• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2007. gada 31. janvāra lēmums Nr. 1 "Par lietas neierosināšanu Par SIA "NOVATOURS" 12.01.2007. iesniegumu Nr.03/07". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.02.2007., Nr. 27 https://www.vestnesis.lv/ta/id/153021

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.2

Par tirgus dalībnieku apvienošanos
Lieta Nr. 3399/06/05/22 Par Fortum Holding B.V. un Vattenfall AB kapitāla daļu pirkuma darījumu

Vēl šajā numurā

15.02.2007., Nr. 27

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 1

Pieņemts: 31.01.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.1

Rīgā 2007.gada 31.janvārī (prot. Nr.6, 2.§)

Par lietas neierosināšanu

 

Par SIA “NOVATOURS” 12.01.2007. iesniegumu Nr.03/07

Konkurences padome 12.01.2007. saņēma SIA “NOVATOURS” 12.01.2007. iesniegumu Nr.03/07 (turpmāk tekstā – “Iesniegums”).

Iesniegumā, pirmkārt, norādīts uz Konkurences likuma 18.panta iespējamo pārkāpumu SIA “Shark Media” darbībās, nelikumīgi izmantojot iesniedzēja jau agrāk lietoto žurnāla apzīmējumu “Travel Plus”.

Otrkārt, iesniegumā norādīts, ka SIA “Shark Media”, lietojot iesniedzēja nosaukumu “Travel Plus”, ir pārkāpusi Reklāmas likuma 3.panta pirmo daļu, jo SIA “Shark Media” reklāma neatbilst godīgas konkurences principiem, gan saistībā ar nosaukuma “Travel Plus” lietošanu, gan saistībā ar iesniedzēja klientu reklāmas izvietošanu SIA “Shark Media” izdotajā žurnālā “Travel Plus”. Turklāt iesniedzējs uzskata, ka ir pārkāpti arī Reklāmas likuma 8.panta noteikumi par maldinošu reklāmu, jo SIA “Shark Media” darbības maldināja personas, un tas ietekmēja šo personu ekonomisko rīcību, izvēloties izvietot reklāmu žurnālā “Travel Plus”, kuras izdevējs tagad bija SIA “Shark Media”, nevis iesniedzējs. Pamatojoties uz Reklāmas likuma 14.pantu, iesniedzējs lūdz ierosināt lietu par iespējamo pārkāpumu.

23.01.2007. tikšanās laikā ar Konkurences padomes Biroja amatpersonu SIA “NOVATOURS” ir sniegusi paskaidrojumus sakarā ar Iesniegumā izteiktajiem iebildumiem, t.sk. norādījusi, ka SIA “Shark Media” pārkāpusi Reklāmas likuma 3.panta pirmo daļu, jo izmanto nosaukumu “Travel Plus” žurnālam, kura galvenais mērķis ir reklāma, un pašu nosaukumu arī var uzskatīt par reklāmu. Pašlaik SIA “Shark Media” izdoto žurnālu “Travel Plus” var identificēt ar SIA “NOVATOURS”, tādējādi tiek maldināti reklāmdevēji, klienti.

Izvērtējot Iesniedzēja iebildumus un paskaidrojumus un pārbaudot lietas materiālus Iesnieguma daļā par norādītajiem Reklāmas likuma iespējamiem pārkāpumiem SIA “Shark Media” darbībās, izdodot žurnālu ar nosaukumu “Travel Plus”, Konkurences padome

 

konstatēja:

No SIA “NOVATOURS” sniegtajiem paskaidrojumiem secināms, ka pēc būtības iesniedzēja iebildumi ir par to, ka SIA “Shark Media” kā sava izdotā žurnāla nosaukumu izmanto “Travel Plus”, tādējādi to, pēc iesniedzēja ieskata, var identificēt ar SIA “NOVATOURS” iepriekš izdoto žurnālu “Travel Plus”, kā rezultātā tiek maldināti gan patērētāji, gan reklāmdevēji.

Iesniedzējs uzskata, ka tādējādi ir pārkāpti arī Reklāmas likuma 3.panta pirmās daļas un 8.panta noteikumi.

Reklāmas likuma 1.pantā noteikts, ka Re­klāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.

No minētā regulējuma izriet, ka komerc­reklāmas svarīgākās pazīmes ir, pirmkārt, jebkura veida un formas paziņojums vai pasākums, kas ir saistīts ar saimniecisko darbību, otrkārt, mērķis – veicināt reklāmdevēja preču vai pakalpojumu noietu.

SIA “Shark Media” izdotais žurnāls “Travel Plus” ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Masu informācijas līdzekļu reģistrā kā masu informācijas līdzeklis, konkrēti, žurnāls (31.05.2006., reģ. Nr.000703048), kura informācijas saturs un uzdevumi ir informācija par atpūtas iespējām Latvijā un pasaulē, lai informētu sabiedrību par ceļošanas iespējām. No lietas materiāliem izriet, ka nepastāv strīds par to, ka SIA “Shark Media” izdotais žurnāls “Travel Plus” ir tieši masu informācijas līdzeklis. Saskaņā ar likuma Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem 2.pantu masu informācijas līdzekļi ir t.sk. avīzes, žurnāli un citi periodiski izdevumi. Žurnāls ir periodisks preses izdevums, parasti brošūras veidā (Svešvārdu vārdnīca. – R.:Jumava, 1999. – 840.lp.) Tomēr, kā pamatojumu Reklāmas likuma iespējamam pārkāpumam iesniedzējs norāda uz apstākli, ka SIA “Shark Media” izdotā žurnāla ar nosaukumu “Travel Plus” izdošanas galvenais mērķis ir reklāmas izvietošana tajā, un, izdodot žurnālu, SIA “Shark Media” ienākumus gūst no reklāmdevējiem. Turklāt arī pašu SIA “Shark Media” žurnāla “Travel Plus” nosaukumu var uzskatīt par reklāmu.

Pirmkārt, SIA “Shark Media” veiktā saimnieciskā darbība, izdodot un bez maksas izplatot žurnālu “Travel Plus”, kas tiek finansēta un ienākumi gūti no citu tirgus dalībnieku reklāmas izvietošanas minētajā masu informācijas līdzeklī, nav uzskatāma par SIA “Shark Media” reklāmu Reklāmas likuma 1.panta izpratnē. Kā iepriekš norādīts, reklāma Reklāmas likuma 1.panta izpratnē ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. Pati par sevi žurnāla “Travel Plus” izdošana un izplatīšana nesatur minētajā tiesību normā ietvertās reklāmai izvirzītās obligātās pazīmes, lai SIA “Shark Media” darbību varētu izvērtēt sakarā ar Reklāmas likuma normām.

Otrkārt, likuma Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem 18.panta 1.punkts nosaka, ka masu informācijas līdzekļa nosaukums ir viena no izdevuma laidienā obligāti sniedzamajām ziņām, nevis vēstījums, kas sniedzams pēc tirgus dalībnieka ieskata, kā tas ir reklāmas izplatīšanas gadījumā. Turklāt izdevuma nosaukums ir viena no svarīgākajām pazīmēm, kas nodrošina konkrētā izdevuma atšķiršanu starp citiem periodiskiem izdevumiem. Tādējādi pati par sevi nosaukuma norādīšana masu informācijas līdzeklī nav uzskatāma par reklāmu Reklāmas likuma 1.panta izpratnē.

Ņemot vērā iepriekšminēto, ne SIA “NOVATOURS” iesniegumā norādītā SIA “Shark Media” žurnāla “Travel Plus” izdošana un izplatīšana, ne arī žurnāla nosaukums nav uzskatāms par reklāmu Reklāmas likuma 1.panta izpratnē, un līdz ar to nav pamata ierosināt lietu par Reklāmas likuma iespējamiem pārkāpumiem un izvērtēt minētā žurnāla vai tā nosaukuma atbilstību Reklāmas likuma, t.sk. 3.panta pirmās daļas un 8.panta, noteikumiem.

Konkurences padome, ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Reklāmas likuma 1.pantu, 14.panta pirmo daļu un Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu,

 

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “NOVATOURS” 12.01.2007. iesnieguma Nr.03/07 pamata daļā par Reklāmas likuma 3.panta pirmās daļas un 8.panta iespējamiem pārkāpumiem SIA “Shark Media” darbībās, izdodot žurnālu ar nosaukumu “Travel Plus”.

Konkurences padomes lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!