• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par patērētāju aizsardzību iekšējā tirgū. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.09.2006., Nr. 156 https://www.vestnesis.lv/ta/id/144691

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par pilsētu jauno lomu Eiropas transporta politikā

Vēl šajā numurā

29.09.2006., Nr. 156

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par patērētāju aizsardzību iekšējā tirgū

 

Trešdien, 27.septembrī, Eiropas Komisija publicēja “Eurobarometer 252” apskata rezultātus par patērētāju aizsardzību iekšējā tirgū. ES pēdējos gados ir palielinājusies iepirkšanās ārzemēs. 26% ES pilsoņu (ES–25) pēdējo 12 mēnešu laikā vismaz vienu reizi ir iepirkušies ārzemēs; salīdzinājumam – 2003. gadā (ES–15) šis rādītājs bija 12%. Vairums (19%) šādu pirkumu notiek brīvdienu laikā vai komandējumos. E-komercija kļūst par aizvien populārāku pārdošanas kanālu – pēdējo 12 mēnešu laikā 27% pilsoņu šādā veidā kaut ko iegādājušies un 50% e-pirkumu veikti, izmantojot interneta pieslēgumu mājās. Tomēr pārliecība par tiešsaistē sniegtiem pakalpojumiem, īpaši pārrobežu tirdzniecības perspektīvā, vēl nav attīstījusies. Tikai 6% ES pilsoņu ir veikuši e-pirkumu ārzemēs, un tikai 12% no šiem pircējiem izmantojuši interneta pieslēgumu mājās. Vairums Eiropas iedzīvotāju mazāk uzticas pakalpojumu sniedzējiem kādā citā ES valstī.

Veselības un patērētāju tiesību aizsardzības komisārs Markoss Kiprijanu teica: “Pārrobežu tirdzniecības pieaugums liecina, ka Komisijas redzējums par mazumtirdzniecības tirgu, kurā nav valstu robežas, jau sāk iegūt savu formu. Tomēr, lai patērētāji un uzņēmumi varētu izmantot visu iekšējā tirgus mazumtirdzniecības potenciālu, darāmā vēl ir daudz. Izskatās, ka patērētāji diezgan droši iepērkas tiešsaistē, tomēr viņi nav vienlīdz droši, izmantojot tīmekļa vietnes citās dalībvalstīs. Mums jādara vēl vairāk, lai palielinātu patērētāju uzticību un arī lai palīdzētu uzņēmumiem pārvarēt šķēršļus tirgū un lai viņi varētu pārdot preces ārzemēs.”

Eurobarometer” apskats tika veikts 2006.gada februārī un martā, aptaujājot vairāk nekā 25 000 respondentu visā ES.

42% patērētāju uzskata, ka viņu tiesības vislabāk aizsargātu skaidra un caurskatāma cenu noteikšanas politika, savukārt 35% atzīst, ka vislabāk patērētājus aizsargātu garantētas tiesības atdot preci atpakaļ noteiktā laikposmā. Katrs trešais patērētājs jeb 34% pauda viedokli, ka vislabāk viņus aizsargā tiesības iegādāto preci apmainīt pret kādu citu vai lauzt iepriekš noslēgto līgumu, ja saņemtais neatbilst cerētajam.

Gandrīz divas trešdaļas ES iedzīvotāju uzskata, ka pastāv lielāks risks vai grūtības tad, ja viņi iegādājas preces vai pakalpojumus no piegādātājiem kādā citā ES dalībvalstī; šeit domāts gan par sūdzību atrisināšanas iespēju, gan preču atdošanu atpakaļ, gan krāpšanos, kā arī minot to, ka viņi kā patērētāji sastopas ar piegādes problēmām.

71% eiropiešu domā, ka grūtāk sūdzības “atrisināt”, ja pirkumu veic kādā citā ES dalībvalstī. 68% baidās, ka, iepērkoties ārzemēs, ir lielāks risks kļūt par apkrāpšanas vai izkrāpšanas upuri, un 45% jūtas mazāk pārliecināti, pērkot preces vai pakalpojumus internetā, turklāt no kādas citas dalībvalsts pārstāvjiem.

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!