Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par izmaiņām izglītības jomā "Dabaszinātnes". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.04.2008., Nr. 58 https://www.vestnesis.lv/ta/id/173899

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas brīvosta: Saņemot jaunu, Latvijā būvētu, velkoni-ledlauzi

Vēl šajā numurā

15.04.2008., Nr. 58

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par izmaiņām izglītības jomā “Dabaszinātnes”

 

Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības satura un eksaminācijas centrs (ISEC) turpina sniegt informāciju par gaidāmajām izmaiņām vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu saturā.

Šoreiz apkopota informācija par gaidāmajām izmaiņām izglītības jomā “Dabaszinātnes”.

Izglītības jomu “Dabaszinātnes” veido mācību priekšmeti: fizika, ķīmija, bioloģija un dabaszinības.

Minēto mācību priekšmetu mācību saturs ir modernizēts ISEC īstenotā Eiropas Savienības struktūrfondu nacionālās programmas projekta “Mācību satura izstrāde un skolotāju tālākizglītība dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos” ietvaros, tas aprobēts 50 projektā iesaistītajās pilotskolās, tā izstrādē iesaistīti gan praktizējoši pedagogi, gan augstskolu mācībspēki.

Ņemot vērā tās izmaiņas, kas notiek apkārtējā pasaulē, dabaszinātņu mācību procesam skolās ir jāmainās. Minēto mācību priekšmetu apguves mērķis ir panākt, lai skolēns spētu ne tikai apgūt noteiktu zināšanu daudzumu, bet prastu lietot iegūtās zināšanas reālās situācijās, risinot dažādas problēmas.

Tās var tikt pētītas un risinātas ar zinātnes metožu palīdzību, skolēniem ir jābūt iespējai veikt novērojumus un eksperimentus, kā arī izdarīt uz tiem balstītus secinājumus. Fizikā skolēni pilnveido izpratni par fizikālās pasaules uzbūvi, daudzveidību, procesiem un likumsakarībām dabas un tehnikas vidē. Ķīmijā skolēni pilnveido izpratni par vielu un materiālu daudzveidību, uzbūvi, īpašībām, pārvērtībām un to norises likumsakarībām. Bioloģijā skolēni apgūst zināšanas par dzīvās matērijas uzbūvi, attīstību un likumsakarībām.

Jaunais standarts dabaszinībās piedāvā pilnībā jaunu skatījumu uz šo mācību priekšmetu. To apgūstot, skolēni pilnveido izpratni par dabas daudzveidību un procesiem dabā, iegūst zināšanas par dažādiem tehnoloģiskiem procesiem un mācās novērtēt tehnoloģisko procesu, sabiedrības un vides mijiedarbību.

Projekta ietvaros ir sagatavoti arī skolotāju atbalsta materiāli un organizēti tālākizglītības kursi, lai skolotāji varētu sagatavoties darbam ar modernizēto mācību saturu.

Vispārējās vidējās izglītības programmu saturs ir sakārtots sešās izglītības jomās: “Valodas”, “Matemātika un datorika”, “Sports un veselība”, “Dabaszinātnes”, “Sociālās zinātnes”, “Māksla”.

 

Izglītības satura un eksaminācijas centra Informācijas birojs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!