• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 15. septembra noteikumi Nr. 754 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Tūrisma aktivitāšu veicināšana"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.09.2008., Nr. 151 https://www.vestnesis.lv/ta/id/181741

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.755

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Lauku mantojuma saglabāšana un atjaunošana"

Vēl šajā numurā

30.09.2008., Nr. 151

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 754

Pieņemts: 15.09.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.754

Rīgā 2008.gada 15.septembrī (prot. Nr.65 34.§)

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Tūrisma aktivitāšu veicināšana”

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu (turpmāk – atbalsts) atklāta projektu iesniegumu konkursa veidā pasākumam “Tūrisma aktivitāšu veicināšana” (turpmāk – pasākums).

2. Pasākuma mērķis ir veicināt nelauksaimnieciskās aktivitātes lauku teritorijā, attīstot un pilnveidojot lauku tūrismu un ar tūrismu saistītos pakalpojumus un infrastruktūru.

3. Projektu iesniegumus vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, līgumu slēdz un atbalstu pieprasa saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā.

 

II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi

4. Pasākumu īsteno Latvijas lauku teritorijā, izņemot Rīgas rajonu.

5. Lauku teritorija šo noteikumu izpratnē:

5.1. līdz 2008.gada 31.decembrim ir visa Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas un rajonu administratīvo centru pilsētas. Par lauku teritoriju uzskatāma arī lauku teritorija rajonu administratīvo centru pilsētās ar lauku teritoriju;

5.2. sākot ar 2009.gada 1.janvāri, ir visa Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas un novadu teritoriālās vienības – pilsētas, kurās ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju (1.pielikums). Par lauku teritoriju uzskatāma arī novadu teritoriālās vienības – pilsētas ar lauku teritoriju – lauku teritorija, ja attiecīgajā pilsētā ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju.

6. Pasākuma ietvaros atbalsta šādas aktivitātes:

6.1. esošo tūristu mītņu (līdz 20 gultasvietām) rekonstrukcija vai vienkāršota rekonstrukcija;

6.2. esošo tūristu mītņu ēdināšanas bloka būvniecība vai rekonstrukcija, vai vienkāršota rekonstrukcija un nepieciešamā aprīkojuma iegāde;

6.3. kempingu un jaunatnes tūrisma mītņu koplietošanas virtuves, ēdamtelpas, tualetes un dušas būvniecība vai rekonstrukcija, vai vienkāršota rekonstrukcija (neietverot pirts vai saunas būvniecību vai rekonstrukciju, vai vienkāršotu rekonstrukciju);

6.4. tūrisma pakalpojumu sniegšanas dažādošana;

6.5. vides aizsardzības investīcijas tūristu mītnē – notekūdeņu attīrīšanas sistēmas un nosēdaku izbūve vai rekonstrukcija, azbestu saturošo jumta seguma materiālu nomaiņa ar videi draudzīgu materiālu.

7. Šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros atbalstāmas ir šādas darbības:

7.1. peldvietu izveide;

7.2. aktīvo atpūtas taku izveide vai pilnveidošana;

7.3. dabas atpūtas parku izveide vai pilnveidošana;

7.4. atrakciju, zirgu izjāžu laukumu, distanču slēpošanas trašu, veloceliņu izveide vai pilnveidošana;

7.5. ūdenstūrisma apmetņu vietu izveide vai labiekārtošana;

7.6. infrastruktūras pielāgošana personām ar funkcionāliem traucējumiem;

7.7. inventārs tūrisma pakalpojuma nodrošināšanai;

7.8. sporta laukumu un sporta un atpūtas būvju celtniecība, kas ietilpst esošajā vai plānotajā tūrisma pakalpojumā;

7.9. nojumes vai slēgtu telpu izveide vai paplašināšana inventāra glabāšanai, kas nepieciešams tūrisma pakalpojuma nodrošināšanai.

8. Atbalsta pretendents ir:

8.1. zemnieku saimniecība;

8.2. fiziskā persona, kura veic saimniecisko darbību;

8.3. komersants.

9. Atbalsta pretendents atbilst šādiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem:

9.1. īstenojot projektu, sasniedz attiecīgā pasākuma mērķi;

9.2. reģistrēts valsts aģentūras “Tūrisma attīstības valsts aģentūra” tūrisma pakalpojumu sniedzēju datubāzē;

9.3. kā tūrisma pakalpojumu sniedzējs iekļauts tūrisma bukletā vai interneta mājaslapā, kuru izveido ar tūrisma jomas popularizēšanu saistīta institūcija;

9.4. attīsta un paplašina saimniecisko darbību, izpildot vismaz vienu no šādiem nosacījumiem:

9.4.1. jaunu darba vietu radīšana;

9.4.2. esošo darba vietu saglabāšana;

9.5. projekta iesniegumā pierāda ekonomisko dzīvotspēju atbilstoši šo noteikumu 11. un 12.punktā minētajām prasībām;

9.6. šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros uz atbalstu var pretendēt tikai tādi atbalsta pretendenti, kuru esošās tūristu mītnes apmērs nepārsniedz 20 gultasvietas. Vienas gultasvietas apjomu nosaka, ņemot vērā, ka uz vienu gultasvietu ir paredzēti 30 kvadrātmetri, attiecinot pret to kopējo ēkas platību, kura paredzēta tūristu diennakts izmitināšanai.

 

III. Pieteikšanās kārtība

10. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents personīgi vai elektroniski saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu attiecīgajā Lauku atbalsta dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē (juridiska persona – atbilstoši tās juridiskajai adresei, fiziska persona – atbilstoši projekta īstenošanas adresei) iesniedz:

10.1. projekta iesniegumu divos eksemplāros, tajā skaitā darbības plānu (arī elektroniski) (2.pielikums);

10.2. kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības izziņu par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu (ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts). Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu;

10.3. dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus;

10.4. gada pārskatu (pilns komplekts) par pēdējo noslēgto gadu (kopiju, uzrādot oriģinālu) saskaņā ar Gada pārskatu likumu vai gada ienākumu deklarāciju “Ieņēmumi no saimnieciskās darbības” par pēdējo noslēgto gadu (kopiju, uzrādot oriģinālu) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju;

10.5. Reģionālās vides pārvaldes apliecinājumu, ka projektā iekļautās darbības ir atļautas un netiks nodarīts kaitējums videi, ja šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētās aktivitātes darbības tiek īstenotas Eiropas Savienības nozīmes aizsargājamajā teritorijā Natura 2000;

10.6. bukletu vai izdruku, kas minēta šo noteikumu 9.3.apakšpunktā;

10.7. par nekustamo īpašumu, kurā projekta ietvaros paredzēta būvniecība, rekonstrukcija, pamatlīdzekļu uzstādīšana vai izvietošana:

10.7.1. ja nekustamais īpašums ir atbalsta pretendenta īpašumā – zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzrakstu (kopiju, uzrādot oriģinālu) vai zemesgrāmatas apliecību par nekustamo īpašumu (kopiju, uzrādot oriģinālu);

10.7.2. ja nekustamo īpašumu atbalsta pretendents nomā – ilgtermiņa nomas līgumu, kas reģistrēts zemesgrāmatā vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas (kopiju, uzrādot oriģinālu), zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzrakstu (kopiju, uzrādot oriģinālu) vai zemesgrāmatas apliecību par nekustamo īpašumu (kopiju, uzrādot oriģinālu);

10.8. būvmateriālu iegādei – akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai tā kopiju (uzrādot oriģinālu);

10.9. būvniecībai vai rekonstrukcijai, ja iesniegšanas dienā ir tehniskais projekts:

10.9.1. akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai tā kopiju (uzrādot oriģinālu);

10.9.2. būvatļauju (kopiju, uzrādot oriģinālu);

10.10. būvniecībai vai rekonstrukcijai, ja iesniegšanas dienā nav tehniskā projekta – plānošanas un arhitektūras uzdevumu (kopiju, uzrādot oriģinālu);

10.11. vienkāršotai rekonstrukcijai:

10.11.1. apliecinājuma kartes un ieceres dokumentāciju (kopiju, uzrādot oriģinālu);

10.11.2. būvmateriālu iegādei – atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi;

10.12. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;

10.13. uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka minimālās atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un minimālā atbalsta uzskaites veidlapas paraugu;

10.14. rekonstrukcijai vai vienkāršotai rekonstrukcijai – tehniskās inventarizācijas lietu (kopiju, uzrādot oriģinālu).

11. Atbalsta pretendents projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 70 280 latu, pievieno vienkāršotu darbības plānu, kas:

11.1. sastāv no informācijas par pakalpojumu apjomu, izmaksām, pamatlīdzekļiem un kreditoriem par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un gadu pēc projekta īstenošanas, kā arī naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas;

11.2. apliecina atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju. Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmā naudas atlikums katra mēneša beigās ir pozitīvs. Atbalsta pretendentam gadā pēc projekta īstenošanas, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu, vismaz par trim procentiem palielinās ieņēmumi no saimnieciskās darbības vai vismaz par trim procentiem samazinās izdevumi. Projekta iesniegumam pievienotā naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas atspoguļo iespēju projektu īstenot un sasniegt mērķi.

12. Atbalsta pretendents projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 70 280 latu, pievieno standartizētu darbības plānu, kas:

12.1. sastāv no informācijas par pakalpojumu apjoma, izmaksām, pamatlīdzekļiem, kreditoriem, peļņas vai zaudējumu aprēķina, bilances par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un gadu pēc projekta īstenošanas (izņemot ražošanas apjomu un izmaksu tabulas), kā arī no naudas plūsmas pārskata pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam;

12.2. apliecina atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas. Atbalsta pretendents atbilst vismaz diviem šādiem rādītājiem:

12.2.1. pašu kapitāls/aktīvu kopsumma ≥ 0,20;

12.2.2. apgrozāmie līdzekļi/īstermiņa kreditori ≥ 1,00 (no īstermiņa kreditoriem izslēdz īstermiņa nākamo periodu ieņēmumu sastāvā iekļauto valsts un Eiropas Savienības finansiālo atbalstu);

12.2.3. tīrā peļņa + nolietojums x 50 % ≥ 0;

12.3. apliecina atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas, kā arī par 0,05 palielina vismaz vienu no atbalsta pretendenta ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

13. Būvniecībai un rekonstrukcijai paredzētos dokumentus un iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu par atbalsta piešķiršanu.

 

IV. Atbalsta veids un apmērs

14. Atbalsta intensitāte tiek diferencēta atbilstoši tās pašvaldības grupai, kuras teritorijā īsteno aktivitātes, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kritērijiem valsts budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģioniem Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanai.

15. Atbalsta intensitāte pirmajai un otrajai pašvaldību grupai ir 30 % no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, trešajai un ceturtajai pašvaldību grupai – 40 % no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas un piektajai pašvaldību grupai – 50 % no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas.

16. Šo noteikumu 6.2. un 6.4.apakšpunktā minētajai aktivitātei atbalsta intensitāte aprīkojuma iegādei visās pašvaldībās ir 30 % no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas.

17. Atbalstu šo noteikumu ietvaros sniedz saskaņā ar Komisijas 2006.gada 15.decembra regulā (EK) Nr.1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī Nr. L 379, 28.12.2006, 5.–10.lp.) (turpmāk – Komisijas regula Nr.1998/2006) noteiktajām prasībām.

18. Visā plānošanas periodā vienam atbalsta saņēmējam maksimālā attiecināmo izmaksu summa ir 263 550 latu:

18.1. šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei – 52 710 latu;

18.2. šo noteikumu 6.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei – 35 140 latu;

18.3. šo noteikumu 6.3.apakšpunktā minētajai aktivitātei – 70 280 latu;

18.4. šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētajai aktivitātei – 52 710 latu;

18.5. šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētajai aktivitātei – 52 710 latu.

19. Atbalsta saņēmējs, kurš plānošanas periodā ir mainījis savu juridisko statusu no fiziskas personas uz juridisko personu vai reorganizējis uzņēmumu, vai nodibinājis jaunu uzņēmumu (atbalsta pretendentam pieder vairāk nekā 50 % kapitāla daļu jaunajā uzņēmumā):

19.1. var pieteikties atbalsta saņemšanai šo noteikumu 10.punktā minētajā kārtībā un šo noteikumu 6.punktā minēto aktivitāšu ietvaros par atlikušo attiecināmo izmaksu summu;

19.2. nevar pieteikties atbalsta saņemšanai šo noteikumu 10.punktā minētajā kārtībā un šo noteikumu 6.punktā minēto aktivitāšu ietvaros, ja plānošanas periodā ir saņēmis maksimālo attiecināmo izmaksu summu.

20. Pirms atbalsta piešķiršanas Lauku atbalsta dienests pārbauda, vai piešķirtais atbalsts nepalielinās kopējo de minimis atbalsta apjomu, ko atbalsta pretendents saņēmis attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados līdz līmenim, kas nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteikto maksimālo apmēru.

21. Atbalstu nepiešķir saimnieciskās darbības nozarēs, kuras minētas Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā.

22. Projekta iesniegumus sarindo pēc projektu atlases kritērijiem (3.pieli­kums). Ja projektu atlases kritērijiem punktu skaits ir vienāds, priekšroka ir at­balsta pretendentam, kurš darbojas pašvaldībā ar mazāku teritorijas attīstības indeksu.

 

V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

23. Pasākuma ietvaros ir šādas attiecināmās izmaksas:

23.1. šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai:

23.1.1. rekonstrukcijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pama­tojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās attiecināmās izmaksas atbalsta aprēķināšanai galvenajiem būvju tipiem (turpmāk – maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas) (4.pielikums);

23.1.2. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai uz atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.1.3. vispārīgās izmaksas, kas attiecas uz arhitektu, inženieru un konsultantu honorāriem, juridiskiem pakalpojumiem, tehniski ekonomiskiem pamatojumiem, patentu un licenču saņemšanas izmaksām, kuras tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu, bet nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 23.1.1. un 23.1.2.apakšpunktā minētajām izmaksām;

23.2. šo noteikumu 6.2.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai:

23.2.1. būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.2.2. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai uz atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.2.3. aprīkojuma iegādes izmaksas;

23.2.4. vispārīgās izmaksas, kas attiecas uz arhitektu, inženieru un konsultantu honorāriem, juridiskiem pakalpojumiem, tehniski ekonomiskiem pamatojumiem, patentu un licenču saņemšanas izmaksām, kuras tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu, bet nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 23.2.1., 23.2.2. un 23.2.3.apakš­punktā minētajām izmaksām;

23.3. šo noteikumu 6.3.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai:

23.3.1. būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.3.2. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai uz atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.3.3. vispārīgās izmaksas, kas attiecas uz arhitektu, inženieru un konsultantu honorāriem, juridiskiem pakalpojumiem, tehniski ekonomiskiem pamatojumiem, patentu un licenču saņemšanas izmaksām, kuras tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu, bet nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 23.3.1. un 23.3.2.apakšpunktā minētajām izmaksām;

23.4. šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai:

23.4.1. būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.4.2. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai uz atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.4.3. iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas, lai nodrošinātu šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētās aktivitātes infrastruktūras uzturēšanu;

23.4.4. vispārīgās izmaksas, kas attiecas uz arhitektu, inženieru un konsultantu honorāriem, juridiskiem pakalpojumiem, tehniski ekonomiskiem pamatojumiem, patentu un licenču saņemšanas izmaksām, kuras tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu, bet nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 23.4.1., 23.4.2. un 23.4.3.apakš­punktā minētajām izmaksām;

23.5. šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai:

23.5.1. būvniecības, rekonstrukcijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.5.2. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai uz atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi, bet nepārsniedzot maksimālās būvju tipu attiecināmās izmaksas;

23.5.3. vispārīgās izmaksas, kas attiecas uz arhitektu, inženieru un konsultantu honorāriem, juridiskiem pakalpojumiem, tehniski ekonomiskiem pamatojumiem, patentu un licenču saņemšanas izmaksām, kuras tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu, bet nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 23.5.1. un 23.5.2.apakšpunktā minētajām izmaksām.

24. Maksimālajās būvju tipu attiecināmajās izmaksās iekļauj visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas, tai skaitā iekšējo un ārējo ūdensvadu, iekšējās un ārējās kanalizācijas, iekšējās un ārējās elektroapgādes, ventilācijas un apkures sistēmu izmaksas.

25. Attiecināmās izmaksas ir tieši ar tūrisma pakalpojumiem nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 30 % no būvniecības attiecināmo izmaksu kopsummas:

25.1. jaunu administratīvo telpu būvniecība, esošo telpu rekonstrukcija vai vienkāršota rekonstrukcija;

25.2. apsardzes un caurlaides telpu izbūve;

25.3. apsardzes signalizācijas ierīkošana, ieskaitot videonovērošanas sis­tēmas;

25.4. personāla telpas izbūve;

25.5. teritorijas labiekārtošana (teritorijas asfaltēšana vai cita klājuma ieklāšana, žoga izbūve, zāliena un ārējā apgaismojuma ierīkošana).

26. Ja projektā paredzētās būvniecības vai rekonstrukcijas izmaksas attiecīgajam būves tipam pārsniedz noteiktās maksimālās attiecināmās izmaksas, izmaksu starpību sedz atbalsta pretendents.

27. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas, kas tiešā veidā saistītas ar projekta mērķa sasniegšanu.

28. Atbalstu maksā tikai par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta pretendenta īpašumā.

29. Atbalstu par precēm, kas pirktas uz nomaksu, izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta pretendenta īpašumu.

30. Pasākuma ietvaros ir šādas neattiecināmās izmaksas:

30.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;

30.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesāšanās izdevumi;

30.3. apakšlīgumu slēgšana, ja tie nenodrošina projekta mērķu sasniegšanu;

30.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

30.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas, tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;

30.6. atlīdzība personālam;

30.7. izmaksas par tehniku ar iekšdedzes dzinējiem;

30.8. izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenu, un nepabeigti darbi;

30.9. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes 2005.gada 20.septembra Regulu (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA).

Ministru prezidents I.Godmanis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 1.oktobri.

2.pielikums

PDF 360kb

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.septembra noteikumiem Nr.754

Pašvaldības, kurās ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju

Nr.
p.k.

Veidojamā novada paredzētais nosaukums1

Novadu veidojošā administratīvā teritorija – pilsēta, kurā ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju

Iedzīvotāju skaits2

1.

Alūksnes novads

Alūksne

9203

2.

Balvu novads

Balvi

8030

3.

Bauskas novads

Bauska

10212

4.

Cēsu novads

Cēsis

18258

5.

Dobeles novads

Dobele

11133

6.

Gulbenes novads

Gulbene

9242

7.

Kuldīgas novads

Kuldīga

13010

8.

Aizputes novads

Aizpute

5380

9.

Limbažu novads

Limbaži

8666

10.

Salacgrīvas novads

Salacgrīvas pilsēta ar lauku teritoriju

5847

11.

Ludzas novads

Ludza

9875

12.

Madonas novads

Madona

9125

13.

Olaines novads

Olaine

12765

14.

Saulkrastu novads

Saulkrastu pilsēta ar lauku teritoriju

5924

15.

Baldones novads

Baldones pilsēta ar lauku teritoriju

5330

16.

Saldus novads

Saldus

12489

17.

Talsu novads

Talsi

11399

18.

Tukuma novads

Tukums

19829

19.

Valkas novads

Valka

6337

20.

Smiltenes novads

Smiltene

5911

Piezīmes.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu.

Iedzīvotāju skaits Latvijas administratīvajās teritorijās saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem pēc stāvokļa uz 2007.gada 1.janvāri.

Zemkopības ministrs M.Roze

Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.septembra noteikumiem Nr.754

KN754P2_PAGE_01.JPG (70144 bytes)

KN754P2_PAGE_02.JPG (96789 bytes)

KN754P2_PAGE_03.JPG (95913 bytes)

KN754P2_PAGE_04.JPG (86289 bytes)

KN754P2_PAGE_05.JPG (74469 bytes)

KN754P2_PAGE_06.JPG (85557 bytes)

KN754P2_PAGE_07.JPG (94624 bytes)

KN754P2_PAGE_08.JPG (114829 bytes)

KN754P2_PAGE_09.JPG (68835 bytes)

KN754P2_PAGE_10.JPG (61277 bytes)

KN754P2_PAGE_11.JPG (141756 bytes)

KN754P2_PAGE_12.JPG (109578 bytes)

KN754P2_PAGE_13.JPG (174464 bytes)

KN754P2_PAGE_14.JPG (38822 bytes)

KN754P2_PAGE_15.JPG (60256 bytes)

KN754P2_PAGE_16.JPG (21293 bytes)

KN754P2_PAGE_17.JPG (64504 bytes)

KN754P2_PAGE_18.JPG (31830 bytes)

KN754P2_PAGE_19.JPG (48752 bytes)

KN754P2_PAGE_20.JPG (61245 bytes)

KN754P2_PAGE_21.JPG (78402 bytes)

KN754P2_PAGE_22.JPG (58006 bytes)

KN754P2_PAGE_23.JPG (77830 bytes)

KN754P2_PAGE_24.JPG (69399 bytes)

KN754P2_PAGE_25.JPG (44021 bytes)

KN754P2_PAGE_26.JPG (62373 bytes)

KN754P2_PAGE_27.JPG (31535 bytes)

Zemkopības ministrs M.Roze

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.septembra noteikumiem Nr.754

Projektu atlases kritēriji

Nr.
p.k.

Kritēriju grupa

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

Kritērijs

Kritēriju punktu skaits

1.

Atbalsta pretendenta iepriekš saņemtais atbalsta apjoms1

30

Ls 0

30

Ls 1–25 000

26

Ls 25 001–50 000 

22

Ls 50 001–75 000 

18

Ls 75 001–100 000 

14

Ls 100 001–125 000 

10

Ls 125 001–150 000

6

Ls 150 001 un vairāk

0

2.

Akceptēts būvprojekts2

30

atbalsta saņemšanai pieteikts akceptēts būvprojekts

30

apliecinājuma karte

15

pārējie projekti

0

3.

Tūristu mītnes noslodze3 iepriekšējā gadā

Vasaras sezonā

(01.05.–01.10.)

15

vairāk par 40 %

15

no 0 līdz 40 %

0

Visu gadu

15

vairāk par 20 %

15

no 0 līdz 20 %

0

4.

Atbalsta pretendenta darbība nozarē

15

vairāk nekā 3 gadi

15

līdz 3 gadiem

0

5.

Starpība starp maksimāli pieļaujamo atbalstu un projektam pieprasīto atbalstu

par katru pilnu procentu 1 punkts

Piezīmes.

Atbalsts tūrisma nozarē no Speciālās pirmsiestāšanās programmas lauksaimniecībai un lauku attīstībai (SAPARD) Vienotā programmdokumenta.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par būvniecību.

Maksimālais punktu skaits par tūristu mītnes iepriekšējā gada noslodzi ir 15 punkti.

Zemkopības ministrs M.Roze

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.septembra noteikumiem Nr.754

Maksimālās attiecināmās izmaksas atbalsta aprēķināšanai galvenajiem būvju tipiem

Nr.
p.k.

Būvju tipi

Mērvienība

Jaunbūvei par kopējo būves platību

(bez PVN)

Rekonstruk­cijai par kopējo rekonstruē­jamo platību

(bez PVN)

Vienkāršotai rekonstrukcijai par kopējo rekonstruējamo platību

(bez PVN)

1.

Tūrisma mītne līdz 20 gultas­vietām

Ls/m2

800

650

2.

Tūrisma mītnes ēdināšanas bloks

Ls/m2

950

850

700

3.

Kempingi un jaunatnes tūrisma mītnes (koplietošanas virtuves, ēdamtelpas, tualetes un dušas)

Ls/m2

800

700

650

4.

Palīgbūves vai palīgēkas (tūrisma pakalpojumu sniegšanas dažādošanai)

Ls/m2

150

130

120

5.

Laukumu izbūve (tūrisma pakalpojumu sniegšanas dažādošanai)

Ls/m2

15

12

12

6.

Vides aizsardzības investīcijas lauku tūrisma mītnē (azbestu saturošo jumta seguma materiālu nomaiņa ar videi draudzīgu materiālu)

Ls/m2

20

15

Zemkopības ministrs M.Roze

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!