Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 7. jūlija noteikumi Nr. 515 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.07.2008., Nr. 106 https://www.vestnesis.lv/ta/id/178093-valsts-un-eiropas-savienibas-atbalsta-pieskirsanas-kartiba-vietejo-attistibas-strategiju-istenosanai

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.516

Noteikumi par tehniskajām prasībām lauksaimniecības un mežsaimniecības riteņtraktoru redzamības laukam un priekšējā stikla tīrītājiem

Vēl šajā numurā

11.07.2008., Nr. 106

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 515

Pieņemts: 07.07.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.515

Rīgā 2008.gada 7.jūlijā (prot. Nr.46 40.§)

Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu vietējām attīstības stratēģijām, lai īstenotu:

1.1. Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam pasākumu “Vietējās attīstības stratēģijas” (turpmāk – Lauku attīstības programmas pasākums);

1.2. Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā pasākumu “Teritorijas attīstības stratēģiju īstenošana” (turpmāk – Rīcības programmas pasākums).

2. Atbalsta apmērs:

2.1. Lauku attīstības programmas pasākumam – 16463222 lati, tai skaitā Eiropas Lauksaimniecības fonda finansējums lauku attīstībai – 13170577 lati un valsts budžeta finansējums – 3292645 lati;

2.2. Rīcības programmas pasākumam 21944629 lati, tai skaitā Eiropas Zivsaimniecības fonda finansējums – 16458472 lati un valsts budžeta finansējums – 5486157 lati.

3. Vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorija:

3.1. Lauku attīstības programmas pasākumam – visa Latvijas teritorija, izņemot pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir lielāks par 15000;

3.2. Rīcības programmas pasākumam – Cēsu, Daugavpils, Kuldīgas, Liepājas, Limbažu, Ogres, Rēzeknes, Rīgas, Talsu, Tukuma, Valmieras vai Ventspils rajona administratīvā teritorija, izņemot pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir lielāks par 15000.

4. Vietējās attīstības stratēģijas īsteno līdz 2013.gada 31.decembrim.

II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi

5. Vietējo attīstības stratēģiju īsteno biedrība vai nodibinājums (turpmāk – vietējā rīcības grupa), kas atbilst šādām prasībām:

5.1. tā ir reģistrēta biedrību un nodibinājumu reģistrā;

5.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu;

5.3. tai nav normatīvajos aktos noteikto nodokļu maksājumu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;

5.4. pārvaldes institūcijā, kura ir atbildīga par vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu (turpmāk – lēmējinstitūcija), valsts vai pašvaldību iestāžu pārstāvju nav vairāk kā 50 % un vismaz 50 % ir privātpersonas (ekonomiskie un sociālie partneri). Tās tiesības, pienākumi un atbildība ir noteikta statūtos vai citos vietējās rīcības grupas pieņemtajos dokumentos;

5.5. tai ir izraudzīts administratīvais un finanšu vadītājs;

5.6. tās darbības teritorijā:

5.6.1. iedzīvotāju skaits ir no 5000 līdz 65000;

5.6.2. iedzīvotāju īpatsvars pilsētās, kurās iedzīvotāju skaits ir no 5000 līdz 15000, nepārsniedz 49 % no tās darbības teritorijas iedzīvotāju skaita;

5.6.3. nav pilsētu, kuru iedzīvotāju skaits pārsniedz 15000;

5.7. tās darbības teritorija ir kompakta un tajā cita rīcības grupa nevar pretendēt uz atbalstu Lauku attīstības programmas pasākuma un Rīcības programmas pasākuma ietvaros;

5.8. tai ir izveidota projektu vērtēšanas komisija.

6. Ja vietējā rīcības grupa pretendē uz atbalstu Lauku attīstības programmas pasākuma ietvaros, tā papildus šo noteikumu 5.punktā minētajām prasībām atbilst arī šādām prasībām:

6.1. tās lēmējinstitūcijā esošās privātpersonas (ekonomiskie un sociālie partneri) pārstāv lauksaimnieku (fiziska persona, kura darbojas jebkurā no lauksaimniecības jomām, vai juridiska persona, kas veic darbību lauk­saimniecībā vai pārstāv lauksaimnieku intereses), lauku sieviešu (sieviete, kuras dzīvesvieta ir deklarēta lauku teritorijā, vai juridiska persona, kas pārstāv lauku sieviešu intereses) un jauniešu (fiziska persona vecumā līdz 25 gadiem vai juridiska persona, kas pārstāv jauniešu intereses) intereses;

6.2. tās darbības teritorija atbilst šo noteikumu 3.1.apakšpunktā no­teiktajām prasībām.

7. Ja vietējā rīcības grupa pretendē uz atbalstu Rīcības programmas pasākuma ietvaros, tā papildus šo noteikumu 5.punktā minētajām prasībām atbilst arī šādām prasībām:

7.1. vismaz viena trešā daļa no tās lēmēj­institūcijā pārstāvētajām privāt­personām (ekonomiskie un sociālie partneri) ir zivsaimniecības nozares pārstāvji (fiziska persona, kura darbojas jebkurā no zivsaimniecības jomām, vai juridiska persona, kas veic darbību zivsaimniecībā vai pārstāv zivsaimniecības intereses);

7.2. tās darbības teritorija atbilst šo noteikumu 3.2.apakšpunktā no­teiktajām prasībām.

8. Ja vietējā rīcības grupa pretendē uz atbalstu gan Lauku attīstības programmas, gan Rīcības programmas pasākuma ietvaros, tā papildus šo noteikumu 5.punktā minētajām prasībām atbilst arī šādām prasībām:

8.1. tās lēmējinstitūcijā Lauku attīstības programmas pasākuma ietvaros piedalās šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētās personas, bet Rīcības programmas pasākuma ietvaros – šo noteikumu 7.1.apakš­punktā minētās personas;

8.2. gan Lauku attīstības programmas pasākuma, gan Rīcības programmas pasākuma ietvaros ir izveidota projektu vērtēšanas komisija;

8.3. gan Lauku attīstības programmas pasākuma, gan Rīcības programmas pasākuma ietvaros ir izraudzīts administratīvais un finanšu vadītājs;

8.4. gan Lauku attīstības programmas pasākuma, gan Rīcības programmas pasākuma ietvaros ir nošķirta grāmatvedība.

9. Vietējā attīstības stratēģija atbilst šādām prasībām:

9.1. tā tiek īstenota vietējās rīcības grupas darbības teritorijā;

9.2. tās izstrādē iesaistīti vietējās rīcības grupas darbības teritorijas iedzīvotāji;

9.3. tā ir saskaņota ar vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošo plānošanas reģionu;

9.4. tā paredz nodrošināt vienādas iespējas un iesaistīt jauniešus vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā;

9.5. tā veicina nodarbinātību un ienākumu iespēju palielināšanos;

9.6. tā atbilst šādiem normatīvajiem aktiem:

9.6.1. Lauku attīstības programmas pasākuma ietvaros – normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts konkurētspējas veicināšanai vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā vai lauku ekonomikas dažādošanai un dzīves kvalitātes veicināšanai vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā;

9.6.2. Rīcības programmas pasākuma ietvaros – normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts tādu ciematu atjaunošanai un attīstībai, kuros veic zivsaimniecības darbības, ar zivsaimnie­cību un tūrismu saistītas maza mēroga infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai, ekonomiskās darbības restrukturēšanai, pārorientācijai un darbību dažādošanai, kā arī dabas vai rūpnieciskajās katastrofās cietušā zivsaimniecības nozares ražošanas potenciāla atjaunošanai;

9.7. tās rīcības plāns ir izstrādāts laikposmam no 2009. līdz 2013.gadam;

9.8. tās rīcības plānā nav iekļautas darbības, kurām atbalsts tiek piešķirts vai tiek pieprasīts citu Eiropas Savienības fondu ietvaros.

10. Ja vietējā rīcības grupa pretendē uz atbalstu Rīcības programmas pasākuma ietvaros, tā papildus šo noteikumu 9.punktā minētajām prasībām vietējā attīstības stratēģijā pamato zivsaimniecības nozīmību teritorijā.

III. Pieteikšanās kārtība

11. Lauku atbalsta dienests (turpmāk – dienests) laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludina datumu, kad tiks uzsākta vietējās attīstības stratēģijas iesniegumu (turpmāk – stratēģijas iesniegums) pieņemšana Lauku attīstības programmas pasākuma un Rīcības programmas pasākuma ietvaros, un ievieto informāciju savā mājaslapā internetā.

12. Stratēģijas iesniegumu pieņemšanas termiņš ir viens mēnesis pēc laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludinātā datuma.

13. Ja pēc stratēģijas iesniegumu izvērtēšanas Lauku attīstības program­mas pasākuma ietvaros netiek pilnībā apgūts šo noteikumu 2.1.apakšpunktā noteiktais finansējums, dienests izsludina atkārtotu stratēģijas iesniegumu pieņemšanu par atlikušo finansējuma daļu šo noteikumu 11. un 12.punktā minētajā kārtībā.

14. Vietējā rīcības grupa var saņemt atbalstu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai vienu reizi Lauku attīstības programmas pasākuma un vienu reizi Rīcības programmas pasākuma ietvaros.

15. Lai pieteiktos uz atbalstu, vietējā rīcības grupa iesniedz dienestā stratēģijas iesniegumu (Lauku attīstības programmas pasākuma ietvaros un Rīcības programmas pasākuma ietvaros atsevišķi) (1.pielikums). Stratēģijas iesniegumam pievieno:

15.1. stratēģijas iesnieguma elektronisko eksemplāru (izņemot gadījumu, ja stratēģijas iesniegums iesniegts elektroniski atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

15.2. vietējās rīcības grupas reģistrācijas apliecības kopiju;

15.3. vietējās rīcības grupas statūtu kopiju;

15.4. to dokumentu kopijas, kuros noteiktas lēmējinstitūcijas un projektu vērtēšanas komisijas funkcijas, pienākumi un atbildība, ja tas nav atrunāts statūtos;

15.5. vietējās rīcības grupas lēmuma kopiju, kurā norādīts izraudzītais administratīvais vadītājs;

15.6. vietējās rīcības grupas lēmuma kopiju, kurā norādīts izraudzītais finanšu vadītājs;

15.7. vietējās rīcības grupas darbības teritorijas karti;

15.8. attiecīgās pašvaldības izziņas kopiju par administratīvās teritorijas iekļaušanu vietējās rīcības grupas darbības teritorijā. Izziņai jābūt izsniegtai ne agrāk kā 30 dienas pirms stratēģijas iesnieguma iesniegšanas dienestā;

15.9. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā vietējās rīcības grupas gada pārskata kopiju par pēdējo noslēgto gadu saskaņā ar Gada pārskatu likumu (ja vietējās rīcības grupas darbojas ilgāk par gadu);

15.10. vietējās rīcības grupas lēmuma kopiju par vietējās attīstības stratēģijas apstiprināšanu;

15.11. vietējo attīstības stratēģiju, kas izstrādāta atbilstoši vietējās attīstības stratēģijas struktūrai (2.pielikums);

15.12. vietējās attīstības stratēģijas elektronisko eksemplāru (izņemot gadījumu, ja vietējās attīstības stratēģija iesniegta elektroniski atbilstoši normatī­vajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

15.13. vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošā plānošanas reģiona atzinumu par to, ka vietējās attīstības stratēģija ir saskaņota ar attiecīgā reģiona plānošanas dokumentiem;

15.14. vietējās rīcības grupas biedru sarakstu (Rīcības programmas pasākuma ietvaros);

15.15. dokumenta (ja tāds ir) kopiju, kas apliecina publicitātes pasākuma norisi, lai informētu par vietējo attīstības stratēģiju (Rīcības programmas pasākuma ietvaros).

16. Vietējā rīcības grupa stratēģijas iesniegumu un tam pievienotos dokumentus iesniedz papīra formā vai elektroniski. Ja stratēģijas iesniegumu iesniedz elektroniski, to un tam pievienotos dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

IV. Vietējās attīstības stratēģijas vērtēšana un lēmuma pieņemšana

17. Dienests izvērtē iesniegto dokumentu atbilstību šo noteikumu II nodaļā minētajām prasībām un administratīvajiem kritērijiem, bet Rīcības programmas pasākuma ietvaros arī vietējās attīstības stratēģijas kvalitātes kritērijiem.

18. Administratīvie kritēriji ir šādi:

18.1. stratēģijas iesniegums un tam pievienojamie dokumenti ir iesniegti šo noteikumu 12.punktā noteiktajā termiņā;

18.2. stratēģijas iesniegums ir cauršūts (caurauklots), un lapas ir sanumurētas;

18.3. vietējā attīstības stratēģija ir cauršūta (caurauklota), un lapas ir sanumurētas;

18.4. stratēģijas iesniegumam un vietējai attīstības stratēģijai atsevišķi ir pievienoti nepieciešamie dokumenti;

18.5. stratēģijas iesniegums un tam pievienotie dokumenti ir sagatavoti datorrakstā valsts valodā;

18.6. stratēģijas iesniegums ir pilnībā aizpildīts un atbilst šo noteikumu 1.pielikumam;

18.7. vietējā attīstības stratēģija ir sagatavota atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam;

18.8. stratēģijas iesniegumu ir parakstījusi persona, kurai ir paraksta tiesības;

18.9. stratēģijas iesniegumā nav neatrunātu labojumu vai papildinājumu.

19. Rīcības programmas pasākuma ietvaros vietējās attīstības stratēģijas kvalitātes kritēriji ir šādi:

19.1. vietējās attīstības stratēģijas izstrādes gaitā pēdējo divu gadu laikā rīkoti vietējās rīcības grupas publicitātes pasākumi (piemēram, aptauja, publikācija plašsaziņas līdzekļos vai informatīvs seminārs):

19.1.1. trīs publicitātes pasākumi vai vairāk (5 punkti);

19.1.2. divi publicitātes pasākumi (3 punkti);

19.1.3. viens publicitātes pasākums (1 punkts);

19.1.4. publicitātes pasākumu nav bijis (0 punktu);

19.2. biedru skaits vietējā rīcības grupā:

19.2.1. vairāk nekā 50 biedri (5 punkti);

19.2.2. no 31 līdz 50 biedriem (3 punkti);

19.2.3. no 11 līdz 30 biedriem (1 punkts);

19.2.4. 10 biedru un mazāk (0 punktu).

20. Ja iesniegtajos dokumentos norādītā informācija nav pietiekama, lai izvērtētu atbilstību šo noteikumu II nodaļā noteiktajām prasībām, administra­tīvajiem kritērijiem vai Rīcības programmas pasākuma ietvaros vietējās attīstības stratēģijas kvalitātes kritērijiem, dienests rakstiski pieprasa papildu informāciju. Papildu informāciju vietējā rīcības grupa dienestā iesniedz 10 darb­dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas.

21. Dienests pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt atbalstu vietējai rīcības grupai vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai, ja nav ievērota kaut viena no šādām prasībām:

21.1. pieprasītā papildu informācija nav iesniegta šo noteikumu 20.punktā noteiktajā termiņā;

21.2. iesniegtie dokumenti neatbilst šo noteikumu 18.punktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem un šo noteikumu II nodaļā noteiktajām prasībām;

21.3. Rīcības programmas pasākuma ietvaros vietējās attīstības stratēģija šo noteikumu 19.punktā noteikto kvalitātes kritēriju vērtēšanā nav ieguvusi vismaz trīs punktus.

22. Vietējā rīcības grupa dienesta pieņemto lēmumu var apstrīdēt un pārsūdzēt Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā.

V. Atbalsta apmērs vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai

23. Atbalsta apmēru vietējām rīcības grupām Lauku attīstības programmas pasākuma un Rīcības programmas pasākuma ietvaros atsevišķi dienests aprēķina, nosakot maksimālo vērtību latos uz vienu iedzīvotāju. Iedzīvotāju skaitu šo noteikumu 3.punktā minētajām teritorijām nosaka pēc stāvokļa uz 2008.gada 1.janvāri, izmantojot Centrālās statistikas pārvaldes statistikas informāciju.

24. Atbalsta apmēru (latos) vienas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai aprēķina, reizinot vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošo iedzīvotāju skaitu ar maksimālo vērtību latos uz vienu iedzīvotāju.

25. Ja pēc vietējās attīstības stratēģiju iesniegumu izvērtēšanas, kā arī ievērojot šo noteikumu 13.punktu, netiek pilnā apmērā apgūts šo noteikumu 2.punktā noteiktais atbalsts Lauku attīstības programmas pasākuma vai Rīcības programmas pasākuma ietvaros, dienests pārdala neapgūto atbalsta summu (turpmāk – papildu finansējums) starp visām vietējām rīcības grupām, kas ir saņēmušas atbalstu Lauku attīstības programmas pasākuma vai Rīcības programmas pasākuma ietvaros, pamatojoties uz vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošo pašvaldību zemāko teritorijas attīstības indeksa vērtību atbilstoši normatīvajiem aktiem par teritoriju attīstības indeksu.

26. Dienests vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošo pašvaldību zemākajai teritorijas attīstības indeksa vērtībai piešķir punktus no 1 līdz 11 at­bilstoši šo noteikumu 3.pielikumam.

27. Vietējo rīcības grupu iegūtos punktus saskaita, iegūstot kopsummu. Katras atsevišķas vietējās rīcības grupas iegūtos punktus dala ar kopsummu un aprēķina papildu finansējuma koeficientu katrai vietējai rīcības grupai.

28. Vietējai attīstības stratēģijai papildu finansējumu aprēķina, reizinot papildu finansējumu ar vietējās rīcības grupas papildu finansējuma koeficientu.

VI. Vietējās attīstības stratēģijasīstenošanas nosacījumi

29. Pēc paziņojuma saņemšanas par atbalsta piešķiršanu vietējā rīcības grupa un dienests slēdz vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līgumu.

30. Lai īstenotu vietējo attīstības stratēģiju, vietējā rīcības grupa:

30.1. pēc saskaņošanas ar dienestu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un attiecīgā reģiona laikrakstā izsludina datumu, kad tiks uzsākta projektu pieņemšana atbilstoši vietējai attīstības stratēģijai, un norāda, kur var iepazīties ar vietējo attīstības stratēģiju;

30.2. projektu pieņemšanas termiņš ir viens mēnesis pēc laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludinātā datuma;

30.3. izvērtē projektu atbilstību vietējai attīstības stratēģijai, ievērojot šo noteikumu 9.6.1. un 9.6.2.apakšpunktā minēto normatīvo aktu prasības, un sagatavo atzinumu par katru projektu. Ja vietējā rīcības grupa sniedz negatīvu atzinumu, tā norāda noraidīšanas iemeslus;

30.4. projektu atzinumus kopā ar projektiem mēneša laikā pēc projektu pieņemšanas termiņa beigām iesniedz dienestā;

30.5. veic projektu īstenošanas saturisko uzraudzību;

30.6. periodiski novērtē vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu;

30.7. nodrošina publicitāti un sniedz vietējās rīcības grupas darbības teritorijas iedzīvotājiem informāciju par vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu.

31. Par izmaiņām vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā vietējā rīcības grupa rakstiski informē dienestu. Ja 15 darbdienu laikā pēc izmaiņu iesniegšanas dienestā iebildumi nav saņemti, vietējās attīstības stratēģijas rīcības plāna izmaiņas uzskata par saskaņotām.

32. Divus gadus pēc vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas uzsākšanas vietējā rīcības grupa var veikt izmaiņas vietējā attīstības stratēģijā, saskaņojot to ar dienestu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līgumā noteiktajā kārtībā.

33. Dokumentus, kas saistīti ar attīstības stratēģijas īstenošanu, vietējā rīcības grupa glabā līdz vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līgumā noteik­tajam termiņam un pēc pieprasījuma uzrāda dienestam.

34. Dienestam ir tiesības veikt kontroli līdz datumam, kas noteikts vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līgumā. Vietējai rīcības grupai ir pienākums sniegt dienestam informāciju, kas saistīta ar vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu.

Ministru prezidents I.Godmanis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 12.jūliju.

Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 7.jūlija noteikumiem Nr.515

KN515P1_PAGE_1.JPG (94588 bytes)

KN515P1_PAGE_2.JPG (139663 bytes)

KN515P1_PAGE_3.JPG (34325 bytes)

KN515P1_PAGE_4.JPG (50667 bytes)

KN515P1_PAGE_5.JPG (134220 bytes)

KN515P1_PAGE_6.JPG (220426 bytes)

KN515P1_PAGE_7.JPG (36646 bytes)

Zemkopības ministrs M.Roze

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 7.jūlija noteikumiem Nr.515

Vietējās attīstības stratēģijas struktūra

1. Stratēģiskais plāns

1.1. vietējās rīcības grupas darbības raksturojums:

1.1.1. darbības mērķis;

1.1.2. uzdevumi;

1.1.3. darbības teritorija;

1.1.4. pārvaldes struktūra, t.sk. partnerības principa nodrošināšana (iesaistītās valsts vai pašvaldības iestādes un privātpersonas (ekonomiskie un sociālie partneri);

1.1.5. aktivitāšu apraksts, t.sk. pieredze LEADER pieejas īstenošanā;

1.1.6. vietējās attīstības stratēģijas izstrādes gaitas apraksts, vietējās rīcības grupas teritorijas iedzīvotāju informēšana un iesaistīšana stratēģijas izstrādē (izmantotās metodes, izstrādes gaitas novērtējums);

1.1.7. vietējās rīcības grupas informācijas tīklu veidošanas apraksts un sadarbības nodrošināšana ar dažādām vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošajām organizācijām (piemēram, publicitātes un informēšanas pasākumi, informācijas aprite starp vietējās rīcības grupas darbības teritorijā esošām organizācijām, kas iesaistīsies vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā);

1.2. vietējās rīcības grupas teritorijas situācijas analīze, nosakot teritorijas attīstības galvenās problēmas (vajadzības), sekas un iespējamos stratēģiskos risinājumus:

1.2.1. teritorijas vispārīgs raksturojums;

1.2.2. demogrāfiskā situācija un apdzīvojuma struktūra;

1.2.3. ekonomiskā situācija (ar vietējo attīstības stratēģiju saistīto nozaru/jomu raksturojums, nodarbinātības rādītāju analīze, inovatīvi risinājumi nodarbinātības veicināšanā un ienākumu iespēju palielināšanā);

1.2.4. sociālā situācija:

1.2.4.1. ar vietējo attīstības stratēģiju saistīto publisko pakalpojumu sektora raksturojums (izglītība, veselības aprūpe, sports, kultūra);

1.2.4.2. nevalstiskās organizācijas un to darbība;

1.3. vietējās attīstības stipro un vājo pušu, iespēju un draudu izvērtējums;

1.4. vietējās rīcības grupas līdzdalība teritorijas attīstībā:

1.4.1. vietējās attīstības stratēģijas nepieciešamības apraksts (nepiecieša­mības pamatojums, ieguldījums teritorijas attīstībā, ja stratēģija tiks īstenota);

1.4.2. vietējās rīcības grupas teritorijas attīstības vīzija;

1.4.3. vietējās rīcības grupas teritorijas attīstības galvenās prioritātes (pamatotas ar stipro un vājo pušu, iespēju un draudu izvērtējumu) un rīcība un tās raksturojums (pamatojums, mērķis, piedāvātie risinājumi).

2. Rīcības plāns

2.1. Vietējās attīstības stratēģijas rīcības plāns Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam pasākuma “Vietējās attīstības stratēģijas” ietvaros 2009.–2013.gadam

Nr. p.k.

Rīcība

Atbalsta apjoms
(% pret kopējo atbalstu)

Atbalsta apjoms (Ls)*

Lauku attīstības programmas 2007.– 2013.gadam pasākums**

Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam (Ls)

Maksimālā atbalsta intensitāte (%)

Īstenošanas kārtas, norādot skaitu un termiņus

Piezīmes.

* Aizpilda pēc vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu.

** Norāda attiecīgo Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam 4.ass pasākumu un tā aktivitāti. Ja aktivitāte ir saistīta ar citas ass pasākumu, tad norāda arī attiecīgās ass un pasākuma nosaukumu.

 

2.2. Vietējās attīstības stratēģijas rīcības plāns Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013.gadam pasākuma “Teritorijas attīstības stratēģiju īstenošana” ietvaros 2009.–2013.gadam

Nr. p.k.

Rīcība

Atbalsta apjoms
(% pret kopējo atbalstu)

Atbalsta apjoms (Ls)*

Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007. – 2013.gadam pasākuma “Teritorijas attīstības stratēģiju īstenošana” aktivitāte

Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam (Ls)

Maksimālā atbalsta intensitāte (%)

Īstenošanas kārtas, norādot skaitu un termiņus

Piezīme.

* Aizpilda pēc vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu.

3. To rīcību nošķiršanas apraksts, kurām atbalsts pieejams citu Eiropas Savienības fondu ietvaros (attiecas, ja atbalsts tiek piešķirts vai tiek pieprasīts gan Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam pasākuma “Vietējās attīstības stratēģijas” ietvaros, gan Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007.–2013.gadam pasākuma “Teritorijas attīstības stratēģiju īstenošana” ietvaros, gan citu Eiropas Savienības fondu ietvaros).

4. Vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas procedūras

4.1. Projektu konkursa izsludināšana un vērtēšana:

4.1.1. projektu konkursa izsludināšanas kārtība;

4.1.2. projekta atbilstības kritēriji vietējai attīstības stratēģijai par katru rīcības plānā iekļauto rīcību;

4.1.3. projektu vērtēšanas kārtība vietējā rīcības grupā, t.sk. interešu konflikta novēršana;

4.1.4. atzinuma veidlapa par projekta atbilstību vietējai attīstības stratēģijai;

4.2. vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas uzraudzība un novērtēšana:

4.2.1. vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas uzraudzības procedūra, t.sk. kvantitatīvie rādītāji katrai rīcības plānā iekļautajai rīcībai;

4.2.2. vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas novērtēšanas procedūra, t.sk. rezultatīvie rādītāji katrai rīcības plānā iekļautajai rīcībai.

Zemkopības ministrs M.Roze

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 7.jūlija noteikumiem Nr.515

Punktu sadalījums teritorijas attīstības indeksa vērtībām

Nr.p.k.

Teritorijas attīstības indeksa vērtības

Punkti

1.

Vairāk par 3

1

2.

No 2 līdz 3

2

3.

No 1 līdz 1,99

3

4.

No 0,5 līdz 0,99

4

5.

No 0,25 līdz 0,49

5

6.

No 0 līdz 0,24

6

7.

No –0,25 līdz –0,01

7

8.

No –0,5 līdz –0,24

8

9.

No –1 līdz –0,49

9

10.

No –2 līdz –0,99

10

11.

Mazāk par –2

11

Zemkopības ministrs M.Roze

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!