Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu reliģiskajai organizācijai "Kristiešu draudze "Prieka vēsts"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.07.2008., Nr. 107 https://www.vestnesis.lv/ta/id/178209

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu ministrijas lēmums Nr.107

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "Latvijas Valodu skolotāju asociācija"

Vēl šajā numurā

15.07.2008., Nr. 107

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu ministrija

Veids: lēmums

Numurs: 104

Pieņemts: 16.06.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Finanšu ministrijas lēmums Nr.104

Rīgā 2008.gada 16.jūnijā

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu reliģiskajai organizācijai “Kristiešu draudze “Prieka vēsts””

 

Finanšu ministrija izskatīja Sabiedriskā labuma komisijas 2008.gada 4.jūnija atzinumu Nr.9-2008/97 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu reliģiskajai organizācijai “Kristiešu draudze “Prieka vēsts”””, reliģiskās organizācijas iesniegtos dokumentus un uzsāka lietu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu reliģiskajai organizācijai “Kristiešu draudze “Prieka vēsts”” (turpmāk – Draudze).

Pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2005.gada 16.novembra atzinumu Nr.40-2005/546, Finanšu ministrija 2005.gada 22.novembrī pieņēma lēmumu Nr.556 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu reliģiskajai organizācijai “Kristiešu draudze “Prieka vēsts”””. Draudzei sabiedriskā labuma organizācijas statuss tika piešķirts sabiedriskā labuma darbības veidam labdarībai.

Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma (turpmāk tekstā – Likums) 5.pantam Finanšu ministrija ir tiesīga piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībām, nodibinājumiem, reliģiskajām organizācijām vai to iestādēm un atbilstoši 13.pantā noteiktajam Finanšu ministrijai ir pienākums uzraudzīt sabiedriskā labuma organizācijas, īpašu uzmanību vēršot šo organizāciju saņemto ziedojumu izlietojumam. Tādēļ sabiedriskā labuma organizācijām katru gadu līdz 31.martam jāatskaitās Finanšu ministrijai par iepriekšējā gadā veikto sabiedriskā labuma darbību, iesniedzot Likuma 13.panta otrajā daļā uzskaitītos dokumentus (turpmāk – atskaites).

Saskaņā ar Likuma 3.pantu par sabiedriskā labuma organizāciju var būt tikai tāda reliģiskā organizācija un tās iestāde, kura veic sabiedriskā labuma darbību.

Līdz ar to sabiedriskā labuma organizācijas pamatdarbība ir sabiedriskā labuma darbība un saņemtos ziedojumus tā ir tiesīga izlietot galvenokārt sabiedriskā labuma darbībai, ievērojot Likuma 11. un 12.pantā noteiktos ierobežojumus.

Likuma 11.panta otrā daļa nosaka, ka sabiedriskā labuma organizācijai, kuras saņemto ziedojumu kopsumma pārskata gadā pārsniedz 12 minimālās mēneša darba algas, ir pienākums ne mazāk kā 75 procentus no saņemto ziedojumu un dāvinājumu kopsummas izlietot tikai tām sabiedriskā labuma darbībām, kuras minētas Finanšu ministrijas lēmumā par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu vai atteikumu piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu attiecīgajai organizācijai.

Draudze, atskaitoties Finanšu ministrijai par sabiedriskā labuma darbību 2006.gadā, norādīja, ka tā 2006.gadā lielāko daļu no saņemtajiem ziedojumiem un dāvinājumiem ir izmantojusi reliģiskai darbībai un dievnama celtniecībai, nevis sabiedriskā labuma darbībai. Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 12.septembra atzinumu Nr.17-2007/194, izteica brīdinājumu par to, ka tiks izskatīts jautājums par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu, ja arī turpmāk Draudze saņemtos ziedojumus izmantos izdevumiem, kas nav saistīti ar sabiedriskā labuma darbību (Finanšu ministrijas 2007.gada 25.septembra brīdinājuma vēstule Nr.5-6-08/4218).

Savukārt, izvērtējot Draudzes atskaites par sabiedriskā labuma darbību 2007.gadā un uzklausot Draudzes pārstāvja Aināra Skubiņa un grāmatvedes Lailas Lazdānes paskaidrojumus, Sabiedriskā labuma komisija konstatēja, ka reliģiskā organizācija lielāko daļu no pārskata gadā saņemtajiem finanšu līdzekļiem atkārtoti ir izlietojusi reliģiskajai darbībai, administratīvajiem izdevumiem un kristīgā centra/dievnama celtniecībai. Draudze tikai 17 procentus no pārskata gada ziedojumiem izmantojusi sabiedriskā labuma darbībai. Tādējādi Draudze atkārtoti ir pārkāpusi Likuma 11.panta otrajā daļā noteikto.

Sabiedriskā labuma komisija 2008.gada 4.jūnija atzinumā Nr.9-2008/97 norādīja, ka, ņemot vērā Draudzes saņemto ziedojumu izlietojumu 2006. un 2007.gadā, tās pamatdarbība nav sabiedriskā labuma darbība un tā neatbilst sabiedriskā labuma organizācijas būtībai Likuma izpratnē. Sabiedriskā labuma komisija iepriekš minētajā atzinumā ieteica Finanšu ministrijai pieņemt lēmumu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu Draudzei.

Tā kā Draudze ir vairākkārt pārkāpusi Likuma 11.panta otrajā daļā noteikto un nav ņēmusi vērā Finanšu ministrijas brīdinājumu, 2006. un 2007.gadā galvenokārt veikusi darbību, kas nav sabiedriskā labuma darbība Likuma izpratnē, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2008.gada 4.jūnija atzinumu Nr.9-2008/97 un saskaņā ar Likuma 14.panta pirmās daļas 1.punktu Finanšu ministrija nolemj atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu reliģiskajai organizācijai “Kristiešu draudze “Prieka vēsts”” (reģ. Nr.90000083853, juridiskā adrese: Rīga, Bērzaunes iela 6).

Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma organizāciju mērķis ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai. Turklāt ziedotie līdzekļi, kuriem tiek piemēroti nodokļu atvieglojumi saskaņā ar nodokļus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, faktiski ir valsts budžetā neienākušie nodokļu maksājumi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, šis administratīvais akts spēkā stājas Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā un, šo administratīvo aktu pārsūdzot, tā darbība netiek apturēta saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 185.panta ceturtās daļas 3.punktu.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu šo lēmumu viena mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV–1010).

Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietā – valsts sekretāra vietnieks D.Tauriņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!