Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 20. novembra noteikumi Nr. 953 "Latvijas Republikas nostājas projekta Eiropas Kopienas dibināšanas līguma pārkāpuma procedūras ietvaros sagatavošanas, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.11.2008., Nr. 183 https://www.vestnesis.lv/ta/id/184209

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.954

Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 15.maija noteikumos Nr.319 "Noteikumi par veterināro zāļu ražošanu un kontroli, kārtību, kādā veterināro zāļu ražošanas uzņēmumam izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu, un par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās amatpersonas kvalifikācijas...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

25.11.2008., Nr. 183

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 953

Pieņemts: 20.11.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.953

Rīgā 2008.gada 20.novembrī (prot. Nr.81 29.§)

Latvijas Republikas nostājas projekta Eiropas Kopienas dibināšanas līguma pārkāpuma procedūras ietvaros sagatavošanas, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 31.panta pirmās daļas 3.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā sagatavo, saskaņo un apstiprina Latvijas Republikas (turpmāk – Latvija) nostājas Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 226., 227. un 228.pantā paredzētās pārkāpuma procedūras (turpmāk – pārkāpuma procedūra) pirmstiesas procesa ietvaros (turpmāk – nostāja) projektu.

2. Nostājas projektu izstrādā, lai paustu oficiālu Latvijas viedokli un pēc iespējas efektīvi aizsargātu Latvijas intereses, ja Eiropas Komisija (turpmāk – Komisija) ir konstatējusi Eiropas Kopienas dibināšanas līguma pārkāpumu (turpmāk – pārkāpums) un veikusi vienu no šādām darbībām:

2.1. nosūtījusi formālu paziņojumu, kurā precīzi norādīts pārkāpums, dodot iespēju Latvijai iesniegt savus apsvērumus;

2.2. pēc Latvijas apsvērumu saņemšanas sniegusi argumentētu atzinumu, kurā norādītas noteiktā termiņā veicamās darbības, lai novērstu pārkāpumu.

3. Par nostājas projekta sagatavošanu ir atbildīga ministrija vai īpašu uzdevumu ministra sekretariāts (turpmāk – atbildīgā ministrija), kas atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 11.jūnija rīkojumā Nr.385 “Par ministriju un citu valsts iestāžu kompetenci Eiropas Savienības jautājumos”, attiecīgo iestāžu nolikumos un citos normatīvajos aktos noteiktajam kompetenču sadalījumam ir atbildīga par tā Eiropas Savienības tiesību akta piemērošanu vai pārņemšanu, par kuru ir ierosināta pārkāpuma procedūra.

4. Ja nav iespējams noteikt vienu atbildīgo ministriju, to nosaka, iesaistītajām ministrijām savstarpēji vienojoties. Ja vienošanos neizdodas panākt, Tieslietu ministrija jautājumu par atbildīgās ministrijas noteikšanu dokumentu aprites kārtību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz izskatīšanai pēc iespējas tuvākajā Valsts sekretāru sanāksmē.

5. Tieslietu ministrija:

5.1. koordinē nostājas projekta sagatavošanu un iesniegšanu Ministru kabinetā;

5.2. divas reizes gadā iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu (pārskatu) par ierosinātajām pārkāpuma procedūrām.

II. Nostājas projekta sagatavošana

6. Latvijas Republikas pastāvīgā pārstāvniecība Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība) pēc Komisijas formāla paziņojuma vai argumentēta atzinuma saņemšanas to nekavējoties reģistrē un ne vēlāk kā nākamajā darbdienā elektroniski nosūta Tieslietu ministrijai, kā arī nodod tā kopiju atbildīgās ministrijas specializētajam atašejam zināšanai.

7. Tieslietu ministrija nekavējoties, bet ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc Komisijas formālā paziņojuma vai argumentētā atzinuma saņemšanas no pārstāvniecības reģistrē to un nosūta atbildīgajai ministrijai papīra formā un elektroniski, norādot termiņu, kādā nostājas projekts jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā.

8. Ja Komisija noteikusi divu mēnešu termiņu, kurā jāsagatavo atbilde uz formālo paziņojumu vai argumentēto atzinumu, nostājas projekta sagatavošanas termiņš ir četras nedēļas no formālā paziņojuma vai argumentētā atzinuma reģistrēšanas dienas pārstāvniecībā, un nostājas projekta iesniegšanas termiņš izskatīšanai Ministru kabinetā – septiņas nedēļas no formālā paziņojuma vai argumentētā atzinuma reģistrēšanas dienas pārstāvniecībā.

9. Ja Komisija noteikusi citu atbildes sniegšanas termiņu, nostājas projekta sagatavošanas un tā iesniegšanas termiņu Ministru kabinetā nosaka Tieslietu ministrija tā, lai nostājas projekts tiktu iesniegts Komisijas noteiktajā termiņā saskaņā ar dokumentu apriti regulējošiem normatīvajiem aktiem.

10. Tieslietu ministrija kontrolē nostājas projekta sagatavošanu termiņā un, ja atbildīgā ministrija noteiktajā termiņā nostājas projektu nav sagatavojusi vai iesniegusi izskatīšanai Ministru kabinetā, nosūta atbildīgajai ministrijai atgādinājumu.

11. Saņemot Komisijas formālo paziņojumu vai argumentēto atzinumu, atbildīgā ministrija nekavējoties:

11.1. konstatē, vai un kādi pasākumi veicami, lai novērstu pārkāpumu (piemēram, nepieciešama tiesību akta projekta izstrāde, nepieciešams nosūtīt valsts izpildes pasākuma paziņojumu Komisijai), nosaka termiņu, kādā šie pasākumi veicami, un sāk veikt minētos pasākumus;

11.2. nosaka iesaistītās iestādes un, ja nepieciešams, izveido darba grupu nostājas sagatavošanai, kurā iekļauj iesaistīto iestāžu pārstāvjus, kā arī, ja nepieciešams, attiecīgās jomas ekspertus un citas personas;

11.3. sāk nostājas projekta izstrādi.

12. Iesaistītās iestādes ir:

12.1. Tieslietu ministrija – visos gadījumos;

12.2. Finanšu ministrija – ja nostājas projektā ietveramie jautājumi skar valsts vai pašvaldību budžetu vai ja šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai ir finansiāla ietekme uz valsts budžetu vai pašvaldību budžetu;

12.3. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija – ja nostājas projektā ietveramie jautājumi skar pašvaldību kompetenci vai pašvaldību budžetu vai ja šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai ir finansiāla ietekme uz pašvaldību budžetu;

12.4. citas valsts iestādes – ja nostājas projektā ietveramie jautājumi atbilst to kompetencei.

13. Ja gatavojams nostājas projekts uz argumentēto atzinumu un atbildīgā ministrija uzskata, ka nav nepieciešams izveidot darba grupu nostājas projekta sagatavošanai, Tieslietu ministrija divu līdz četru nedēļu laikā pēc argumentētā atzinuma reģistrēšanas dienas Tieslietu ministrijā sasauc sanāksmi ar atbildīgo ministriju. Sanāksmē nolemj, vai atbildīgās ministrijas sagatavotā nostājas projektā ietveramā juridiskā argumentācija ir atbilstoša un pietiekama.

III. Nostājas projekta noformēšana

14. Nostājas projektu noformē atbilstoši šo noteikumu pielikumā norādītajam nostājas veidlapas paraugam. Veidlapā norāda:

14.1. nostājas adresātu (Komisija);

14.2. vai nostāja sagatavota, atbildot uz formālo paziņojumu vai uz argumentēto atzinumu, kā arī attiecīgā formālā paziņojuma vai argumentētā atzinuma datumu un numuru;

14.3. Komisijas formālā paziņojuma vai argumentētā atzinuma īsu izklāstu;

14.4. nostājas būtību, norādot attiecīgi šādu informāciju:

14.4.1. ja pārkāpums tiek atzīts, – kādi pasākumi veikti, lai novērstu pārkāpumu, kādus pasākumus un kādos termiņos plānots veikt, kā arī kāds ir to sagaidāmais rezultāts;

14.4.2. ja pārkāpums netiek atzīts, – izvērstu juridisku argumentāciju, kāpēc Komisijas formālais paziņojums vai argumentētais atzinums nav pamatots;

14.5. dokumentus, kas pievienoti pielikumā;

14.6. vietu ministra parakstam;

14.7. vietu Komisijas rakstiskam apliecinājumam par nostājas saņemšanu.

15. Ja nostājas projektā norāda, ka tiek plānota tiesību akta projekta sagatavošana un pieņemšana, nostājas projekta pielikumā pievieno attiecīgā tiesību akta projektu (ja tāds ir sagatavots) un norāda termiņu, kādā tiesību akta projektu paredzēts pieņemt.

16. Ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama tiesību akta projekta izstrāde, atbildīgā ministrija nostājas projektam pievieno Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, kurā paredz uzdevumu atbildīgajai ministrijai noteiktā termiņā sagatavot tiesību akta projektu un iesniegt to Ministru kabinetā.

17. Nostājas projektam pievieno informatīvo ziņojumu, ja:

17.1. nostājas projekts ir sagatavots, atbildot uz argumentēto atzinumu;

17.2. nostājas projekts ir sagatavots, atbildot uz formālo paziņojumu, bet nostājas projektā ietverto pasākumu īstenošanai nepieciešami valsts budžeta vai pašvaldības budžeta līdzekļi;

17.3. iesniedzējs (ministrs vai īpašu uzdevumu ministrs) uzskata to par nepieciešamu.

18. Informatīvajā ziņojumā papildus nostājas projektā minētajai informācijai norāda:

18.1. informāciju, kas nav ietverama Komisijai nosūtāmajā dokumentā (ja tāda ir) (piemēram, par citu Eiropas Savienības dalībvalstu nostāju (ierobežotas pieejamības informācija), par pārkāpuma novēršanai veicamajiem pasākumiem, prognozi par pārkāpuma procedūras turpināšanu un sekām, par pārkāpuma novēršanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem, ja tādi nepieciešami);

18.2. informāciju par šo noteikumu 14.4.1.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem vai pašvaldības budžeta līdzekļiem un to iegūšanas avotiem.

19. Nostājas projektam pievieno Latvijas ārkārtējā un pilnvarotā vēstnieka Eiropas Savienībā pavadvēstules projektu Komisijai.

IV. Nostājas projekta saskaņošana

20. Atbildīgā ministrija nostājas projektu (un tam pievienotos dokumentus) atzinuma sniegšanai papīra formā un elektroniski nosūta:

20.1. Tieslietu ministrijai;

20.2. Finanšu ministrijai, ja nostājas projektā ietvertie jautājumi skar valsts budžetu vai pašvaldību budžetus vai ja šo noteikumu 14.4.1.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai ir finansiāla ietekme uz valsts budžetu vai pašvaldību budžetiem;

20.3. citām valsts iestādēm, ja nostājas projektā ietvertie jautājumi atbilst to kompetencei;

20.4. citām institūcijām, ekspertiem vai personām, ja atbildīgā ministrija uzskata to par nepieciešamu.

21. Tieslietu ministrija pēc nostājas projekta saņemšanas atzinuma sniegšanai nekavējoties rakstiski informē Saeimas Eiropas lietu komisiju un par likumprojektu atbildīgo Saeimas komisiju, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama likumprojekta pieņemšana.

22.  Ja nostājas projekts jāsaskaņo steidzami, atbildīgā ministrija nosaka termiņu atzinumu sniegšanai, bet ne īsāku par divām darbdienām.

23. Valsts iestāde, cita institūcija, eksperts vai persona sniedz atzinumu par nostājas projektu un tam pievienotajiem dokumentiem nedēļas laikā vai, ja nostājas projekta saskaņošana ir steidzama, atbildīgās ministrijas noteiktajā termiņā. Atzinumu nosūta atbildīgajai ministrijai papīra formā un elektroniski.

24. Atzinumā norāda iebildumus un priekšlikumus. Priekšlikumiem, kā arī ekspertu un citu personu viedoklim ir ieteikuma raksturs.

25. Sniedzot atzinumu par nostājas projektu un tam pievienotajiem dokumentiem, Tieslietu ministrija izvērtē:

25.1. vai nostājas projektā paredzētie pasākumi (šo noteikumu 14.4.1.apakš­punkts) ir atbilstoši un pietiekami, lai novērstu pārkāpumu;

25.2. vai nostājas projektā ietvertā juridiskā argumentācija (šo noteikumu 14.4.2.apakš­punkts) ir atbilstoša un pietiekama;

25.3. nostājas projekta noformējumu.

26. Citas valsts iestādes, eksperti un personas izvērtē nostājas projektu un sniedz atzinumu atbilstoši to kompetencei.

27. Ja nostājas projekta virzība ir steidzama vai šo noteikumu 20.punktā minētās iestādes ir piedalījušās nostājas projekta sagatavošanas darba grupā, nostājas projektu (un tam pievienotos dokumentus) var nenosūtīt atzinuma snieg­šanai, bet saskaņot to (vizējot) ar šo noteikumu 20.punktā minētajām iestādēm.

28. Ja valsts iestādes bez iebildumiem atbalstījušas nostājas projektu un tam pievienotos dokumentus vai atzinumā par nostājas projektu paudušas tikai priekšlikumus, vai nav sniegušas atzinumu šo noteikumu 23.punktā minētajā termiņā, nostājas projekts uzskatāms par saskaņotu un atbildīgā ministrija sagatavo to un iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā.

29. Ja atzinumos ir norādīti iebildumi, atbildīgā ministrija veic vienu no šādām darbībām:

29.1. ņem vērā iebildumus un sagatavo nostājas projektu iesniegšanai Ministru kabinetā;

29.2. lai panāktu vienošanos par iebildumiem, kas nav ņemti vērā vai ir ņemti vērā daļēji, sasauc starpinstitūciju sanāksmi, uzaicinot valsts iestāžu pārstāvjus, ekspertus un personas, kurām nostājas projekts tika nosūtīts atzinuma sniegšanai.

30. Ja par nostājas projektu izteiktie iebildumi ir pilnībā ņemti vērā vai par tiem ir panākta vienošanās starpinstitūciju sanāksmē, atbildīgā ministrija sagatavo to un iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā. Ja vienošanos nav iespējams panākt, atbildīgais ministrs ir tiesīgs nostājas projektu iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā kā Ministru kabineta lietu.

V. Nostājas projekta apstiprināšana Ministru kabinetā

31. Nostājas projektu apstiprina Ministru kabinets.

32. Nostājas projektu var iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē, neievērojot šo noteikumu 29.punktā minēto kārtību, ja nostājas projekta virzība ir steidzama vai nostājas projekta iesniedzējs (ministrs vai īpašu uzdevumu ministrs) uzskata, ka jautājums pēc būtības lemjams tikai Ministru kabineta sēdē kā Ministru kabineta lieta.

33. Iesniedzot nostājas projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā, atbildīgā ministrija sagatavo trīs nostājas projekta eksemplārus un nosūtāmās nostājas elektronisko versiju (izmantojot datu nesējus). Pirmo nostājas projekta eksemplāru vizē dokumentu aprites kārtību regulējošos normatīvajos aktos noteiktās amatpersonas, otro un trešo nostājas eksemplāru (bez amatpersonu vīzām, bez informācijas par projekta sagatavotāju un bez MS Word līdzekļu galvenes (Header) un kājenes (Footer) izmantošanas), kas noformēti nosūtīšanai Komisijai, paraksta ministrs.

34. Pēc nostājas apstiprināšanas Ministru kabinetā un nosūtīšanas Komisijai turpmāko papildu informāciju par pasākumiem, kas veikti pārkāpuma procedūras novēršanai, Komisijai sūta atbildīgā ministrija.

VI. Nostājas iesniegšana Komisijā

35. Pēc nostājas projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā Valsts kanceleja divus nostājas eksemplārus, kas noformēti nosūtīšanai Komisijai, kā arī nostājas elektronisko versiju nekavējoties nosūta Ārlietu ministrijai. Ārlietu ministrija, izmantojot diplomātisko pastu, nostāju papīra formā un elektroniski nekavējoties nosūta pārstāvniecībai.

36. Pēc nostājas saņemšanas pārstāvniecība to nekavējoties reģistrē un divu darbdienu laikā iesniedz Komisijai, nodrošinot, lai Komisija uz otrā nostājas eksemplāra sniedz rakstisku apliecinājumu par nostājas saņemšanu.

37. Pēc nostājas iesniegšanas Komisijā pārstāvniecība par to elektroniski informē atbildīgo ministriju un Tieslietu ministriju.

38. Nostājas otro eksemplāru ar Komisijas atzīmi par saņemšanu uzglabā pārstāvniecībā.

VII. Noslēguma jautājums

39. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2006.gada 16.maija noteikumus Nr.405 “Latvijas Republikas nostājas projekta Eiropas Kopienas dibināšanas līguma pārkāpuma procedūras ietvaros sagatavošanas, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2006, 92.nr.).

Ministru prezidents I.Godmanis

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 26.novembri.


 

Pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 20.novembra noteikumiem Nr.953 

KN953P_PAGE_1.JPG (64063 bytes)

KN953P_PAGE_2.JPG (31268 bytes)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!