Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 3. aprīļa instrukcija Nr. 5 "Instrukcija par kārtējā gada valsts budžeta izpildes analīzi". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.04.2007., Nr. 62 https://www.vestnesis.lv/ta/id/155894

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.181

Par Ministru prezidenta vietas izpildītāja iecelšanu

Vēl šajā numurā

17.04.2007., Nr. 62

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 5

Pieņemts: 03.04.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta instrukcija Nr.5

Rīgā 2007.gada 3.aprīlī (prot. Nr.22 28.§)

Instrukcija par kārtējā gada valsts budžeta izpildes analīzi

Izdota saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 2.panta trešo daļu

 

1. Vispārīgie jautājumi

1. Instrukcija nosaka kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrijas) sagatavo informāciju un veic analīzi par ministrijas un tās padotības iestāžu kārtējā gada valsts budžeta izpildi un iesniedz to Finanšu ministrijā, kā arī kārtību, kādā Finanšu ministrija paziņo ministrijām par prioritātēm un prioritāriem pasākumiem.

2. Ministrijas nodrošina šīs instrukcijas prasību izpildi un ir atbildīgas par nepieciešamās informācijas pieprasīšanu no padotības iestādēm un tās izvērtēšanu.

2. Budžeta izpildes analīzes saturs

3. Ministrijas līdz pārskata periodam sekojošā mēneša divdesmitajam datumam iesniedz Finanšu ministrijā informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par trim mēnešiem, pusgadu, deviņiem mēnešiem un gadu, aizpildot šādas veidlapas:

3.1. “Valsts pamatbudžeta izpildes analīze 20­­­­__.gada __ mēnešos” (1.pielikums);

3.2. “Valsts speciālā budžeta izpildes analīze 20__.gada ___ mēnešos” (2.pielikums);

3.3. “Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (3.pielikums);

3.4. “Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (4.pielikums);

3.5. “Likumā “Par valsts budžetu 20__.gadam” prioritātēm papildus piešķirtā finansējuma apguve” (5.pielikums);

3.6. “Likumā “Par valsts budžetu 20__.gadam” prioritātēm piešķirtā finansējuma apguve sadalījumā pa programmām (apakš­programmām)” (6.pielikums);

3.7. “Paskaidrojums par valsts pamatbudžeta (speciālā budžeta) izpildi 20__.gada ___mēnešos” (7.pielikums);

3.8. “Valsts sociālo pabalstu un valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai izpilde 20___.gada ___ mēnešos” (8.pielikums). Šajā veidlapā minēto informāciju sniedz Labklājības ministrija līdz pārskata periodam sekojošā mēneša trīsdesmitajam datumam;

3.9. “Valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20___.gada ____mēnešos” (9.pielikums). Šajā veidlapā minēto informāciju sniedz Labklājības ministrija līdz pārskata periodam sekojošā mēneša trīsdesmitajam datumam.

4. Ministrijas, kuras atbilstoši normatīvo aktu prasībām nodrošina, lai valsts budžeta dotācijas un mērķdotācijas tiktu pārskaitītas pašvaldībām, sniedz atsevišķu informāciju par resora 62 “Mērķdotācijas pašvaldībām” un resora 64 “Dotācijas pašvaldībām” attiecīgo programmu (apakšprogrammu) izpildi.

5. Aizpildītās veidlapas paraksta iestādes vadītājs un finanšu dienesta vadītājs (galvenais grāmatvedis).

3. Veidlapu aizpildīšanas kārtība

6. Veidlapā “Valsts pamatbudžeta izpildes analīze 20__.gada __ mēnešos” (1.pielikums) uzrāda ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpildi attiecīgajā pārskata periodā sadalījumā pa kārtējā gada valsts budžeta likumā apstiprināto programmu un apakšprogrammu kopējiem apjomiem:

6.1. ailē “Līdzekļu atlikums uz 20__.gada 1.janvāri” uzrāda attiecīgo programmu (apakšprogrammu) naudas līdzekļu atlikumu, kas izveidojies no budžeta iestāžu kontos esošo ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības iestādes ieņēmumos līdzekļu atlikumu kopsummas. Ailē uzrādītajām kopsummām ir jāsakrīt ar iepriekšējā budžeta gada pārskata veidlapas ailē “Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām” uzrādītajām un ar Valsts kasi saskaņotajām summām pēc slēguma darījumu rezultātā aprēķināto slēgto asignējumu iegrāmatošanas. Ja uzrādītās atlikumu summas atšķiras, tad ministrija paskaidro starpību vienu reizi pārskatā “Valsts pamatbudžeta izpildes analīze 20__.gada 3 mēnešos”;

6.2. aiļu grupā “Plānotie resursi (ieņēmumi) izdevumu segšanai no perioda sākuma (finansēšanas plāns)” uzrāda programmu (apakšprogrammu) precizētajos finansēšanas plānos attiecīgajam pārskata periodam pieaugošā summā no gada sākuma apstiprināto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, transfertu, ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības iestādes ieņēmumos līdzekļu apmēru;

6.3. aiļu grupā “Faktiskie resursi (ieņēmumi pēc naudas plūsmas) izdevumu segšanai” uzrāda attiecīgajā pārskata periodā no gada sākuma budžeta iestāžu kontos ieskaitīto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu, no citām ministrijām vai to budžeta iestādēm saņemto transferta pārskaitījumu, kā arī saņemtos ārvalstu finanšu palīdzības iestādes ieņēmumos līdzekļus;

6.4.  aiļu grupā “Ieņēmumu (pēc naudas plūsmas) un plānoto ieņēmumu starpība” tiek aprēķināta starpība starp faktiski saņemto līdzekļu apmēru un plānotajiem attiecīgajiem ieņēmumiem;

6.5. ailē “Plānotie izdevumi pēc naudas plūsmas” uzrāda programmu (apakšprogrammu) finansēšanas kopsavilkuma plānos programmām (apakšprogrammām) apstiprināto kopējo asignējumu summu izdevumu finansēšanai;

6.6. ailē “Veiktie izdevumi (pēc naudas plūsmas)” uzrāda budžeta iestāžu attiecīgajā pārskata periodā veikto izdevumu (naudas plūsmas) kopējo summu;

6.7. aiļu grupā “Aizņēmumi” Izglītības un zinātnes ministrija uzrāda Studiju un studējošo kreditēšanas fonda attiecīgajam pārskata periodam plānoto un faktiski saņemto aizņēmumu un saņemto aizņēmumu atmaksu kopējo neto summu;

6.8. aiļu grupā “Aizdevumi” Izglītības un zinātnes ministrija uzrāda Studiju un studējošo kreditēšanas fonda attiecīgajam pārskata periodam izsniegto aizdevumu un saņemto aizdevumu atmaksu kopējo neto summu;

6.9. ailē “Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām” uzrāda programmas (apakš­programmas) naudas līdzekļu atlikumu, kas veidojas no Valsts kasē atvērtajos budžeta kontos esošo līdzekļu kopsummas pēc slēguma darījumu rezultātā aprēķināto slēgto asignējumu iegrāmatošanas.

7. Veidlapas “Valsts speciālā budžeta izpildes analīze 20__.gada ___ mēnešos” (2.pielikums) uzrāda Labklājības ministrijas speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildi attiecīgajā pārskata periodā sadalījumā pa programmām (apakšpro­grammām):

7.1. ailē “Līdzekļu atlikums uz 20__.gada 1.janvāri” uzrāda attiecīgo programmu (apakšprogrammu) naudas līdzekļu atlikumus, kas veidojušies no speciālā budžeta kontos esošo nodokļu un nenodokļu, ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu līdzekļu atlikumiem. Ailē uzrādītajai kopsummai ir jāsakrīt ar iepriekšējā budžeta gada pārskata veidlapas ailē “Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām” uzrādītajām un ar Valsts kasi saskaņotajām summām. Ja uzrādītās atlikumu summas nesakrīt, tad ministrija paskaidro starpību vienu reizi pārskatā “Valsts speciālā budžeta izpildes analīze 20___.gada 3 mēnešos”;

7.2. aiļu grupā “Plānotie ieņēmumi” uzrāda speciālā budžeta nodokļu un nenodokļu ieņēmumu, maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu, kā arī plānoto transfertu apmērus saskaņā ar attiecīgajam periodam apstiprinātajiem finansēšanas plāniem;

7.3. aiļu grupā “Faktiskie ieņēmumi (pēc naudas plūsmas)” uzrāda speciālā budžeta Valsts kases kontos ieskaitīto nodokļu un nenodokļu ieņēmumu, ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumu, kā arī faktiski no valsts budžeta vai speciālā budžeta attiecīgās apakšprogrammas saņemtos transferta pārskaitījumus. Aprēķinot programmas kopējos ieņēmumus, speciālā budžeta apakšprogrammu veiktie savstarpējie pārskaitījumi tiek konsolidēti;

7.4. aiļu grupā “Ieņēmumu (pēc naudas plūsmas) izpilde” tiek aprēķināta starpība starp faktiski saņemto līdzekļu apmēru un plānotajiem attiecīgajiem speciālā budžeta ieņēmumiem;

7.5. ailē “Plānotie izdevumi (pēc naudas plūsmas) kopā” uzrāda attiecīgajam pārskata periodam no gada sākuma finansēšanas plānā apstiprinātos asignējumus izdevumu finansēšanai;

7.6. ailē “Veiktie izdevumi (pēc naudas plūsmas) kopā” uzrāda veiktos speciālā budžeta izdevumus. Speciālā budžeta apakš­programmu veiktie savstarpējie pārskaitījumi tiek konsolidēti, aprēķinot programmas kopējos izdevumus;

7.7. aiļu grupā “Saņemtie aizņēmumi” uzrāda kārtējā gadā plānotos aizņēmumus un faktiski saņemtos aizņēmumus;

7.8. aiļu grupā “Saņemto aizņēmumu atmaksa” uzrāda kārtējā gadā plānotos un faktiski atmaksātos aizņēmumus;

7.9. ailē “Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām” uzrāda speciālā budžeta programmas (apakšprogrammas) naudas līdzekļu atlikumu, kas veidojas no Valsts kasē atvērtajos budžeta kontos esošo līdzekļu kopsummas.

8. Veidlapā “Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (3.pielikums) ministrijas uzrāda kopējos pamatbudžeta ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu atbilstoši budžetu klasifikāciju kodu sadalījumam saskaņā ar likuma par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto struktūru kopā un sadalījumā pa programmām (apakšprogrammām). Ministrijas izdevumus sadalījumā pa programmām (apakšprogrammām) uzrāda tikai uzturēšanas izdevumu un kapitālo izdevumu apkopojumā:

8.1. ailē “Iepriekšējā gada ___ mēnešu izpilde” uzrāda iepriekšējā gada pārskata perioda budžeta iestāžu faktiski saņemtos ieņēmumus un no tiem apmaksātos izdevumus, kā arī finansēšanu;

8.2. ailē “20__.gada apstiprinātais budžets” uzrāda ministrijas precizētos kārtējā gada kopējos, kā arī programmu (apakšprogrammu) ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu. Rādītājus iegūst, likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātos rādītājus precizējot saskaņā ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem;

8.3. ailē “20__.gada __ mēnešu plāns” uzrāda ministrijas kopsavilkuma finansēšanas plānu, kā arī programmu (apakšprogrammu) finansēšanas plānu rādītājus pieaugošās summās no gada sākuma. Ailē uzrādītajām summām jāsakrīt ar veidlapas “Valsts pamatbudžeta izpildes analīze 20__.gada __ mēnešos” ailē “Plānotie resursi (ieņēmumi) izdevumu segšanai no perioda sākuma (finansēšanas plāns)” uzrādītajiem kopējiem dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, transfertu, maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu un ārvalstu finanšu palīdzības iestādes ieņēmumos līdzekļu apmēriem, kā arī ar ailē “Plānotie izdevumi pēc naudas plūsmas” norādīto summas apmēru;

8.4. ailē “20__.gada _ mēnešu izpilde” uzrāda faktiskos ministrijas budžeta kopējos ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto sadalījumu, kā arī katras programmas (apakšprogrammas) ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu, ievērojot šajā punktā noteikto detalizācijas pakāpi izdevumiem. Ailē uzrādītajiem ministrijas kopsavilkuma un programmas (apakšprogrammas) rādītājiem jāatbilst veidlapas “Valsts pamatbudžeta izpildes analīze 20__.gada __ mēnešos” ailēs “Faktiskie resursi (ieņēmumi pēc naudas plūsmas) izdevumu segšanai” un “Veiktie izdevumi (pēc naudas plūsmas)” uzrādītajiem ministrijas kopsavilkuma un programmas (apakšprogrammas) rādītājiem;

8.5. rindā “Naudas līdzekļi” ailē “20__.gada __ mēnešu izpilde” uzrāda kopējo ministrijas programmu (apakšprogrammu) naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas.

9. Veidlapā “Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (4.pielikums) uzrāda kopējo ministrijas speciālā budžeta, kā arī programmas (apakš­programmas) ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas izpildi atbilstoši likuma par valsts budžetu kārtējam gadam struktūrai:

9.1. ailē “Iepriekšējā gada __ mēnešu izpilde” uzrāda faktiski saņemtos naudas līdzekļus, kā arī izdevumus un finansēšanu, kas iepriekšējā gada attiecīgajā pārskata periodā bija apmaksāti no speciālā budžeta;

9.2. ailē “20__.gada apstiprinātais budžets” uzrāda kārtējā gadā apstiprinātos un precizētos asignējumus izdevumu finansēšanai. Ailē uzrāda speciālā budžeta precizētos kārtējā gada ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu. Rādītājus iegūst, likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātos rādītājus precizējot saskaņā ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem;

9.3. ailē “20__.gada _ mēnešu plāns” uzrāda ministrijas speciālā budžeta kopsavilkuma finansēšanas plānu, kā arī programmām (apakšprogrammām) attiecīgajam pārskata periodam apstiprināto finansēšanas plānu kopsavilkuma rādītājus;

9.4. ailē “20__.gada _ mēnešu izpilde” uzrāda faktiskos katras speciālā budžeta programmas (apakšprogrammas), kā arī speciālā budžeta programmu kopējos ieņēmumus, izdevumus un finansēšanu saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto sadalījumu. Ailē uzrādītajiem kopsavilkuma rādītājiem jāatbilst veidlapas “Valsts speciālā budžeta izpildes analīze 20__.gada __ mēnešos” ailēs “Faktiskie ieņēmumi (pēc naudas plūsmas)” un “Izdevumu (pēc naudas plūsmas) izpilde” uzrādītajiem ministrijas kopsavilkuma rādītājiem.

10. Finanšu ministrija divu mēnešu laikā pēc likuma par valsts budžetu kārtējam gadam pieņemšanas Saeimā paziņo ministrijām prioritāšu sarakstu, par kuru ir jāiesniedz veidlapa “Likumā “Par valsts budžetu 20__.gadam” prioritātēm papildus piešķirtā finansējuma apguve” (5.pielikums). Nepieciešamības gadījumā pēc grozījumiem likumā par valsts budžetu kārtējam gadam prioritāšu saraksts var tikt precizēts. Veidlapā “Likumā “Par valsts budžetu 20__.gadam” prioritātēm papildus piešķirtā finansējuma apguve” (5.pielikums) ministrija uzrāda apstiprināto budžeta prioritāšu un prioritāro pasākumu līdzekļu izlietojumu kārtējā gadā:

10.1. ailē “20__.gada plāns” uzrāda kārtējam gadam piešķirto summu, precizējot to saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumos papildus piešķirto līdzekļu apmēru;

10.2. ailē “20__.gada _ mēnešu plāns” norāda finansēšanas plānos attiecīgajam pārskata periodam no gada sākuma plānotos asignējumus;

10.3. ailē “20__.gada _ mēnešu izpilde (naudas plūsma)” uzrāda veiktos izdevumus pēc naudas plūsmas attiecīgās prioritātes, prioritārā pasākuma īstenošanai.

11. Veidlapā “Likumā “Par valsts budžetu 20__.gadam” prioritātēm piešķirtā finansējuma apguve sadalījumā pa programmām (apakšprogrammām)” (6.pielikums) ministrija paskaidro šīs instrukcijas 10.punktā norādīto prioritāšu un prioritāro pasākumu izpildi un paveikto saistībā ar kopējo līdzekļu izlietojumu programmā (apakšprogrammā) prioritāriem pasākumiem:

11.1. ailē “Piešķirts 20__.gadam” ministrijas uzrāda to programmu (apakšprogrammu) izdevumus, kurās ir iekļauts prioritātes finansējums. Izdevumus uzrāda tādā apmērā, kas paredzēti tieši prioritātes un prioritāro pasākumu izdevumu segšanai;

11.2. ailē “20__.gada _ mēnešu plāns” ministrijas uzrāda to programmu (apakšprogrammu) izdevumus, kurās ir iekļauts prioritātes finansējums. Izdevumus uzrāda tādā apmērā, kas paredzēti tieši prioritātes un prioritāro pasākumu izdevumu segšanai;

11.3. ailē “20__.gada _ mēnešu izpilde (naudas plūsma)” uzrāda izdevumu pēc naudas plūsmas apmēru, kas bija izlietots tieši prioritātes un prioritāro pasākumu izdevumu segšanai;

11.4. ja šīs instrukcijas 11.2. un 11.3.apakš­punktā norādīto prioritātes un prioritāro pasākumu plānotos un izlietotos izdevumus pēc naudas plūsmas nav iespējams uzskaitīt atsevišķi, attiecīgās izmaksas programmas (apakšprogrammas) ietvaros ministrijas uzrāda indikatīvi.

12. Veidlapā “Paskaidrojums par valsts pamatbudžeta (speciālā budžeta) izpildi 20__.gada ___ mēnešos” (7.pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumus par budžeta izpildi:

12.1. sadaļā “Izdevumu izpilde 20__.gada ___mēnešos, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošā perioda izdevumiem” ministrijas uzrāda kopējo izdevumu izpildi (naudas plūsmu) tūkstošos latu pārskata periodā un izmaiņas tūkstošos latu un procentos, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgā pārskata perioda izpildi sadalījumā pa pro­grammām (apakšprogrammām), kā arī paskaidro izdevumu izmaiņas un iemeslus;

12.2. sadaļā “Izdevumu izpilde 20__.gada ___mēnešos, salīdzinot ar finansēšanas plānu un plānotajiem pasākumiem, aktivitātēm un sasniedzamajiem rezultātiem” ministrijas sniedz informāciju par finansējuma ietvaros apstiprināto programmu (apakšprogrammu) izdevumiem attiecīgajā pārskata periodā un skaidro būtiskāko programmu (apakšprogrammu) izdevumu izpildi, veiktos pasākumus un sasniegto rezultātu;

12.3. atsevišķus paskaidrojumus ministrijas sniedz par šādiem izdevumu veidiem:

12.3.1. prioritātes vai prioritārā pasākuma īstenošanu;

12.3.2. programmām (apakšprogrammām), kurās plānoti izdevumi Eiropas Savienības fondu un citu Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto projektu īstenošanai;

12.3.3. pārējiem izdevumiem no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

12.3.4. programmām (apakšprogrammām), kuru gada finansējuma apmērs pārsniedz divus miljonus latu;

12.4. centrālās valsts iestādes atsevišķus paskaidrojumus sniedz par visām būtiskākajām programmām (apakšprogrammām), arī tad, ja kopējais finansējums budžeta gadam nepārsniedz divus miljonus latu;

12.5. sadaļā “Paskaidrojums par valsts pamatbudžeta (speciālā budžeta) plānoto izdevumu neizpildi un līdzekļu atlikumiem uz pārskata perioda beigām” ministrijas skaidro pārskata perioda izdevumu plāna neizpildes novirzes tūkstošos latu un procentos. Paskaidrojumus sniedz par tām programmām (apakšprogrammām), kuru pārskata gada plānotais finansējuma apmērs pārsniedz divus miljonus  latu gadā. Citas centrālās valsts budžeta iestādes, kuru gada kopējais budžeta finansējums nepārsniedz divus miljonus latu, skaidro būtiskāko programmu (apakšprogrammu) neizpildi. Programmām (apakšprogrammām), kuras netiek īstenotas vispār, neatkarīgi no finansēšanas apmēra detalizēti paskaidro neizpildes iemeslus. Minētais nosacījums attiecināms arī uz pasākumiem un projektiem (arī investīcijām), kas tiek īstenoti programmu ietvaros;

12.6. sadaļas ietvaros uzrāda naudas līdzekļu atlikumu veidus;

12.7. programmu (apakšprogrammu) ietvaros analizē un skaidro neizlietoto asignējumu atlikumu veidošanās iemeslus pa izdevumu veidiem (asignējumi investīcijām atbilstoši budžeta saistību pielikumam saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto struktūru, asignējumi pārējām investīcijām, asignējumi atlīdzībai, asignējumi subsīdijām un dotācijām, asignējumi pārējiem uzturēšanas izdevumiem). Paskaidrojumā ministrijas norāda, kāds pasākums, projekts netiek izpildīts, un skaidro iemeslus par neizlietoto līdzekļu atlikumiem pa izdevumu veidiem, ja neizlietoto līdzekļu atlikums attiecīgajā izdevumu veidā pārsniedz piecus procentus no attiecīgajam periodam plānotās summas (paskaidrojums nav jāsniedz gadījumos, ja neizlietoto līdzekļu atlikuma summa nepārsniedz 20 tūkstošus latu). Skaidrojumam pa izdevumu veidiem nav jāveido atlikuma aritmētiskā kopsumma;

12.8. sadaļā “Ministrijas secinājums par veicamiem pasākumiem finanšu vadības uzlabošanai un izdevumu optimizēšanai” ministrijas sniedz priekšlikumus par pasākumiem, kas tiks veikti, lai nodrošinātu plānoto uzdevumu izpildi un izdevumu plānošanu atbilstoši nepieciešamajiem un reāli izpildāmajiem apjomiem. Lai uzlabotu finanšu vadību, ministrijas izvērtē iespēju veikt šādus pasākumus (norādot programmu (apakšprogrammu), projektu, pasākumu un maināmo izdevumu summu):

12.8.1 ierosināt grozījumus likumā par valsts budžetu kārtējam gadam, samazinot piešķirtos līdzekļus, ja netiek izlietoti līdzekļi atbilstoši mērķiem un akceptētajiem prioritārajiem pasākumiem;

12.8.2. stingrāk kontrolēt budžeta līdzekļu izlietojumu, pievēršot lielāku uzmanību to programmu analīzei, kurās pastāv asignējumu neapgūšanas problēmas;

12.8.3. veikt izmaiņas finansēšanas plānos;

12.8.4. ierosināt grozījumus likumā par valsts budžetu kārtējam gadam, pārdalot ministrijas budžeta ietvaros līdzekļus starp programmām vai vienas programmas ietvaros – starp apakšprogrammām;

12.8.5. piedāvāt citus risinājumus.

13. Veidlapā “Valsts sociālo pabalstu un valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai izpilde 20___.gada __mēnešos” (8.pielikums) Labklājības ministrija sniedz informāciju par pabalstu saņēmēju kontingentu vidēji mēnesī, pabalsta (atlīdzības) izmaksas apmēru vidēji mēnesī un par naudas plūsmas izdevumiem atsevišķi katram izdevumu veidam.

14. Veidlapā “Valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20___.gada___mēnešos” (9.pielikums) Labklājības ministrija sniedz informāciju par pensiju (pabalstu) saņēmēju kontingentu un izmaksātās pensijas (pabalsta) vidējo apmēru mēnesī, un par naudas plūsmas izdevumiem atsevišķi katram izdevumu veidam. Ailēs “Iepriek­šējā gada __ mēnešu izpilde”, “20___.gada __ mēnešu plāns” un “20___.gada __ mēnešu izpilde” attiecīgi uzrādītajās apakšailēs “izdevumi kopā” izdevumu veidam “sociālie pabalsti (kods 6000)” norādītajam izdevumu apmēram jāsakrīt ar veidlapas “Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” izdevumu veidam “Sociālie pabalsti (kods 6000)” uzrādīto izdevumu summas apmēru.

4. Noslēguma jautājumi

15. Veidlapās “Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (3.pielikums), “Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __ mēnešos” (4.pielikums) ailes “Iepriek­šējā gada __mēnešu izpilde” pārskatos par 2007.gada trim mēnešiem, pusgadu, deviņiem mēnešiem un gadu budžeta izpildes analīzes rādītājus par 2006.gadu pārklasificē atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1031 “Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”, Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1032 “Noteikumi par budžeta ieņēmumu klasifikāciju” un Ministru kabineta 2005.gada 22.novembra noteikumiem Nr.875 “Noteikumi par budžetu finansēšanas klasifikāciju”.

16. Ministrijas, kurām 2006.gadā atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 1.marta noteikumu Nr.155 “Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām” nosacījumiem izdevumi bija klasificēti kodā 1800 “Aizņēmumu atmaksa”, pārklasificē tos un atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 22.novembra noteikumu Nr.875 “Noteikumi par budžetu finansēšanas klasifikāciju” nosacījumiem norāda tos rindās “Aizņēmumi” un “Aizdevumi” saskaņā ar finansēšanas nosacījumiem.

17. Veidlapā “Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada __mēnešos” (3.pielikums) ailes “Iepriek­šējā gada __mēnešu izpilde” pārskatā par 2007.gada trim mēnešiem, pusgadu, deviņiem mēnešiem un gadu budžeta izpildes analīzes rādītājus norāda rindām “Resursi izdevumu segšanai”, “Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem”, “Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumu”, “Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos”, “Izdevumi – kopā”, “Uzturēšanas izdevumi” un “Kapitālie izdevumi”.

18. Veidlapā “Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__.gada ___mēnešos” (4.pielikums) ailes “Iepriekšējā gada __mēnešu izpilde” pārskatā par 2007.gada trim mēnešiem, pusgadu, deviņiem mēnešiem un gadu budžeta izpildes analīzes rādītājus norāda rindām “Ieņēmumi – kopā”, “Nodokļu ieņēmumi”, “Nenodokļu ieņēmumi”, “Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi”, “Transferti”, “Izdevumi – kopā”, “Uzturēšanas izdevumi” un “Kapitālie izdevumi”.

19. Finanšu ministrija līdz 2007.gada 1.maijam paziņo ministrijām prioritāšu sarakstu, par kuru 2007.gadā jāsniedz informācija atbilstoši šīs instrukcijas 5. un 6.pielikumam.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Finanšu ministra vietā – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs

 

Redakcijas piebilde: instrukcija stājas spēkā ar 2007.gada 18.aprīli.

 
 

I5P1_PAGE_1.JPG (60000 bytes)

I5P1_PAGE_2.JPG (61519 bytes)


 

 

I5P2_PAGE_1.JPG (46287 bytes)

I5P2_PAGE_2.JPG (61440 bytes)


 

 

I5P3_PAGE_1.JPG (62812 bytes)

I5P3_PAGE_2.JPG (68902 bytes)

I5P3_PAGE_3.JPG (64077 bytes)

I5P3_PAGE_4.JPG (65989 bytes)

I5P3_PAGE_5.JPG (66930 bytes)


 

 

I5P4_PAGE_01.JPG (54191 bytes)

I5P4_PAGE_02.JPG (59048 bytes)

I5P4_PAGE_03.JPG (67415 bytes)

I5P4_PAGE_04.JPG (61817 bytes)

I5P4_PAGE_05.JPG (66649 bytes)

I5P4_PAGE_06.JPG (70342 bytes)

I5P4_PAGE_07.JPG (63551 bytes)

I5P4_PAGE_08.JPG (66206 bytes)

I5P4_PAGE_09.JPG (66516 bytes)

I5P4_PAGE_10.JPG (64172 bytes)

I5P4_PAGE_11.JPG (64814 bytes)

I5P4_PAGE_12.JPG (70582 bytes)

I5P4_PAGE_13.JPG (28937 bytes)

 

 


 

I5P5.JPG (55732 bytes)

 

 

 


 

I5P6_PAGE_1.JPG (69670 bytes)

I5P6_PAGE_2.JPG (76024 bytes)

I5P6_PAGE_3.JPG (75265 bytes)

I5P6_PAGE_4.JPG (70102 bytes)

I5P6_PAGE_5.JPG (78986 bytes)

I5P6_PAGE_6.JPG (68394 bytes)

I5P6_PAGE_7.JPG (82591 bytes)

I5P6_PAGE_8.JPG (20119 bytes)

 

 

 

 


I5P7_PAGE_1.JPG (227392 bytes)


I5P7_PAGE_2.JPG (176387 bytes)

>I5P7_PAGE_3.JPG (133332 bytes)

I5P7_PAGE_4.JPG (45686 bytes)

 

 


 

I5P8_PAGE_1.JPG (57593 bytes)

I5P8_PAGE_2.JPG (49501 bytes)

I5P8_PAGE_3.JPG (44314 bytes)

 


 

I5P9_PAGE_1.JPG (61674 bytes)

I5P9_PAGE_2.JPG (56191 bytes)

I5P9_PAGE_3.JPG (59303 bytes)

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!