Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

SKATĪT TIESĪBU AKTUS, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 242 "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.04.2008., Nr. 57 (3841) https://www.vestnesis.lv/ta/id/173775

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.244

Grozījums Ministru kabineta 2006.gada 7.marta noteikumos Nr.189 "Noteikumi par valsts aģentūras "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" sniegto publisko maksas pakalpojumu cenrādi"

Vēl šajā numurā

11.04.2008., Nr. 57 (3841)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 242

Pieņemts: 01.04.2008.

Stājas spēkā: 12.04.2008.

Zaudē spēku: 01.03.2018.

Statuss: Spēkā esošs

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.242

Rīgā 2008.gada 1.aprīlī (prot. Nr.21 10.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 16.panta septīto daļu

1. Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 69.nr.; 2005, 20.nr.; 2007, 17.nr.) šādus grozījumus:

1.1. izteikt 8.1.5.apakšpunktu šādā redakcijā:

"8.1.5. transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) vēlas saņemt "zaļāko un drošo", "Euro 3 drošo", "Euro 4 drošo" vai "Euro V drošo" kravas automobiļu un to piekabju (puspiekabju) tehniskās apskates sertifikātu (turpmāk - RS sertifikāts) un kopš tehniskās apskates uzlīmes saņemšanas ir pagājis vairāk par 30 dienām;";

1.2. izteikt 8.2.apakšpunkta otro teikumu šādā redakcijā:

"Atkārtoto pārbaudi veic arī tad, ja pamatpārbaudē konstatēts, ka transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un aprīkojums neatbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par transportlīdzekļa aprīkošanu ar tahogrāfu vai ātruma ierobežotājierīci, par vieglajiem taksometriem vai par bīstamu kravu pārvadāšanu, kā arī ja transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un aprīkojums neatbilst prasībām, kas šajos noteikumos noteiktas "zaļākiem un drošiem", "Euro 3 drošiem", "Euro 4 drošiem" vai "Euro V drošiem" transportlīdzekļiem, un pēc pamatpārbaudes nav pagājušas vairāk kā 30 dienas.";

1.3. izteikt 10.punkta otro teikumu šādā redakcijā:

"Ja transportlīdzeklim pēc pamatpārbaudes ir radušies citi acīmredzami trūkumi vai bojājumi vai objektīvu iemeslu dēļ šos trūkumus vai bojājumus nebija iespējams konstatēt pamatpārbaudē, inspektors tos novērtē.";

1.4. svītrot 11.5.apakšpunktu;

1.5. papildināt noteikumus ar 11.1punktu šādā redakcijā:

"11.1 CSDD neveic valsts tehnisko apskati vieglajam taksometram, ja taksometra speciālās atļaujas (licences) vai licences kartītes (patenta) derīguma termiņš ir beidzies vai tā ir anulēta. Pirms tehniskās apskates vieglā taksometra īpašnieks (vadītājs) CSDD pakalpojumu samaksas vietā uzrāda spēkā esošu taksometra speciālo atļauju (licenci) vai licences kartīti (patentu), ja transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā nav informācijas par speciālās atļaujas (licences) vai licences kartītes (patenta) esību.";

1.6. izteikt 12.punktu šādā redakcijā:

"12. Pēc tam, kad transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzrādījis nepieciešamos dokumentus, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā pārbaudīta transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līguma spēkā esība un veikti nepieciešamie maksājumi, transportlīdzekļa īpašniekam (vadītājam) izsniedz maksājumus apliecinošus dokumentus.";

1.7. svītrot 13.punktā vārdus "un tehniskās apskates protokolu";

1.8. svītrot 16.punktā vārdus "tehniskās apskates protokols tiek anulēts";

1.9. svītrot 17.punktā vārdus "neatbilstošu vai nederīgu apdrošināšanas uzlīmi un";

1.10. papildināt noteikumus ar 19.1punktu šādā redakcijā:

"19.1 Tehniskās apskates protokolā norāda šādu informāciju:

19.11. datus par transportlīdzekļa īpašnieku (vadītāju);

19.12. transportlīdzekļa uzskaites tehniskos datus;

19.13. konstatētos trūkumus vai bojājumus un to novērtējumu;

19.14. citu informāciju saistībā ar konstatētajiem trūkumiem vai bojājumiem (ja tāda nepieciešama);

19.15. transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kopējo novērtējumu;

19.16. atļaujas termiņu piedalīties ceļu satiksmē;

19.17. tā inspektora vārdu un uzvārdu, kurš veicis transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa kontroli.";

1.11. aizstāt 23.1 punktā vārdus "tiek dota" ar vārdiem "tiek saglabāta";

1.12. papildināt noteikumus ar 23.2punktu šādā redakcijā:

"23.2 Pagaidu atļauja 30 dienas piedalīties ceļu satiksmē sešu mēnešu laikā tiek dota ne vairāk kā divas reizes. Ja sešu mēnešu laikā trešajā vai nākamajās pamatpārbaudēs transportlīdzeklim atkārtoti konstatēti būtiski trūkumi vai bojājumi, pagaidu atļauja dota netiek, bet transportlīdzekļa īpašniekam (vadītājam) tiek dota iespēja transportlīdzekli tās pašas dienas laikā nogādāt stāvvietā vai remontvietā.";

1.13. svītrot 31.punkta otro teikumu;

1.14. papildināt noteikumus ar 42.2punktu šādā redakcijā:

"42.2 Pagaidu atļauja nedod tiesības ar transportlīdzekli veikt vai turpināt bīstamo kravu pārvadājumus, smagsvara vai lielgabarīta kravu pārvadājumus un pasažieru komercpārvadājumus, kā arī transportlīdzekļu vadītāju apmācību.";

1.15. svītrot 50.punktā vārdus "vienas dienas atļaujā norādītajai";

1.16. izteikt 51.punktu šādā redakcijā:

"51. Vienas dienas atļauju transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) var pieprasīt un saņemt elektroniski vai personīgi jebkurā CSDD nodaļā.";

1.17. aizstāt 52.punktā vārdu "trīs" ar vārdu "divas";

1.18. izteikt 53.punktu šādā redakcijā:

"53. Vienas dienas atļauja nedod tiesības ar transportlīdzekli veikt pasažieru vai kravu pārvadājumus, kā arī transportlīdzekļu vadītāju apmācību.";

1.19. izteikt 54.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"54.2. vietu (adresi), no kuras attiecīgais transportlīdzeklis tiks pārvietots uz tuvāko transportlīdzekļa kategorijai atbilstošu tehniskās apskates staciju;";

1.20. svītrot 55.punktā vārdus "iesniegumā un";

1.21. papildināt noteikumus ar VI1 nodaļu šādā redakcijā:

"VI1. Speciālo militāro transportlīdzekļu tehniskā apskate

59.1 Speciālais militārais transportlīdzeklis ir mehāniskais transportlīdzeklis, kurš būvēts uz automobiļa bāzes, pēc konstrukcijas ir paredzēts izmantošanai mācību kaujas un kaujas apstākļos un kurš ir reģistrēts normatīvajos aktos par transportlīdzekļu reģistrāciju noteiktajā kārtībā.

59.2 Speciālajam militārajam transportlīdzeklim tehnisko apskati veic, pārliecinoties par tā iekārtu, ierīču un mezglu atbilstošu darbspēju un tehnisko stāvokli, ciktāl tas ir iespējams ar pieejamajām diagnostikas iekārtām. Šādam transportlīdzeklim ir pieļaujamas neatbilstības šo noteikumu prasībām, kuras saistītas ar specifisko funkciju veikšanu.

59.3 Speciālajam militārajam transportlīdzeklim tiek dota pielaide ceļu satiksmei, lai piedalītos specifisko funkciju veikšanā. Speciālā militārā transportlīdzekļa pielaidi ceļu satiksmei apliecina valsts tehniskās apskates uzlīme uz speciālas pamatnes.";

1.22. papildināt X nodaļu ar 77. un 78.punktu šādā redakcijā:

"77. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises, kas izsniegtas līdz 2008.gada 31.maijam, ir derīgas apdrošināšanas līguma spēkā esības apliecināšanai, tās uzrādot, ne ilgāk kā līdz 2008.gada 31.decembrim.

78. Šo noteikumu 103.1.3.2.kods stājas spēkā 2009.gada 1.aprīlī.";

1.23. papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 8.punktu šādā redakcijā:

"8) Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 11.jūlija Direktīvas 2007/38/EK par Kopienā reģistrētu smago kravas transportlīdzekļu modernizēšanu, aprīkojot tos ar spoguļiem.";

1.24. izteikt pielikuma I nodaļas 103.kodu šādā redakcijā:

"103. Atpakaļskata spoguļi (netiešās redzamības ierīces)

103.1. Lai nodrošinātu transportlīdzekļa vadītājam pietiekamu redzamību virzienā uz aizmuguri (1.1.a, 1.1.b, 1.1.c, 1.1.d, 1.1.e., 1.1.f, 1.1.g un 1.1.h att.), transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar atpakaļskata spoguļiem (netiešās redzamības ierīcēm), kuru dalījums klasēs norādīts 1.1.tabulā:

01.JPG (45813 bytes)

02.JPG (84104 bytes)

03.JPG (21763 bytes)

04.JPG (54655 bytes)

1.1.tabula

Atpakaļskata spoguļu klases un netiešās redzamības ierīces

Nr.
p.k.

Klase

Spoguļa tips

1.

I

Salona (iekšējais) spogulis

2.

II

Galvenais (ārējais) spogulis (lielais)

3.

III

Galvenais (ārējais) spogulis (mazais)

4.

IV

Platleņķa spogulis (ārējais)

5.

V

Tuvās redzamības spogulis (ārējais)

6.

VI

Priekšējais spogulis (ārējais)

7.

L

Motocikla spogulis

8.

S

Netiešās redzamības ierīce (piemēram, videokamera), kas nav spogulis

103.1.1. M1 un N1 kategorijas transportlīdzeklis jāaprīko ar atpakaļskata spoguļiem, ievērojot šādus nosacījumus:

103.1.1.1. ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2010.gada 31.decembrim, tas jāaprīko ar III klases spoguli vadītāja pusē un I klases spoguli vai III klases spoguli pasažiera pusē. Ja pakaļējie stikli ir pārklāti ar gaismas caurlaidību pazeminošu materiālu vai aizkariem (žalūzijām), transportlīdzeklis jāaprīko ar III klases spoguļiem abās pusēs;

103.1.1.2. ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts pēc 2011.gada 1.janvāra, tas jāaprīko ar atpakaļskata spoguļiem atbilstoši 1.2.tabulas prasībām attiecībā uz M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļiem;

103.1.2. M2 un M3 kategorijas transportlīdzeklis jāaprīko ar II klases spoguļiem abās transportlīdzekļa pusēs atbilstoši 1.2.tabulas prasībām attiecībā uz M2 un M3 kategorijas transportlīdzekļiem;

103.1.3. N2 un N3 transportlīdzeklis jāaprīko ar atpakaļskata spoguļiem, ievērojot šādus nosacījumus:

103.1.3.1. ja transportlīdzeklis izgatavots (pirmo reizi reģistrēts) līdz 1999.gada 31.decembrim, tas jāaprīko ar II klases spoguļiem abās transportlīdzekļa pusēs;

103.1.3.2. ja transportlīdzeklis izgatavots (pirmo reizi reģistrēts) laikā no 2000.gada 1.janvāra līdz 2007.gada 31.decembrim, tas jāaprīko ar II klases spoguļiem abās transportlīdzekļa pusēs un IV un V klases spoguļiem pasažiera pusē. Prasība attiecībā uz aprīkošanu ar IV un V klases spoguļiem neattiecas uz gadījumiem, ja V klases atpakaļskata spoguli nav iespējams uzstādīt atbilstošā augstumā. Ja šādu spoguļu uzstādīšana nav tehniski iespējama, drīkst uzstādīt citas netiešās redzamības ierīces ar nosacījumu, ka atpakaļskata redzamības lauks nav mazāks par 95 % IV klases spoguļa redzamības lauka un mazāks par 85 % V klases spoguļa redzamības lauka;

103.1.3.3. ja transportlīdzeklis izgatavots pēc 2008.gada 1.janvāra, tas jāaprīko atbilstoši 1.2.tabulas prasībām attiecībā uz N2 un N3 kategorijas transportlīdzekļiem;

103.1.4. L kategorijas transportlīdzeklis jāaprīko ar vienu atpakaļskata spoguli labajā pusē un vienu atpakaļskata spoguli kreisajā pusē. Tiem jānodrošina pietiekama pārredzamība un jāatbilst šādām prasībām:

103.1.4.1. minimālais spoguļa atstarojošās virsmas laukums ir 69 cm2. Apaļa spoguļa atstarojošās virsmas diametrs nedrīkst būt mazāks par 94 mm un lielāks par 150 mm. Ja spogulis nav apaļš, tā atstarojošajā virsmā var ievilkt aploci ar diametru 78 mm, un spoguļa atstarojošā virsma iekļaujas 120 mm x 200 mm lielā taisnstūrī;

103.1.4.2. L kategorijas transportlīdzeklim bez virsbūves spoguļus uzstāda tā, lai attālums no atstarojošo virsmu centriem horizontālā plaknē līdz vertikālajai simetrijas garenplaknei nebūtu mazāks par 280 mm (1.1.i att.).

1.2.tabula

Spoguļu klases

Transport-
līdzekļa kategorija

I klase

II klase

III klase

IV klase

V klase

VI klase

L klase

1

2

3

4

5

6

7

8

M1, N1

Atļauts

Atļauts tikai kā alternatīva III klases spogulim

Obligāts abās pusēs

Atļauts

Atļauts uzstādīt ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Atļauts uzstādīt ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Aizliegts

M2, M3

Atļauts

Obligāts abās pusēs

Aizliegts

Atļauts

Atļauts uzstādīt ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Atļauts uzstādīt ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Aizliegts

N2<7,5t

Atļauts

Obligāts abās pusēs

Aizliegts

Obligāts abās pusēs, ja iespējams uzstādīt V klases spoguli

Obligāts** pasažiera pusē.
Atļauts vadītāja pusē.
Abi ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Obligāts***.
Viens ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Aizliegts

N2>7,5t

Atļauts

Obligāts abās pusēs

Aizliegts

Obligāts abās pusēs

Obligāts** pasažiera pusē.
Atļauts vadītāja pusē.
Abi ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Obli-gāts***. Viens ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Aizliegts

N3

Atļauts

Obligāts abās pusēs

Aizliegts

Obligāts abās pusēs

Obligāts** pasažiera pusē.
Atļauts vadītāja pusē.
Abi ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Obligāts***.
Viens ne zemāk kā 2 m virs brauktuves*

Aizliegts

L

Atļauts transport-
līdzeklim ar virsbūvi/p>

Aizliegts

Atļauts tikai kā alternatīva L klases spogulim

Aizliegts

Aizliegts

Aizliegts

Obligāts abās pusēs

Piezīmes.

1. * Pilnīgi noslogotam transportlīdzeklim neviena spoguļa daļa nedrīkst atrasties zemāk par 1,90 m virs brauktuves.

2. ** Ja V klases spoguļa redzamības zona tiek nodrošināta, kombinējot IV klases un VI klases spoguļu redzamības zonas, tad V klases spoguļa uzstādīšana nav obligāta.

3. *** Ja VI klases spoguļa redzamības zona tiek nodrošināta ar citu netiešās redzamības ierīci, kas nav spogulis, tad VI klases spogulis nav jāuzstāda.

05.JPG (13484 bytes)

103.1.5. mācību transportlīdzeklis, kas paredzēts B kategorijas autovadītāju apliecības iegūšanai, jāaprīko ar dublējošo I klases atpakaļskata spoguli salonā;

103.1.6. mācību transportlīdzeklis, kas paredzēts BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D un DE kategorijas autovadītāju apliecības iegūšanai, jāaprīko ar vienu papildu ārējo II vai III klases atpakaļskata spoguli katrā pusē;

103.1.7. transportlīdzeklis, kas velk par to platāku piekabi un salona atpakaļskata spogulī redzamība ir ierobežota, papildus jāaprīko ar izvirzītiem II vai III klases atpakaļskata spoguļiem abās pusēs.

103.2. Atpakaļskata spoguļiem jābūt sertificētiem un marķētiem (1.2.att.) atbilstoši normatīvajiem aktiem par riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu (turpmāk - transportlīdzekļu sertifikācijas noteikumi). Ja transportlīdzeklis izgatavots līdz 2000.gada 31.decembrim, atpakaļskata spoguļi var būt sertificēti un marķēti atbilstoši prasībām, kas noteiktas tehniskajos normatīvos, kas tika piemēroti, izgatavojot (sertificējot) transportlīdzekli.

06.JPG (7436 bytes)

103.3. Spogulim nedrīkst būt redzamību pasliktinošu bojājumu un pārklājumu. Spogulim jābūt pienācīgi nostiprinātam tā, lai kustības laikā patvaļīgi nemainītos tā stāvoklis.

103.4. Atpakaļskata sānu spoguļiem jābūt regulējamiem.";

1.25. izteikt pielikuma I nodaļas 108.kodu un tabulu šādā redakcijā:

"108. Riteņu paliktņi

108.1. N2, N3 un M3 kategorijas transportlīdzekļiem jābūt vismaz vienam riteņu paliktnim, kura izmērs un konstrukcija atbilst transportlīdzekļa riteņu izmēram (1.3.tab.).

108.2. Riteņu paliktņi nedrīkst būt bojāti. Tiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem vietā, ko šim nolūkam paredzējis transportlīdzekļa izgatavotājs.

1.3.tabula

Paliktņu izmēri atkarībā no riteņa rādiusa

Riteņa rādiuss
(mm)

Paliktņa izmēri (mm)

pamata garums

pamata platums

augstums

paliktņa rādiuss

380

260

120

150

360

480

320

160

190

460

600

400

200

230

560

800

600

250

330

700"

1.26. izteikt pielikuma I nodaļas 109.3.kodu un tabulu šādā redakcijā:

"109.3. Transportlīdzekli aprīko ar AB klases ugunsdzēsības aparātu. Ja transportlīdzekļa motoru darbina gāzes barošanas iekārta, transportlīdzekli aprīko ar uzpildītu un darba kārtībā esošu ABC klases ugunsdzēsības aparātu. Minimālais ugunsdzēsības aparātu skaits un ietilpība norādīta 1.4.tabulā.

1.4.tabula

Transportlīdzekļa kategorija

Pārnēsājamo ugunsdzēsības aparātu skaits un ietilpība

M1

vismaz viens ar ietilpību 1 kg (litrs)

M2 un M3

viens vai vairāki ar kopējo ietilpību vismaz 8 kg (litri)

N1, N2 un N3

vismaz viens ar ietilpību 2 kg (litri)

N savienojumā ar O

vismaz divi ar ietilpību 2 kg (litri)

Piezīmes.

1. Ūdens-putu ugunsdzēsības aparātu izmantošana ir pieļaujama tikai M1 kategorijas transportlīdzekļos.

2. Uz ugunsdzēsības aparāta jābūt norādītam tā derīguma termiņam.

3. Ugunsdzēsības aparātu nostiprina vietā, ko šim nolūkam paredzējis transportlīdzekļa izgatavotājs, bet, ja šādas vietas nav, to uzglabā viegli pieejamā vietā.

4. Ja M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklis ir aprīkots ar vienu ugunsdzēsības aparātu, to novieto vadītāja tiešā tuvumā. Ja M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklis aprīkots ar vairākiem ugunsdzēsības aparātiem, vienu novieto vadītāja tiešā tuvumā, bet pārējos - pasažieru salonā.

5. Transportlīdzekļus, kas pārvadā bīstamas kravas, aprīko ar ugunsdzēsības aparātiem atbilstoši 1206.1.kodā minētajām prasībām.";

1.27. svītrot pielikuma I nodaļas 201.4.koda otrajā teikumā vārdus "un šo lukturu tīrīšanas ierīci";

1.28. izteikt pielikuma I nodaļas 208.1.2.2.kodu šādā redakcijā:

"208.1.2.2. M1 kategorijas transportlīdzekļiem, kas izgatavoti līdz 2000.gada 31.decembrim, M2, M3, N un O kategorijas transportlīdzekļiem papildus drīkst uzstādīt vienu [S3] bremžu signāllukturi vai vienu pāri [S1] vai [S2] bremžu signāllukturu. Divi papildu pāri [S1] vai [S2] bremzēšanas signāllukturu pieļaujami tikai M2, M3, N2, N3, O3 un O4 kategorijas transportlīdzekļiem.";

1.29. izteikt pielikuma I nodaļas 208.1.3.2.koda pirmo teikumu šādā redakcijā:

"[S3] kategorijas papildu bremzēšanas signāllukturim jābūt uzstādītam (2.21.att.) uz transportlīdzekļa vidējās garenplaknes augstāk par galvenajiem bremzēšanas signāllukturiem, bet ne zemāk kā 850 mm attālumā no ceļa virsmas.";

1.30. aizstāt pielikuma I nodaļas 210.1.3.1.kodā vārdus "pakaļējo atstarotāju (izņemot trīsstūrveida) atstarojošai virsmai drīkst būt kopējas daļas ar jebkuras citas pakaļējās gaismas ierīces redzamo virsmu. Trīsstūrveida atstarotāji var būt apvienoti vienā blokā ar jebkurām citām pakaļējās gaismas ierīcēm, tomēr tie nedrīkst būt izgaismoti no iekšpuses" ar vārdiem "pakaļējo atstarotāju atstarojošai virsmai drīkst būt kopējas daļas ar jebkuras citas pakaļējās gaismas ierīces redzamo virsmu. Pakaļējiem trijstūra formas atstarotājiem jābūt novietotiem ar virsotni uz augšu";

1.31. svītrot pielikuma I nodaļas 306.3.kodu;

1.32. svītrot pielikuma I nodaļas 307.4.kodu;

1.33. svītrot pielikuma I nodaļas 310.4.kodu;

1.34. svītrot pielikuma I nodaļas 401.5.kodu;

1.35. aizstāt pielikuma I nodaļas 503.1.3. kodā vārdus un skaitli "un "Euro 3 drošo"" ar vārdiem un skaitļiem ""Euro 3 drošo", "Euro 4 drošo" un "Euro V drošo"";

1.36. izteikt pielikuma I nodaļas 603.koda nosaukumu šādā redakcijā:

"603. Konstrukcija un remonts";

1.37. svītrot pielikuma I nodaļas 614.koda ceturto teikumu;

1.38. svītrot pielikuma I nodaļas 629.1.koda piekto rindkopu;

1.39. svītrot pielikuma I nodaļas 702.1.koda otro un trešo teikumu;

1.40. izteikt pielikuma I nodaļas 806.kodu šādā redakcijā:

"806. Trokšņu līmenis

Transportlīdzekļa radītais trokšņa līmenis, transportlīdzeklim nekustīgi stāvot uz vietas, nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto vai 85 dB(A), ja tas nav zināms.";

1.41. izteikt pielikuma I nodaļas 1201.kodu šādā redakcijā:

"1201. Izgatavotāja apliecinājums

1201.1. Lai saņemtu ADR sertifikātu, jāuzrāda transportlīdzekļa izgatavotāja vai tā pilnvarotā pārstāvja Latvijā izsniegts apliecinājums, ka konkrētais transportlīdzeklis un tā aprīkojums izgatavots atbilstoši Eiropas valstu nolīgumā par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (ADR) (turpmāk - ADR nolīgums) noteiktajām prasībām attiecībā uz konkrēto ADR transportlīdzekļa tipu (12.1.tabula). Apliecinājumā jābūt visai nepieciešamajai informācijai, lai varētu aizpildīt ADR sertifikātu. ADR transportlīdzeklim var būt piešķirts tipa apstiprinājums atbilstoši transportlīdzekļu sertifikācijas noteikumiem.

1201.2. Attiecībā uz bīstamo vielu pārvadāšanai šķidrā vai izkausētā stāvoklī paredzētajiem cisternautomobiļiem ar nenoņemamām cisternām, kuru tilpums ir lielāks par 3 m3 un kuru pārbaudes spiediens ir zemāks par 4 bāriem (FL, OX un AT tipa transportlīdzekļi), apliecinājumam jāsatur informācija par Apvienoto Nāciju Organizācijas Eiropas Ekonomiskās komisijas Iekšzemes transporta komitejas 1958.gada 20.martā Ženēvā ANO Eiropas Ekonomiskās komisijas ietvaros noslēgtajam Nolīgumam "Par vienveida tehnisko priekšrakstu pieņemšanu riteņu transportlīdzekļiem, aprīkojumam un daļām, kuras var uzstādīt un/vai izmantot riteņu transportlīdzekļos, un saskaņā ar šiem priekšrakstiem piešķiramo atbilstības novērtēšanas apstiprinājumu savstarpējās atzīšanas nosacījumiem" (turpmāk - ANO EEK noteikumi) pievienoto 111.noteikumu prasību izpildi, ja šāds transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts pēc 2003.gada 30.jūnija. Minētās prasības tiek uzskatītas par izpildītām, ja tiek iesniegts transportlīdzekļa tipa apstiprinājums attiecībā uz sānu stabilitāti, ANO EEK 111.noteikumu 3.pielikumā minētā testa protokols vai ANO EEK 111.noteikumu 4.pielikumā minētais aprēķins. Ja tiek mainītas nenoņemamās tvertnes FL, OX un AT cisterntransportlīdzekļiem, kas pirmo reizi reģistrēti līdz 2003.gada 30.jūnijam, jāiesniedz ANO EEK 111.noteikumu 3.pielikumā minētā testa protokols. Šo testu veic institūcija, kas akreditēta vai pilnvarota veikt šādus testus.

1201.3. Ja transportlīdzekļa izgatavotājs vairs neeksistē, iesniedz tā tiesību un saistību pārņēmēja komersanta izsniegtu apliecinājumu.

1201.4. Ja nav 1201.3.kodā minētā transportlīdzekļa izgatavotāja tiesību un saistību pārņēmēja komersanta, iesniedz ADR dalībvalsts, kurā uzsākta transportlīdzekļa ekspluatācija, kompetentās institūcijas izsniegtus dokumentus par transportlīdzekļa sākotnējo atbilstību ADR nolīguma prasībām.

1201.5. Ja 1201.4.kodā paredzētā dokumentācija nav pieejama vai ir nepilnīga, iesniedz tādas testēšanas institūcijas atzinumu, kas tiesīga veikt testēšanu par atbilstību ADR nolikuma prasībām (tipa apstiprināšanai vai individuālai apstiprināšanai).

1201.6. Transportlīdzekļa izgatavotāja apliecinājums nav nepieciešams gadījumos, ja saskaņā ar ADR nolīguma nosacījumiem, kas piemēroti transportlīdzekļa izgatavošanas laikā, un spēkā esošās ADR nolīguma redakcijas pārejas nosacījumiem jāpārbauda tikai tādu specifisku nosacījumu ievērošana, par kuru izpildi iespējams pārliecināties tehniskās apskates stacijās vai akreditētās inspicēšanas institūcijās.";

1.42. izteikt pielikuma I nodaļas 1202.2.koda 8.apakšpunktu šādā redakcijā:

"8) pēdējās tehniskās pārbaudes datums un tips (mēnesis un datums, burts "P", ja bijusi sākotnējā vai periodiskā pārbaude, vai burts "L", ja bijusi hermētiskuma pārbaude);";

1.43. papildināt pielikuma I nodaļas 1202.2.kodu ar 12.apakšpunktu šādā redakcijā:

"12) ārējā konstrukcijā paredzētais spiediens.";

1.44. izteikt pielikuma I nodaļas 13.grupas nosaukumu un ievaddaļu šādā redakcijā:

"13.GRUPA "ZAĻĀKIE UN DROŠIE", "EURO 3 DROŠIE", "EURO 4 DROŠIE" un "EURO V DROŠIE" TRANSPORTLĪDZEKĻI
(kodi no 1301 līdz 1304)

Lai saņemtu "Zaļāko un drošo", "Euro 3 drošo", "Euro 4 drošo" un "Euro V drošo" kravas automobiļu un to piekabju (puspiekabju) tehniskās apskates sertifikātu (turpmāk - RS sertifikāts), transportlīdzekli uzrāda tehniskās apskates stacijā. Tā tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam jāatbilst šā pielikuma I nodaļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 8.grupas kodā noteiktajām prasībām un 13.grupā noteiktajām prasībām "zaļajiem", "zaļākiem un drošiem", "Euro 3 drošiem" un "Euro 4 drošiem" transportlīdzekļiem.";

1.45. papildināt pielikuma I nodaļas 13.grupu ar 3.1 punktu šādā redakcijā:

"3.1 "Euro V drošajiem" kravas automobiļiem nepieciešams iepriekš izsniegts "Euro V drošo" kravas automobiļu ekoloģijas un drošības sertifikāts (turpmāk - EA sertifikāts), kas apliecina, ka transportlīdzeklis izgatavots atbilstoši šādām prasībām:

3.11. motora gāzveida un cieto daļiņu izmeši - atbilstoši "EURO V" līmenim, tas ir, atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.49.04B2 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 88/77/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 2001/27B2/EK izdarītos grozījumus, vai arī atbilstoši EK Direktīvas 2005/55/EK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 2005/78B2/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.12. ārējo trokšņu līmenis - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.51.02 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 70/157/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 1999/101/EK vai jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.13. motora jauda - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.85 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 80/1269/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 1999/99/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.14. dīzeļmotoru atgāzu dūmainība - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.24 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 72/306/EEK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarīto grozījumu prasībām;

3.15. riepas - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.54 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 92/23/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 2005/11/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus; atjaunotās riepas - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.109 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām;

3.16. pakaļējās drošības konstrukcijas (izņemot kravas sedlu vilcējus) - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.58.01 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 70/221/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 2000/8/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.17. sānu drošības konstrukcijas (izņemot kravas sedlu vilcējus) - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.73 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 89/297/EEK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarīto grozījumu prasībām;

3.18. atpakaļskata spoguļi - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.46.01 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 71/127/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 88/321/EEK vai EK Direktīvu 2003/97/EK vai ar jaunākām Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.19. gaismas un gaismas signalizācijas ierīces - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.48.02 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 76/756/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 97/28/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.110. avārijas zīme (trijstūris) - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.27.03 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām;

3.111. tahogrāfs - atbilstoši EK Padomes Regulas Nr.3821/85 prasībām vai atbilstoši EK Komisijas Regulas Nr.1360/2002 vai arī Regulas Nr.432/2004 prasībām;

3.112. ātruma ierobežotājierīce - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.89 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 92/24/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 2004/11/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.113. atstarojošās pazīšanas zīmes - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.70.01 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām;

3.114. riteņu pretbloķēšanas sistēmas (ABS) - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.13.09 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 71/320/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 98/12/EK vai ar jaunākām Direktīvām izdarītos grozījumus;

3.115. stūres iekārta - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr.79.01 prasībām vai ar jaunākiem ANO EEK noteikumiem izdarīto grozījumu prasībām, vai atbilstoši EK Direktīvas 70/311/EEK prasībām, ietverot ar EK Direktīvu 1999/7/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus.";

1.46. aizstāt pielikuma I nodaļas 13.grupas 4.punktā vārdus "un Euro 4 drošo" ar vārdiem ""Euro 4 drošo" un "Euro V drošo"";

1.47. papildināt pielikuma I nodaļas 13.grupu ar 5.punktu šādā redakcijā:

"5. BE, BD, CE, CD, DE, DD, EA un SD sertifikātu izsniedz CSDD pilnvarots transportlīdzekļa izgatavotājs vai tā oficiālais pārstāvis Latvijā. Ja transportlīdzekļa izgatavotājam Latvijā nav oficiālā pārstāvja, sertifikātu izsniedz CSDD pilnvarots transportlīdzekļu tehniskās kontroles inspektors, pamatojoties uz transportlīdzekļa izgatavotāja vai tā pārstāvja atbilstības apliecinājumu.";

1.48. aizstāt pielikuma I nodaļas 13.grupas 1301.kodā vārdus un skaitļus "tipa apstiprinājuma marķējumus atbilstoši ECE noteikumu Nr.49 un Nr.24 vai ES direktīvu 88/77/EEK un 72/306/EEK prasībām" ar vārdiem un skaitļiem "motora tipa apstiprinājuma marķējumus atbilstoši ANO EEK noteikumu Nr.49 un Nr.24 prasībām vai ES direktīvu 88/77/EEK vai 2005/55/EK, vai 72/306/EEK prasībām";

1.49. izteikt pielikuma I nodaļas 13.grupas 1302.kodu šādā redakcijā:

"1302. Atgāzu dūmainība

Kravas automobiļa dīzeļmotora dūmgāzu absorbcijas koeficienta k(m-1) vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto absorbcijas koeficienta kontroles vērtību.

07.JPG (24643 bytes)

1.50. izteikt pielikuma I nodaļas 13.grupas 1303.kodu šādā redakcijā:

"1303. Riepu protektora dziļums

Kravas automobiļa un tā piekabes (puspiekabes) visu riepu minimālais riepas protektora dziļums ir 2,0 mm.";

1.51. izteikt pielikuma I nodaļas 13.grupas 1304.kodu šādā redakcijā:

"1304. Atšķirības zīme

Kravas automobiļa priekšpusē ieteicams piestiprināt atšķirības zīmi (13.1.att.) - attiecīgi baltu burtu "S" vai ciparu "3", "4" , "V" uz zaļa fona ar baltu apmali.";

1.52. papildināt pielikuma II nodaļu ar ievaddaļu šādā redakcijā:

"Atļautu transportlīdzekļa pārbūvi, kas nav noformēta normatīvajos aktos par transportlīdzekļu pārbūvi noteiktā kārtībā, attiecīgajā kodā novērtē ar 2.vērtējumu. Aizliegtu transportlīdzekļa pārbūvi attiecīgajā kodā novērtē ar 3.vērtējumu.";

1.53. izteikt pielikuma II nodaļas 103.1.kodu šādā redakcijā:

"103.1.

Nav, neatbilstošs skaits, tips, klase vai izvietojums; nenodrošina pietiekamu redzamību atpakaļskatā

X"

1.54. izteikt pielikuma II nodaļas 201.4.kodu šādā redakcijā:

"201.4.

Manuālās korekcijas ierīce nedarbojas vienā pusē; nedarbojas automātiskās korekcijas ierīce vienā vai abās pusēs

X"

1.55. svītrot pielikuma II nodaļas 306.3.kodu;

1.56. svītrot pielikuma II nodaļas 307.4.kodu;

1.57. svītrot pielikuma II nodaļas 310.4.kodu;

1.58. izteikt pielikuma II nodaļas 401.4.kodu šādā redakcijā:

"401.4.

Nepietiekama efektivitāte

X"

1.59. izteikt pielikuma II nodaļas 603.kodu šādā redakcijā:

"603.

Nepareizs remonts

Nekvalitatīvi, bet stiprību nodrošinoši remontdarbi

X

Nepareizi izpildīti remontdarbi, kas ietekmē apkārtējo detaļu vai mezglu funkciju izpildi; nepieļaujami remontdarbi

X

Nepareizi izpildīti remontdarbi, kas nenodrošina stiprību; izmaiņas motocikla rāmja konstrukcijā; neatļauta motocikla rāmja nomaiņa

X"

1.60. svītrot pielikuma II nodaļas 614.kodā vārdus "nereģistrēta pārbūve";

1.61. svītrot pielikuma II nodaļas 619.2.kodā vārdus "neatļauta pārbūve";

1.62. svītrot pielikuma II nodaļas 629.1.kodā vārdus "nereģistrēta pārbūve";

1.63. svītrot pielikuma II nodaļas 702.1.kodā vārdus "neatļauta pārbūve";

1.64. izteikt pielikuma II nodaļas 703.1.kodu šādā redakcijā:

"703.1.

Korozija sākuma stadijā, neatbilstošs stiprinājums, bet cauruļvads, šļūtene nerīvējas pret citām sastāvdaļām;

X

Deformēti, stipri korodējuši, asā leņķī saliekti cauruļvadi; nav vairāku stiprinājuma elementu, cauruļvads vai šļūtene vaļīga, iespējama aizķeršanās aiz ceļa nelīdzenumiem; mitra dīzeļdegvielas šļūtene; šļūtene vai cauruļvads nav paredzēts benzīna vai dīzeļdegvielas barošanas iekārtai

X

Jebkāda benzīna vai gāzes noplūde; dīzeļdegvielas pilēšana, plūšana; iespējams šļūtenes plīsums; cauruļvadi vai šļūtenes rīvējas pret citām sastāvdaļām, var viegli aizķerties aiz ceļa nelīdzenumiem; šļūtene nav paredzēta gāzes barošanas iekārtai

X"

1.65. svītrot pielikuma II nodaļas 902.1.kodā vārdus "neatļauta pārbūve".

2. Šo noteikumu 1.4., 1.6., 1.9., 1.13. un 1.18.apakšpunkts stājas spēkā 2008.gada 1.jūnijā.

Ministru prezidents I.Godmanis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!