Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ārlietu ministrijas 2007. gada 12. septembra informācija Nr. 41/1051-8068 "Par starptautisko līgumu spēkā stāšanos". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.09.2007., Nr. 151 https://www.vestnesis.lv/ta/id/163365

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

1993.gada 10.marta sēdes stenogramma
Rīta sēdē

Vēl šajā numurā

19.09.2007., Nr. 151

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ārlietu ministrija

Veids: informācija

Numurs: 41/1051-8068

Pieņemts: 12.09.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ārlietu ministrijas dienesta informācija Nr.41/1051-8068 

Rīgā 2007.gada 12.septembrī

Par starptautisko līgumu spēkā stāšanos

 

Ārlietu ministrija informē, ka:

1) 2006.gada 26.oktobrī stājās spēkā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku un Igaunijas Aizsardzības spēku saprašanās memorands par Latvijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem (parakstīts Rīgā 2006.gada 26.oktobrī, apstiprināts ar 2006.gada 26.septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.806);

2) 2007.gada 31.jūlijā stājās spēkā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku un Igaunijas Aizsardzības spēku saprašanās memoranda par Latvijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem Pirmais grozījums (parakstīts Tallinā 2007.gada 31.jūlijā, apstiprināts ar 2007.gada 17.jūlija Ministru kabineta noteikumiem Nr.491);

3) 2007.gada 31.jūlijā stājās spēkā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku un Igaunijas Aizsardzības spēku saprašanās memorands par gaisa kuģu tipa apgūšanu un mācību lidojumiem Latvijas Gaisa spēku lidotājiem (parakstīts Tallinā 2007.gada 31.jūlijā, apstiprināts ar 2007.gada 17.jūlija Ministru kabineta noteikumiem Nr.490).

Ārlietu ministrijas Juridiskā departamenta direktore I.Mangule


 

 

MEMORANDUM OF UNDERSTANDING BETWEEN LATVIAN NATIONAL ARMED FORCES AND ESTONIAN DEFENCE FORCES CONCERNING TRAINING OF FIGHTER CONTROLLERS OF LATVIAN AIR FORCE IN LIVE AIRCRAFT INTERCEPT MISSION

 

The Latvian National Armed Forces, as represented by the Latvian Air Force and the Estonian Defense Forces, as represented by the Estonian Air Force (hereinafter – the Parties),

Recalling the Agreement between the Ministry of the Republic of Estonia, the Ministry of Defense of the Republic of Latvia and the Ministry of National Defense of Lithuania on co-operation in the fields of defense and military relations, signed in Vilnius on February 27, 1995,

Regarding that the Estonian Defense Forces according to the regulations of European Union has made the procurement on training of the fighter controller of the Estonian Air Force in live aircraft intercept mission,

 

Have reached the following understanding:

Section I

General provision

1.1. The purpose of this Memorandum of Understanding (MoU) is to set forth the principles and procedures between the Parties for training fighter controllers of the Latvian Air Force in live intercept mission using aircraft which are rent by the Estonian Air Force for training its fighter controllers in live intercept mission and reimbursement of expenditures which are related to the training of fighter controllers of the Latvian Air Force.

1.2. The provisions of this MoU are not intended to conflict with the national laws of the states of the Parties, or with international law. If any conflict arises the Parties will notify each other immediately and internationally law and/or national laws of the states of the Parties will prevail.

 

Section II

Definitions and abbreviations

For the purpose of this MoU:

“Fighter controller” means the members of the Latvian Air Force who will undergo training in live aircraft intercept mission at the Estonian Air Force base Ämari and Ämari CRP.

“Flying hour” means one (1) hour of one (1) aircraft during training mission.

“Ämari CRP” means Command and Reporting Post at Ämari, Estonia.

 

Section III

Conduct of training

In accordance with NATO requirements and training schedules, training of the fighter controllers in live intercept missions will be conducted at Estonian Air Force base Ämari and using Ämari CRP equipment.

 

Section IV

Responsibilities

4.1. The Estonian Air Force will:

4.1.1. Provide training mission on reimbursement basis as required, according to the training schedule of the fighter controllers (if circumstances, e.g. weather conditions permits);

4.1.2. Calculate and document the number of flying hours provided for each fighter controller;

4.1.3. Provide invoices together with a report of flying hours executed to the Latvian Air Force for reimbursement of training mission costs.

4.2. The Latvian Air Force will:

4.2.1. Ensure according to the legislation of the Republic of Latvia the condition of service as well as salaries, taxation, transportation, accommodation, social (including health insurance) and legal guarantees;

4.2.2. Cover all expenditures for their personnel assigned as Fighter controllers for the period of training mission in Ämari airfield and Ämari CRP;

4.2.3. Reimburse training mission costs to the Estonian Air Force.

 

Section V

Calculation of the training mission costs

5.1. Training mission costs for the Latvian Air Force will be calculated multiplying the costs of one (1) flying hour by the number of flying hours provided by the Estonian Air Force for Fighter controllers.

5.2. The costs of one (1) flying hour is approximately 2 800,00 (two thousand eight hundred) EUR and it is specified in Annex.

5.3. The total amount of the expenditures on training of the Fighter controller is 224 000,00 EUR.

 

Section VI

Command and Control

6.1. During the stay in the territory of the Republic of Estonia the Fighter controllers will remain under full national command of the Latvian Air Force.

6.2. During the training at the Estonian Air Force base Ämari and Ämari CRP the Fighter controllers will comply with the instructions of the Commanding Officer of Ämari CRP.

 

Section VII

Working language

English language will be the working language during the training period.

 

Section VIII

Status of personnel

While in the territory of the other Party the status of the Fighter controller is governed by the “Agreement between the Parties to the North Atlantic Treaty regarding the Status of their Forces”, done in London on 19 June 1951 (NATO SOFA).

 

Section IX

Settlement of disputes

Any dispute arising under or relating to this MoU will be resolved only through consultation between the Parties and will not to be referred to any national or international tribunal or to any other forum of settlement. The disputes will be resolved at the lowest level possible.

 

Section X

Financial arrangements

10.1. The Latvian Air Force will pay the invoice within 30 (thirty) days after receipt of the invoice.

10.2. The Parties will cooperate to meet their State’s accounting and auditing standards and practice.

10.3. The Parties agree that invoices and payments will be made in EUR.

 

Section XI

Final provision

11.1. This MoU will enter into effect on the date of the last signature and will be effective for an unlimited period of time.

11.2. This MoU may be amended or terminated by mutual agreement of the Parties.

11.3. The Parties may withdraw from this MoU by giving 3 (three) months written notice in advance to the other Party.

11.4. In the event of withdrawal from or termination of this MoU the provisions of this MoU will be applicable until all outstanding payments, claims and disputes are settled.

Done in 2 (two) original copies in the English language, each of these copies having an equally binding legal effect.

 

For the Latvian

National Armed Forces

For the Estonian Defence Forces

Date:

Date:

 

Annex

Breakdown of the costs of flying hour for jet trainer aircraft L-39 Albatross

1. The costs of one flying hour of L-39 consists of:

a. Costs for rent in €:

– First 40 hours 2421,25 €, after 40 hours 2345,80 € per hour per a/c

– Average cost 2383,50 € per hour per a/c

b. Costs for fuel JET-1 per hour in €:

– 431,20 € (maximum 700 liters per hour at 0,616 € per liter)

– 400,40 € (average 650 liters per hour at 0,616 € per liter)

c. Costs for navigation services when Ämari becomes u/s due snow and icing:

– Landing fee at Tallinn airport 22,60 €

– Terminal navigation services 29 €

– Total fees per mission, per a/c: 51,60 € (average 35 € per hour)

2. The average costs of one flying hour are equal to 2784 € (2815 € at maximum fuel consumption) plus 51,60 € for each mission starting and ending in Tallinn from approximately the end of October.


 

 

LATVIJAS NACIONĀLO BRUŅOTO SPĒKU UN IGAUNIJAS AIZSARDZĪBAS SPĒKU SAPRAŠANĀS MEMORANDS PAR LATVIJAS GAISA SPĒKU IEROČU VADĪBAS SPECIĀLISTU APMĀCĪBĀM GAISA KUĢU PĀRTVERŠANAS KAUJAS UZDEVUMIEM

 

Latvijas Nacionālie bruņotie spēki, kurus pārstāv Latvijas Gaisa spēki un Igaunijas Aizsardzības spēki, kurus pārstāv Igaunijas Gaisa spēki (turpmāk tekstā – Dalībnieki), 

Atsaucoties uz 1995.gada 27.februārī Viļņā parakstīto Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas, Igaunijas Republikas Aizsardzības ministrijas un Lietuvas Republikas Nacionālās aizsardzības ministrijas vienošanos par sadarbību militārajā un aizsardzības jomā, un 

Ņemot vērā, ka Igaunijas Aizsardzības spēki saskaņā ar Eiropas Savienības normatīviem aktiem ir veikuši iepirkumu par Igaunijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem,

 

Ir panākuši šādu vienošanos:

 

I nodaļa

Vispārīgi nosacījumi

1.1. Saprašanās memoranda (SM) mērķis ir noteikt principus un kārtību, kādu Dalībnieki ievēro, lai nodrošinātu Latvijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācības gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā, izmantojot gaisa kuģus, kurus Igaunijas Gaisa spēki īrē to ieroču vadības speciālistu apmācības gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā, kā arī segtu ar Latvijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām saistītās izmaksas.

1.2. SM nosacījumi nav pretrunā ar Dalībnieku valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem vai starptautisko tiesību normām. Ja rodas jebkādas domstarpības, Dalībnieki nekavējoties informē viens otru, un priekšroka dodama starp­tautisko tiesību normām un/vai Dalībnieku valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem. 

II nodaļa

Definīcijas un saīsinājumi

Šajā SM:

“Ieroču vadības speciālists” – Latvijas Gaisa spēku militārpersona, kas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari un Ämari KVC iziet apmācības gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā; 

“Lidojuma stunda” – Viena (1) gaisa kuģa vienu (1) stundu ilga darbība mācību uzdevuma izpildes laikā;

“Ämari KVC” – komandvadības centrs, kas atrodas Igaunijā, Ämari.

III nodaļa

Mācību norise

Ieroču vadības speciālistu apmācības gaisa kuģa pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā notiek Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari saskaņā ar NATO prasībām un apmācību grafikiem, kā arī izmantojot Ämari KVC aprīkojumu.

IV nodaļa

Pienākumi

4.1. Igaunijas Gaisa spēki:

4.1.1. nodrošina mācību uzdevumu izpildi uz paredzētā izmaksu atlīdzināšanas principa pamata atbilstoši ieroču vadības speciālistu apmācību grafikam (ja ir piemēroti lidojumu veikšanas apstākļi (laika apstākļi utt.);

4.1.2. aprēķina un dokumentē lidojuma stundu skaitu, kas tiek nodrošināts katram ieroču vadības speciālistam;

4.1.3. nosūta Latvijas Gaisa spēkiem rēķinus kopā ar atskaitēm par lidojuma stundām, lai saņemtu mācību uzdevumu izpildes izmaksu atlīdzinājumu.

4.2. Latvijas Gaisa spēki:

4.2.1. saskaņā ar saviem nacionālajiem normatīvajiem aktiem nodrošina attiecīgos dienesta apstākļus, algu izmaksas, nodokļu nomaksas, transportu, izmitināšanu, sociālās (tostarp veselības apdrošināšanu) un juridiskās garantijas;

4.2.2. sedz visus izdevumus, kas ir saistīti ar sava personāla, kas ir komandēts uz ieroču vadības speciālistu apmācībām, uzturēšanos Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari un Ämari KVC visā mācību uzdevumu izpildes laikā;

4.2.3. atlīdzina Igaunijas Gaisa spēkiem mācību uzdevumu izpildes izmaksas.

V nodaļa

Mācību uzdevumu izpildes izmaksu aprēķināšana

5.1. Mācību uzdevumu izpildes izmaksas Latvijas Gaisa spēkiem tiek aprēķinātas, reizinot vienas (1) lidojuma stundas izmaksas ar lidojuma stundu skaitu, ko Igaunijas Gaisa spēki ir nodrošinājuši ieroču vadības speciālistiem.

5.2. Vienas (1) lidojumu stundas izmaksas ir aptuveni 2 800,00 (divi tūkstoši astoņi simti eiro) EUR, kas detalizēti ir izskatītas Pielikumā.

5.3. Kopējā summa par ieroču vadības speciālistu apmācību ir 224 000,00 (divi simti divdesmit četri tūkstoši eiro) EUR.

VI nodaļa

Vadība un kontrole

6.1. Ieroču vadības speciālisti savas uzturēšanās laikā Igaunijas Republikas teritorijā paliek pilnā Latvijas Gaisa spēku pakļautībā.

6.2. Apmācību gaitā Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari un Ämari KVC Ieroču vadības speciālisti pakļaujas Ämari KVC komandējošā virsnieka instrukcijām.

VII nodaļa

Darba valoda

Apmācību laikā darba valoda ir angļu valoda.

VIII nodaļa

Ieroču vadības speciālistu statuss

Uzturoties Igaunijas Republikas teritorijā, Ieroču vadības speciālistu statusu regulē 1951.gada 19.jūnijā Londonā noslēgtais Ziemeļatlantijas Līguma dalībvalstu līgums par to bruņoto spēku statusu.

IX nodaļa

Domstarpību risināšana

Jebkādas domstarpības, kas rodas, īstenojot SM, vai sakarā ar to, tiek atrisinātas vienīgi Dalībnieku konsultāciju ceļā, nevēršoties to atrisināšanas nolūkā nevienā nacionālajā vai starptautiskajā tiesā, vai arī jebkādā citā institūcijā. Domstarpības tiek risinātas pēc iespējas zemākā līmenī.

X nodaļa

Finanšu nosacījumi

10.1. Pēc rēķina saņemšanas Latvijas Gaisa spēki apmaksā to 30 (trīsdesmit) dienu laikā.

10.2. Dalībnieki sadarbojas, lai nodrošinātu atbilstību viņu valstu grāmatvedības un revidēšanas standartiem un praksei.

10.3. Dalībnieki piekrīt apmaksāt rēķinus un veikt maksājumus eiro valūtā.

XI nodaļa

Noslēguma nosacījumi

11.1. SM stājas spēkā pēc tam, kad to ir parakstījis pēdējais Dalībnieks un ir spēkā uz nenoteiktu laiku.

11.2. SM var grozīt vai izbeigt ar Dalībnieku savstarpēju rakstisku vienošanos.

11.3. Dalībnieki var izstāties no SM, 3 (trīs) mēnešus iepriekš rakstiski brīdinot otru Dalībnieku.

11.4. Izstāšanās no SM vai tā izbeigšanas gadījumā SM nosacījumi ir piemērojami līdz brīdim, kad visi nenomaksātie maksājumi, prasības un domstarpības ir nokārtoti.

Sagatavots 2 (divos) oriģinālos eksemplāros angļu valodā, katram eksemplāram ir vienāds juridiskais spēks.

 

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku

vārdā

Igaunijas

Aizsardzības spēku vārdā

Datums:

Datums:

 

Pielikums

L-39 Albatross tipa gaisa kuģa vienas lidojuma stundas izmaksu sadalījums

1. L-39 tipa gaisa kuģa vienas lidojuma stundas izmaksas sadalās šādi:

a. Īres maksa eiro valūtā:

– par vienu gaisa kuģi pirmajām 40 lidojumu stundām – 2421,25 eiro par vienu lidojuma stundu, par nākamajām 40 lidojumu stundām – 2345,80 eiro par vienu lidojuma stundu

– vidējā īres maksa par vienu gaisa kuģi – 2383,50 eiro par vienu gaisa kuģa lidojuma stundu

b. Degvielas JET-1 izmaksas par vienu lidojuma stundu:

– maksimums 431,30 eiro (maksimālais degvielas patēriņš vienā stundā 700 litri, cena – 0,616 eiro par litru)

– vidējais 400,40 eiro (vidējais degvielas patēriņš vienā stundā 650 litri, cena – 0,616 eiro par litru

c. Maksa par aeronavigācijas pakalpojumiem, kad Ämari nav izmantojumi sakarā ar sniegu un apledojumu:

– nolaišanās maksa Tallinas lidostā – 22,60 eiro

– lidostas aeronavigācijas pakalpojumi – 29 eiro

– kopējā maksa par vienu uzdevumu vienam gaisa kuģim – 51,60 eiro (vidēji 35 eiro par vienu stundu)

2. Vidējā maksa par vienu lidojumu stundu ir 2784 eiro (2815 eiro pie maksimālā degvielas patēriņa) plus 51,60 eiro par katru uzdevumu, kas sākas un beidzas Tallinas lid­ostā, sākot aptuveni no oktobra beigām.

 
 

FIRST AMENDMENT TO MEMORANDUM OF UNDERSTANDING BETWEEN LATVIAN NATIONAL ARMED FORCES AND ESTONIAN DEFENCE FORCES CONCERNING TRAINING OF FIGHTER CONTROLLERS OF LATVIAN AIR FORCE IN LIVE AIRCRAFT INTERCEPT MISSION

 

The Latvian National Armed Forces, as represented by the Latvian Air Force, and the Estonian Defence Forces, as represented by the Estonian Air Force (hereinafter – the Parties),

Taking into account the provisions of section XI, paragraph 11.2. of the Memorandum of Understanding between the Estonian Defence Forces and Latvian National Armed Forces concerning training of fighter controllers of Latvian Air Force in live aircraft intercept mission signed on October 26, 2006 in Riga (hereinafter – MoU), which allow the MoU amended or terminated by mutual agreement of the Parties,

Have agreed to make the following amendments to the MoU:

1. Section V, paragraph 2, due to the changes in the costs of one flying hour, will be modified as follows:

“5.2. The cost of one (1) flying hour is specified in Annex”;

2. In Section V, paragraph 3, due to the changes in requested amount of flying hours, will be modified as follows:

“5.3. The total amount of the expenditures on training of the Fighter controllers and training period is specified in Annex.”;

3. Annex to the MoU will be introduced in a new wording as follows:

ANNEX

Breakdown of the costs of flying hour for jet trainer aircraft L-39 Albatross

1. Total amount of the expenditures for training period from the 26th March until the 31st of December 2007 is 100 hours with 3 030€ per hour.

2. Breakdown of the costs of flying hour for jet trainer aircraft L-39 Albatross:

The cost of one flying hour of L-39 consists of:

a. Costs for rent of the jet trainer aircraft L-39 Albatross in €: 2 614€

b. Costs for fuel JET-1 per hour in €:

– 448€ (maximum 700 liters per hour at 0,64€ per liter)

– 416€ (average 650 liters per hour at 0,64€ per liter)

c. Costs for navigation services when Estonian Air Force Base Ämari becomes u/s due snow and icing:

– Landing fee at Tallinn airport 22,60 €

– Terminal navigation services 29 €

– Total fees per mission, per a/c: 51,60 € (average 35 € per hour)

The average costs of one flying hour of the jet trainer aircraft L-39 Albatross are equal to 3 030€ (3 062€ at maximum fuel consumption) plus 51,60€ for each mission starting and ending in Tallinn.

4. The First amendment will enter into force on the date of the last signature.

Done in 2 (two) original copies in the English language, one for each of the Parties.

 

For the Latvian

National Armed

Forces

For the Estonian Defence Forces

Date:

Date:

 
 

PIRMAIS GROZĪJUMS SAPRAŠANĀS MEMORANDAM STARP LATVIJAS NACIONĀLIEM BRUŅOTIEM SPĒKIEM UN IGAUNIJAS AIZSARDZĪBAS SPĒKIEM PAR LATVIJAS GAISA SPĒKU IEROČU VADĪBAS SPECIĀLISTU APMĀCĪBĀM GAISA KUĢU PĀRTVERŠANAS KAUJAS UZDEVUMIEM

 

Latvijas Nacionālie bruņotie spēki, kurus pārstāv Latvijas Gaisa spēki, un Igaunijas Aizsardzības spēki, kurus pārstāv Igaunijas Gaisa spēki (turpmāk tekstā – Dalībnieki),

Ņemot vērā 2006. gada 26.oktobrī Rīgā parakstītā saprašanās memoranda starp Latvijas Nacionāliem bruņotiem spēkiem un Igaunijas bruņotiem spēkiem par Latvijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem (turpmāk – SM) XI. nodaļas 11.2. panta nosacījumus, kas ļauj grozīt vai izbeigt SM saskaņā ar abu Dalībnieku vienošanos,

Ir vienojušies veikt sekojošus labojumus SM:

1. SM V. nodaļas 2. punktu sakarā ar vienas lidojumu stundas izmaksas izmaiņām izteikt sekojoši:

“5.2. Vienas (1) lidojumu stundas izmaksas detalizēti ir izskatītas Pielikumā”;

2. SM V. nodaļas 3. punktu sakarā ar pieprasīto lidojuma stundu apjoma izmaiņām izteikt sekojoši:

“5.3. Kopējais ieroču vadības speciālistu apmācības apjoms un apmācības periods ir izskatīts Pielikumā”;

3. SM pielikums tiek izteikts šādā redakcijā:

PIELIKUMS

Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 Albatross vienas lidojuma stundas izmaksu sadalījums

1.Kopējais apmācību apjoms mācību periodā no 2007.gada 26.marta līdz 31.decembrim ir 100 stundas ar 3030 eiro par stundu.

2. Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 vienas lidojuma stundas izmaksas sadalās šādi:

a. Lidmašīnas īres maksa eiro – 2 614 eiro

b. Degvielas JET-1 izmaksas par vienu lidojuma stundu:

– maksimums 448 eiro (maksimālais degvielas patēriņš vienā stundā 700 litri, cena – 0,64 eiro par litru)

– vidējais 416 eiro (vidējais degvielas patēriņš vienā stundā 650 litri, cena – 0,64 eiro par litru)

c. Maksa par aeronavigācijas pakalpojumiem, kad Ämari nav izmantojumi sakarā ar sniegu un apledojumu:

– nolaišanās maksa Tallinas lidostā – 22,60 eiro

– lidostas aeronavigācijas pakalpojumi – 29 eiro

– kopējā maksa par vienu uzdevumu vienam gaisa kuģim – 51,60 eiro (vidēji 35 eiro par vienu stundu)

Vidējā maksa par vienu lidojumu stundu ir 3030 eiro (3062 eiro pie maksimālā degvielas patēriņa) plus 51,60 eiro par katru uzdevumu, kas sākas un beidzas Tallinas lidostā.

4. Pirmais grozījums stājas spēkā, kad to ir parakstījusi pēdējais Dalībnieks.

Parakstīts 2 (divos) oriģinālos eksemplāros angļu valodā, pa vienam eksemplāram katram Dalībniekam.

 

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku

vārdā

Igaunijas

Aizsardzības spēku vārdā

Datums:

Datums:

 
 

MEMORANDUM OF UNDERSTANDING BETWEEN LATVIAN NATIONAL ARMED FORCES AND ESTONIAN DEFENCE FORCES CONCERNING TYPE RATING TRAINING AND TRAINING FLIGHTS OF LATVIAN AIR FORCE PILOTS

 

The Latvian National Armed Forces, as represented by the Latvian Air Force, and the Estonian Defence Forces, as represented by the Estonian Air Force (hereinafter – the Parties),

Recalling the Agreement between the Ministry of Defence of the Republic of Estonia, the Ministry of Defence of the Republic of Latvia and the Ministry of National Defence of the Republic of Lithuania on co-operation in the fields of defence and military relations, signed on February 27, 1995 in Vilnius,

Regarding that the Estonian Defence Forces according to the regulations of European Union has made the procurement on training of the fighter controllers of the Estonian Air Force in live aircraft intercept mission,

Have reached the following understanding:

Section I

General provision

1.1. The purpose of this Memorandum of Understanding (MoU) is to set forth the principles and procedures between the Parties for training and use of pilots of the Latvian Air Force in Parties’ fighter controller training using aircraft which are rent by the Estonian Air Force and reimbursement of expenditures which are related to the training of pilots of the Latvian Air Force.

1.2. The provisions of this MoU are not intended to conflict with the national legislation of the states of the Parties, or with international law. If any dispute arises international law and/or national legislation of the states of the Parties will prevail.

Section II

Definitions and abbreviations

For the purpose of this MoU:

“Aircraft” means the aircraft which is rent by the Estonian Air Force.

“Pilot” means the member of the Latvian Air Force who will undergo training and will fly in Estonian airspace.

“Flying hour” means one (1) hour of one (1) aircraft during training mission (time count will start from the moment of aircraft take-off until landing, also known as airborne time).

“Type rating training” means the training needed for the pilot to be able to perform solo flight.

“Ämari CRP” means Command and Reporting Post at Ämari, Estonia.

Section III

Conduct of training

3.1 Basic training of the pilots will not be conducted.

3.2 Type rating training (theoretical and practical) and training flights of the pilots will be conducted at the Estonian Air Force Base Ämari using Ämari CRP and aircraft.

3.3. Practical type rating training will be performed at least 10 hour 30 minutes for each pilot.

3.4. Training flights will be performed at least 6 hour for each pilot.

Section IV

Responsibilities

4.1. The Estonian Air Force will:

4.1.1. Provide type rating training and training flights on reimbursement basis as required, according to the schedule of the pilots training (if circumstances, e.g. weather conditions permits);

4.1.2. Calculate and document the number of flying hours provided for each pilot;

4.1.3. Provide invoices together with a report of flying hours executed to the Latvian Air Force for reimbursement of training mission costs.

4.2. The Latvian Air Force will:

4.2.1. Ensure according to the national legislation of the Republic of Latvia the condition of service as well as salaries, taxation, transportation, accommodation, social (including health insurance) guarantees;

4.2.2. Cover all expenditures for their personnel assigned as the pilot for the period of training mission in Estonia;

4.2.3. Reimburse training missions (practical type rating training and training flights) costs to the Estonian Air Force;.

4.2.4 Provide pilots who have:

a) 120 flight hours total (not type specific);

b) Day Visual Flight Rules qualified.

Section V

Calculation of the training mission costs

5.1. Training mission costs for the Latvian Air Force will be calculated multiplying the cost of one (1) flying hour by the number of flying hours provided by the Estonian Air Force for type rating training and training flights.

5.2. The cost of one (1) flying hour is specified in Annex which is integral par of this MoU.

5.3 If Latvian pilot will fly live intercept mission for Parties’ fighter controllers training, reimbursement shall not be used.

Section VI

Command and Control

6.1. During the stay in the territory of the Republic of Estonia the pilots will remain under full national command of the Latvian Air Force.

6.2. During the training and use at the Estonian Air Force base Ämari and Ämari CRP the pilots will comply with the instructions of the Commanding Officer of flying unit in the Estonian Air Force Base Ämari.

Section VII

Working language

English language will be the working language during the training period.

Section VIII

Status of personnel

While in the territory of the other Party the status of the pilot is governed by the “Agreement between the Parties to the North Atlantic Treaty regarding the Status of their Forces”, done on 19 June 1951 (NATO SOFA) in London.

Section IX

Settlement of disputes

If any dispute arises under or relates to this MoU the Parties will notify each other immediately and resolve it only through consultation between the Parties not referring the dispute to any national or international tribunal or to any other forum of settlement. The disputes will be resolved at the lowest level possible

Section X

Financial arrangements

10.1. The Latvian Air Force will pay the invoice within 30 (thirty) days after receipt of the invoice.

10.2. The Parties will cooperate to meet their State’s accounting and auditing standards and practice.

10.3. The Parties agree that invoices and payments will be made in EUR.

Section XI

Final provision

11.1. This MoU will enter into force on the date of the last signature and will be in force for an unlimited period of time.

11.2. This MoU may be amended by mutual agreement of the Parties. The amendment will enter into force on the date of the last signature.

11.3. The Parties may terminate this MoU by giving 3 (three) months written notice in advance to the other Party.

11.4. In case this MoU is terminated the provisions of Section IV (Responsibilities), Section V (Calculation of the training mission costs), Section IX (Settlement of disputes) and Section X (Financial arrangements) will remain in effect until all outstanding pay­ments claims and disputes are settled.

Done in 2 (two) original copies in the English language, one for each Party.

 

For the Latvian

National Armed Forces

For the Estonian Defence Forces

Date:

Date:

 

Annex

Breakdown of the costs of flying hour for jet trainer aircraft L-39 Albatross

1. Total amount of the expenditures for training period from the 26th March until the 31st of December 2007 is 33 hours with 3 030€ per hour.

2. The cost of one flying hour of jet trainer aircraft L-39 Albatross consists of:

a. Costs for rent of the jet trainer aircraft L-39 Albatross in €: 2 614€

b. Costs for fuel JET-1 per hour in €:

– 448 € (maximum 700 liters per hour at 0,64€ per liter)

– 416€ (average 650 liters per hour at 0,64€ per liter)

c. Costs for navigation services when Estonian Air Force Base Ämari becomes u/s due snow and icing:

– Landing fee at Tallinn airport 22,60 €

– Terminal navigation services 29 €

– Total fees per mission, per a/c: 51,60 € (average 35 € per hour)

The average costs of one flying hour of the jet trainer aircraft L-39 Albatross are equal to 3 030€ (3 062€ at maximum fuel consumption) plus 51,60 € for each mission starting and ending in Tallinn airport.

 

 
 

LATVIJAS NACIONĀLO BRUŅOTO SPĒKU UN IGAUNIJAS AIZSARDZĪBAS SPĒKU SAPRAŠANĀS MEMORANDS PAR GAISA KUĢA TIPA APGŪŠANU UN MĀCĪBU LIDOJUMIEM LATVIJAS GAISA SPĒKU LIDOTĀJIEM

 

Latvijas Nacionālie bruņotie spēki, kurus pārstāv Latvijas Gaisa spēki, un Igaunijas Aizsardzības spēki, kurus pārstāv Igaunijas Gaisa spēki, (turpmāk tekstā – Puses),

Atsaucoties uz 1995.gada 27.februārī Viļņā parakstīto Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas, Igaunijas Republikas Aizsardzības ministrijas un Lietuvas Republikas Nacionālās aizsardzības ministrijas vienošanos par sadarbību militārajā un aizsardzības jomā, un

Ņemot vērā, ka Igaunijas Aizsardzības spēki saskaņā ar Eiropas Savienības normatīviem aktiem ir veikuši iepirkumu par Igaunijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem,

Ir panākuši šādu vienošanos:

I nodaļa

Vispārīgi nosacījumi

1.1. Saprašanās memoranda (SM) mērķis ir noteikt principus un kārtību, kādu Puses ievēro, lai nodrošinātu Latvijas Gaisa spēku lidotāju apmācību un lidotāju izmantošanu Pušu ieroču vadības speciālistu apmācībai gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā, izmantojot gaisa kuģus, kurus Igaunijas Gaisa spēki īrē, kā arī segtu ar Latvijas Gaisa spēku lidotāju apmācībām saistītās izmaksas.

1.2. SM nosacījumi nav pretrunā ar Pušu valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem vai starptautisko tiesību normām. Ja rodas jebkādas pretrunas, priekšroka dodama starptautisko tiesību normām un/vai Pušu valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem.

II nodaļa

Definīcijas un saīsinājumi

Šajā SM:

“Gaisa kuģis” - lidmašīna, kuru īrē Igaunijas Gaisa spēki.

“lidotājs” - Latvijas Gaisa spēku militārpersona, kas iziet apmācības un lido ar lidmašīnu Igaunijas gaisa telpā;

“Lidojuma stunda” – Viena (1) gaisa kuģa vienu (1) stundu ilga darbība mācību uzdevuma izpildes laikā (lidojuma laiks tiek skaitīts no brīža, kad lidmašīna ir pacēlusies līdz nolaišanās brīdim);

“Gaisa kuģa tipa apgūšana” – apmācība, kas nepieciešama, lai lidotājs būtu spējīgs veikt solo lidojumu;

“Ämari KVC” – komandvadības centrs, kas atrodas Igaunijā, Ämari.

III nodaļa

Mācību norise

3.1. Lidotāju pamatapmācība netiek veikta.

3.2. Gaisa kuģa tipa apgūšana (teorētiskā un praktiskā) un mācību lidojumi lidotājiem notiek Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari, izmantojot Ämari KVC aprīkojumu un gaisa kuģi.

3.3. Gaisa kuģa tipa apgūšanu veic ne mazāk kā 10 stundu un 30 minūšu apjomā katram lidotājam.

3.4. Mācību lidojumus veic ne mazāk kā 6 stundu apjomā katram lidotājam.

IV nodaļa

Pienākumi

4.1. Igaunijas Gaisa spēki:

4.1.1. atbilstoši paredzētajai izmaksu atlīdzināšanai nodrošina gaisa kuģa tipa apgūšanu un mācību lidojumu izpildi saskaņā ar lidotāju apmācību grafiku (ja apstākļi, piemēram, laika apstākļi to atļauj);

4.1.2. aprēķina un dokumentē lidojuma stundu skaitu, kas nodrošinātas katram lidotājam;

4.1.3. nosūta Latvijas Gaisa spēkiem rēķinus kopā ar atskaitēm par lidojuma stundām, lai saņemtu mācību uzdevumu izpildes izmaksu atlīdzinājumu.

4.2. Latvijas Gaisa spēki:

4.2.1. saskaņā ar Latvijas Republikas nacionālajiem normatīvajiem aktiem nodrošina attiecīgos dienesta apstākļus, kā arī algu izmaksas, nodokļu nomaksas, transportu, izmitināšanu, sociālās (tostarp veselības apdrošināšanu) garantijas;

4.2.2. sedz visus izdevumus, kas ir sais­tīti ar sava personāla, kas ir komandēts lidotāju apmācībām, uzturēšanos Igaunijā visā mācību uzdevumu izpildes laikā;

4.2.3. atlīdzina Igaunijas Gaisa spēkiem mācību (gaisa kuģa tipa praktiskā apgūšana un mācību lidojumi) uzdevumu izpildes izmaksas;

4.2.4. nodrošina lidotājus, kuriem ir:

a) vispārējā 120 lidojumu stundu pieredze;

b) kvalifikācija veikt lidojumus dienā pēc vizuālo lidojumu noteikumiem.

V nodaļa

Mācību uzdevumu izpildes izmaksu aprēķināšana

5.1. Mācību uzdevumu izpildes izmaksas Latvijas Gaisa spēkiem tiek aprēķinātas, reizinot vienas (1) lidojuma stundas izmaksas ar lidojuma stundu skaitu, ko Igaunijas Gaisa spēki ir nodrošinājuši gaisa kuģa tipa apgūšanai un mācību lidojumiem.

5.2. Vienas (1) lidojumu stundas izmaksas detalizēti ir izskatītas Pielikumā, kas ir neatņemam šī SM sastāvdaļa.

5.3. Ja lidotājs veic gaisa kuģa pārtveršanas kaujas uzdevumu Pušu ieroču vadības speciālistu apmācības nolūkos, izmaksu atlīdzināšana netiek piemērota.

VI nodaļa

Vadība un kontrole

6.1. Lidotāji savas uzturēšanās laikā Igaunijas Republikas teritorijā paliek pilnā Latvijas Gaisa spēku pakļautībā.

6.2. Lidotāji apmācību un Igaunijas Gaisa spēku bāzes Ämari un Ämari KVC izmantošanas laikā pakļaujas Igaunijas Gaisa spēku bāzes Ämari Eskadriļas komandējošā virsnieka instrukcijām.

VII nodaļa

Darba valoda

Apmācību laikā darba valoda ir angļu valoda.

VIII nodaļa

Ieroču vadības speciālistu statuss

Uzturoties Igaunijas Republikas teritorijā, lidotāju statusu regulē 1951.gada 19.jūnijā Londonā noslēgtais Ziemeļatlantijas Līguma dalībvalstu līgums par to bruņoto spēku statusu.

IX nodaļa

Domstarpību risināšana

Puses nekavējoties informē viens otru par jebkādām domstarpībām, kas rodas, īstenojot SM, un, vai sakarā ar to, un domstarpības risina vienīgi Pušu konsultāciju ceļā, nevēršoties to atrisināšanas nolūkā nevienā nacionālajā vai starptautiskajā tiesā, vai arī jebkādā citā institūcijā. Domstarpības risina pēc iespējas zemākā līmenī.

X nodaļa

Finanšu nosacījumi

10.1. Pēc rēķina saņemšanas Latvijas Gaisa spēki apmaksā to 30 (trīsdesmit) dienu laikā.

10.2. Puses sadarbojas, lai nodrošinātu atbilstību viņu valstu grāmatvedības un revidēšanas standartiem un praksei.

10.3. Puses piekrīt apmaksāt rēķinus un veikt maksājumus eiro.

XI nodaļa

Noslēguma nosacījumi

11.1. SM stājas spēkā pēc tam, kad to ir parakstījusi pēdējā Puse un ir spēkā uz nenoteiktu laiku.

11.2. SM var grozīt ar Pušu savstarpēju vienošanos, kas stājas spēkā pēc tam, kad to ir parakstījusi pēdējā Puse un ir spēkā uz nenoteiktu laiku.

11.3. Puses var izbeigt SM, 3 (trīs) mēnešus iepriekš rakstiski brīdinot otru Pusi.

11.4. SM izbeigšanas gadījumā IV nodaļas (Pienākumi), V nodaļas (Mācību uzdevumu izpildes izmaksu aprēķināšana), IX nodaļas (Domstarpību risināšana) un X nodaļas (Finanšu nosacījumi) nosacījumi ir piemērojami līdz brīdim, kad visi nenomaksātie maksājumi, prasības un domstarpības ir nokārtoti.

Sagatavots 2 (divos) oriģinālos eksemplāros angļu valodā, pa vienam eksemplāram katrai Pusei.

 

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku

vārdā

Igaunijas

Aizsardzības spēku vārdā

Datums:

Datums:

 
 

 

Pielikums

Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 Albatross vienas lidojuma stundas izmaksu sadalījums

1. Kopējais apmācību apjoms mācību periodā no 2007.gada 26.marta līdz 31.decembrim ir 33 stundas ar 3030 EUR par stundu.

2. Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 vienas lidojuma stundas izmaksas sadalās šādi:

a. Lidmašīnas īres maksa eiro valūtā – 2 614 eiro

b. Degvielas JET-1 izmaksas par vienu lidojuma stundu:

– maksimums 448 eiro (maksimālais degvielas patēriņš vienā stundā 700 litri, cena – 0,64 eiro par litru)

– vidējais 416 eiro (vidējais degvielas patēriņš vienā stundā 650 litri, cena – 0,64 eiro par litru)

c. Maksa par aeronavigācijas pakalpojumiem, kad Ämari nav izmantojumi sakarā ar sniegu un apledojumu:

– nolaišanās maksa Tallinas lidostā – 22,60 eiro

– lidostas aeronavigācijas pakalpojumi – 29 eiro

– kopējā maksa par vienu uzdevumu vienam gaisa kuģim – 51,60 eiro (vidēji 35 eiro par vienu stundu)

Vidējā maksa par vienu lidojumu stundu ir 3030,00 eiro (3062,00 eiro pie maksimālā degvielas patēriņa) plus 51,60 eiro par katru uzdevumu, kas sākas un beidzas Tallinas lidostā.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!