• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru 2007.gada 4.oktobra sanāksmē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.10.2007., Nr. 162 https://www.vestnesis.lv/ta/id/164377

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par 2008.gada valsts budžeta likumprojektu, to pavadošo likumprojektu paketi un makroekonomiskās attīstības projektu

Vēl šajā numurā

09.10.2007., Nr. 162

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts sekretāru 2007.gada 4.oktobra sanāksmē

 

AM: Par līdzfinansējumu pašvaldību sporta būvēm

4.oktobrī Ministru kabineta (MK) Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Aizsardzības ministrijas izstrādātais MK rīkojuma projekts “Par līdzfinansējumu pašvaldību sporta būvju būvniecībai, rekonstrukcijai un pilnveidošanai”.

Lai nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku karavīru fizisko sagatavotību, kā arī popularizētu sportu Latvijas iedzīvotāju vidū, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2007.gadam” 12.pantu, 2007.gadā no Aizsardzības ministrijas budžeta plānots piešķirt līdzfinansējumu pašvaldību sporta būvēm:

Bauskas pilsētas domei Bauskas 1.vidusskolas stadiona rekonstrukcijai un militarizētās šķēršļu joslas izveidei – 400 000 latu;

Gulbenes rajona padomei Gulbenes rajona Bērnu un jaunatnes sporta skolas internāta būvniecībai, telpu un materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 302 246 latus;

Priekules pilsētas domei Priekules vidusskolas sporta zāles būvniecībai – 211 000 latu.

Aizsardzības ministrijas Sabiedrisko attiecību departaments

 

TM: Par Reliģisko lietu pārvaldes reorganizāciju

4.oktobrī Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti grozījumi likumos “Par nekustamā īpašuma nodokli”, “Par nodokļiem un nodevām” un “Par īpašuma atdošanu reliģiskām organizācijām”. Grozījumus izstrādājuši Tieslietu ministrijas un Reliģisko lietu pārvaldes (RLP) speciālisti.

Kā teikts likumprojektu anotācijās, tad no 2008.gada 1.janvāra RLP kā iestāde beigs pastāvēt, bet reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju nodrošinās Uzņēmumu reģistrs, kas vedīs Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru. Tāpēc jāizdara grozījumi minētajos likumos.

Likums “Par nekustamā īpašuma nodokli” paredz, ka ar nekustamā īpašuma nodokli neapliek reliģisko organizāciju nekustamo īpašumu, kuru neizmanto saimnieciskajā darbībā. Šā likuma izpratnē par saimniecisku darbību nav uzskatāma arī tā izmantošana labdarībai un sociālajai aprūpei, kā arī Reliģisko lietu pārvaldē reģistrēto garīgā personāla mācību iestāžu darbība. Grozījumi paredz, ka likumā “Par nekustamā īpašuma” nodokli RLP tiks aizstāta ar reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru.

Pašlaik likums “Par nodokļiem un nodevām” nosaka, ka Uzņēmumu reģistrs reģistrē komersantus un to filiāles, kooperatīvās sabiedrības, individuālos uzņēmumus, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, ārvalstu komersanta filiāles, partijas, biedrības un nodibinājumus arī kā nodokļu maksātājus u.c., piešķir vienoto vienpadsmitzīmju reģistrācijas kodu un izsniedz reģistrācijas apliecību, kura vienlaikus ir arī nodokļu maksātāja apliecība. Pēc grozījumu stāšanās spēkā Uzņēmumu reģistrā kā nodokļu maksātājus reģistrējamo juridisko personu sarakstā būs jāiekļauj arī reliģiskās organizācijas un to iestādes.

Likumprojekta anotācijā noteikts, ka likums “Par īpašumu atdošanu reliģiskajām organizācijām” reglamentē, ka tiesības atgūt nelikumīgi atsavinātos īpašuma objektus atbilstoši saviem statūtiem ir reliģiskajām organizācijām, kuras 1940.gadā bija reģistrētas Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas Baznīcu un konfesiju departamentā vai Sabiedrisko lietu ministrijas Preses un biedrību departamentā, ja tās netika pārtraukušas reliģisko darbību, ir atjaunojušas savu juridiskās personas statusu un tas ir apliecināts ar RLP izziņu.

Grozījumi nosaka, kādi dokumenti apliecinās reliģiskās organizācijas tiesības atgūt nelikumīgi atsavinātos īpašuma objektus. Reliģisko organizāciju reģistrāciju līdz 1940.gadam apliecinās ar Latvijas Valsts vēstures arhīva izziņu, savukārt juridiskās personas statusa iegūšanu apliecinās reliģiskās organizācijas reģistrācijas apliecības kopija.

Likumu grozījumu projekti nodoti saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides, Veselības un Zemkopības ministrijai, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam un Valsts kancelejai.

Likuma grozījumi jāakceptē valdībai un jāpieņem Saeimā.

 

TM: Par koncepciju valdības pārstāvībai Satversmes tiesā

4.oktobrī Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināta Ministru kabineta (MK) pārstāvības Satversmes tiesā koncepcija, ko izstrādājuši Tieslietu ministrijas (TM) speciālisti.

Kā teikts koncepcijas projektā, pašlaik pastāv neefektīva kārtība, kādā Satversmes tiesai tiek sagatavoti atbildes raksti, ja apstrīdēts Ministru kabineta izdots tiesību akts, kā arī tiek sniegti papildu paskaidrojumi. Nav arī regulējuma par Ministru kabineta pārstāvību Satversmes tiesā. Atbildes raksti tiek gatavoti, ievērojot vispārējos dokumentu sagatavošanas un virzības Ministru kabinetā principus, savukārt valdības pārstāvība Satversmes tiesā tiek organizēta atkarībā no apstākļiem – to var īstenot par attiecīgo jomu atbildīgās ministrijas pārstāvji vai trešās personas jeb zvērināti advokāti.

Šobrīd atbildes raksta sagatavošana tiek uzdota ministram, kurš ir līdzparakstījis tiesību aktu, kurā normas atbilstība augstāka juridiskā spēka tiesību normai tiek apstrīdēta, ar Ministru prezidenta rezolūciju, norādot atbildes raksta projekta sagatavošanas termiņu un institūcijas, ar kurām atbildes raksta projekts ir jāsaskaņo. Ņemot vērā ierobežoto laiku atbildes raksta sagatavošanai, parasti nenotiek komunikācija ar citām ministrijām, kā arī ar TM. Satversmes tiesā iesniegtais Ministru kabineta atbildes raksts bieži ietver nevis juridisko argumentāciju, bet lietderības apsvērumu izklāstu un politisku mērķu aprakstu, kam var būt niecīga nozīme, Satversmes tiesai izskatot lietu. Tāpat nav nodrošināta sadarbība ar Saeimu gadījumos, ja, piemēram, Satversmes tiesā ir apstrīdēta gan likuma, gan uz tā pamata izdoto Ministru kabineta noteikumu konstitucionalitāte.

Pēc atbildes raksta projekta sagatavošanas ministrijas parasti to nosūta TM, tomēr laiks, kādā tiek lūgts sniegt atzinumu, visbiežāk ir viena vai dažas darba dienas, kurās TM nevar pilnvērtīgi izprast lietas būtību un izanalizēt sagatavoto atbildes rakstu. Ja arī TM norāda, ka atbildes rakstā trūkst juridiskas argumentācijas, atbildīgā ministrija gan ierobežotā laika dēļ, gan kvalificētu juristu trūkuma dēļ nespēj nodrošināt tās sagatavošanu, uzsvērts koncepcijas projektā.

Turklāt nav noregulēta kārtība, kādā institūcijas, iestādes vai amatpersonas sagatavo paskaidrojumus Satversmes tiesai un kā notiek viedokļu saskaņošana starp iestādēm. Līdz ar to par vienu un to pašu jautājumu Satversmes tiesa bieži saņem dažādus viedokļus no Saeimas, Ministru kabineta un ministrijām vai citām valsts iestādēm.

Ja lieta tiek izskatīta mutvārdu procesā, Satversmes tiesas sēdē, izskatot lietu, lietas dalībnieki izklāsta lietas faktiskos apstākļus un juridisko pamatojumu. Taču konstitucionālā tiesvedība ir specifiska un komplicēta tiesību zinātņu joma. Vairumā gadījumu atbildīgajām ministrijām nav iepriekšējas pieredzes un attiecīgu zināšanu. Pastāv iespēja, ka Ministru kabineta pārstāvību nodrošina pat persona bez juridiskās izglītības.

Lai risinātu problēmu, jāpilnveido tiesiskais regulējums, lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvu atbildes rakstu sagatavošanu Satversmes tiesai, koordinētu paskaidrojumu sniegšanu, nodrošinātu kvalificētu Ministru kabineta pārstāvību

Satversmes tiesā, kā arī veiktu kontroli pār spriedumos uzdotajiem uzdevumiem un mērķtiecīgu Satversmes tiesas spriedumu analīzi.

TM atbalsta un aicina apstiprināt variantu, ka Ministru kabineta atbildes rakstu sagatavošana un pārstāvēšana Satversmes tiesā tiks centralizēta vienā valsts pārvaldes iestādē – TM, izveidojot pārstāvja Satversmes tiesā institūtu.

Problēmas risinājuma īstenošanai nepieciešamais finansējums rodams, veicot finansējuma pārdali starp TM, Labklājības, Izglītības un zinātnes un Vides ministriju. Šā varianta apstiprināšanas gadījumā TM līdz 2008.gada 1.septembrim jāiesniedz valdībā nepieciešamie tiesību aktu projekti.

Variants, ko TM izstrādājusi, taču netiek atbalstīts, ir tāds, ka tiek saglabāta esošā kārtība, ka Ministru kabinetu Satversmes tiesā pārstāv tās institūcijas pārstāvis, kura sagatavojusi atbildes rakstu parasti par nozari, kas skar apstrīdētās tiesību normas atbilstību augstākā juridiskā spēka tiesību normai, taču tiek detalizēti izstrādāta procedūra, kādā atbildīgā ministrija sagatavo atbildes rakstu Satversmes tiesai, kā arī sniedz papildu paskaidrojumus.

Koncepcijas projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Aizsardzības, Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Kultūras, Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Vides un Zemkopības ministrijai, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam, Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam un Valsts kancelejai.

Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

 

VidM: Par koncepciju emisijas kvotu sadalei 2008.–2012.gadam

Līdz šā gada 15.oktobrim notiks “Koncepcijas emisijas kvotu sadalei 2008.–2012.gadam” projekta sabiedriskā apspriešana. Koncepciju sagatavojusi Vides un Ekonomiskas ministrija.

4.oktobrī Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais koncepcijas projekts nodots saskaņošanai ar ministrijām un citām institūcijām.

Koncepcijas projekts piedāvā risinājuma variantus emisijas kvotu sadalei un ir izstrādāts, lai nodrošinātu pamatotu lēmuma pieņemšanu par grozījumu sagatavošanu Emisijas kvotu sadales plānā 2008.–2012.gadam.

Kā zināms, Eiropas Komisija (EK), pieņemot lēmumu par kopējo emisiju kvotu piešķiršanu, kā galveno kritēriju izvēlējās katras valsts 2005.gada siltumnīcefekta gāzu emisijas rūpniecībā un enerģētikā. Latvijai šāds sadales princips nav izdevīgs, tomēr sarunu procesā ar EK valdībai izdevās panākt, ka Latvijas kvotu apjoms tika palielināts par 20%, kas ir lielākais pieaugums ES dalībvalstu vidū, neskaitot Lietuvu un Slovākiju, kas paredzējušas slēgt atomelektrostacijas.

Latvija apstrīdēja EK lēmumu Eiropas Kopienu tiesā, uzskatot, ka šāds palielinājums varētu būt nepietiekams un lēmums ir netaisnīgs. Šā gada 26.septembrī Latvijas prasības pieteikums, ko sagatavoja Tieslietu ministrija, pamatojoties uz Vides ministrijas iesniegto informāciju, ir nosūtīts Eiropas Kopienu tiesai. Līdzīgu prasību cēlušas vēl sešas jaunās dalībvalstis. Tā kā, iespējams, tiesas process varētu ieilgt, lai nodrošinātu emisiju kvotu sistēmas ieviešanu Latvijā un sadalītu kvotas uzņēmumiem, sākot no 2008.gada 1.janvāra, Vides un Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi “Koncepcijas emisijas kvotu sadalei 2008.–2012.gadam” projektu.

Valdībai būs jāpieņem politisks lēmums, izvēloties vienu no koncepcijā ietvertajiem variantiem, kuri savstarpēji tiek salīdzināti un analizēti pēc to sociālekonomiskās ietekmes, inflācijas palielināšanās, ietekmes uz dažādu preču, pakalpojumu cenu kāpumu. Svarīgi būs izvērtēt gan rūpniecības, gan enerģētikas pienesumu tautsaimniecībai, kā arī emisiju samazinājuma potenciālu šajās nozarēs.

Latvijā sākti divi lieli projekti: “Latvenergo” TEC2 rekonstrukcija Rīgā un “Cemex” jauna cementa rūpnīca Brocēnos. Abi projekti paredz jaunu iekārtu uzstādīšanu, kam nepieciešams paredzēt emisiju kvotas.

Brīvu kvotu sadalei starp esošajām iekārtām un jaunajām, kā arī starp enerģētikas un rūpniecības nozarēm koncepcijā ir ietverti četri scenāriji.

Koncepcijas projekts piedāvā vienotus sadalījuma principus visiem enerģētikas un visiem rūpniecības uzņēmumiem, kas pretendē uz brīvo emisijas kvotu piešķiršanu.

Koncepcijas projektā ietverti divi atšķirīgi sadalījuma varianti gan esošajām un jaunajām iekārtām, gan rūpniecībai un enerģētikai. Divi varianti balstīti uz vienādu pieeju gan rūpniecības un enerģētikas nozarēm, gan esošajām un jaunajām iekārtām.

 

VidM: Par dabas lieguma “Raķupes ieleja” individuālās aizsardzības kārtību

4.oktobrī Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Vides ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Dabas lieguma “Raķupes ieleja” individuālie aizsardzības noteikumi”.

Noteikumu projekts sagatavots, balstoties uz 2007.gada 6.jūnijā apstiprināto dabas lieguma “Raķupes ieleja” dabas aizsardzības plānu.

Sagatavotais noteikumu projekts paredz dabas liegumu iedalīt četrās funkcionālajās zonās: regulējamā režīma zonā, dabas lieguma zonā, dabas parka zonā un neitrālajā zonā. Saimnieciskās darbības ierobežojumi ir noteikti, ņemot vērā katras zonas izveidošanas mērķi.

Dabas liegums izveidots boreālo mežu, īpaši aizsargājamo pļavu biotopu, mugurkaulnieku un retu putnu sugu dzīvotņu aizsardzībai. Šī teritorija ir noteikta kā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorija – “Natura 2000”.

Tas izveidots 1987.gadā un aptver 2204 ha Talsu rajona Dundagas un Valdgales pagastā.

Vides ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

ZM: Par valsts nodevu par suņu pareizu apmācību un izmantošanu

Zemkopības ministrija (ZM) ir izstrādājusi grozījumu projektu Ministru kabineta (MK) noteikumos “Labturības prasības sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, apmācībai un izmantošanai sacensībās, darbā vai atrakcijās”, ko 4.oktobrī izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Projekts izstrādāts, lai noteiktu, ka suņa īpašnieks par tāda suņa reģistrāciju, kurš apmācīts uzbrukt cilvēkam, maksā valsts nodevu saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts nodevu par tāda suņa reģistrāciju, kurš apmācīts uzbrukt cilvēkam. Dokumenta projektā noteikts, ka suņa īpašnieks par suņa reģistrāciju datu bāzē maksā valsts nodevu, pirms uzsāk apmācīt suni pareizi uzbrukt cilvēkam.

Iepriekš bija noteikts, ka suņa īpašnieks par tāda suņa reģistrāciju, kurš apmācīts uzbrukt cilvēkam, veic samaksu saskaņā ar valsts aģentūras “Lauksaimniecības datu centrs” maksas pakalpojumu cenrādi, kā līdz šim noteikts Ministru kabineta noteikumos “Labturības prasības sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, apmācībai un izmantošanai sacensībās, darbā vai atrakcijās”.

Grozījumi normatīvajā aktā bija jāveic, jo saskaņā ar likumu “Par nodevām un nodokļiem” par suņa, kas apmācīts uzbrukt cilvēkam, reģistrāciju jāmaksā valsts nodeva.

Noteikumi stāsies spēkā pēc to akceptēšanas valdībā un publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

 

ZM: Par mājas plūmju ražošanas pārbaudes metodiku

Zemkopības ministrija (ZM) ir izstrādājusi MK noteikumu projektu “Mājas plūmju atšķirīguma, viendabīguma un stabilitātes pārbaudes metodika”, ko 4.oktobrī izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Dokuments izstrādāts, pamatojoties uz Augu šķirņu aizsardzības likumu un tajā noteiktas prasības jaunai mājas plūmju šķirnei, lai selekcionāram piešķirtu selekcionāra tiesības.

Tiek noteikta atšķirīguma, viendabīguma un stabilitātes pārbaudes metodika veģetatīvi pavairojamām mājas plūmju (Prunus domestica L.) šķirnēm un to pasugām, kas paredzētas augļu ražošanai. Šķirnei jābūt atšķirīgai, viendabīgai, stabilai un jaunai, lai selekcionārs iegūtu selekcionāra tiesības.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!