… 16.priekšlikums bija Juridiskās komisijas priekšlikums.

Tātad 17. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

18. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

19. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

Dz.Rasnačs.

20. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

21. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

22. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

23. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

24.priekšlikumu iesniedzis tieslietu ministrs Gaidis Bērziņš. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 25.priekšlikumu, kurš ir atbalstīts, ir iesniedzis tieslietu ministrs Gaidis Bērziņš.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

Dz.Rasnačs.

26. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

Dz.Rasnačs.

27. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

28. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

29. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

30. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

31.priekšlikums. To ir iesniegusi Juridiskā komisija, un tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

Dz.Rasnačs.

32. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 33.priekšlikums ir tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

34. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

35.priekšlikumu ir formulējis Juridiskais birojs, un komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Vai mēs 34.priekšlikumu neizlaidām? Man liekas, ka nupat bija 33. …

Dz.Rasnačs.

33. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Jā, to mēs izrunājām.

Dz.Rasnačs.

34. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Arī atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Un 35.priekšlikums, ko iesniedzis Juridiskais birojs, arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

36.priekšlikumu iesniedzis tieslietu ministrs Gaidis Bērziņš. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

37.priekšlikumu iesniedzis Saeimas Juridiskais birojs, un tas ir viens no retajiem, kuri nav atbalstīti.

Sēdes vadītājs.

Deputāti vēlas debatēt.

Vārds debatēs deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Šeit ir neliels dumpis uz kuģa. Juridiskais birojs ir bijis “pret” gan Juridiskās komisijas vairākuma viedoklim, gan arī Tieslietu ministrijas ierosinātajiem un pirmajā lasījumā Saeimas nobalsotajiem grozījumiem 346.pantā. Lietas būtība ir tāda, ka šodien tiesai ir pienākums formulēt tiesas spriedumu 30 dienu laikā, bet Ministru kabinets un praktiski Tieslietu ministrija grib dot tiesai jebkuru saprātīgu termiņu, lai formulētu spriedumu – mēnesi, gadu vai desmit gadus. Taču Juridiskais birojs ir bijis “pret”. Un pareizi dara! Jo likumā būtu nepieciešams iekļaut konkrētus termiņus.

Un vēl viens arguments Juridiskā biroja labā. Praktiski visi šie grozījumi dažos likumos, to skaitā arī apspriežamajā likumā, ir tapuši darba grupā, kas strādā pēc Tieslietu ministrijas iniciatīvas, un šīs darba grupas pasludinātais mērķis ir vienkāršot tiesvedību un dot iespēju izskatīt lietas pēc iespējas īsākā laikā.

Diemžēl šis priekšlikums ir pilnīgā pretrunā ar pasludināto mērķi, jo process pašā pēdējā stadijā varētu ilgt neierobežotā laikā.

Līdz ar to es lūdzu atbalstīt šo Juridiskā biroja priekšlikumu. Es varētu vēl piebilst, ka diemžēl visā šajā likumprojektā ir daudz tādu pašu sīkumu, kas padara šo likumprojektu PCTVL frakcijai nepieņemamu kopumā.

Aicinu šobrīd atbalstīt mūsu Saeimas vislabāko juristu viedokli un balsot “par” Juridiskā biroja priekšlikumu.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds debatēs deputātam Valērijam Agešinam.

V.Agešins (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Cienījamie kolēģi! Mēs esam pārliecināti, ka tiesas pienākums ir sastādīt spriedumu 30 dienu laikā, un līdz ar to mēs aicinām balsot “par” Juridiskā biroja priekšlikumu, kas ir noraidīts, jo ideja par to, ka tiesas spriedumu sastāda saprātīgā termiņā… šī ideja ir diezgan plaši tulkojama un, mūsuprāt, nav pieņemama mūsu tieslietu sistēmai.

Aicinu balsot “par” 37.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai Juridiskās komisijas vārdā deputāts Rasnačs vēlas ko piebilst?

Dz.Rasnačs.

Komisija neatbalsta šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 37. – Juridiskā biroja priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret – 43, atturas – 2. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

38. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi daļēji un iekļāvusi 39. – komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts, protams.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Un visbeidzot 40. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums par likuma spēkā stāšanās termiņu. Tātad tas ir nākamā gada 1.janvāris. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Aicinu balsot par likumprojekta pieņemšanu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Administratīvā procesa likumā” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret – nav, atturas – 4. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

Dz.Rasnačs.

Lai mēs paspētu šo likumu pieņemt trešajā lasījumā, termiņam vajadzētu būt iespējami īsam – tātad šā gada 3.decembris.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Nākamais darba kārtības punkts – lēmuma projekts “Par Saeimas deputātes Janīnas Kursītes-Pakules ievēlēšanu Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā”.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Saeimas deputātes Janīnas Kursītes-Pakules ievēlēšanu Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Lēmums pieņemts. (Aplausi.)

Lēmuma projekts “Par Saeimas deputātes Ilmas Čepānes atsaukšanu no Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas”.

Sākam debates.

Vārds debatēs deputātam Ingmāram Līdakam.

I.Līdaka (ZZS frakcija).

Cienījamie deputāti! Vispirms jau es gribētu izteikt visdziļāko pateicību Ilmai Čepānes kundzei par ieguldījumu Latvijas vides aizsardzības likumdošanas pilnveidošanā. Un patiešām teikšu, ka viņas padomi šajā viņas – gandrīz jau var teikt tā – bijušajā komisijā bija ārkārtīgi vērtīgi un arī man patiešām saistoši. Jūtos daudz ko no viņas mācījies un, protams, aicinu atbalstīt šo priekšlikumu, jo saprotu, ka nevar taču ērgli ilgi turēt zvirbuļa būrītī. Un arī turpmāk tad nu man nāksies uzskatīt, ka “Pilsoniskās Savienības” rūpe par, nu, teiksim, saprātīgu Aizsargjoslu likuma redakciju uzskatāma vienkārši par joku.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debatēs vārds deputātam Aigaram Štokenbergam. Deputāts Štokenbergs atsauc savu vēlmi debatēt. Debates beidzam.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmu­ma projektu “Par Saeimas deputātes Ilmas Čepānes atsaukšanu no Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 46, pret – 33, atturas – 10. Lēmums pieņemts.

Nākamais darba kārtības punkts – lēmuma projekts “Par Saeimas deputātes Ilmas Čepānes ievēlēšanu Juridiskajā komisijā”. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Saeimas deputātes Ilmas Čepānes ievēlēšanu Juridiskajā komisijā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 46, pret – 19, atturas – 14. Lēmums pieņemts. (Aplausi!)

Līdz ar to visi šodienas sēdes darba kārtības punkti izskatīti.

Pirms reģistrācijas es informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputātu Plinera, Sokolovska, Buzajeva, Mitrofanova un Buhvalova jautājumu iekšlietu ministram Marekam Segliņam “Par Drošības policijas neadekvāto rīcību sakarā ar nepatiesu datu vai ziņu izplatīšanu par Latvijas Republikas finanšu sistēmas stāvokli”. Jautājums tiek nodots iekšlietu ministram Marekam Segliņam.

Tagad lūdzu zvanu reģistrācijai. Reģistrēsimies ar balsošanas kartēm!

Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, vārds paziņojumam deputātam Oskaram Spurdziņam.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde komisijas telpās pulksten 12.00.

Sēdes vadītājs.

Vārds paziņojumam deputātam Andrim Bērziņam no Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas.

A.Bērziņš (ZZS frakcija).

Kolēģi! Sociālo un darba lietu komisijas sēde notiks pulksten 12.10.

Sēdes vadītājs.

Reģistrācijas rezultātu nolasīšanai vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.

A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).

Labdien, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Aigars Štokenbergs, Ausma Ziedone-Kantāne (No zāles dep. A.Ziedone-Kantāne: “Nu ko tu, mīļais, runā?”), Ingrīda Circene, Ilma Čepāne, Juris Dobelis, Dzintars Jaundžeikars, Nikolajs Kabanovs, Sandra Kalniete, Jānis Šmits, Jānis Klaužs, Visvaldis Lācis, Sergejs Mirskis, Raimonds Pauls, Jānis Reirs, Ērika Zommere, Jānis Strazdiņš, Kārlis Šadurskis, Jānis Tutins un Gunārs Upenieks.

Paldies par darbu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vēl vārdu paziņojumam lūdz deputāts Artis Pabriks.

A.Pabriks (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Cienījamie kolēģi! Tūlīt Kuluāru zālē, šeit, kur televizori, Latvijas un Japānas sadraudzības grupas īsa tikšanās.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Līdz ar to Saeimas šodienas sēdi pasludinu par slēgtu.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!