• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2007. gada 11. aprīļa lēmums Nr. 28 "Par lietas neierosināšanu Par SIA "Euroshop" 12.03.2007. iesniegumu Nr.1/1". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.04.2007., Nr. 65 https://www.vestnesis.lv/ta/id/156138

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.29

Par lietas neierosināšanu
Par SIA "Dautkom TV" 12.03.2007. iesniegumu Nr.123

Vēl šajā numurā

20.04.2007., Nr. 65

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 28

Pieņemts: 11.04.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.28

Rīgā 2007. gada 11.aprīlī (prot. Nr.21, 3.§)

Par lietas neierosināšanu

 

Par SIA “Euroshop” 12.03.2007. iesniegumu Nr.1/1

 

Konkurences padome 13.03.2007. saņēma SIA “Euroshop” 12.03.2007. iesniegumu Nr.1/1 (turpmāk tekstā – “Iesniegums”), kurā norādīts sekojošais. SIA “Euroshop” no 2002.gada novembra ir īpašniece internetveikalam www.euroshop.lv. SIA “Euroshop” īpašnieks ir reģistrējis arī grafisko preču zīmi “euroshop” un nodevis tās lietošanas tiesības SIA “Euroshop”.

Saskaņā ar LU Matemātikas un Informātikas institūta Tīkla risinājumu daļas informāciju 14.12.2006. SIA “Monte Ltd” ir reģistrējusi domēnu www.euroshops.lv. Iepazīstoties ar šīs mājas lapas saturu, iesniedzējs konstatējis, ka www.euroshops.lv ir internetveikals, kurš atdarina SIA “Euroshop” internetveikala www.euroshop.lv nosaukumu un saturu, kā rezultātā tiek maldināti patērētāji saistībā ar internetveikala identitāti. SIA “Monte Ltd” internetveikalā www.euro­shops.lv ir iekļāvusi līdzīgus lapas dizaina un tehniskā risinājuma elementus: 1) lapas dizains un krāsas; 2) iekļauti dizaina elementi ar uzrakstiem Euroshop.lv, kas maldina pircējus; 3) preču nosaukumi un fotogrāfijas ir iegūtas, skanējot SIA “Euroshop” interneta veikalu un preču piedāvājumus.

SIA “Euroshop” ir aktīvi reklamējusi internetveikalu www.euroshop.lv, izvietojot reklāmas Latvijas un reģionālajos medijos. Savukārt SIA “Monte Ltd”, uzsākot darbību preču pārdošanā internetā, nav ieguldījusi saimnieciskās darbības uzsākšanā tādus finanšu un citus resursus, kas nepieciešami jauna tirgus dalībnieka saimnieciskās darbības uzsākšanai – preču vārda atpazīstamības veidošanā, bet to visu negodīgas konkurences rezultātā pārņēmusi no SIA “Euroshop”, cerībā, ka līdzīgs internetveikala nosaukums piesaistīs SIA “Euroshop” internetveikala pircējus un atpazīstamību. Līdz ar to SIA “Monte Ltd” kā jauns tirgus dalībnieks atdarina konkurenta tirdzniecības vietu, neieguldot tajā ne materiālus līdzekļus, ne jaunrades pūliņus un neizmantojot citu pieejamu alternatīvu, kas nodrošinātu godīgu konkurenci. Lai novērstu tiesību aizskārumu, SIA “Euroshop” 23.01.2007. nosūtīja pretenziju SIA “Monte Ltd” ar prasību izbeigt realizēt negodīgas konkurences politiku un pārtraukt uzturēt patērētājus maldinošu internetveikalu. Taču līdz šim brīdim SIA “Monte Ltd” turpina realizēt augstākminēto.

Pamatojoties uz Konkurences likuma 18.pantu, SIA “Euroshop” lūdz Konkurences padomi pieņemt lēmumu par pārkāpuma konstatēšanu, tiesiskā pienākuma uzlikšanu SIA “Monte Ltd” pārtraukt negodīgi lietot internetveikalu www.euroshops.lv, kā arī uzlikt naudas sodu līdz 5 (piecu) procentu apmēram no SIA “Monte Ltd” pēdējā finanšu gada neto apgrozījuma.

19.03.2007. tikšanās laikā ar Konkurences padomes Biroja amatpersonu SIA “Euroshop” pārstāvis sniedza papildu informāciju sakarā ar Iesniegumā norādītajiem iebildumiem. SIA “Euroshop” uzskata, ka SIA “Monte Ltd” ir pārkāpusi Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 1.punktā noteikto aizliegumu.

28.03.2007. tikšanās laikā ar Konkurences padomes Biroja amatpersonu SIA “Monte Ltd” pārstāvis sniedza informāciju sakarā ar Iesniegumā norādītajiem SIA “Euroshop” iebildumiem. SIA “Monte Ltd” pārstāvis uzskata, ka mājas lapa www.euroshops.lv nav vienāda ne pēc satura, ne nosaukuma ar mājas lapu www.euroshop.lv.

Konkurences padome 05.04.2007. saņēma SIA “Euroshop” 02.04.2007. vēstuli Nr.1/4, kurā sniegta papildu informācija sakarā ar Iesniegumā norādītajiem iebildumiem.

Izvērtējot Iesniedzēja iebildumus, papildus saņemto informāciju un pārbaudot lietas materiālus par norādīto Konkurences likuma iespējamo pārkāpumu SIA “Monte Ltd” darbībās, Konkurences padome

 

konstatēja:

Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 1.punktā noteikts aizliegums izmantot vai atdarināt cita tirgus dalībnieka (eksistējoša, savu darbību izbeiguša vai reorganizēta) likumīgi lietotu nosaukumu, atšķirības zīmes un citas pazīmes, ja tas var maldināt attiecībā uz tirgus dalībnieka identitāti.

Atbilstoši Konkurences likuma 23.panta ceturtās daļas 2.punktam Konkurences padome var neierosināt lietu, ja pārkāpums ir mazsvarīgs.

Konkurences likuma 2.pantā noteiktais likuma mērķis ir aizsargāt, saglabāt un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci visās tautsaimniecības nozarēs sabiedrības interesēs. Konkurences padome jau iepriekš ir atzinusi (Konkurences padomes 12.02.2007. lēmums Nr.5, publ. laikr. “Latvijas Vēstnesis” 23.02.2007., Nr.33), ka sabiedriskā interese attiecas uz konkurences aizsardzību, saglabāšanu un attīstību jebkurā konkrētā tirgū kopumā. No sabiedrības interešu viedokļa mazsvarīgi ir tādi ar Konkurences likuma normu pārkāpumu saistītie nodarījumi, kas aizskar tikai kādas atsevišķas personas privātās tiesiskās intereses, neskarot sabiedrības intereses kopumā vai vismaz ne mazāk kā divu tirgus dalībnieku tiesiskās intereses. Tas jo īpaši attiecas uz Konkurences likuma 18.pantā noteikto negodīgas konkurences aizliegumu, jo šajā tiesību normā noteiktie pārkāpumi jau pēc savas būtības ir mazāk bīstami sabiedrībai, tādi, kas nerada būtisku kaitējumu konkurencei, ja vien nepastāv īpaši apstākļi. Šādu apstākļu trūkums ir pamats neizmantot valsts pārvaldes resursus vienīgi konkurentu strīdu risināšanai, ja likumdevējs līdztekus ir nodrošinājis aizskartās personas tiesību aizsardzību civiltiesiskā kārtībā tiesā. Tāpēc, izvērtējot izpētes lietas ierosināšanu par Konkurences likuma 18.panta iespējamo pārkāpumu, Konkurences padome jo īpaši ņem vērā šādu apstākļu esamības iespēju, tas ir, cik lielā mērā viena tirgus dalībnieka tiesiskajām interesēm nodarītais kaitējums varētu būt ietekmējis konkurenci tirgū kopumā un attiecīgi skāris sabiedrības intereses.

Konkrētajā gadījumā, pārbaudot lietas materiālus, iesniedzēja sniegto dokumentāri pamatoto informāciju, Konkurences padome nekonstatē, ka SIA “Monte Ltd” nodarījums, izveidojot un uzturot internetveikalu www.euroshops.lv, varētu būt ietekmējis konkurences apstākļus preču realizācijai (ar internetveikalu starpniecību) kopumā vai sabiedrības intereses vai arī aizskāris vismaz divu tirgus dalībnieku tiesiskās intereses.

Vienlaikus attiecībā uz Iesniegumā norādītajiem iebildumiem par domēna vārda euroshops.lv lietošanu Konkurences padome norāda, ka saskaņā ar Unificētajiem domēna vārdu strīdu risināšanas noteikumiem (ICANN Uniform Domain Name Resolution Policy) 7.punktu visi strīdi par jau reģistrētiem domēna vārdiem tiek risināti vispārējās jurisdikcijas tiesās vai arbitrāžas tiesā Latvijas Republikā, kamēr nav izveidots Administratīvais strīdu risināšanas pakalpojums domēnu vārdu strīdiem Latvijā. Tādējādi, kā to jau iepriekš atzinusi Konkurences padome (Konkurences padomes 10.11.2005. lēmumā Nr.62, publ. laikr. “Latvijas Vēstnesis” 30.11.2005., Nr.191, Konkurences padomes 19.12.2003. lēmumā Nr.65, skat. http://www.kp.gov.lv/uploaded_files/2003/N65_1912.doc) šādu minēto iebildumu izskatīšana nav Konkurences padomes kompetencē.

Ievērojot iepriekšminēto par strīdu, kas saistīti ar reģistrētiem domēna vārdiem, piekritību, un to, ka SIA “Monte Ltd” nodarījuma rezultātā iespējami aizskartas ir vienīgi SIA “Euroshop” tiesiskās intereses, Konkurences padome norāda, ka konkrēta tirgus dalībnieka tiesisko interešu aizstāvībai Konkurences likuma 20. un 21.pantā ir paredzētas tirgus dalībnieka tiesības vērsties tiesā ar civilprasību, vienlaikus arī prasot zaudējumu piedziņu, kas radušies sakarā ar iespējamā pārkāpēja darbībām.

Ņemot vērā iepriekšminēto, kā arī samērojot nodarījuma raksturu ar to, ka nodarījuma rezultātā nav skartas citu tirgus dalībnieku un sabiedrības intereses, nav ticama pamata uzskatīt, ka varētu pastāvēt kādi īpaši apstākļi būtiskai konkurences kavēšanai, ierobežošanai vai deformēšanai, kuru dēļ Konkurences padomei būtu jāierosina lieta. Līdz ar to Konkurences padome uzskata, ka SIA “Monte Ltd” iespējamais nodarījums, izveidojot un uzturot internetveikalu www.euroshops.lv, uzskatāms par mazsvarīgu, un nav pamata ierosināt lietu uz SIA “Euroshop” 12.03.2007. iesnieguma Nr.1/1 pamata par Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 1.punkta iespējamo pārkāpumu SIA “Monte Ltd” darbībās, izveidojot un uzturot internetveikalu
www.euroshops.lv. Līdz ar to Konkurences padome atzīst par pamatotu pieņemt lēmumu par lietas neierosināšanu.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 18.panta trešās daļas 1.punktu, 23.panta ceturtās daļas 2.punktu, Konkurences padome

 

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “Euroshop” 12.03.2007. iesnieguma Nr.1/1 pamata par Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 1.punktā noteiktā aizlieguma iespējamo pārkāpumu SIA “Monte Ltd” darbībās.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētājas v.i. T.Jefremova

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!