• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.12.2006., Nr. 199 https://www.vestnesis.lv/ta/id/149774

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par dzelzceļa konkurētspēju Portugālē, Slovēnijā un Latvijā

Vēl šajā numurā

14.12.2006., Nr. 199

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

 

Ministrs J.Strods

Uz jaut.nr. 1/J9

Par Satversmes tiesas sprieduma izpildi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē

 

Ministru prezidenta uzdevumā (24.11.2006. rezolūcija Nr.45/SAN–3451) sniedzu Jums šādu informāciju:

1. Par situāciju, kāda izveidojusies Liepājas SEZ teritorijā ar izīrēto dzīvojamo māju nodošanu privatizācijai:

Pēc manā rīcībā esošās informācijas Liepājas pilsētā uz š.g. 31.oktobri privatizācijai ir piedāvāti 99,4 % no visām valsts un pašvaldību dzīvojamām mājām.

Ar Liepājas pilsētas domes 1996.gada 20.jūnija lēmumu Nr.506 ir apstiprināts pilsētas attīstības plāns, kas paredz Liepājas SEZ teritorijā esošo Karostas dzīvojamā rajona rekonstrukciju. Ar 2003.gada 29.novembra Liepājas domes lēmumu Nr.403 ir apstiprināts Liepājas SEZ teritorijas Karostas daļas detālplānojums. Līdz ar to Liepājas SEZ 25.10.2006. valdes lēmums Nr.150 ir pieņemts, ievērojot minēto lēmumu nosacījumus.

2. Par balsojuma uzdevumu Ministru kabineta pārstāvjiem Liepājas SEZ valdē 2006.gada 25.oktobra Liepājas SEZ valdes sēdes balsojumā par 57 namu privatizācijas nesaskaņošanu

Ekonomikas ministrijas pārstāvis Liepājas SEZ valdē A.Liepiņš, kā arī Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas pārstāvji ir balsojuši par 2006.gada 25.oktobra valdes lēmuma pieņemšanu.

3. Attiecībā uz pasākumiem, lai nodrošinātu Satversmes tiesas sprieduma izpildi Liepājas SEZ, informēju, ka Ekonomikas ministrija nekādus uzdevumus minētajā jautājumā no Ministru prezidenta nav saņēmusi.

Vienlaikus paskaidrojam, ka:

1) Likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” pārejas noteikumu 16.punkts nosaka, ka pašvaldības dome (padome) vai valsts aģentūra “Mājokļu aģentūra” var pieņemt lēmumu uzsākt to dzīvojamo māju privatizāciju, kuras atrodas brīvajā ekonomiskajā zonā vai speciālajā ekonomiskajā zonā, tikai tad, ja šo māju privatizācija ir saskaņota ar attiecīgās brīvās ekonomiskās zonas vai speciālās ekonomiskās zonas valdi.

Jānorāda, ka minētais pārejas noteikumu punkts likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” ir iekļauts ar 1997.gada 11.jūnija grozījumiem. 2006.gada 18.maijā ir pieņemti pēdējie grozījumi likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”, negrozot iepriekšminēto pārejas noteikumu 16.punkta redakciju;

2) 8.Saeima, š.g. pavasarī izskatot priekšlikumus grozījumiem Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā (likumprojekta reģistrācijas Nr.1507), kā arī analoģiskus priekšlikumus grozījumiem likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”, noraidīja 8.Saeimas deputātu priekšlikumus grozīt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošo dzīvojamo māju privatizācijas kārtību;

3) Liepājas SEZ robežas ir noteiktas Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā;

4) Ar Satversmes tiesas 2006.gada 6.jūnija spriedumu lietā “Par 2004.gada 7.aprīļa likuma “Grozījumi likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”” 13.panta pirmās daļas atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 91.pantam” ir atzīti par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 91.pantam un spēkā neesošu no tās pieņemšanas brīža 2004.gada 7.aprīļa likuma “Grozījumi likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”” attiecībā uz grozījumu 13. panta pirmo daļu (likuma 74.panta piektās daļas izteikšana jaunā redakcijā);

5) Taču, kā jau iepriekš tika minēts, Liepājas SEZ valdes lēmums par Liepājas SEZ teritorijā esošo dzīvojamo māju nodošanu vai nenodošanu privatizācijai ir pamatots ar likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” pārejas noteikumu 16.punktu. Turklāt 2006.gada 6.jūnija Satversmes tiesas spriedumā nav nekādas norādes, ka par Satversmei neatbilstošu būtu atzīstami arī daudz senākie – 1997.gada 11.jūnija grozījumi likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” (pārejas noteikumu 16.punkts).

Līdz ar to uzskatu, ka Liepājas SEZ 25.10.2006. valdes lēmums Nr.150 ir pieņemts, ievērojot spēkā esošās likuma prasības, un nav tieši saistīts ar Satversmes tiesas 2006.gada 6.jūnija sprieduma izpildi.

 

 Ar cieņu, ekonomikas ministrs J.Strods

Rīgā 2006.gada 1.decembrī

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!