• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministre: Noslēdzot konferenci par iekļaujošo izglītību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.02.2008., Nr. 34 https://www.vestnesis.lv/ta/id/171755

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts prezidents: Piešķirot ģenerālmajora pakāpi NBS komandierim

Vēl šajā numurā

29.02.2008., Nr. 34

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministre: Noslēdzot konferenci par iekļaujošo izglītību

 

26.februārī izglītības un zinātnes ministre un UNESCO Starptautiskā izglītības biroja (SIB) padomes locekle Tatjana Koķe noslēdza UNESCO starptautisko konferenci “Iekļaujošā izglītība: no politiska dialoga līdz saskaņotai rīcībai”. Iekļaujošās izglītības pamatuzdevums ir nodrošināt ikvienam sabiedrības pārstāvim iespēju mācīties atbilstoši viņa/viņas vajadzībām. Iekļaujošās izglītības ideja sevī ietver gan normatīvā regulējuma pilnveidi, gan mācību satura un procesa pilnveidi un dažādošanu, gan sabiedrības attieksmes maiņu.

Konferences noslēgumā ministre uzsvēra, ka tā devusi būtisku ieguldījumu, gatavojoties UNESCO 48.Starptautiskās izglītības konferences sesijai šā gada novembrī Ženēvā, kas izglītības jomā ir salīdzināma ar Pasaules ekonomikas forumu Davosā. Rīgas konferencē definēta kopīga Eiropas un Ziemeļamerikas reģiona valstu pozīcija – iekļaujošā izglītība un tās attīstība ir galvenais priekšnosacījums vienotības un savstarpējas sapratnes sekmēšanai mūsdienu daudzveidīgajā pasaulē.

Apkopojot Rīgas konferences rezultātus saistībā ar iekļaujošo izglītību, tika secināts, ka valstīs tiek pilnveidota normatīvā bāze; tiek veidota sabiedrības izpratne par daudzveidību un iekļaušanu; tiek pilnveidotas pedagoģiskā darba metodes, dažādots mācību process un saturs; tiek stiprinātas saites starp formālo, neformālo un mūžizglītību; kā arī tiek stiprināta efektīva valsts, privātā sektora un pilsoniskās sabiedrības sadarbība.

Būtiski, ka konferences gaitā Latvija iepazīstināja ar saviem labās prakses piemēriem, kas guva ārvalstu pārstāvju atzinību. Piemēram, paveiktais interešu izglītības attīstībā; valsts un pašvaldību sadarbība un pašvaldību iesaiste un līdzatbildība izglītībā; tāpat tika novērtētas mazākumtautību jauniešu izglītības iespējas Latvijā, tādējādi veicinot viņu iekļaušanos un nodrošinot valsts valodas apguvi.

Ministre pauda pārliecību, ka Rīgas konference sniegs nozīmīgu ieguldījumu turpmākajā iekļaujošās izglītības attīstībā: “Jo iekļaujošā izglītība visā pasaulē prasa nemitīgu darbu. Pirmkārt, no politiķiem – pilnveidojot un attīstot tiesisko ietvaru un nodrošinot atbilstošu finansējumu. Otrkārt, no izglītības sistēmas, skolām un skolotājiem – pilnveidojoties profesionāli un dažādojot mācību saturu. Treškārt, no ikviena sabiedrības dalībnieka.”

Noslēgumā ministre pateicās UNESCO vadībai un UNESCO SIB par Latvijai uzticēto iespēju rīkot šo pasaules izglītības dzīvē tik nozīmīgo pasākumu: “Mums tā bija īpaša privilēģija, un esmu pārliecināta, ka mēs to esam veikuši godam.”

 

Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

 

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!