• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu ministrijas 2008. gada 7. janvāra lēmums Nr. 4 "Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "Labestība.lv"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.01.2008., Nr. 8 https://www.vestnesis.lv/ta/id/169298

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu ministrijas lēmums Nr.5

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "AIESEC Latvija"

Vēl šajā numurā

16.01.2008., Nr. 8

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu ministrija

Veids: lēmums

Numurs: 4

Pieņemts: 07.01.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Finanšu ministrijas lēmums Nr.4

Rīgā 2008.gada 7.janvārī

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai “Labestība.lv”

 

Finanšu ministrija izskatīja Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 19.decembra atzinumu Nr.27-2007/347 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai “Labestība.lv”” un uzsāka lietu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai “Labestība.lv” (turpmāk tekstā – Biedrība).

Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2005.gada 23.novembra atzinumu Nr.41-2005/557, 2005.gada 1.decembrī pieņēma lēmumu Nr.563 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu biedrībai “Labestība.lv”” šādiem sabiedriskā labuma darbības veidiem – labdarība un pilsoniskās sabiedrības attīstība.

Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 5.pants pilnvaro Finanšu ministriju piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībām, nodibinājumiem, reliģiskajām organizācijām vai to iestādēm un 13.pants uzliek pienākumu Finanšu ministrijai veikt uzraudzības funkciju pār sabiedriskā labuma organizācijām un pār to saņemto ziedojumu izlietojumu. Lai Finanšu ministrija īstenotu iepriekš minēto uzraudzības funkciju pār sabiedriskā labuma organizācijām, sabiedriskā labuma organizācijai katru gadu, bet ne vēlāk kā līdz 31.martam jāiesniedz Finanšu ministrijā atskaites par iepriekšējā gadā veikto sabiedriskā labuma darbību. Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrā daļā ir norādīti dokumenti, kas sabiedriskā labuma organizācijai ir jāiesniedz Finanšu ministrijā. Sabiedriskā labuma organizācijai saskaņā ar iepriekš minēto panta otro daļu jāiesniedz iepriekšējā gada darbības pārskats un turpmākās darbības plāns (papīra formātā un elektroniski), tam pievienojot gada pārskatu un attiecīgās nodokļu administrācijas izziņu par nodokļu samaksu (līdz tā mēneša pirmajam datumam, kad pārskats tiek iesniegts). Sabiedriskā labuma organizāciju likums neparedz izņēmuma gadījumus attiecībā uz atskaišu iesniegšanu.

Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2006.gada 20.decembra atzinumu Nr.27-2006/517, izteica Biedrībai brīdinājumu par atskaišu neiesniegšanu Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrajā daļā noteiktajā termiņā. Turklāt Finanšu ministrijas 2006.gada 29.decembra brīdinājuma vēstulē Nr.5-6-08/6479 papildus tika norādīts, ka, ja 2007.gadā netiks ievērots atskaišu par veikto sabiedriskā labuma darbību 2006.gadā iesniegšanas termiņš, tad sabiedriskā labuma organizācijas statuss var netikt saglabāts.

Sabiedriskā labuma komisija sniedza 2007.gada 21.novembra atzinumu Nr.22-2007/293, saskaņā ar kuru Finanšu ministrija 2007.gada 29.novembra vēstulē Nr.5-6-08/5372 izteica brīdinājumu Biedrībai par to, ka tā noteiktajā termiņā Finanšu ministrijā nav iesniegusi visus Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrajā daļā minētos dokumentus par veikto sabiedriskā labuma darbību 2006.gadā. Papildus Finanšu ministrija norādīja, ka, ja Biedrība Finanšu ministrijas norādītajā termiņā neiesniegs visus trūkstošos un precizētos dokumentus par sabiedriskā labuma darbību 2006.gadā, tad saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 14.pantu tiks izskatīts jautājums par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu.

Biedrība neiesniedza Finanšu ministrijā visus trūkstošos un precizētos dokumentus par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību arī pēc Finanšu ministrijas brīdinājuma, t.i., nav iesniegusi šādus dokumentus:

– pašvaldības izziņu par pašvaldības budžetā ieskaitāmo nodokļu samaksu;

– Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu.

Sabiedriskā labuma komisija 2007.gada 19.decembra sēdē uzklausīja Finanšu ministrijas sniegto informāciju par to, ka Biedrība ir būtiski pārkāpusi Sabiedriskā labuma organizāciju likuma normas, neiesniedzot Finanšu ministrijā visus Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrajā daļā minētos dokumentus noteiktajā termiņā un neievērojot Finanšu ministrijas rakstveida brīdinājumu par trūkstošo un precizēto dokumentu iesniegšanu.

Tā kā Biedrība, kura atkārtoti neievēro normatīvo aktu prasības un Finanšu ministrijas rakstveida brīdinājumus, neatbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma organizācijas būtībai, Sabiedriskā labuma komisija 2007.gada 19.decembra atzinumā Nr.27-2007/347 ieteica atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu Biedrībai.

Ņemot vērā, ka Biedrība savā darbībā atkārtoti nav ievērojusi Sabiedriskā labuma organizāciju likuma normas un 2007.gadā nav iesniegusi atskaites par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību, kā arī nav ņēmusi vērā Finanšu ministrijas brīdinājumu par atskaišu iesniegšanu, Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 19.decembra atzinumu Nr. 27-2007/347, saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 14.panta pirmās daļas 4.punktu un trešo daļu nolemj atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībai “Labestība.lv” (reģ. Nr. 40008094767, juridiskā adrese: Rīga, Putnu iela 14–6).

Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma organizāciju mērķis ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai. Turklāt ziedotie līdzekļi, kuriem tiek piemēroti nodokļu atvieglojumi saskaņā ar nodokļus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, faktiski ir valsts budžetā neienākušie nodokļu maksājumi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, šis administratīvais akts spēkā stājas Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā un, šo administratīvo aktu pārsūdzot, tā darbība netiek apturēta saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 185.panta ceturtās daļas 3.punktu.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu šo lēmumu viena mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV–1010).

Finanšu ministrijas valsts sekretāre I.Krūmane

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!