• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Jūrmalas pilsētas pašvaldības bezpeļņas organizācijas "Jūrmalas pilsētas ūdensvada un kanalizācijas uzņēmums" finansiālās un saimnieciskās darbības revīziju. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.09.1999., Nr. 281/284 https://www.vestnesis.lv/ta/id/17247

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pašvaldību revīzijas departamenta kolēģijas lēmums Nr.5.1-2-6/99, Nr.5.1.-2-29/99, Nr.5.1.-2-30/99

Par rīcību ar pašvaldības un valsts finansu līdzekļiem un mantu Rīgas domes Ziemeļu, Kurzemes rajona un Zemgales priekšpilsētas izpilddirekcijās 1997. un 1998.gadā

Vēl šajā numurā

01.09.1999., Nr. 281/284

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts kontrole

Veids: lēmums

Numurs: 5.1-2-146/99

Pieņemts: 21.06.1999.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamenta kolēģijas lēmums Nr.5.1-2-146/99

Rīgā 1999.gada 21.jūnijā

Par Jūrmalas pilsētas pašvaldības bezpeļņas organizācijas "Jūrmalas pilsētas ūdensvada un kanalizācijas uzņēmums" finansiālās un saimnieciskās darbības revīziju

Valsts kontroles Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamenta kolēģijas sēdē piedalījās: kolēģijas vadītājs departamenta direktors V.Grasis, kolēģijas locekļi L.Ceimere, Dz.Levrence, D.Timšāne, valsts revidentes A.Štāne, S.Zīle;

uzaicinātie: Jūrmalas domes Ekonomikas departamenta vadītāja A.Priede, Jūrmalas pilsētas pašvaldības b/o "Jūrmalas pilsētas ūdensvada un kanalizācijas uzņēmums" direktors V.Antonovs, galvenā grāmatvede V.Freimane, protokolēja: vecākā valsts revidente S.Liepiņa.

Izskatot pārbaudes materiālus un izvērtējot kolēģijas sēdē uzaicināto paskaidrojumus par atzinumā teikto,

kolēģija konstatēja:

1. Jūrmalas pilsētas pašvaldības uzņēmums "Jūrmalas pilsētas ūdensvada un kanalizācijas uzņēmums (Jūrmalas ŪKU) izveidots ar Jūrmalas pilsētas valdes 19.06.91. lēmumu Nr.141, ar Jūrmalas pilsētas domes 29.06.95. lēmumu Nr.790, tas reorganizēts par Jūrmalas pilsētas pašvaldības bezpeļņas organizāciju "Jūrmalas pilsētas ūdensvada un kanalizācijas uzņēmums".

2. Uzņēmums nodrošina ar centralizētu ūdensapgādi 58%, ar kanalizāciju — 50% Jūrmalas pilsētas iedzīvotājus. Atbilstoši teritoriālajam izvietojumam ūdensapgādes sistēma sadalīta 3 patstāvīgos iecirkņos: Dzintaru, Kauguru un Ķemeru iecirknī.

3. Piegādātā ūdens kvalitāte iecirkņos ir atšķirīga un tā neatbilst standartu prasībām.

3.1. Uzņēmums pilnībā nodrošina tikai ūdens bakterioloģisko un organoleptisko rādītāju atbilstību standartam, ar to garantējot ūdens atbilstību veselības aizsardzības prasībām.

3.2. Ūdens cietības atbilstība standartam netiek regulēta, jo šāds pakalpojums ievērojami sadārdzinātu ūdens sagatavošanas izmaksas un līdz ar to tarifu.

3.3. Dzelzs satura līmenis ūdenī tiek regulēts divos iecirkņos — Dzintaros un Ķemeros. Šajos iecirkņos atdzelžošanas stacijās tiek panākts dzelzs satura līmenis atbilstoši standartam. Dzintaru iecirknī atdzelžošanas stacijai nav pieslēgtas 4 artēziskās akas — tas pasliktina patērētājiem piegādājamā ūdens kvalitāti. Kauguru iecirknī ūdens netiek atdzelžots.

4. Ūdensvada tīklā padotā ūdens daudzuma uzskaite tiek nodrošināta ar ūdensmērītājiem, bet patērētājiem piegādātā ūdens daudzums tiek noteikts gan ar ūdensmērītājiem piegāžu vietās, gan pēc Jūrmalas domes apstiprinātām patēriņa normām, ja nav uzstādīts ūdensmērītājs. Jūrmalas pilsētā ar individuāliem ūdensmērītājiem apgādāti 2% iedzīvotāju un 19% pārējo patērētāju. Uzņēmumā nav veikti pasākumi, lai nodrošinātu iedzīvotāju un iestāžu ūdensapgādes uzskaiti ar ūdensmērītājiem, kas nodrošinātu precīzu izlietotā ūdens uzskaiti. Jūrmalas ŪKU uzskaites dati liecina, ka patērētājiem tiek piegādāti ~ 70% no tīklā padotā ūdens daudzuma, tātad ~ 30% ir ūdens zudumi.

5. Vairāk kā 70% notekūdeņu tiek attīrīti Slokas attīrīšanas iekārtu kompleksā, kur nav uzstādīts notekūdeņu mērītājs. Šo notekūdeņu apjoms tiek noteikts aprēķina ceļā, līdz ar to netiek precīzi aprēķināts dabas resursu nodoklis. Kopējais uzskaitītais dabas resursu nodoklis par 1998.gadu ir Ls 70,8 tūkst.

6. Maksu par sniegtajiem ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem uzņēmums iekasē, pamatojoties uz Jūrmalas domes apstiprinātajiem tarifiem. Pārbaudāmajā periodā tarifi izmainīti 3 reizes un pieauguši par ~ 35%.

6.1. Nosakot tarifus, netiek ņemta vērā atšķirīgā piegādājamā ūdens kvalitāte patstāvīgajos ūdensapgādes iecirkņos. Dažādām patērētāju grupām tarifi noteikti atšķirīgi: juridiskajām personām tas ir par 76% augstāks nekā iedzīvotājiem. Noteikts atšķirīgs tarifs iedzīvotājiem, kuri ūdens patēriņu nosaka ar mērītāju palīdzību (0,54 Ls/m3) un iedzīvotājiem, kuriem ūdens patēriņš noteikts pēc Jūrmalas domes apstiprinātiem normatīviem (0,38 Ls/m3). Šāda cenu politika nav korekta un nestimulē racionālu ūdens izmantošanu un precīzu tā uzskaiti.

6.2. Ar 01.10.1998. ieviesta abonentu maksa ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas uzturēšanai. Uzņēmumā nav nodrošināta šo līdzekļu izlietojuma nošķirta uzskaite, lai varētu gūt pārliecību par abonentu maksas mērķtiecīgu izlietojumu.

7. Jūrmalas dome 1996. — 1997.gadā piešķīrusi uzņēmumam finansiālu atbalstu Ls 290,3 tūkst., precīzi nenorādot šo līdzekļu ekonomisko klasifikāciju, kas nodrošinātu līdzekļu pareizu uzskaiti. Uzņēmums šos līdzekļus atspoguļojis gada pārskatos pašu kapitāla sastāvā, neievērojot LR likuma "Par uzņēmumu gada pārskatiem" 25.panta prasības saimnieciskos darījumus iegrāmatot un atspoguļot gada pārskatā, ņemot vērā to ekonomisko saturu un būtību.

8. Jūrmalas ŪKU atsevišķos gadījumos nav ievērotas LR likumu un citu normatīvo dokumentu prasības.

8.1. LR likuma "Par grāmatvedību" 7.panta prasības par to, ka ieraksti grāmatvedības reģistros izdarāmi tikai uz attaisnojuma dokumenta pamata.

8.2. LR MK 05.11.1995. "Noteikumu par uzņēmumu grāmatvedības kārtošanu un organizāciju" Nr.339 prasības:

• uzņēmumā nav vadītāja apstiprinātu grāmatvedības organizācijas dokumentu, kā tas noteikts 69.punktā;

• nav ievēroti 27.punkta noteikumi par darījumu savlaicīgu iegrāmatošanu;

• nav ievēroti 63.punkta noteikumi par grāmatvedības dokumentu un reģistru glabāšanas termiņu ievērošanu.

Kolēģija nolēma:

1. Uzdot Jūrmalas domei, piešķirot finansiālu atbalstu uzņēmumam, precīzi norādīt līdzekļu ekonomisko klasifikāciju, lai nodrošinātu līdzekļu pareizu uzskaiti.

2. Uzdot Jūrmalas domei un Jūrmalas ŪKU:

2.1. Izmainīt cenu politiku, lai stimulētu precīzu ūdens patēriņa uzskaiti un samazinātu zudumu apjomu.

2.2. Par paveikto informēt Valsta kontroli līdz 01.11.1999.

3. Uzdot Jūrmalas ŪKU:

3.1. Nodrošināt iekasētās abonenta maksas izlietojuma uzskaiti.

3.2. Risināt jautājumu par ūdensmērītāju uzstādīšanu patērētājiem un Slokas attīrīšanas iekārtu kompleksā.

3.3. Novērst revīzijā konstatētos grāmatvedības uzskaites pārkāpumus.

3.4. Par paveikto informēt Valsts kontroli līdz 01.11.1999.

4. Kolēģijas lēmumu nosūtīt Jūrmalas domei un Jūrmalas ŪKU.

5. Slēgt revīzijas lietu Nr.5.1-2-146/99.

Kolēģijas lēmumu var pārsūdzēt LR Valsts kontroles padomē mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas, iesniedzot sūdzību Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamentā saskaņā ar likumu "Par Valsts kontroli".

Kolēģijas vadītājs V.Grasis

Kolēģijas locekļi: L.Ceimere, J.Āboliņš, Dz.Levrence, D.Timšāne

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!