• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 12. marta rīkojums Nr. 138 "Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rīgā, Maskavas ielā 168". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.03.2008., Nr. 42 https://www.vestnesis.lv/ta/id/172498

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.6

Grozījumi Daugavpils pilsētas domes 2006.gada 23.novembra saistošajos noteikumos Nr.24 "Par pabalsta piešķiršanu siltumenerģijas piegādes samaksai"

Vēl šajā numurā

14.03.2008., Nr. 42

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 138

Pieņemts: 12.03.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.138

Rīgā 2008.gada 12.martā (prot. Nr.15 5.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rīgā, Maskavas ielā 168

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “MADAS” (vienotais reģistrācijas Nr.40003146070, juridiskā adrese – Talsu rajons, Laidzes pagasts, “Roceži”, LV-3280) 2006.gada 20.martā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 20.martā ar Nr.1.79).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “MADAS” ierosina privatizēt valstij piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Maskavas ielā 168 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 048 2006).

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. nekustamais īpašums Rīgā, Maskavas ielā 168 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 048 2006), sastāv no zemes vienības 696 m2 platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 048 2006) un divstāvu centrālās telefona mezgla ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 048 2006 001) (turpmāk – valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts 1998.gada 13.janvārī ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.9990 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā;

3.2. Rīgas pilsētas pašvaldība valsts īpašuma objektu Finanšu ministrijas valdījumā nav nodevusi, jo telpas valsts īpašuma objektā izmanto Rīgas pilsētas pašvaldības kapitālsabiedrība;

3.3.  2006.gada 20.martā starp Rīgas domes Rīgas Latgales priekšpilsētas izpilddirekciju un Rīgas pašvaldības sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Krasta nami” noslēgts valsts īpašuma objekta nomas līgums līdz 2009.gada 1.martam;

3.4. saskaņā ar Rīgas domes 2007.gada 20.februāra lēmumu Nr.2073 “Par Rīgas pilsētas pašvaldības nekustamo īpašumu un kapitāla daļu nodošanu Latvijas valsts īpašumā un Latvijas valsts nekustamo īpašumu pārņemšanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” Rīgas dome piekrīt nodot bez atlīdzības Latvijas valstij vairākus Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošus nekustamos īpašumus, pretī saņemot bez atlīdzības vairākus valsts nekustamos īpašumus, tajā skaitā valsts īpašuma objektu;

3.5. saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 17.jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41  34.§) “Par Rīgas pilsētas pašvaldības nekustamo īpašumu un kapitāla daļu nodošanu Latvijas valsts īpašumā un Latvijas valsts nekustamo īpašumu pārņemšanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” 1. un 3.punktu Finanšu ministrijas sagatavotā informācija tika pieņemta zināšanai, un informatīvā ziņojuma 2., 3. un 4.punktā minētajām ministrijām tika uzdots sagatavot attiecīgus Ministru kabineta rīkojumu projektus par valsts nekustamo īpašumu nodošanu bez atlīdzības Rīgas pilsētas pašvaldībai un līdz 2008.gada 31.janvārim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā. Saskaņā ar iepriekš minēto Finanšu ministrijai ir jāsagatavo un jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par valsts īpašuma objekta nodošanu bez atlīdzības Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā;

3.6.  valsts īpašuma objekts ir nepieciešams Rīgas pilsētas pašvaldībai, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju izpildi  – pašvaldības kapitāl­sabiedrības izvietošanu un nodrošināšanu ar telpām;

3.7. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 19.panta trešo daļu kapitāla daļu turētāja pārstāvim valsts vai pašvaldības kontrolētajā kapitālsabiedrībā jāveicina likumos, Ministru kabineta noteikumos un apstiprinātajās nozares attīstības koncepcijās, stratēģijās un citos nozares attīstību reglamentējošos dokumentos noteikto mērķu un uzdevumu īstenošana. Saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1. un 2.punktu Rīgas pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Krasta nami” nodrošina Rīgas pilsētas pašvaldības autonomo funkciju izpildi apkalpojamajā teritorijā – pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošo dzīvojamo māju pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, komunālo pakalpojumu (ūdensapgāde, kanalizācija, siltumapgāde un sadzīves atkritumu apsaimniekošana) organizēšanu māju iedzīvotājiem, kā arī tām piegulošo teritoriju labiekārtošanu un sanitārās tīrības nodrošināšanu;

3.8. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 17.panta pirmo daļu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas valsts īpašuma objekta pirmpirkuma tiesības;

3.9. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu noskaidrot privatizācijas ierosinātāja viedokli un argumentus nav nepieciešams.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, minētā likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu valsts pārvalde ir organizēta vienotā hierarhiskā sistēmā un Ministru kabineta vadībā pilda izpildvaras administratīvās funkcijas, kas sastāv no atsevišķiem pārvaldes uzdevumiem un atbildības par to izpildi. Saskaņā ar minētā likuma 10.panta trešo, piekto, sesto un desmito daļu valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs, ievēro labas pārvaldības principu un savā darbībā pastāvīgi pārbauda un uzlabo sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti, tās darbība tiek organizēta pēc iespējas efektīvi.

6. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, ir lielāks nekā tās tiesisko interešu ierobežojums.

Tādējādi, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, samērīguma princips tiek ievērots un tiek sasniegts sabiedrības interesēm atbilstošs un tiesisks mērķis.

7. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka valsts īpašuma objekts nav privatizējams.

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “MADAS” privatizācijas ierosinājumu un atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu. Valsts īpašuma objekts ir nepieciešams valstij, lai saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 17.jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41  34.§) “Par Rīgas pilsētas pašvaldības nekustamo īpašumu un kapitāla daļu nodošanu Latvijas valsts īpašumā un Latvijas valsts nekustamo īpašumu pārņemšanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” 3.punktu valsts īpašuma objektu nodotu bez atlīdzības Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā pašvaldības autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents I.Godmanis

Finanšu ministrs A.Slakteris

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!