Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 6. marta noteikumi Nr. 167 "Zāļu reklamēšanas kārtība un kārtība, kādā zāļu ražošanas uzņēmums ir tiesīgs nodot ārstiem bezmaksas zāļu paraugus". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.03.2007., Nr. 41 https://www.vestnesis.lv/ta/id/154195-zalu-reklamesanas-kartiba-un-kartiba-kada-zalu-razotajs-ir-tiesigs-nodot-arstiem-bezmaksas-zalu-paraugus

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.168

Dabas lieguma "Sitas un Pededzes paliene" individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi

Vēl šajā numurā

09.03.2007., Nr. 41

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 167

Pieņemts: 06.03.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Precizēts 18.04.2007., Latvijas Vēstnesis Nr.63 (3639)

Ministru kabineta noteikumi Nr.167 

Rīgā 2007.gada 6.martā (prot. Nr.17 21.§)

Zāļu reklamēšanas kārtība un kārtība, kādā zāļu ražošanas uzņēmums ir tiesīgs nodot ārstiem bezmaksas zāļu paraugus

Izdoti saskaņā ar Farmācijas likuma 5.panta 5.punktu un 56.pantu un Reklāmas likuma 7.panta otro daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. zāļu (izņemot veterinārās zāles) reklamēšanas kārtību;

1.2. kārtību, kādā zāļu ražošanas uzņēmums ir tiesīgs nodot ārstiem bezmaksas zāļu paraugus. Zāles, kuras nav marķētas kā bezmaksas paraugi, bet kuras piegādā bez maksas ārstniecības iestādēm (kā dāvinājumu vai ziedojumu), kā arī bezmaksas zāļu paraugus medicīnas izglītības un zinātnes iestādēm (pētāmās zāles) izplata saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zāļu izplatīšanas un kvalitātes kontroles kārtību.

2. Noteikumi attiecas uz jebkura veida paziņojumu un pasākumu, ja tā mērķis ir veicināt zāļu izrakstīšanu, piegādi, pārdošanu vai lietošanu, tajā skaitā:

2.1. sabiedrībai paredzēto zāļu reklāmu;

2.2. tām personām paredzēto zāļu reklāmu, kurām ir tiesības izrakstīt vai izplatīt zāles (turpmāk – speciālists):

2.2.1. informācijas sniegšanu par zālēm, ko veic reklāmas devēja pilnvarota persona, kurai ir tiesības reklamēt zāles (turpmāk – medicīniskais pārstāvis);

2.2.2. zāļu paraugu izplatīšanu;

2.2.3. pamudinājumu izrakstīt vai izplatīt konkrētas zāles, piedāvājot jebkādu materiālo vai cita veida atlīdzību vai apsolījumu, izņemot gadījumus, ja tās patiesā vērtība ir nenozīmīga;

2.2.4. ar speciālistu piedalīšanos reklāmas vai zinātniskajos pasākumos saistīto izdevumu (arī ceļa un izmitināšanas izdevumu) segšanu.

3. Noteikumi neattiecas uz:

3.1. zāļu marķējumu un lietošanas instrukcijām, kas atbilst normatīvajos aktos par zāļu marķēšanu noteiktajām prasībām, ja tās netiek izmantotas atsevišķi no zālēm, lai tās reklamētu;

3.2. korespondenci, ja tai nav reklāmas rakstura un tā ir nepieciešama, lai atbildētu uz specifisku jautājumu par konkrētām zālēm;

3.3. informatīviem paziņojumiem un izziņas materiālu, piemēram, par iesaiņojuma maiņu, brīdinājumu par blakusparādībām kā vienu no vispārīgiem zāļu lietošanas piesardzības pasākumiem, kā arī uz tirdzniecības katalogiem un cenrāžiem, kuros nav norādītas preparātu indikācijas un zāļu reklāmas materiāli;

3.4. paziņojumiem par cilvēku veselību vai slimībām, ja tajos nav pat netiešas norādes uz zālēm;

3.5. informāciju, ko speciālists sniedz individuālam pacientam par konkrētām zālēm, kuras viņam ir nepieciešamas.

4. Aizliegts reklamēt zāles, kuras nav iekļautas Latvijas Republikā reģistrēto zāļu sarakstā vai ja tām nav derīgas reģistrācijas apliecības, vai tās nav reģistrētas atbilstoši Eiropas Zāļu aģentūras centralizētajai zāļu reģistrācijas procedūrai.

5. Aizliegta tāda zāļu reklāma, kurā zāles tiek piedāvātas kā dāvana vai kompensācija par kādas preces iegādi vai pakalpojuma saņemšanu vai kurā tiek piedāvāta dāvana par zāļu iegādi, tajā skaitā ar zāļu iegādi saistīts piedāvājums iegādāties zāles, citas preces vai pakalpojumus ar atlaidi.

6. Vispārīgās zāļu reklāmas prasības ir šādas:

6.1. reklāmā sniegtā informācija atbilst zāļu aprakstā norādītajām ziņām;

6.2. reklāmā sniegtā informācija ir objektīva un nepārspīlē zāļu īpašības;

6.3. reklāma nav maldinoša.

7. Izvietojot zāļu reklāmu uz precēm, reklāma nedrīkst aizsegt informāciju par preci (marķējumu, brīdinājumus, lietošanas instrukcijas un citu ražotāja vai izplatītāja sniegto informāciju), uz kuras reklāma ir izvietota.

8. Saskaņā ar vienkāršotu reģistrācijas procedūru reģistrēto homeopātisko zāļu reklāmā atļauts izmantot tikai marķējumā vai lietošanas instrukcijā iekļauto informāciju.

9. Reklamējot zāles, kas reģistrētas kā tradicionāli lietotas augu izcelsmes zāles, reklāmā iekļauj norādi “Tradicionālas augu izcelsmes zāles, ko lieto norādītajām indikācijām, pamatojoties vienīgi uz ilgstošā laikā iegūtiem rezultātiem”. 

II. Sabiedrībai paredzētā zāļu reklāma

10. Aizliegts sabiedrībai reklamēt:

10.1. recepšu zāles;

10.2. zāles, kas satur psihotropās vai narkotiskās vielas vai to analogus;

10.3. zāles, kuru iegādes izmaksas daļēji vai pilnībā sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

11. Atļauts reklamēt zāles, kas to sastāva un lietošanas dēļ ir paredzētas un piemērotas lietošanai bez ārsta norādījuma, kā arī bez ārsta uzraudzības.

12. Šo noteikumu 10.punktā minētie aizliegumi neattiecas uz vakcīnām, kuras pēc saskaņošanas ar Zāļu valsts aģentūru zāļu ražotājs reklamē vakcinā­cijas kampaņas laikā.

13. Zāļu ražotājiem aizliegts reklāmas nolūkos izplatīt zāles sabiedrībai.

14. Sabiedrībai paredzēto zāļu reklāmu sagatavo tā, lai nerastos šaubas, ka izplatītā informācija ir reklāma un reklamētais produkts ir zāles.

15. Ja šo noteikumu 10.punktā minētās zāles reklamē internetā, reklāmas devējs un reklāmas izplatītājs nodrošina, lai informācija būtu pieejama tikai speciālistiem.

16. Sabiedrībai paredzētajā zāļu reklāmā norāda vismaz šādu informāciju:

16.1. zāļu nosaukumu, kā arī normatīvajos aktos par zāļu marķēšanas kārtību un zāļu lietošanas instrukcijai izvirzāmajām prasībām noteikto vispārīgo nosaukumu, ja zāles satur tikai vienu aktīvo vielu;

16.2. informāciju, kas nepieciešama pareizai zāļu lietošanai;

16.3. skaidru un salasāmu aicinājumu uzmanīgi izlasīt lietošanas instrukciju vai atbilstošu informāciju uz iepakojuma;

16.4. aicinājumu konsultēties ar ārstu vai farmaceitu par zāļu lietošanu;

16.5. ja saskaņā ar šo noteikumu 12.punktu reklamē vakcīnas, norāda nevis aicinājumu konsultēties ar ārstu vai farmaceitu par zāļu lietošanu, bet aicinājumu konsultēties ar ārstu.

17. Sabiedrībai paredzētajā zāļu reklāmā atļauts norādīt tikai zāļu nosaukumu, ja reklāma paredzēta kā iepriekš izplatītās reklāmas atgādinājums.

18. Sabiedrībai paredzētajā zāļu reklāmā aizliegts iekļaut informāciju, kas:

18.1. ierosina ārstēšanu, izmantojot pasta pakalpojumus vai sniedzot padomus citā līdzīgā veidā, un rada iespaidu, ka diagnozes noteikšanā nav nepieciešama ārsta konsultācija;

18.2. rada iespaidu, ka zāļu iedarbība ir garantēta, zāļu lietošana neizraisa blakusparādības un zāļu iedarbība ir līdzvērtīga tai, ko sniedz cita ārstēšanas metode vai citas zāles, vai ir labāka par to;

18.3. rada iespaidu, ka, lietojot zāles, pacienta vispārējais veselības stāvoklis ievērojami uzlabojas;

18.4. rada iespaidu, ka, nelietojot attiecīgās zāles, pacienta veselība var pasliktināties. Šis nosacījums neattiecas uz šo noteikumu 12.punktā minēto vakcīnu reklāmu;

18.5. vērsta tikai vai galvenokārt uz bērnu uzmanības piesaistīšanu;

18.6. atsaucas uz zinātnieku, veselības aprūpes darbinieku vai tādu personu ieteikumiem, kuru popularitāte varētu veicināt zāļu patēriņu;

18.7. rada iespaidu, ka zāles ir pārtikas produkts, kosmētikas līdzeklis vai kāds cits plaša patēriņa produkts;

18.8. rada iespaidu, ka zāļu drošību un efektivitāti garantē to dabiskā izcelsme;

18.9. aprakstot vai sīki izklāstot kādas slimības vēsturi, varētu izraisīt kļūdainu pašdiagnozi;

18.10. nepiemērotos, satraucošos vai maldinošos terminos apraksta atveseļošanos;

18.11. neatbilstoši, satraucoši vai maldinoši attēlo, kā slimība vai ievainojums pārvērš cilvēka ķermeni vai kā zāles iedarbojas uz cilvēka ķermeni vai tā daļām;

18.12. rosina iegādāties zāles, pamatojot zāļu iegādes nepieciešamību ar zāļu cenu. 

III. Speciālistiem paredzētā zāļu reklāma

19. Speciālistiem paredzētajā zāļu reklāmā norāda vismaz šādu informāciju:

19.1. būtiskāko informāciju, kas atbilst zāļu aprakstam;

19.2. zāļu piederību pie recepšu vai bezrecepšu zāļu grupas;

19.3. datumu, kad reklāma pēdējo reizi saskaņota Zāļu valsts aģentūrā.

20. Speciālistiem paredzētajā zāļu reklāmā atļauts norādīt tikai zāļu nosaukumu, ja reklāma paredzēta kā iepriekš izplatītās reklāmas atgādinājums.

21. Speciālistiem paredzētajā zāļu reklāmā iekļautajai informācijai jābūt:

21.1. precīzai, aktualizētai, pārbaudāmai un pilnīgai, lai saņēmējs varētu spriest par attiecīgo zāļu terapeitisko vērtību;

21.2. precīzi citētai no medicīnas žurnāliem vai citiem zinātniskiem izdevumiem ar norādi uz citātu, tabulu un citu uzskates materiālu avotiem.

22. Speciālistiem paredzēto zāļu reklāmu ievieto tikai speciālistiem paredzētajos zinātniskajos un informatīvajos preses izdevumos vai īpaši sagata­votos reklāmas materiālos, kas netiek izplatīti pārējai sabiedrībai.

23. Reklāmas devējs un reklāmas izplatītājs par zāļu izrakstīšanu vai izplatīšanu nedrīkst piegādāt, piedāvāt vai apsolīt nekādu materiālo vai citu veidu atlīdzību, izņemot gadījumus, ja tā ir lietojama medicīnas vai farmācijas praksē un tās materiālā vērtība ir nenozīmīga.

24. Pasākumos ar profesionālu un zinātnisku ievirzi reprezentācijas izdevumi ir pakārtoti pasākuma galvenajam mērķim, un tie drīkst attiekties tikai uz speciālistiem.

25. Speciālisti nedrīkst lūgt, pieprasīt vai pieņemt nekādu materiālo vai cita veida atlīdzību, kas aizliegta saskaņā ar šo noteikumu 23.punktu vai ir pretrunā ar šo noteikumu 24.punktu.

26. Zāļu bezmaksas paraugus izplata medicīniskie pārstāvji. Zāļu bezmaksas paraugus piegādā tikai personām, kurām ir tiesības izrakstīt zāles, ievērojot šādus nosacījumus:

26.1. zāļu bezmaksas parauga iepakojums nedrīkst būt lielāks par vismazāko attiecīgo zāļu tirdzniecības vienību;

26.2. zāļu bezmaksas parauga marķējumu papildina ar uzrakstu, kas noteikts normatīvajos aktos par zāļu marķēšanas kārtību un zāļu lietošanas instrukcijai izvirzāmajām prasībām;

26.3. katram zāļu bezmaksas paraugam pievieno zāļu apraksta kopiju;

26.4. ja zāles satur Latvijā kontrolējamās psihotropās vai narkotiskās vielas, nedrīkst piegādāt to bezmaksas paraugus;

26.5. zāļu bezmaksas paraugus piegādā saskaņā ar pieprasītāja parakstītu un datētu rakstisku pieprasījumu;

26.6. zāļu bezmaksas paraugu piegādātājs un saņēmējs izveido piegādāto zāļu bezmaksas paraugu uzskaites un kontroles sistēmu;

26.7. kopumā gada laikā visām personām, kurām ir tiesības izrakstīt zāles, piegādā ne vairāk par 1000 viena nosaukuma recepšu zāļu bezmaksas paraugiem;

26.8. nav atļauts izplatīt tādu zāļu paraugus, kuras satur izotretinoīnu.

27. Persona, kas izplata recepšu zāļu bezmaksas paraugus, katru gadu līdz 31.janvārim iesniedz Valsts farmācijas inspekcijā pārskatu par visiem iepriekšējā gada laikā izplatītajiem recepšu zāļu bezmaksas parau­giem. Pārskatā norāda šādu informāciju:

27.1. zāļu nosaukums;

27.2. zāļu reģistrācijas numurs;

27.3. iepakojuma lielums;

27.4. izplatīto bezmaksas paraugu daudzums (iepakojumu skaits);

27.5. personas, kurām piegādāti attiecīgo zāļu bezmaksas paraugi, kā arī ārstniecības iestāde, kurā minētās personas strādā. 

IV. Prasības reklamējamo zāļu reģistrācijas apliecības turētājam (īpašniekam), ražotāja pilnvarotai personai un medicīniskajiem pārstāvjiem

28. Reģistrācijas apliecības turētājs (īpašnieks) nodrošina:

28.1. lai Veselības ministrijai, Zāļu valsts aģentūrai un Valsts farmācijas inspekcijai būtu pieejami visu sagatavoto reklāmas materiālu paraugi un informācija par to personu loku, kurām reklāma adresēta, kā arī par reklāmas izplatīšanas veidu un izplatīšanas sākuma datumu;

28.2. lai zāļu reklāma atbilstu šiem noteikumiem;

28.3. lai tā pārraudzībā esošie medicīniskie pārstāvji būtu apmācīti un veiktu pienākumus saskaņā ar šiem noteikumiem;

28.4. lai Veselības ministrijai, Zāļu valsts aģentūrai un Valsts farmācijas inspekcijai tiktu sniegtas ziņas un palīdzība, kas ir nepieciešama, veicot zāļu reklamēšanas uzraudzību;

28.5. tūlītēju un pilnīgu to lēmumu ievērošanu, kurus pieņēmusi Zāļu valsts aģentūra un Valsts farmācijas inspekcija saistībā ar zāļu reklāmas uzraudzību.

29. Reģistrācijas apliecības turētājs (īpašnieks) izveido zinātnisku dienestu, kas sniedz informāciju par tā pārstāvētajām zālēm.

30. Reģistrācijas apliecības turētājs nodrošina medicīnisko pārstāvju apmācību, lai viņi spētu sniegt precīzu un pēc iespējas pilnīgu informāciju par reklamējamajām zālēm.

31. Reklamējot zāles speciālistam, medicīniskais pārstāvis izsniedz arī reklamējamo zāļu aprakstu.

32. Medicīniskais pārstāvis sniedz šo noteikumu 29.punktā minētajam zinātniskajam dienestam visu informāciju par reklamējamo zāļu lietošanas rezultātiem, īpaši norādot novērotās blakusparādības saskaņā ar speciālistu sniegto informāciju. 

V. Zāļu reklāmas uzraudzība

33. Zāļu reklāmas izplatīšanu atļauts uzsākt pēc tam, kad Zāļu valsts aģentūra ir izvērtējusi reklāmas devēja vai reklāmas izplatītāja (turpmāk – iesniedzējs) iesniegtā reklāmas materiāla atbilstību šajos noteikumos un Reklāmas likumā noteiktajām prasībām. Iesniedzējs Zāļu valsts aģentūrā iesniedz:

33.1. zāļu reklāmas izvērtēšanas iesniegumu (pielikums);

33.2. zāļu reklāmas tekstu latviešu valodā un visās valodās, kādās reklāmu paredzēts izplatīt Latvijas teritorijā;

33.3. zāļu reklāmas attēlu vai videoierakstu, ja ir paredzēta arī cita veida (ne tikai mutiska) reklāma;

33.4. zāļu reklāmas audioierakstu, ja ir paredzēta skaņas reklāma;

33.5. zāļu reklāmas nesēja paraugu, tā attēlu vai sarakstu, kurā minēti zāļu reklāmas nesēji, ja saskaņā ar šo noteikumu prasībām reklāma ir paredzēta tikai kā atgādinājums;

33.6. apliecinājumu visiem reklāmā minētajiem faktiem, kas nav norādīti zāļu reģistrācijas dokumentācijā.

34. Zāļu valsts aģentūrā nav jāsaskaņo zāļu reklāmas materiāli, kas paredzēti medicīnas speciālistiem un tiek izmantoti lekciju laikā šo noteikumu 47.punktā minētajos pasākumos.

35. Veicot salīdzinošās zāļu reklāmas saskaņošanu, ja reklāmā tieši vai ar netiešu norādi minētas zāles, kuru reģistrācijas īpašnieks ir trešā persona, Zāļu valsts aģentūra 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 33.punktā minēto dokumentu saņemšanas informāciju par saskaņošanai iesniegto zāļu reklāmu ievieto savā mājas lapā internetā, norādot:

35.1. reklāmas iesniegšanas datumu;

35.2. reklamēto zāļu nosaukumu vai starptautisko nosaukumu;

35.3. salīdzināmo zāļu nosaukumu, aktīvo vielu vai farmakoterapeitisko grupu;

35.4. iesniedzēju;

35.5. termiņu, līdz kuram trešā persona var sniegt viedokli.

36. Šo noteikumu 35.punktā minētā trešā persona ir tiesīga vērsties Zāļu valsts aģentūrā ar lūgumu atļaut iepazīties ar iesniegtajā reklāmas materiālā iekļauto salīdzinājumu, kā arī divu nedēļu laikā iesniegt savu viedokli un argumentus. Pirms reklāmas saskaņošanas Zāļu valsts aģentūra izvērtē trešās personas iesniegto viedokli un argumentus.

37. Lai saskaņotu vakcinācijas kampaņas laikā izmantojamo vakcīnu reklāmu, iesniedzējs papildus šo noteikumu 33.punktā minētajai informācijai iesniedz Zāļu valsts aģentūrā šādu informāciju:

37.1. laikposms, kurā plānota vakcinācijas kampaņa;

37.2. pasākumi, kas paredzēti vakcinācijas kampaņas laikā.

38. Zāļu valsts aģentūrai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju šo noteikumu 33. un 37.punktā minēto dokumentu precizēšanai. Ja Zāļu valsts aģentūrā nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti vai ja iesniedzējs iesniedzis nepilnīgu informāciju, aģentūra pieprasa no iesniedzēja trūkstošo dokumentāciju vai informāciju.

39. Zāļu valsts aģentūra mēneša laikā pēc zāļu reklāmas izvērtēšanas iesnieguma saņemšanas izsniedz iesniedzējam rakstisku lēmumu par zāļu reklāmas saskaņojumu vai atteikumu saskaņot zāļu reklāmu. Lēmumā norāda atteikuma pamatojumu un lēmuma apstrīdēšanas kārtību. 

40. Zāļu valsts aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu saskaņot zāļu reklāmu, ja tā neatbilst Reklāmas likumā un šajos noteikumos noteiktajām prasībām.

41. Iesniedzējam ir tiesības lūgt, lai Zāļu valsts aģentūra zāļu reklāmu izvērtē saīsinātā termiņā – piecu vai desmit darbdienu laikā pēc iesnieguma iesniegšanas. Šādā gadījumā Zāļu valsts aģentūra iesniedzēja norādītajā termiņā izvērtē iesniegtos dokumentus un pieņem lēmumu par reklāmas saskaņojumu vai atteikumu saskaņot zāļu reklāmu, kā arī par pieņemto lēmumu rakstiski informē iesniedzēju.

42. Ja iesniegto informāciju zāļu reklāmas izplatīšanas saskaņošanai tās apjoma dēļ saīsinātā termiņā izvērtēt nav iespējams, Zāļu valsts aģentūrai ir tiesības izvērtēt iesniegto informāciju šo noteikumu 39.punktā minētajā termiņā.

43. Zāļu valsts aģentūras saskaņojums zāļu reklāmai ir derīgs nenoteiktu laiku. Izņēmums ir šo noteikumu 12.punktā minētās vakcīnu reklāmas, kuras saskaņo uz konkrētās vakcinācijas kampaņas laiku.

44. Iesniedzējs saskaņā ar Zāļu valsts aģentūras publisko pakalpojumu izcenojumiem samaksā par iesniegto reklāmas materiālu un vakcinācijas kampaņas izvērtēšanu.

45. Ja Zāļu valsts aģentūras saskaņotajā reklāmas materiālā tiek veiktas izmaiņas, iesniedzējs ir atbildīgs par to saskaņošanu šo noteikumu 33., 37., 38., 39., 40. un 44.punktā noteiktajā kārtībā.

46. Ja zāļu reģistrācijas dokumentācijā apstiprinātas izmaiņas vai publicēti klīnisko pētījumu dati, kas ir pretrunā ar Zāļu valsts aģentūras saskaņoto zāļu reklāmas materiālu, iesniedzējs nekavējoties rakstiski informē Zāļu valsts aģentūru par saskaņotās zāļu reklāmas neatbilstību jaunajiem datiem un aptur reklāmas izplatīšanu.

47. Ja tiek organizētas zāļu izstādes, ar zāļu reklāmu saistīti semināri, konferences, kongresi, konkursi un citi pasākumi, pasākuma organizētājs ne vēlāk kā septiņas dienas pirms attiecīgā pasākuma informē par to Valsts farmācijas inspekciju, iesniedzot pasākuma programmu un norādot pasākuma norises vietu un laiku, pasākuma organizētājus un sponsorus, dalībnieku loku, paredzēto reklāmas un citas ar zālēm saistītās informācijas veidu, kā arī par zāļu reklāmu atbildīgās personas.

48. Nevalstiskās organizācijas, kas saistītas ar farmācijas jomu, var izstrādāt un apstiprināt vienotu zāļu reklāmas ētikas kodeksu, kas atbilst Reklāmas likumam, šiem noteikumiem un starptautiskajām zāļu reklāmas ētikas normām.

49. Šo noteikumu ievērošanu uzrauga Valsts farmācijas inspekcija. Par iespējamiem pārkāpumiem zāļu reklāmas jomā Valsts farmācijas inspekcija uzsāk pārbaudi, pamatojoties uz iesniegumu vai sūdzību vai pēc savas iniciatīvas. 

VI. Noslēguma jautājums

50. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005.gada 17.maija noteikumus Nr.332 “Zāļu reklamēšanas kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2005, 80.nr.). 

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 6.novembra Direktīvas 2001/83/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz cilvēkiem paredzētām zālēm;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas 2004/27, ar ko groza Direktīvu 2001/83/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz cilvēkiem paredzētām zālēm;

3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas 2004/24/EK, ar ko groza Direktīvu 2001/83/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz cilvēkiem paredzētām zālēm.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Veselības ministrs V.Veldre

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 10.martu.

 
 

Pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 6.marta noteikumiem Nr.167

Zāļu reklāmas izvērtēšanas iesniegums

10.JPG (125997 bytes)

Veselības ministrs V.Veldre

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!