• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2000. gada 5. decembra protokola izraksts Nr. 57 "Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas koncepcijas ieviešanas mehānisms (Turpinājums)". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.12.2000., Nr. 460/464 https://www.vestnesis.lv/ta/id/13814

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ārlietu ministrijas Juridiskā departamenta dienesta informācija Nr.40/1149-9021

Par Latvijas un Slovākijas vienošanās stāšanos spēkā

Vēl šajā numurā

20.12.2000., Nr. 460/464

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: protokola izraksts

Numurs: 57

Pieņemts: 05.12.2000.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas koncepcijas ieviešanas mehānisms

Nobeigums. Sākums - "LV" Nr.452/453, 14.12.2000.

Sistēmas koncepcija

SISTĒMAS datu modelis

CSN pārkāpumu raksturojošie dati aprakstīti sekojošās tabulās:

7.tabula

Soda kvīts datu lauki un sadarbības dalībnieki

Nr. Soda kvīts Sadarbības
dalībnieks
1. Sērija un numurs Ceļu policija
2. Pārkāpējs Ceļu policija
3. Transportlīdzekļa dati Direkcija
4. Pārkāpuma datums un laiks Ceļu policija
5. CSN pārkāpuma punkts Ceļu policija
6. Naudas sods Ceļu policija
7. Soda kvīts izsniedzējs Ceļu policija

8.tabula

Administratīvā protokola datu lauki

un sadarbības dalībnieki

Nr. Administratīvais Sadarbības
protokols dalībnieks
1. Sērija un numurs Ceļu policija
2. Protokola sastādītāja dati Ceļu policija
3. Pārkāpuma datums un laiks Ceļu policija
4. Pārkāpuma būtība Ceļu policija
5. Pārkāpuma vieta Ceļu policija
6. Pārkāpēja tips Ceļu policija
7. Reibuma veids un pārbaudes
protokola numurs Ceļu policija
8. Vainas pakāpe Ceļu policija
9. Pārkāpēja dati Direkcija
10. Vadītāja apliecība Direkcija
11. Transportlīdzekļa dati Direkcija
12. Transportlīdzekļa īpašnieka dati Direkcija
13. CSN pārkāpuma punkts Ceļu policija
14. APK pārkāpuma punkts Ceļu policija
15. Piemērotā soda dati un datums Ceļu policija

 

9.tabula

Ceļu satiksmes negadījuma protokola

datu lauki un sadarbības dalībnieki

Nr. Ceļu satiksmes Sadarbības
negadījuma protokols dalībnieks
1. Sērija un numurs Ceļu policija
2. Protokola sastādītāja dati Ceļu policija
3. Pārkāpuma datums un laiks Ceļu policija
4. Pārkāpuma būtība Ceļu policija
5. Pārkāpuma vieta Ceļu policija
6. CSNg laika apstākļi Ceļu policija
7. CSNg ceļa apstākļi Ceļu policija
8. CSNg iemesls Ceļu policija
9. CSNg shēma Ceļu policija
10. Pārkāpēja tips Ceļu policija
11. Reibuma veids un pārbaudes
protokola numurs Ceļu policija
12. CSNg sekas Ceļu policija
13. Vainas pakāpe Ceļu policija
14. Pārkāpēja dati Direkcija
(Iedzīvotāju
reģistrs)
15. Vadītāja apliecība Direkcija
16. Transportlīdzekļa dati Direkcija
17. Transportlīdzekļa īpašnieka dati Direkcija
18. Transportlīdzekļa bojājumi Ceļu policija
19. Apdrošināšanas polises dati Direkcija
20. CSN pārkāpuma punkts Ceļu policija
21. APK pārkāpuma punkts Ceļu policija
22. Piemērotā soda dati un datums Ceļu policija

 

SISTĒMAS funkcionālais modelis

SISTĒMAS funkcionālais modelis detalizēti aprakstīts sekojošā nodalījumā SISTĒMAS dalībnieku sadarbība.

 

SISTĒMAS dalībnieku sadarbība

Piedāvātais SISTĒMAS dalībnieku sadarbības modelis aattēlots sekojošā zīmējumā:

 

4.zīmējums

SISTĒMAS dalībnieku sadarbības modelis

4ZIM.GIF (24005 BYTES)

Ceļu policija un Pašvaldības policija uztur datus par SODIEM, ievadot tos līnijrežīmā Direkcijas reģistros. Ceļu policija arī pašlaik nodod Direkcijai informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem, kā arī datus par pārkāpumiem, kuri saistīti ar vadītāja apliecību atņemšanu. 1999. gada statistikas dati liecina, ka vidēji dienā tiek reģistrēti 85 ceļu satiksmes negadījumi un Direkcijai tiek nodoti dati par 200 CSN pārkāpumiem, kuros vadītājam ir atņemta vadītāja apliecība. Vidēji dienā tiek izdarīti vidēji 1300 CSN pārkāpumi. Datu reģistrēšanai izmanto VNDPT, kura pakalpojumus jau pašlaik izmanto Direkcija un Ceļu policija. Esošajām pieslēgumu jaudām nododamās informācijas apjoms ir nenozīmīgs.

Augšminētie fakti liecina, ka KONCEPCIJĀ piedāvātais sadarbības modelis ir ļoti dabīgs un efektīvs izmantošanai gan Ceļu policijai, gan Pašvaldības policijai.

 

Veiktspējas raksturiezīmes

Apjoms

Esošā Direkcijas serveru sistēma (ar kopējo disku ietilpību 216Gb) pilnībā nodrošina, ņemot vērā datu papildus apjomus (aptuveni 1Gb gadā), datu par ar CSN pārkāpumiem saistītiem sodiem uzturēšanu.

Caurlaidspēja un darbības ātrums

Sadarbības tehniskais modelis, ņemot vērā datu apjomus, kurus dalībnieki nodod viens otram, pilnībā apmierina SISTĒMAS caurlaidspējas prasības informācijas apmaiņas jomā. Esošā Direkcijas serveru sistēma un VNDPT nodrošina nepieciešamo darbības ātrumu.

Paredzamā SISTĒMAS maksimālā noslodze ir līdz 2000 transakcijām dienā. Direkcijas centrālais serveris (RS 6000-S70 ar 4 procesoriem un 2048M RAM) šādai papildus slodzei ir piemērots. Tajā pat laikā, realizējot jebkuru citu sadarbības modeli, nāktos iegādāties vairākus šādas jaudas serverus, un tas novestu pie ievērojamiem finansiālajiem izdevumiem.

Drošība ( security )

Uz datu bāzu vadības sistēmu Oracle balstītu IS drošības līmenis ir augsts - tās var tikt sertificētas saskaņā ar drošības kritēriju C2. Servera procedūru lietošana datu apmaiņai palielina datu drošību un dod iespēju reģistrēt datu pieprasījumus. VDNPT pieslēguma lietošana dod iespēju vajadzības gadījumā drošību vēl palielināt.

Privātums ( privacy )

Datu bāzu vadības sistēmas Oracle lietošana Direkcijas serverī dod iespēju:

1) izmantojot lietotāju un tiesību mehānismu, pasargāt sadarbības partneru datus no nesankcionētas pieejas;

2) izmantojot servera procedūru mehānismu, pasargāt, ja tas ir nepieciešams, viena sadarbības partnera privātos datus no otra partnera;

3) iespējams izdalīt tos datus, kuri pieejami visiem interesentiem (piemēram, statistiku).

Uzticamība ( relability )

Nepareizu datu parādīšanās sistēmā datu bāzu vadības sistēmā Oracle vai arī VNDPT vainas dēļ ir praktiski izslēgta.

Uzturamība ( maintability )

SISTĒMAS uzturamību uzlabo fakts, ka dati glabājas vienā serverī. Veicot datu struktūrās vai programmatūrā modifikācijas, kas varētu skart daudzus lietotājus, izmaiņas ir jāizdara tikai vienā vietā.

Izmantojamība ( availability )

Direkcijas datu bāzes darbu nodrošina divi serveri, tāpēc, pat avārija vienā no tiem, sistēmas darbu nepārtrauc. Direkcijas datu bāzes izmantojamība tiek nodrošināta:

1) lietojot kvalitatīvu tehniku (RS 6000) un sistēmas programmatūru (Oracle);

2) replicējot datus starp diviem serveriem, kas atrodas dažādos Rīgas rajonos. Tā rezultātā pat stihiska nelaime vai ugunsgrēks neaptur SISTĒMAS darbu un nenoved pie datu zudumiem;

3) izgatavojot datu rezerves kopijas.

Pārnesamība (portability)

Direkcijas uzturamie reģistri ir balstīti uz Oracle datu bāzu vadības sistēmu, kura var darboties uz jebkuras no populārākajām serveru platformām, tai skaitā, Intel, Sun un IBM RS 6000. Vajadzības gadījumā (piemēram, lai palielinātu servera jaudu), Oracle datu bāzi un programmatūru bez izmaiņām var pārnest uz jebkuru no šīm platformām. Klienta programmatūra var darboties jebkurā no populārākajām platformām un operētājsistēmām - Windows 3.11, Windows 95/98/NT, Mac OS. Datu pārraides kanāli arī var tikt mainīti, neizdarot izmaiņas programmatūrā.

 

Sistēmas izmaksas un ieviešanas laiks

Piedāvātais dalībnieku sadarbības modelis izmanto eksistējošos infrastruktūras komponentus. Tāpēc šī modeļa ieviešanas un ekspluatācijas izmaksas ir nenozīmīgas. Ceļu policijai, Pašvaldības policijai un Direkcijai, lai ieviestu un darbinātu modificēto SISTĒMU, nav nepieciešamas papildus finansu investīcijas:

1) savstarpējo saišu uzturēšanai tiek izmantoti VNDPT pakalpojumi, kas ir pietiekami esošajiem (un nākotnes) informācijas apmaiņas apjomiem;

2) datu bāzu uzturēšanai tiek izmantoti Direkcijas serveru sistēmu un programmatūru, kas nodrošina esošo (un nākotnes) datu apjomu uzturēšanu, kā arī nepieciešamos reakcijas laikus.

Tātad investīcijas modificētās SISTĒMAS informācijas apmaiņas infrastruktūrā augšminētajiem sadarbības dalībniekiem ir 0 Ls.

SISTĒMAS IS izstrādē nepieciešams papildināt esošo Direkcijas programmatūru, lai tā sniegtu atbalstu SISTĒMAS funkciju realizēšanā. SISTĒMAS IS projektēšanai, realizācijai un testēšanai nav nepieciešams darbs vairāk kā 6 cilvēkmēnešu apjomā. Modificētās SISTĒMAS IS ieviešanas laiks ir aptuveni 3 mēneši no tās izstrādes sākuma. Darba apjomu un izpildes laiku var precīzi novērtēt SISTĒMAS projektēšanas pirmajā posmā.

 

SISTĒMAS lietotāji

Sadarbības dalībnieku darbiniekus piedāvātais SISTĒMAS darbības modelis neietekmēs. Ceļu policijas un Pašvaldības policijas datu ievades operatoriem tiek nodrošināts augsta līmeņa serviss datu par CSN pārkāpumiem saistītu sodu ievadīšanai, kas būtiski uzlabo datu kvalitāti un pieejas operativitāti.

 

SISTĒMAS atbalsta stratēģija

SISTĒMAS ieviešanai nepieciešams veikt izmaiņas likumdošanā un noslēgt atbilstošas sadarbības līgumu ar NMC.

 

Sistēmas darbības scenāriji

SODA uzlikšana

SODA uzlikšana par stāvēšanas

noteikumu pārkāpumu

Pārkāpumu reģistrācija un SODA uzlikšana par stāvēšanas noteikumu pārkāpumu tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

5.zīmējums

SODA uzlikšana

par stāvēšanas noteikumu pārkāpumu

5ZIM.GIF (40926 BYTES)

Ceļu vai pašvaldības policists pieņem lēmumu par SODA uzlikšanu un piestiprina soda kvīti pie transportlīdzekļa. Tādējādi par stāvēšanas noteikumu pārkāpumu tiek sodīts transportlīdzekļa vadītājs, kurš nav klāt un kuru nav iespējams identificēt.

CP vai Pašvaldības policijas nodaļā, izmantojot SISTĒMAS programmatūras "SODA reģistrācija par stāvēšana noteikumu pārkāpumu" funkciju, datus par CSN pārkāpumu reģistrē valsts nozīmes transportlīdzekļu reģistrā:

Ievadot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, transportlīdzekļu valsts nozīmes reģistrā tiek identificēts transportlīdzeklis, ar kuru pārkāpti stāvēšanas noteikumi. Ja transportlīdzeklis nav reģistrēts Latvijā tiek fiksēts tā reģistrācijas numurs, marka modelis, dati tiek saglabāti reģistrā, lai nodrošinātu SODA nomaksas kontroli arī uz valsts robežas.

SISTĒMAS programmatūra datus par sodu ieraksta transportlīdzekļu valsts nozīmes reģistrā, piesaistot to transportlīdzeklim.

SODA uzlikšana notikuma vietā tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

6.zīmējums

SODA uzlikšana CSN pārkāpuma vietā

6ZIM.GIF (39977 BYTES)

Ceļu policists pieņem lēmumu par SODA uzlikšanu CSN pārkāpuma vietā, izdodot transportlīdzekļa vadītājam soda kvīti.

CP nodaļā, izmantojot SISTĒMAS programmatūras funkciju "Pārkāpumu reģistrācija", datus par CSN pārkāpumu reģistrē valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāju reģistrā:

1) ievadot transportlīdzekļa vadītāja apliecības numuru, valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāju reģistrā tiek identificēts vadītājs, kurš pārkāpis CSN;

2) SISTĒMAS programmatūra datus par Pārkāpumu un sodu ieraksta valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāja reģistrā, piesaistot to transportlīdzekļa vadītājam.

SODA uzlikšana CP nodaļā

SODA uzlikšana, nepieņemot lēmumu CSN pārkāpuma vietā, tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

 

7.zīmējums

SODA uzlikšana CP nodaļā

7ZIM.GIF (43911 BYTES)

Ceļu policists nepieņem lēmumu par SODA uzlikšanu CSN pārkāpuma vietā un aiztur vadītāja apliecību.

CP nodaļā, izmantojot SISTĒMAS programmatūras funkciju "Pārkāpumu reģistrācija", datus par pārkāpumu reģistrē valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāju reģistrā:

1) ievadot transportlīdzekļa vadītāja apliecības numuru, valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāju reģistrā tiek identificēts vadītājs, kurš pārkāpis CSN;

2) SISTĒMAS programmatūra datus par Pārkāpumu un sodu ieraksta valsts nozīmes transportlīdzekļu vadītāju reģistrā, piesaistot to transportlīdzekļa vadītājam.

Ziņošana un liegumi par SODIEM

Informācijas par SODIEM paziņošana transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

8.zīmējums

Ziņošana un liegumi par SODIEM

8ZIM.GIF (31008 BYTES)

1. Izmantojot SISTĒMAS programmatūras funkciju "Informācija par SODIEM", regulāri (katru dienu) drukā sekojošus paziņojumus:

Gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs sasniedzis noteiktu CSN pārkāpumu uzskaites punktu skaitu tiek drukāts paziņojums, brīdinot par savāktajiem pārkāpumu uzskaites punktiem un iesakot braukt uzmanīgāk.

Gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs sasniedzis noteiktu pārkāpumu uzskaites punktu skaitu tiek drukāts paziņojums par transportlīdzekļa vadītāja tālāko rīcību atbilstoši likuma prasībām (veikt papildus apmācību, kārtot teorētisko eksāmenu utt.). Transportlīdzeklim un/vai transportlīdzekļa vadītājam reģistrā tiek uzlikti atbilstošā tipa liegumi.

Gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs sasniedzis noteiktu pārkāpumu uzskaites punktu skaitu tiek drukāts paziņojums vadītājam par administratīvā soda piemērošanu. Transportlīdzeklim un/vai transportlīdzekļa vadītājam reģistrā tiek uzlikti atbilstošā tipa liegumi.

Gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs vai īpašnieks noteiktā laikā nav nomaksājis naudas SODU tiek drukāts paziņojums vadītājam, atgādinot/ paziņojot par nenomaksāto naudas SODU. Transportlīdzeklim un transportlīdzekļa vadītājam reģistrā tiek uzlikti atbilstošā tipa liegumi.

2. Paziņojumus par sodiem nosūta transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem.

 

Naudas SODA nomaksa

Nomaksa tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

 

9.zīmējums

Naudas SODA nomaksa

9ZIM.GIF (25886 BYTES)

CSN pārkāpējs, balstoties uz par SODU saņemto kvīti, maksā naudas SODU kādā no Bankām:

1) Banka, izmantojot ŽIRO tehnoloģiju, ar NMC starpniecību pārskaita naudas SODU atbilstošai valsts institūcijai vai pašvaldībai;

2) NMC nosūta datus par naudas SODA nomaksu Direkcijai.

Izmantojot SISTĒMAS programmatūru, reģistros tiek izdarītas atzīmes par naudas SODU nomaksu un noņemti atbilstošie liegumi operāciju veikšanai ar transportlīdzekli un transportlīdzekļa vadītāja apliecību.

SODA izpildes kontrole tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

10.zīmējums

SODA izpildes kontrole

10ZIM.GIF (16487 BYTES)

Direkcijas darbinieki, izmantojot SISTĒMAS programmatūru kontrolē, balstoties uz transportlīdzeklim un transportlīdzekļa vadītājam uzliktajiem liegumiem, naudas SODA nomaksas vai citu SODA izpildes faktu pie jebkuras operācijas, kuru Direkcijā veic transportlīdzekļa vadītājs vai īpašnieks. Programmatūra dod iespēju veikt operācijas, ja transportlīdzeklim vai transportlīdzekļa vadītājam nav uzlikts liegums par:

1) nenomaksātu naudas sodu;

2) par noteiktu CSN pārkāpumu uzskaites punktu robežas sasniegšanu.

Liegumu anulēšana par SODIEM tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

11.zīmējums

Lieguma anulēšana par SODIEM

11ZIM.GIF (18538 BYTES)

SISTĒMAS programmatūra noņem atbilstoša tipa liegumu transportlīdzeklim, ja ir samaksāts naudas sods un atņemta vadītāja apliecība.

 

Statistiskās informācijas iegūšana

par SODIEM

Statistiskās informācijas iegūšana tiek veikta pēc sekojošas shēmas:

12.zīmējums

Statistiskā informācijas iegūšana par SODIEM

12ZIM.GIF (19018 BYTES)

SISTĒMAS programmatūra, izmantojot Valsts nozīmes transportlīdzekļu un transportlīdzekļu vadītāju reģistrus pēc pieprasījuma drukā dažāda veida statistiskās atskaites par CSN pārkāpumiem un ar tiem saistītiem SODIEM.

 

SISTĒMAS priekšrocības un trūkumi

PRIEKŠROCĪBAS

Kvalitāte:

Ļaunprātīgu CSN pārkāpēju identificēšanai un sodīšana.

Sodīšana par stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, iesaistot Pašvaldības policiju.

Pārkāpumu reģistrācijas sistēmas "caurspīdīgumam" un objektivitātei.

Pārkāpumu reģistrācijas sistēmas un SODU izpildes kontroles sistēmas datu kvalitāte.

Efektivitāte

Iespēja Ceļu policijai, Pašvaldības policijai un Direkcijai, nemainot būtiski pašreizējo tehnoloģiju, ieviest SISTĒMU.

Ekonomiskums gan no izstrādes, gan ekspluatācijas viedokļa:

1) nav jāinvestē finansu resursi datu uzturēšanā un ievadīšanā, jo to nodrošina eksistējošā Direkcijas serveru sistēma un programmatūra, kā arī Ceļu un Pašvaldības policiju tehniskais nodrošinājums;

2) nav jāinvestē finansu resursi saites nodibināšanā starp Direkciju un Ceļu un Pašvaldības policiju, jo ir pieejams VNDPT pieslēgums;

3) minimāli izdevumi Direkcijas IS modifikācijai.

SISTĒMAS atbalsta IS var izstrādāt ļoti īsā laika posmā.

Tiek nodrošinātas prasības veiktspējai, kvalitātei un darbības nodrošināšanai kritiskās situācijās.

Tehnoloģija

Viena resurspunkta nodrošināšana ar Pārkāpumu reģistrācijas sistēmu saistītai informācijai, kuru savu tiesību robežās var izmantot jebkura fiziska vai juridiska persona.

Atbilstība Megasistēmas pamatnostādnēm

IESPĒJAMIE TRŪKUMI

Iespējama naudas SODA nomaksas laika palielināšanās.

Transportlīdzekļu īpašnieki var neveikt tehniskās apskates, lai nemaksātu soda naudu.

Atsauces

Latvijas standartu LVS 75:1996 "Informācijas tehnoloģija. Programminženierija. Sistēmas darbības koncepcijas apraksts"/ Latvijas Nacionālais standartizācijas un metroloģijas centrs. - Rīga, 1996. gada 27. marts.

"CASE*Method. Tasks and Deliverables"/ Richard Barker. - Addison-Wesley Publishing Company, 1991.

"Megasistēma. Ceļu satiksmes drošības direkcijas Informatīvās sistēma"/ Ceļu satiksmes drošības direkcijas - Rīga, 1998

Likuma "Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēma CSL" projekts/ Ceļu satiksmes drošības direkcija. - Rīga, 1999. gads, decembris.

Koncepcijas publicējums šeit, "Latvijas Vēstneša" ielikumā "Saeima, Valsts prezidents, Ministru kabinets":

Ievads 14.12.2000., Nr.452/453, 3.lpp.
Esošā situācija 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Ceļu policijas darbība saistībā ar CSN pārkāpumiem 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Funkcijas 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Dati 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Ceļu satiksmes drošības direkcija 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Funkcijas 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Dati 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Struktūra un darbinieki 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Datortehnika un saites 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Darba režīms 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Nodrošinājums kritiskās situācijās 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Izmaiņu pamatojums un būtība 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Sistēmas koncepcija 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Sistēmas komponenti un savstarpējās saites 14.12.2000., Nr.452/453, 4.lpp.
Veiktspējas raksturiezīmes 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Drošība (security) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Privātums (privacy) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Uzticamība (relability) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Uzturamība (maintability) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Izmantojamība (availability) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Pārnesamība (portability) 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Sistēmas izmaksas un ieviešanas laiks 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Sistēmas darbības scenāriji 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Soda uzlikšana par stāvēšanas noteikumu pārkāpumu 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Naudas soda nomaksa 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Sistēmas priekšrocības un trūkumi 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Priekšrocības 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.
Iespējamie trūkumi 20.12.2000., Nr.460/464, 51.lpp.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!