Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 12. oktobra rīkojums Nr. 634 "Par atteikumu nodot privatizācijai valsts nekustamo īpašumu Rīgā, Annas Sakses ielā 19". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.10.2007., Nr. 166 https://www.vestnesis.lv/ta/id/164705

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.635

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts nekustamo īpašumu Rīgā, Kleistu ielā 75

Vēl šajā numurā

16.10.2007., Nr. 166

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 634

Pieņemts: 12.10.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.634

Rīgā 2007.gada 12.oktobrī (prot. Nr.55 68.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts nekustamo īpašumu Rīgā, Annas Sakses ielā 19

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīna 1” (vienotais reģistrācijas Nr.40003297311) 2006.gada 14.jūlijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr.1.158).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīna 1” ierosina privatizēt valstij piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Annas Sakses ielā 19 (kadastra Nr. 0100 084 0175).

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valstij piederošais nekustamais īpašums Rīgā, Annas Sakses ielā 19 (kadastra Nr. 0100 084 0175), sastāv no zemesgabala 40565 m2 platībā un astoņām būvēm – rehabilitācijas centra (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 001), sporta centra (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 002), šķūņa (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 006), sadzīves ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 007), pagraba (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 008), transformatoru apakšstacijas (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 010), sardzes ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 011) un sūkņu stacijas (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 018) (turpmāk – valsts īpašuma objekts);

3.2. uz minētā zemesgabala atrodas transformatoru apakšstacija (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 009), kas 2003.gada 29.decembrī ierakstīta Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.100000121099 uz valsts akciju sabiedrības “Latvenergo” vārda;

3.3. valsts īpašuma objekts 2000.gada 20.aprīlī ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.24583 uz valsts vārda Izglītības un zinātnes ministrijas personā;

3.4. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 17.panta pirmo daļu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas pirmpirkuma tiesības uz minēto valsts īpašuma objektu;

3.5. valsts īpašuma objekts 2007.gada 19.jūlijā saskaņā ar pārvaldīšanas un apsaimniekošanas līgumu ir nodots valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks”” (turpmāk – sporta centrs “Mežaparks”). Izglītības un zinātnes ministrija ir sporta centra “Mežaparks” valsts kapitāla daļas turētāja;

3.6. saskaņā ar Sporta likuma 1.panta 1.punktu sporta bāze ir speciāla sportam būvēta vai piemērota būve vai tās daļa, kā arī vide (piemēram, laukumi, celiņi sporta nodarbībām, veselības takas). Saskaņā ar Sporta likuma 12.panta pirmo daļu sporta bāzes tiek veidotas un uzturētas, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju nodarboties ar sportu, un valsts vai pašvaldību īpašumā esošās sporta bāzes izmanto, lai sniegtu iedzīvotājiem nepieciešamos pakalpojumus sportā. Saskaņā ar Sporta likuma 12.panta otro daļu sporta bāzēm, kuras atbilst starptautisko sporta federāciju prasībām un kurās regulāri notiek starptautiska mēroga sacensības, var piešķirt nacionālās sporta bāzes statusu, pamatojoties uz Latvijas Nacionālās sporta padomes atzinumu, savukārt nacionālās sporta bāzes statusu nosaka speciāls likums;

3.7. saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 3.novembra lēmuma “Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu” (turpmāk – Augstākās Padomes lēmums) 1.punkta 1.apakšpunktu valsts īpašuma objektam ir piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss, lai saglabātu vienu no galvenajām Latvijas Republikas sporta bāzēm un nodrošinātu iespēju rīkot starptautiskas sporta sacensības, kā arī lai radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starptautiskām sacensībām. Arī likuma “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm” 6.panta 1.punktā noteikts, ka valsts īpašuma objektam ir piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss. Minētajā likumā norādīta arī nacionālās sporta bāzes adrese – Rīgā, Annas Sakses ielā 19;

3.8. Augstākās Padomes lēmumā ir ierakstīts konkrētās kapitāl­sabiedrības nosaukums (firma), nevis nosaukts konkrēts nekustamais īpašums. Ņemot vērā Sporta likuma 1.panta 1.punktu un 12.pantu, kā arī ievērojot Augstākās Padomes lēmuma 1.panta ievaddaļā noteikto, ka nacionālās sporta bāzes statuss tiek piešķirts starptautisko sporta federāciju prasībām atbilstošām Latvijas Republikas sporta bāzēm neatkarīgi no tā, kā īpašumā tās atrodas, kā arī to, ka minētais lēmums tiek pieņemts, lai saglabātu Latvijas Republikas galvenās sporta bāzes un nodrošinātu iespēju rīkot starptautiskas sporta sacensības, un radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starptautiskām sacensībām, atbilstoši Administratīvā procesa likuma 17.pantam, ar sistēmisko un teleoloģisko metodi interpretējot minētās tiesību normas, secināms, ka likumdevēja griba bija nacionālās sporta bāzes statusu piešķirt sporta bāzei kā konkrētam nekustamajam īpašumam (to kopumam);

3.9. saskaņā ar Augstākās Padomes lēmuma 2.punktu nacionālo sporta bāzi var privatizēt vai atsavināt, ja tam piekrīt Latvijas Nacionālā sporta padome. Latvijas Nacionālās sporta padomes 2006.gada 13.decembra sēdē tika pieņemts lēmums neatbalstīt valsts īpašuma objekta privatizācijas pieteikumus (prot. Nr.7  6.2.§);

3.10. Sporta politikas pamatnostādnēs 2004.–2009.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2004.gada 15.septembra rīkojumu Nr.632 “Par Sporta politikas pamatnostādnēm 2004.–2009.gadam”), kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas vidēja termiņa plānošanas dokumentā “Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģija 2007.–2009.gadam” (apstiprināta ar Ministru kabineta 2007.gada 12.jūlija rīkojumu Nr.433 “Par Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiju 2007.–2009.gadam”) ir identificēta būtiska problēma, kura nopietni apdraud sporta nozares attīstību, proti, nepietiekams sporta būvju skaits valstī. Arī Nacionālajā sporta attīstības programmā 2006.–2012.gadam (apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 31.oktobra rīkojumu Nr.838 “Par Nacionālo sporta attīstības programmu 2006.–2012.gadam”) ir norādīts, ka nepieciešams attīstīt sporta bāzes;

3.11. lai veicinātu valsts īpašumā esošās nacionālās sporta bāzes attīstību, tika izstrādāts projekts “Latvijas Nacionālā valsts sporta centra “Mežaparks” rekonstrukcija”, kura īstenošanai no valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakš­programmas 09.21.00 “Augstās klases sasniegumu sports” tika piešķirti 412500 latu. Pašlaik ir īstenots projekta pirmās kārtas pirmais etaps – ir veikta atlētikas zāles pārbūve, kā arī sporta zāles un atlētikas zāles vēdināšanas sistēmas izbūve. Izlietota summa 186554,35 latu apmērā. Sporta centra “Mežaparks” kontā minētā projekta pabeigšanai ir 225945,65 lati. Arī Latvijas Nacionālās sporta padomes 2007.gada 18.jūlija sēdē (prot. Nr.5  3.§) tika norādīts, ka nepieciešams attīstīt nacionālo sporta bāzi;

3.12. lai īstenotu Sporta politikas pamatnostādnēs 2004.–2009.gadam un Nacionālajā sporta attīstības programmā 2006.–2012.gadam noteiktos mērķus un veicinātu augstākās izglītības programmās studējošo veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, valsts īpašuma objekta daļa ir iznomāta Latvijas Universitātei. Līdz ar to ir nodrošināta Latvijas Universitātes studentu sporta nodarbību organizācija, veselību veicinošo un nostiprinošo nometņu organizēšana vasaras periodā, kā arī šādu Latvijas Universitātes Sporta centra programmu īstenošana:

3.12.1. veselības mācības un sporta skolotājs;

3.12.2. veselības un sporta izglītība “Sports visiem”;

3.12.3. veselības un sporta izglītība “Veselības treniņš”;

3.12.4. veselības un sporta izglītība “Sporta veida treniņa metodika”;

3.12.5. veselības un sporta izglītība “Sporta organizācija”;

3.12.6. veselības un sporta izglītība “Augstu sasniegumu sports”;

3.13.  valsts īpašuma objekta daļa (25 % no zemesgabala kopplatības un 61 % no būvju kopplatības) ir iznomāta:

3.13.1. rehabilitācijas centra ēka (ar kopējo platību 1008 m2) iznomāta sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Latvijas Olimpiskā vienība” (turpmāk –Latvijas Olimpiskā vienība). Rehabilitācijas centra ēkā Latvijas Olimpiskā vienība ir iekārtojusi modernu, mūsdienu prasībām atbilstošu sporta medicīnas laboratoriju. Saskaņā ar Sporta likuma 10.panta desmito daļu Latvijas Olimpiskā vienība ir specializēta sporta organizācija. Tā nodrošina valsts labāko sportistu individuālajos olimpiskajos sporta veidos sagatavošanos dalībai olimpiskajās spēlēs, jaunatnes olimpiādēs un citās starptautiskajās sporta sacensībās. Latvijas Olimpiskās vienības galvenais mērķis ir uzlabot treniņu kvalitāti, tādējādi nodrošinot augstus sasniegumus starptautiskajās sacensībās un olimpiskajās spēlēs. Svarīgs uzdevums ir Latvijas olimpiskās komandas dalībnieku sagatavošana olimpiskajām spēlēm, komandas dalībnieku sociālā, materiālā, medicīniskā un zinātniski metodiskā aprūpe;

3.13.2.  būves (būves kadastra apzīmējums 0100 084 0175 002) daļa (6 % no ēkas kopplatības) iznomāta sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīna 1”;

3.13.3. zemesgabals 4920 m2 platībā iznomāts sabiedriskai sporta organizācijai “Vindsērfinga klubs 360°”;

3.14. valsts īpašuma objekts būs valsts īpašumā, kamēr tiks ieguldīts valsts kapitālsabiedrībā, lai nodrošinātu valsts īpašuma objekta turpmāko attīstību augstas klases sasniegumu sporta vajadzībām. Ņemot vērā, ka saskaņā ar Augstākās Padomes lēmuma 2.punktu nacionālo sporta bāzi var atsavināt, ja tam piekrīt Latvijas Nacionālā sporta padome, pirms attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu projektu sagatavošanas jautājums tiks saskaņots arī ar Latvijas Nacionālo sporta padomi;

3.15. valsts īpašuma objekts ir vienīgais centrs valstī, kurā ir īpaši piemērota vide, lai ātrāk atjaunotu sportistu darbaspējas pēc lielas fiziskas slodzes. Valsts īpašuma objektā ir radīti apstākļi sportistu treniņu norisei, sportistu izmitināšanai, ēdināšanai un atpūtai. Valsts īpašuma objektu izmanto Latvijas futbola komandu U-15, U-16, U-19, U-20 dalībnieki, basketbola komandu U-16, U-18 dalībnieki, bobslejisti, spēkavīri, hokeja komandas U-20 hokejisti, Latvijas volejbola vīriešu un sieviešu izlases sportisti, riteņbraucēji, paukotāji, kamaniņu sportisti, biatlonisti, bobslejisti, kā arī ārvalstu sportisti. 2007.gada pirmajos septiņos mēnešos pakalpojumus kopumā saņēmuši 1500 sportistu. Valsts īpašuma objektā ir radīti apstākļi konferenču norisei.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, jāatbilst samērīguma principam – ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, noraidot sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīna 1” privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā minētā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums.

Valsts īpašuma objekta privatizācijas rezultātā valsts zaudētu kontroli pār valsts nozīmes sporta bāzes izmantošanu valsts un sabiedrības interesēs. Sportistu un Latvijas Universitātes studentu izvietošanai, ēdināšanai un atpūtai būtu nepieciešami papildu valsts finanšu līdzekļi, un sniedzamie pakalpojumi vairs nebūtu pieejami lielam sportistu skaitam.

6. Līdz ar to secināms, ka valsts īpašuma objekta privatizācija neatbilst valsts un sabiedrības interesēm un, atsakot privatizācijas ierosinājumu, tiktu ievērots samērīguma princips, sasniegts valsts un sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis, saglabāta valsts kontrole pār nacionālās sporta bāzes turpmāku izmantošanu un pieejamību visām sabiedrības grupām, tādējādi īstenojot valsts politiku sporta jomā.

7. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu un 10.panta trešo un ceturto daļu un Latvijas Nacionālās sporta padomes 2006.gada 13.decembra sēdē pieņemto lēmumu neatbalstīt sporta centra “Mežaparks” privatizācijas pieteikumus (prot. Nr.7  6.2.§), Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīna 1” privatizācijas ierosinājumu un atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, jo tas nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai izglītības, zinātnes un sporta politikas jomā.

8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šī rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!