Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 6. jūnija noteikumi Nr. 455 "Kārtība, kādā novērtējama ietekme uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000)". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.2006., Nr. 90 https://www.vestnesis.lv/ta/id/137104

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.456

Noteikumi par Latvijas Nacionālās bibliotēkas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi

Vēl šajā numurā

09.06.2006., Nr. 90

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 455

Pieņemts: 06.06.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.455

Rīgā 2006.gada 6.jūnijā (prot. Nr.31 9.§)

Kārtība, kādā novērtējama ietekme uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000)

Izdoti saskaņā ar likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 4.1 panta otro daļu, 19.panta ceturto daļu un 23.5 panta 7.2 daļu un likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 44.panta ceturto daļu

 

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā novērtējama to paredzēto darbību ietekme uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), kuru īstenošanai nav jāveic ietekmes uz vidi novērtējums;

1.2. ziņojuma par kompensējošo pasākumu piemērošanu saturu, kā arī kārtību, kādā ziņojumu nosūta Eiropas Komisijai;

1.3. kārtību, kādā sagatavo informatīvo ziņojumu par paredzēto darbību vai plānošanas dokumenta īstenošanu un iesniedz to Ministru kabinetā lēmuma pieņemšanai.

2. Ja saskaņā ar sākotnējā izvērtējuma rezultātu ir iespējama būtiska ietekme uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) (turpmāk — teritorija), Vides pārraudzības valsts birojs (turpmāk — birojs) divu nedēļu laikā pēc sākotnējā izvērtējuma rezultātu saņemšanas izvērtē tos un pieņem lēmumu par nepieciešamību novērtēt paredzētās darbības ietekmi uz teritoriju. Birojs var pagarināt lēmuma pieņemšanas termiņu līdz vienam mēnesim, ja lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija. Ja saskaņā ar sākotnējā izvērtējuma rezultātu būtiska ietekme uz teritoriju nav iespējama, birojs pieņem lēmumu par to, ka paredzētās darbības novērtējums nav jāveic.

3. Birojs šo noteikumu 2.punktā minēto lēmumu nosūta īpaši aizsargājamās dabas teritorijas administrācijai (turpmāk — administrācija) vai, ja tādas nav, Dabas aizsardzības pārvaldei (turpmāk — pārvalde), vietējai pašvaldībai un ierosinātājam. Lēmumu ievieto arī biroja mājas lapā internetā. Administrācija vai, ja tādas nav, pārvalde triju nedēļu laikā sagatavo un iesniedz birojā ieteikumus nosacījumu izstrādei par ietekmes uz teritoriju novērtējumu. Birojs mēneša laikā izstrādā ietekmes uz teritoriju novērtējuma nosacījumus (turpmāk — nosacījumi), uz kuriem pamatojoties sagatavo ietekmes uz teritoriju novērtējuma ziņojumu (turpmāk — novērtējuma ziņojums). Nosacījumus birojs nosūta ierosinātājam.

4. Novērtējuma ziņojuma sagatavošanā ir šādi posmi:

4.1. novērtējuma ziņojuma pirmās redakcijas sagatavošana;

4.2. tā novērtējuma ziņojuma pirmās redakcijas sabiedriskā apspriešana, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju;

4.3. novērtējuma ziņojuma galīgās redakcijas sagatavošana.

5. Ierosinātājs, ņemot vērā biroja izstrādātos nosacījumus, sagatavo novērtējuma ziņojumu. Sagatavojot novērtējuma ziņojumu, ierosinātājs konsultējas ar biroju un administrāciju vai, ja tādas nav, ar pārvaldi un citām institūcijām par pieejamo un ziņojumā iekļaujamo informāciju, kā arī bez maksas izmanto Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras rīcībā esošo informāciju un citu informāciju par ietekmējamās teritorijas izveidošanas mērķiem, tās ekoloģiskajām funkcijām un dabas vērtībām. Ja esošā informācija ir nepietiekama novērtējuma veikšanai saskaņā ar šiem noteikumiem, ierosinātājs izmanto informāciju, kas iegūta teritorijas apsekojumā atbilstošā gadalaikā.

6. Novērtējuma ziņojumā ietver šādu informāciju:

6.1. paredzētā darbība un iespējamie risinājumi attiecībā uz tās vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem, pamatojot paredzētās darbības vietas un izmantojamo tehnoloģiju izvēli;

6.2. paredzētās darbības nozīmīguma izvērtējums, ņemot vērā sabiedrības intereses, arī sociālās vai ekonomiskās intereses, kā arī darbības īstenošanas pamatojums, lai ievērotu sabiedrības veselības aizsardzības, sabiedrības drošības vai vides aizsardzības intereses;

6.3. paredzētās darbības un šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minēto risinājumu īstenošanas iespējamā ietekme uz teritorijas ekoloģiskajām funkcijām un integritāti un to atbilstība teritorijas aizsardzības un izveidošanas mērķiem;

6.4. ietekmes novērtējums uz teritorijā sastopamajām īpaši aizsargājamām sugām un biotopiem;

6.5. ietekmes novērtējums uz teritorijā sastopamajām Eiropas Savienības prioritārajām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekmju būtiskuma novērtējums un pamatojums;

6.7. ietekmi samazinošie pasākumi — tehnoloģiskie un citi risinājumi, kas palīdzētu novērst vai mazināt paredzētās darbības nelabvēlīgo ietekmi;

6.8. paredzētie kompensējošie pasākumi, ja tādi nosakāmi saskaņā ar likumu “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”.

7. Ietekmi uz teritoriju novērtē, ņemot vērā pieejamo informāciju un pamatojoties uz kritērijiem, kas ir būtiski teritorijas īpaši aizsargājamo sugu vai īpaši aizsargājamo biotopu labvēlīgas aizsardzības statusa nodrošināšanai:

7.1. īpaši aizsargājamā biotopa veida sastopamības biežums attiecīgajā teritorijā;

7.2. platība, kuru attiecīgajā teritorijā aizņem īpaši aizsargājamā biotopa veids, attiecībā pret kopējo tā paša biotopa veida aizņemto platību Latvijā;

7.3. īpaši aizsargājamā biotopa veida apdraudētības, aizsardzības un saglabāšanas pakāpe un atjaunošanās iespējas;

7.4. attiecīgās teritorijas starptautiskā nozīme īpaši aizsargājamā biotopa veida aizsardzībā un saglabāšanā;

7.5. īpaši aizsargājamās sugas populācijas lielums un blīvums attiecīgajā teritorijā attiecībā pret šīs sugas populāciju lielumu un blīvumu Latvijā kopumā;

7.6. īpaši aizsargājamās sugas un tai raksturīgo dzīvotņu platības, apdraudētības, aizsardzības un saglabāšanas pakāpe un atjaunošanās iespējas;

7.7. attiecīgajā teritorijā esošās īpaši aizsargājamās sugas populācijas izolācijas pakāpe attiecībā pret citām tās pašas sugas populācijām un šīs sugas dabisko izplatību kopumā;

7.8. attiecīgās teritorijas starptautiskā nozīme īpaši aizsargājamās sugas un tās dzīvotņu aizsardzībā un saglabāšanā.

8. Ierosinātājs sagatavo novērtējuma ziņojuma pirmo redakciju. Pamatojoties uz novērtējuma ziņojuma pirmo redakciju, ierosinātājs pēc konsultācijām ar pārvaldi par sabiedrībai pieejamo informāciju sagatavo novērtējuma ziņojumu sabiedriskajai apspriešanai, neiekļaujot ziņojumā ierobežotas pieejamības informāciju. Minētajā ziņojumā nenorāda to informācijas daļu, kuras atklāšana var kaitēt īpaši aizsargājamās sugas vai īpaši aizsargājamā biotopa labvēlīgas aizsardzības statusa nodrošināšanai un varētu palielināt iespēju nodarīt kaitējumu videi (piemēram, konkrētas atradnes, ligzdas, īpatņu skaits).

9. Novērtējuma ziņojuma pirmo redakciju ierosinātājs vienlaikus iesniedz birojam, attiecīgajai Valsts vides dienesta reģionālajai vides pārvaldei (turp­māk — reģionālā vides pārvalde), administrācijai vai, ja tādas nav, pārvaldei priekšlikumu un atsauksmju sniegšanai. Ierosinātājs vietējai pašvaldībai un zemes īpašniekam, ja tas nav paredzētās darbības ierosinātājs, iesniedz ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju. Birojs, administrācija vai pārvalde, reģionālā vides pārvalde un vietējā pašvaldība priekšlikumus un atsauksmes sniedz mēneša laikā.

10. Triju darbdienu laikā pēc novērtējuma ziņojuma iesniegšanas birojā ierosinātājs iesniedz vismaz vienā vietējā laikrakstā publicēšanai paziņojumu par izstrādāto novērtējuma ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju. Minēto ziņojumu ierosinātājs ievieto savā mājas lapā internetā (ja tāda ir izveidota) un nosūta ievietošanai biroja, administrācijas vai, ja tādas nav, pārvaldes mājas lapā internetā. Ierosinātājam ir pienākums nodrošināt minētā ziņojuma pieejamību sabiedrībai. Ierosinātājs nosūta paziņojumu vietējai pašvaldībai un zemes īpašniekam, ja tas nav paredzētās darbības ierosinātājs. Paziņojumu vietējā pašvaldība izvieto attiecīgās pašvaldības ēkā, kā arī, ja iespējams, citās sabiedriskās vietās.

11. Šo noteikumu 10.punktā minētajā paziņojumā norāda šādu informā­ciju:

11.1. paredzētā darbība;

11.2. ierosinātājs, tā adrese un tālruņa numurs;

11.3. kad un kur sabiedrība var iegūt informāciju un iepazīties ar novērtējuma ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju;

11.4. termiņš, līdz kuram sabiedrība var iesniegt ierosinātājam un birojam rakstiskus priekšlikumus un atsauksmes par šo noteikumu 11.3.apakšpunktā minēto ziņojumu. Minētais termiņš ir vismaz 20 darbdienas pēc paziņojuma publicēšanas.

12. Ierosinātājs sasauc novērtējuma ziņojuma sabiedriskās apspriešanas sanāksmi pēc biroja, vietējās pašvaldības vai vismaz 10 ieinteresēto personu rakstiska pieprasījuma vai ja saskaņā ar novērtējuma ziņojumu ierosinātājs konstatē, ka iespējama būtiska ietekme uz teritoriju. Sanāksmē ir tiesīga piedalīties un izteikt savus priekšlikumus jebkura ieinteresētā persona. Vietējā pašvaldība vai persona rakstisku pieprasījumu par sabiedriskās apspriešanas sanāksmes nepieciešamību iesniedz birojā. Birojs to nosūta ierosinātājam.

13. Ja ierosinātājs organizē sanāksmi, viņš ne vēlāk kā septiņas darbdienas pirms tās elektroniskā veidā iesniedz birojā paziņojumu par sanāksmes norises laiku informācijas ievietošanai biroja mājas lapā internetā. Paziņojumu par sabiedriskās apspriešanas sanāksmi ne vēlāk kā septiņas darbdienas pirms tās ierosinātājs publicē vismaz vienā vietējā laikrakstā, kā arī nosūta reģionālajai vides pārvaldei, administrācijai vai, ja tādas nav, pārvaldei, vietējai pašvaldībai un zemes īpašniekam, ja tas nav paredzētās darbības ierosinātājs. Paziņojumu reģionālā vides pārvalde izvieto pārvaldes ēkā, vietējā pašvaldība — attiecīgās pašvaldības ēkā, kā arī, ja iespējams, citās sabiedriskās vietās. Ne vēlāk kā septiņas darbdienas pirms plānotās sanāksmes ierosinātājs nosūta vietējai pašvaldībai arī ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju.

14. Šo noteikumu 13.punktā minētajā paziņojumā norāda vismaz šādu informāciju:

14.1. paredzētās darbības nosaukums, vieta (adrese) un datums, kad pieņemts biroja lēmums par novērtējuma nepieciešamību;

14.2. ierosinātājs (vārds, uzvārds vai nosaukums);

14.3. sanāksmes norises vieta un laiks;

14.4. laiks un vieta, kur sabiedrība var iegūt informāciju par paredzēto darbību un iepazīties ar sagatavoto novērtējuma ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju;

14.5. biroja adrese, tālruņa numurs, mājas lapas adrese internetā.

15. Ierosinātājs nodrošina, lai šo noteikumu 13.punktā minētā sanāksme notiktu sabiedrībai pieejamās telpās ne ātrāk kā septiņas darbdienas pēc paziņojuma publicēšanas. Ierosinātājs sagatavo nepieciešamos informatīvos materiālus un dokumentu kopijas, vada sanāksmi, nodrošina tās protokolēšanu un apkopo rezultātus. Sanāksmē ir tiesīga piedalīties un izteikt priekšlikumus jebkura persona. Birojs piedalās ikvienā sanāksmē, kas notiek saskaņā ar šiem noteikumiem. Persona, kas piedalījusies sanāksmē, var iepazīties ar protokolu un ne vēlāk kā triju darbdienu laikā iesniegt iesniegumu, kurā izteikts tās atsevišķais viedoklis. Sanāksmes protokolu un tam pievienotos iesniegumus ierosinātājs pievieno pārskatam par novērtējuma ziņojuma pirmās redakcijas sabiedrisko apspriešanu.

16. Ierosinātājs apkopo saņemtos priekšlikumus un atsauksmes un sagatavo novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju. Ziņojumā ietver pārskatu par ziņojuma pirmās redakcijas sabiedrisko apspriešanu.

17. Novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju, kā arī novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju, ierosinātājs iesniedz birojā. Birojs novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju, ievieto biroja mājas lapā internetā. Birojs 30 dienu laikā, ņemot vērā ieinteresēto valsts institūciju un pašvaldību atzinumus, sabiedrības iesniegtos rakstiskos priekšlikumus par ziņojumu, kas nesatur ierobežotas pieejamības informāciju, kā arī sabiedriskās apspriešanas rezultātus, izvērtē novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju un sagatavo atzinumu (ja nepieciešams, pieaicinot ekspertus). Atzinumu nosūta ierosinātājam. Atzinumā norāda, kādi grozījumi novērtējuma ziņojumā izdarāmi.

18. Birojs publicē biroja mājas lapā internetā paziņojumu par to, ka ir sniegts atzinums par novērtējuma ziņojumu, kā arī atzinuma tekstu, nosūta atzinumu ierosinātājam, attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei, administrācijai vai, ja tādas nav, pārvaldei un vietējai pašvaldībai. Paziņojumu, kurā informē arī par iespēju iepazīties ar minēto atzinumu, reģionālā vides pārvalde izvieto pārvaldes ēkā, vietējās pašvaldības — attiecīgās pašvaldības ēkā, kā arī, ja iespējams, citās sabiedriskās vietās.

19. Ja saskaņā ar ierosinātāja sagatavoto novērtējuma ziņojumu paredzētās darbības īstenošana negatīvi ietekmēs teritoriju, bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu sabiedrībai nozīmīgas intereses, arī sociālās vai ekonomiskās intereses, vai paredzētās darbības īstenošana negatīvi ietekmēs teritorijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus, kas noteiktas saskaņā ar Sugu un biotopu aizsardzības likumu izdotajā normatīvajā aktā, bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums un nepieciešams sabiedrības veselības aizsardzības, sabiedrības drošības vai vides aizsardzības interesēs, birojs:

19.1. mēneša laikā sagatavo informatīvo ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai par paredzēto darbību;

19.2. sniedz atzinumu par novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju;

19.3. nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai, ja saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu paredzētā darbība ir vienīgais risinājums atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”.

20. Ja teritorijā ir sastopamas Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi, kas norādīti normatīvajos aktos, kuri nosaka Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus, bet paredzētā darbība ir nepieciešama citu sabiedrībai sevišķi svarīgu interešu apmierināšanai, birojs:

20.1. mēneša laikā sagatavo informatīvo ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai par paredzēto darbību;

20.2. atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai, ja saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu sabiedrībai svarīgas intereses;

20.3. sniedz atzinumu par novērtējuma ziņojuma galīgo redakciju.

21. Ziņojumā Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai ietver šādu informāciju:

21.1. ietekmētās teritorijas nosaukums, kods, kategorija;

21.2. kopsavilkums par paredzēto darbību vai plānošanas dokumentu un vides pārskatu;

21.3. būtisko negatīvo ietekmju kopsavilkums, norādot ietekmēto īpaši aizsargājamo sugu vai biotopu, kā arī ietekmes būtiskumu;

21.4. ietekmes novērtējums uz teritorijā sastopamajām Eiropas Savienības prioritārajām sugām vai biotopiem;

21.5. kopsavilkums par izskatītajiem alternatīvajiem risinājumiem, ietverot pamatojumu, kādēļ tie nav atzīti par piemērotiem;

21.6. sabiedrībai nozīmīgu interešu, arī sociālo vai ekonomisko interešu pamatojums, kādēļ paredzēto darbību vai plānošanas dokumentu nepieciešams īstenot;

21.7. paredzētie kompensējošie pasākumi, to izvēles pamatojums un ieviešanas grafiks, kā arī pasākumu monitoringa plāns.

22. Birojs šo noteikumu 21.punktā minēto ziņojumu iesniedz Vides ministrijā. Vides ministrs noteiktā kārtībā ziņojumu iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā.

23. Ziņojumā Eiropas Komisijai ietver šādu informāciju:

23.1. ietekmētās teritorijas nosaukums, kods, kategorija, karte;

23.2. kopsavilkums par paredzēto darbību vai plānošanas dokumentu un vides pārskatu;

23.3. būtisko negatīvo ietekmju kopsavilkums, norādot ietekmēto īpaši aizsargājamo sugu vai biotopu un ietekmes būtiskumu;

23.4. ietekmes novērtējums uz teritorijā sastopamajām Eiropas Savienības prioritārajām sugām vai biotopiem;

23.5. kopsavilkums par izskatītajiem alternatīvajiem risinājumiem, ietverot pamatojumu, kādēļ neviens no tiem nav atzīts par piemērotu;

23.6. sabiedrībai nozīmīgu interešu, arī sociālo vai ekonomisko interešu pamatojums, kādēļ paredzēto darbību vai plānošanas dokumentu nepieciešams īstenot;

23.7. iespējamie kompensējošie pasākumi, to izvēles pamatojums un ieviešanas grafiks, kā arī pasākumu monitoringa plāns;

23.8. norāde par to, vai ziņojumam ir informatīvs raksturs vai tas nepieciešams Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanai.

24. Atzinums par noslēguma ziņojumu ir spēkā trīs gadus.

25. Attiecīgā valsts vai pašvaldību institūcija nav tiesīga akceptēt vai izsniegt paredzētās darbības veikšanai nepieciešamos dokumentus, tai skaitā akceptēt būvprojektu vai izsniegt būvatļauju, izsniegt atļauju piesārņojošas darbības veikšanai, C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu, zemes transformācijas atļauju, ja atbilstoši šo noteikumu prasībām nav saņemts biroja atzinums.

26. Saskaņā ar šiem noteikumiem pieņemtos biroja lēmumus var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā pēc lēmuma pieņemšanas. 

 

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Padomes 1992.gada 21.maija Direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas faunas un floras aizsardzību;

2) Eiropas Padomes 1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 10.jūniju.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!

"latvijas vēstneša" lietotāju aptauja

Cienījamais Vestnesis.lv lietotāj!


Aicinām Jūs izteikt viedokli par vietnes - oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" - saturu, ērtumu un pilnveides iespējām.


Aptauja ilgs līdz 25. oktobrim