Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Eiropas atbalstu Ventspils-Rostokas prāmja līnijai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.05.2006., Nr. 77 https://www.vestnesis.lv/ta/id/135291

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Eiropas nākotni pašu eiropiešu skatījumā

Vēl šajā numurā

18.05.2006., Nr. 77

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Eiropas atbalstu Ventspils–Rostokas prāmja līnijai

Eiropas Parlaments savā 17.maija balsojumā grozījis Eiropas Komisijas sākotnējo priekšlikumu un samazinājis slieksni, no kāda uzņēmēji nākamajos septiņos gados varēs pretendēt uz Marco Polo II programmas atbalstu kravu transporta pārvadājumiem, kas būs alternatīva pārvadājumiem pa autoceļiem. “Parlamenta lēmums ir labvēlīgs mazākiem uzņēmumiem un mazākām valstīm, un paver iespēju uz šīs Eiropas programmas atbalstu pretendēt vismaz vienam ar Latviju saistītam projektam – prāmja līnijai Ventspils–Rostoka,” paužot gandarījumu par panākto kompromisu, uzsvēra EP Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle. Marco Polo II ir ES programma (2007. – 2013.gadu periodam), kas finansē transporta projektus, kuri ir alternatīvi kravu pārvadājumiem pa autoceļiem un vērtējami kā videi nekaitīgāki kravu transportēšanas veidi. Padomē panāktais politiskais kompromiss par maziem un vidējiem uzņēmumiem labvēlīgā sliekšņa samazināšanu varētu nozīmēt šīs programmas pieņemšanu jau šajā vasarā un pieejamo finansējumu plānotajā laikā – no 2007.gada.

“Marco Polo II ir labs piemērs, kā uzņēmēji, ostu pārvaldes, citas publiskās institūcijas Latvijā var meklēt un atrast dažādus ES atbalsta veidus, nevis cīkstēties tikai par Latvijā populārākajiem strukturālajiem un kohēzijas fondiem. Latvijas projekti ir pietiekami konkurētspējīgi, lai pretendētu uz Eiropas finansējumu arī ES mērogā, nevis tikai savstarpēji. Ventspils–Rostokas prāmja līnija, kas jau pašlaik veic kravu pārvadājumu, ir viens no šādiem projektiem, kam, cerams, sekos arī citi,” uzsver R. Zīle.

Marco Polo programmas finansējums, pretēji liela mēroga transporta infrastruktūras projektu budžetam TEN – T, domāts kā atbalsts tieši biznesa sektoram, lai veicinātu ilgtspējīgu un ekonomiski izdevīgu alternatīvu Eiropas starptautiskajiem kravu autopārvadājumiem.

Marco Polo II (2007. – 2013.gada programma) ir bāzēta uz iepriekšējos trijos gados īstenotās Marco Polo I pieredzes pamata, kas tika izveidota, lai meklētu risinājumu pieaugošajiem kravu pārvadājumiem uz Eiropas autoceļiem. Iepriekšējā perioda programmas Marco Polo I mērķis bija veidot pa autoceļiem pārvadājamai kravai alternatīvus drošākus un videi draudzīgākus transportēšanas veidus, bet nākamā perioda uzdevums ir krietni ambiciozāks – būtiski samazināt starptautisko kravu pārvadājumus no Eiropas autoceļiem, veicinot kravu pārvadājumus pa jūru, transportēšanu pa dzelzceļu un iekšējiem ūdeņiem. Uz atbalstu var pretendēt arī loģistikas, transporta racionalizācijas, piegāžu ķēžu projekti – tādi, kas samazina satiksmi uz Eiropas autoceļiem. Latvijas gadījumā tas nozīmē, ka uz konkrēto Eiropas atbalstu var pretendēt jebkuri uzņēmēji, kas nodrošina regulārus iepriekšminētos kravu pārvadājumus.

Iveta Bojāre, EP Nāciju Eiropas grupas preses administratore

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!