• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Iepazīstoties ar izglītības un zinātnes ministres darba prioritātēm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.01.2008., Nr. 8 https://www.vestnesis.lv/ta/id/169329

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

16.01.2008., Nr. 8

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Iepazīstoties ar izglītības un zinātnes ministres darba prioritātēm

 

14.janvārī izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe iepazīstināja Valsts prezidentu Valdi Zatleru ar sava darba prioritātēm, īpaši akcentējot, ka viņa kā ministre un Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) īpašu uzmanību velta tam, lai nodrošinātu izglītības sistēmas pēctecību un attīstību, lai sekmētu izglītības kvalitāti un veicinātu tās pieejamību.

Ministre augstu vērtē V.Zatlera priekšlikumu izglītības attīstības nodrošināšanā piesaistīt Valsts prezidenta Stratēģiskās analīzes komisiju (SAK). T.Koķe apliecināja IZM gatavību un ieinteresētību sadarboties ar SAK, lai nodrošinātu efektīvu zinātniskā potenciāla un pētījumu izmantošanu izglītības attīstībai.

Sarunas gaitā ministre informēja, ka viens no viņas darba aktuālākajiem jautājumiem ir izglītības sistēmas pēctecības sekmēšana, uz ko sarunas gaitā aicināja arī Valsts prezidents. Proti, lai tas, ko skolēns apgūst pirmsskolas izglītībā un sākumskolā, būtu par pamatu turpmākām mācībām nākamajās izglītības pakāpēs. “Viens no veidiem, kā sekmēt visu pakāpju izglītības saskaņotību un pēctecību, ir vecumposmu attīstībai atbilstošu izglītības standartu veidošana un izglītības pakāpju strukturēta pēctecība.”

Tikšanās laikā Tatjana Koķe akcentēja, ka centrālā persona izglītības procesā ir skolotājs: “Pedagoga darba kvalitātes vērtēšanas kritērijiem jābūt vērstiem uz rezultātu, tiem jābūt gan skaidriem, gan izmērāmiem. Savukārt pedagoga atalgojumam jābūt saistītam ar darba kvalitāti.”

Ministre pilnībā piekrita Valsts prezidenta teiktajam, ka Latvija ir maza valsts, ka mums ir svarīgs ikviens bērns un tas, lai viņš iegūtu kvalitatīvu izglītību neatkarīgi no dzīvesvietas un sociālā stāvokļa. Sarunā ministre piebilda, ka izglītības iestādes Latvijā bieži vien veic arī sociālo funkciju, ko ģimenes nereti nenodrošina pilnībā. Sarunas dalībnieki bija vienisprātis, ka arī šī iemesla dēļ un lai rūpētos par ikviena bērna kvalitatīvas izglītības iegūšanas iespējām, nepieciešama starpinstitūciju sadarbība.

Sarunas dalībnieki bija arī vienisprātis, ka valstiskā līmenī nepieciešama īpaša pieeja talantīgo bērnu atbalstam. Tādēļ tika pārrunāta iespēja par līdzšinējās labās prakses piemēru apkopojumu, analīzi un pilnveidi, lai, rūpējoties par ikviena bērna izglītību, radītu vienotu valsts politiku arī talantīgo bērnu un viņu pedagogu atbalstam.

Runājot par likumdošanu, ministre uzsvēra, ka izstrādāti grozījumi Izglītības likumā. Šis projekts tiek saskaņots ar atbildīgajām institūcijām. Grozījumu projekts paredz skolēnu, skolotāju un vecāku tiesību un pienākumu skaidru definēšanu un nostiprināšanu, kā arī paplašina esošās likuma kompetences, akcentējot visas sabiedrības izglītošanās iespējas, proti, pieaugušo izglītību.

Sarunas noslēgumā izglītības un zinātnes ministre Valsts prezidentam apliecināja gatavību rūpēties par vienas sava darba prioritātes – izglītības attīstības – nodrošināšanu. Tāpat ministre uzsvēra savu ieinteresētību turpināt sadarbību izglītībai būtisku jautājumu risināšanā, piemēram, Augstākās izglītības likumprojekts, kas skar Latvijai īpaši nozīmīgu lietu – augstākās izglītības attīstību.

 

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministres padomniece komunikācijas jautājumos

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!