• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministre: Par efektīvu izglītības pārvaldību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.05.2008., Nr. 74 https://www.vestnesis.lv/ta/id/175245

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

14.05.2008., Nr. 74

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministre: Par efektīvu izglītības pārvaldību

 

“Skolu tīkla attīstībā un atbilstošas izglītības pārvaldības nodrošināšanā svarīgākie kritēriji ir: izglītības kvalitāte, pieejamība un efektīva līdzekļu izmantošana, tajā skaitā – administratīvi teritoriālās reformas (ATR) kontekstā,” 10.maijā uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe, tiekoties ar Ministru prezidentu Ivaru Godmani. Ministre akcentēja, ka izglītības sākumposmā izglītības iestādei jāatrodas pēc iespējas tuvāk bērna dzīvesvietai, savukārt vidusskolas posmā būtiskākais ir kvalitatīva mācību vide un vidusskolu koncentrēšana, lai izglītotu konkurētspējīgu jaunieti.

Ministre uzsvēra, ka pirmais posms vidusskolu modernizēšanai, mācību satura kvalitātes uzlabošanai un pedagogu izglītošanai ir jau noslēdzies, investējot vairāk nekā astoņus miljonus latu ES struktūrfondu līdzekļu un nacionālā finansējuma.

Runājot par izglītības pārvaldību, īpaši – ATR kontekstā, puses pauda vienprātību, ka šajā situācijā jāmeklē visatbilstošākais risinājums, lai nodrošinātu efektīvu izglītības pārvaldības funkciju īstenošanu. “Uzskatu, ka ATR mērķis ir uzlabot cilvēku dzīvi un nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību neatkarīgi no dzīvesvietas. Savukārt būtiskākie faktori, kas nosaka cilvēka dzīvesvietas izvēli, ir: pirmkārt, stabils darbs, otrkārt, atbilstošas izglītības pieejamība bērniem. Skolu darbības kvalitāte un skolu tīkla attīstība tādējādi ir saistīta ar cilvēku izvēli par labu konkrētai pašvaldībai un arī ar ATR,” uzsvēra T.Koķe. Viņa piebilda, ka būtiski, lai ATR rezultātā tiktu nodrošināta visu izglītības funkciju īstenošana, kā arī efektīva ES struktūrfondu līdzekļu apguve, jo atsevišķās ES struktūrfondu aktivitātēs izglītības pārvaldes plānotas kā šī finansējuma saņēmējas.

Ministre informēja, ka darba grupa, kurā pārstāvēta IZM, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, pašvaldības, izglītības pārvaldes, skolu direktori un arodbiedrības, strādā, lai valdībai piedāvātu atbilstošāko risinājumu sekmīgai izglītības pārvaldības funkciju nodrošināšanai.

 

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministres padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!