• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2006. gada 12. aprīļa lēmums Nr. 33 "Par lietas neierosināšanuPar va/s "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" 16.03.2006. iesniegumu Nr.01.8/777". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.05.2006., Nr. 76 https://www.vestnesis.lv/ta/id/135142-par-lietas-neierosinasanu-par-va-s-latvijas-valsts-radio-un-televizijas-centrs-16-03-2006-iesniegumu-nr-01-8-777

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumi Nr.93

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas iekšējās kontroles sistēmas izstrādes noteikumi

Vēl šajā numurā

17.05.2006., Nr. 76

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 33

Pieņemts: 12.04.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.33

Publiskojamā versija

Rīgā 2006.gada 12.aprīlī (prot. Nr.25, 6.§)

Par lietas neierosināšanu

Par va/s “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” 16.03.2006. iesniegumu Nr.01.8/777

Konkurences padome (turpmāk — KP) 2006.gada 17.martā saņēma va/s “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (turpmāk — LVRTC) 16.03.2006. iesniegumu Nr.01.8/777 (turpmāk — Iesniegums), kurā LVRTC lūdz izvērtēt iespējamo Konkurences likuma (turpmāk — KL) 11.panta pirmās daļas 7.punkta pārkāpumu VB SIA “Latvijas Televīzija” (turpmāk — LTV) un Nordic Satellite AB (turpmāk — NSAB) darbībās, noslēdzot vienošanos par LTV programmu izplatīšanu ar satelīta palīdzību.

LVRTC Iesniegumā skaidro, ka Nacionālā radio un televīzijas padome (turpmāk — NRTP) kā LTV valsts kapitāla daļu pārvaldītāja 2005.gada 5.maijā pieņēma lēmumu Nr.64 (turpmāk — lēmums Nr.64), kurā nolemj veikt nepieciešamos pasākumus LTV sadarbības līguma noslēgšanai ar NSAB par LTV programmas izplatīšanu ar satelīta palīdzību. Bez tam lēmumā Nr.64 ir nolemts izstrādāt programmas izplatīšanas koncepciju, nepieciešamības gadījumā aplūkot vairākus modeļus.

LVRTC ir sniedzis NRTP savu viedokli par lēmumu Nr.64 2005.gada 17.jūnija vēstulē Nr.01.8/1614, kurā lūdz grozīt minētā lēmuma 2.punktu (“Valsts bezpeļņas SIA “Latvijas Televīzija” veikt nepieciešamos pasākumus sadarbības līguma noslēgšanai ar Nordic Satellite AB par LTV programmas izplatīšanu no satelīta, balstoties uz 2005.gada 2.februāra piedāvājumu Nr.01/2005, līdz 2005.gada 1.oktobrim”), lai netiktu ierobežotas LVRTC tiesības konkurēt LTV programmu izplatīšanas no satelīta un TV signāla padošanas uz raidītājiem tirgus segmentos. NRTP 2005.gada 6.jūlija vēstulē LVRTC norāda, ka “(..) NRTP neredz iemeslus, lai LTV neargumentēti atteiktos no NSAB vai arī citu satelītservisu pakalpojumus sniedzošu organizāciju bezmaksas pakalpojumu testēšanas”.

LTV 2006.gada 12.janvāra vēstulē Nr.49/01–5 informē LVRTC, ka gatavojas uzsākt LTV 1 programmas izplatīšanu ar satelīta starpniecību un vēlas noskaidrot izdevīgāko izplatīšanas modeli, kā rezultātā LTV veic aptauju iespējamo sadarbības partneru vidū. 2006.gada 17.janvāra vēstulē Nr.01.8/157 LVRTC informē LTV, ka ir gatavs piedalīties aptaujā par LTV 1 programmas izplatīšanu ar satelīta palīdzību un sniegt minēto pakalpojumu. 2006.gada 24.janvāra vēstulē Nr.102/01–5 LTV informē LVRTC, ka veic minēto aptauju tādēļ, ka ir saņēmusi piedāvājumu bez maksas uz vienu gadu saņemt testēšanas vajadzībām satelītu resursus signālu pārraidīšanai virzienā no satelīta uz zemi.

Iesniegumā LVRTC skaidro: pēc publikācijām masu saziņas līdzekļos ir zināms, ka LTV 1 programma ir pieejama VIASAT satelītpaketē un ka VIASAT digitālās TV un radio pakete tiek raidīta no satelītiem SIRIUS 2 un SIRIUS 3, kas atrodas 5 grādus Austrumu virzienā, un SIRIUS satelītu sistēmu apkalpo tās īpašnieki — NSAB. “No minētā secināms, ka LTV veikusi nepieciešamos pasākumus sadarbības līguma noslēgšanai par LTV programmas izplatīšanu caur satelītu. Šāda sadarbība uzskatāma par vienošanos saskaņā ar KL 1.panta 11.punktā sniegto vienošanās definīciju, turklāt šāda vienošanās uzskatāma par vertikālo vienošanos, jo iespējamais sadarbības līgums vai sadarbība ir noslēgta starp diviem tirgus dalībniekiem (šajā gadījumā LTV un NSAB), kas darbojas dažādos ražošanas un/vai pakalpojumu sniegšanas tirgos.”

Vienlaikus LVRTC uzskata, ka LTV programmas izplatīšana ar satelīta palīdzību nav bezatlīdzību izplatīšana testa režīmā, jo LTV programma ir iekļauta VIASAT komercpaketē un tiek izmantota, veidojot mārketinga stratēģiju, tātad šāda vienošanās starp LTV un NSAB ir bartera elements, no kā VIASAT gūst peļņu. LVRTC secina, ka LTV programmas izplatīšana nav uzskatāma par izplatīšanu testa režīmā, kā to pasniedz LTV, jo tests nav savietojams ar programmas iekļaušanu komercpaketē un LTV programmas izplatīšanai no VIASAT puses ir komerciāls raksturs. LVRTC uzsver, ka šādas sadarbības rezultātā LTV programma ir pieejama kodētā veidā tikai VIASAT abonentiem, kas maksā par komercpaketes izmantošanu, bet ne visiem galalietotājiem.

Izvērtējot izteikto LVRTC lūgumu, Iesniegumā ietverto un papildus iegūto informāciju, KP

 

konstatēja:

LVRTC ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta komercsabiedrība ar vienoto reģistrācijas Nr.40003011203.

LTV ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta valsts bezpeļņas sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar reģistrācijas Nr.000308059.

ES SIRIUS AB (bijusī — Nordic Satellite AB) ir Zviedrijā reģistrēta satelītkompānija ar reģistrācijas Nr.556221–41.

Saskaņā ar Radio un televīzijas likuma (turpmāk — RTL) 41.panta pirmo daļu NRTP ir patstāvīga institūcija — pilntiesīga autonoma iestāde, kas pārstāv sabiedrības intereses elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu jomā un uzrauga, lai to darbībā tiktu ievērota Satversme, šis likums un citi likumi, kā arī nodrošināta vārda un informācijas brīvība, un 46.panta pirmo daļu — NRTP izstrādā elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu attīstības nacionālo koncepciju, nodrošinot vairāku programmu kvalitatīvas uztveršanas iespēju visā valsts teritorijā, paredzot gan sabiedrisko, gan komerciālo raidorganizāciju attīstību.

Saskaņā ar RTL 57.panta pirmo daļu “(..) LTV kā sabiedrisko organizāciju dibināšanas, reģistrācijas un darbības noteikumus nosaka likums “Par uzņēmējdarbību”, likums “Par bezpeļņas organizāciju”, likums “Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību”, šis likums, kā arī statūti, kurus apstiprina NRTP”.

Saskaņā ar RTL 58.panta pirmo daļu “LVRTC saskaņā ar elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu attīstības nacionālo koncepciju nodrošina pilnībā (..) LTV nacionālās sabiedriskās apraides uzdevuma programmas izplatīšanu auditorijai visā valsts teritorijā, kā arī mērķauditorijai ārpus valsts robežām”.

Š.g. 24.martā notika LVRTC un KP pārstāvju tikšanās, un 27.martā notika LTV un KP pārstāvju tikšanās.

KL 11.panta pirmās daļas 7.punkts aizliedz tādas (..) “tirgus dalībnieku vienošanās, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana Latvijas teritorijā, to skaitā vienošanās par (..) darbībām (bezdarbību), kuru dēļ cits tirgus dalībnieks ir spiests atstāt kādu konkrēto tirgu vai tiek apgrūtināta potenciāla tirgus dalībnieka iekļūšana kādā konkrētajā tirgū”.

Saskaņā ar KL 1.panta 5.punktu konkrētās preces tirgus ir “noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī to preču kopums, kuras var aizstāt šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma un piedāvājuma aizstājamības faktoru, preču pazīmes un lietošanas īpašības”, un tā paša panta 3.punktā ir teikts, ka konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir “ģeogrāfiskā teritorija, kurā konkurences apstākļi konkrētās preces tirgū ir pietiekami līdzīgi visiem šā tirgus dalībniekiem, un tādēļ šo teritoriju var nošķirt no citām teritorijām”.

RTL 2.panta 1.punktā ir noteikts, ka “apraide ir programmu veidošana (komplektēšana) un sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai. Par apraidi uzskatāma arī programmu nodošana izplatīšanai starp uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), lai nodrošinātu to sākotnējo izplatīšanu publiskai uztveršanai”. Tā paša panta 6.punktā ir noteikts, ka “programmu izplatīšana ir signālu pārraide (programmu novadīšana no avota līdz raidīšanas tehniskajiem līdzekļiem) un raidīšana” un 8.punktā — raidīšana ir “programmu sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai ar zemes raidītāju, kabeļu tīklu vai satelītu palīdzību atklātā vai kodētā veidā, lietojot radiofrekvenču spektra daļu starp­tautiskos standartos noteiktās frekvencēs (radio) un kanālos (televīzija)”.

Saskaņā ar RTL noteiktiem terminiem KP izvērtēja, vai LVRTC piedāvātais pakalpojums — televīzijas programmu sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai ar zemes raidītāju palīdzību ir savstarpēji aizvietojams ar NSAB piedāvāto pakalpojumu — televīzijas programmu sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai ar satelīta palīdzību no piedāvājuma un pieprasījuma puses vai arī tie veido atsevišķus konkrētās preces tirgus.

1. Tikšanās laikā (24.03.2006. sarunu protokols) iegūtā informācija ar LVRTC skaidro, kā arī iesniegtā 21.12.2000. līguma kopija pamato, ka, lai nodrošinātu LTV 1. un 2.programmas pārraidi līdz galalietotājam, LVRTC sniedz programmu izplatīšanas pakalpojumus, kas sastāv no šādiem pakalpojumiem:

1.1. Programmu padošana līdz raidītājiem, izmantojot radiorelejlīniju kanālus.

1.2. Programmu pārraidīšana ar zemes raidītājiem saskaņā ar Latvijas Valsts standartiem un Elektronisko sakaru direkcijas izdotajām frekvenču spektra lietošanas atļaujām.

2. Šo pakalpojumu sniegšanai tiek lietota “šāda infrastruktūra (tehniskie līdzekļi):

2.1. Programmu padošanai uz raidītajiem tiek izmantotas radiorelejlīnijas, kuru tīkls savieno visas radio un televīzijas stacijas (turpmāk — RTS), ieskaitot radiorelejlīniju starpstacijas ar to torņiem.

2.2. RTS, kuru tehniskajās ēkās ir izvietoti raidītāji, un pie tām atrodošajos torņos ir izvietotas antenu — fīderu sistēmas, ar kuru palīdzību televīzijas signāls tiek pārraidīts ēterā”.

3. Atbilstoši LTV sniegtajai informācijai, pārraidot televīzijas signālu ar satelītu palīdzību līdz galalietotājam, tiek izmantota šāda infrastruktūra (tehniskie līdzekļi):

3.1. Raidošā zemes satelīta stacija, uz kuru no raidorganizācijas studijas tiek padota pārraidāmā programma un ar kuras palīdzību šī programma tiek pārraidīta uz ģeostacionārā orbītā esošu satelītu (zemes pavadoni).

3.2. Satelīts (zemes pavadonis), kas uztver programmu un pārraida to atpakaļ uz zemi noteiktā teritorijā galalietotājam uztveršanai.

3.3. Galalietotāja satelīta uztveršanas komplekts.

4. Tikšanās laikā (24.03.2006. sarunu protokols) ar LVRTC pārstāvjiem tika noskaidrots, ka laikā, kopš LTV izrādīja interesi par LTV programmu izplatīšanu ar satelīta palīdzību, LVRTC gaidīja LTV pasūtījumu par televīzijas programmu sākotnējo izplatīšanu publiskai uztveršanai ar satelīta palīdzību. Pēc iespējamā pasūtījuma saņemšanas LVRTC apmēram pusgada laikā varētu uzbūvēt satelīta zemes staciju, sekojoši tam vajadzētu izvēlēties satelītraidītāja operatoru un noslēgt ar to sadarbības līgumu. Savā 30.03.2006. vēstulē Nr.01.8/924 LVRTC vērš uzmanību uz to, ka “va/s “LVRTC” stratēģija laika posmam 2007.–2013.gadam (..) ir skatīta va/s “LVRTC” padomes sēdē (..), kurā kā padomes loceklis piedalījās NRTP loceklis (***). Iepriekš minētajā stratēģijā, t.sk., tiek norādīts, ka va/s “LVRTC” turpinās analizēt situāciju televīzijas satelītpārraižu segmentā un, pastāvot iespējai realizēt saimnieciski izdevīgu projektu, va/s “LVRTC” ieies šajā segmentā (..). No minētā izriet, ka NRTP, kas ir VB SIA “Latvijas Televīzija” kapitāla daļu pārvaldītāja, bija zināmi va/s “LVRTC” nākotnes attīstības plāni attiecībā uz satelīta zemes stacijas būvniecību”. No iepriekš minētā izriet, ka LTV piedāvāto pakalpojuma sniegšanu — LTV programmu sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai ar satelīta palīdzību LVRTC nav tehniski gatavs. No tā ir secināms, ka LVRTC patlaban nevar aizvietot NSAB piedāvāto pakalpojumu, tā kā LVRTC nav šādu tehnisko iespēju — satelītu zemes stacijas būvēšana ir tikai ieceres līmenī.

5. LVRTC uzskata, ka pakalpojums — televīzijas signāla pārraide caur satelītu — var tikt izmantots, lai aizvietotu gan LVRTC sniegto pakalpojumu — programmu padošana, gan programmu izplatīšanas pakalpojumu kopumā, t.i., programmu padošana un programmu pārraidīšana. LVRTC ir norādījis, ka, pārraidot televīzijas signālu caur satelītu, daļa no šī pakalpojuma izdevumiem jāsedz galalietotājam, kuram jāiegādājas satelīta uztveršanas komplekts.

Kā redzams no iepriekš minētās informācijas, no piedāvājuma puses šo pakalpojumu sniegšanai tiek izmantotas atšķirīgas tehnoloģijas un LVRTC, lai papildus televīzijas programmu sākotnējai izplatīšanai publiskai uztveršanai ar virszemes tīkliem piedāvātu programmu sākotnējo izplatīšanu publiskai uztveršanai ar satelīta palīdzību, ir nepieciešams uzbūvēt raidošo zemes satelīta staciju. Tāpat arī tehnoloģiski atšķiras signāla pārraidīšana līdz galalietotājam. Ja virszemes tīklu gadījumā signāls tiek pārraidīts ēterā un galalietotājam nav nepieciešamas papildu uztveršanas ierīces kā tikai televizora antena, tad signāla pārraides gadījumā ar satelīta palīdzību galalietotājam nepieciešams satelīta uztveršanas komplekts.

6. Eiropas Komisija, nosakot konkrēto tirgu, ir konstatējusi, ka ir vērā ņemamas atšķirības starp trīs raidīšanas veidiem (virszemes tīkliem, satelīta vai kabeļtelevīzijas tīkliem) tieši no tehnisko nosacījumu un finansējuma viedokļa.1 KP 23.09.2005. lēmumā lietā Nr.463/05/10/2 Par SIA “Baltkom TV SIA” 20.05.2005. ziņojumu “Par tirgus dalībnieku apvienošanos” ir konstatējusi, ka satelīttelevīzijas pakalpojumus nodrošina sekojoši: abonents saņem kodēto signālu tieši no satelīta ar individuālo satelītuztvērēja un dekodera palīdzību. Papildus programmu atkodēšanai ir nepieciešams dekodējošais līdzeklis — karte, ko var nopirkt no raidorganizācijām.

7. KP uzskata, ka pašreizējā raidīšanas tehnoloģiju attīstības stadijā virszemes tīkli, kas galalietotājam pieejami bez maksas, nav uzskatāmi par aizvietojamiem ar satelītu, kas prasa zināmus finansiālus ieguldījumus no galalietotāja puses, vai iegādājoties satelīta uztveršanas komplektu, vai abonējot kabeļtelevīziju.

8. Konkrētā tirgus noteikšanā svarīgs faktors ir, kādu (maksas vai bezmaksas) programmu raidīšanai tiek izmantots konkrētās raidīšanas veids. Arī Eiropas Komisijas prakse liecina, ka konkrētā tirgus noteikšana bezmaksas vai maksas televīziju programmu pakalpojumu sniegšanas gadījumos ir atšķirīga. Eiropas Komisijas nostāja līdzīgās lietās līdz šim ir bijusi tāda, ka maksas un bezmaksas televīzijas veido atsevišķus konkrētās preces tirgus. Maksas televīzijas pārsvarā tiek pārraidītas, izmantojot kabeli vai satelītu. Atšķirībā no bezmaksas komerciālās televīzijas, tām nepieciešama specifiska sistēma, kas nodrošina, ka tikai autorizēti skatītāji, proti, konkrētās maksas televīzijas abonenti, var uztvert šīs programmas.2

No iepriekš minētā un iegūtās informācijas ir secināms, ka pakalpojumu aizstājamību no LTV puses ietekmēs arī tas, vai LTV nākotnē turpinās izplatīt savu programmu galalietotājam bez maksas, vai arī galalietotājs maksās noteiktu abonentmaksu. Situācija, kāda nākotnē sagaidāma galalietotājiem Latvijā, ir atkarīga no Ministru kabineta un NRTP pieņemtiem lēmumiem.

KP secina, ka televīzijas apraides signāla raidīšana ar virszemes tīkliem, ko piedāvā LVRTC, un televīzijas apraides signāla raidīšana ar satelītu veido atsevišķus konkrētās preces tirgus.

9. KP uzskata, ka arī satelīta resursos signāla bezmaksas testēšanai LTV vajadzībām ir iespējams rīkot konkursu, tādējādi izvēloties izdevīgāko piedāvājumu un veicinot konkurenci starp pakalpojuma sniedzējiem.

Lai noteiktu, vai konkrētā vienošanās atbilst KL 11.panta pirmās daļas 7.punktā minētajam aizliegumam, KP izvērtēja konkrētās vienošanās starp SES SIRIUS AB (NSAB) un LTV un VIASAT AS un LTV nosacījumus.

Pamatojoties uz LTV 05.04.2006. vēstulē Nr.460/011–5 sniegto informāciju par programmas izplatīšanu satelītā, LTV uzaicinājumu piedāvāt satelīta resursus signāla bezmaksas testēšanai izteica šādiem satelītu operatoriem:

a) SES “ASTRA”,

b) “EUTELSAT”,

c) SES “SIRIUS AB”.

10. Satelīta operatora izvēli noteica šādi kritēriji:

10.1. Satelīta signālam jābūt uztveramam Latvijas teritorijā ar antenu, kuras diametrs nepārsniedz 0,7 m;

10.2. Satelīta operatora valdījumā rezervēšanas nolūkā jābūt ne mazāk par diviem satelītiem;

10.3. Satelīta operatoram jābūt tādas valsts jurisdikcijā, kas pievienojusies Eiropas konvencijai par pārrobežu televīziju.

11. LTV 24.01.2006. vēstulē Nr.102/01–5 norāda, ka LVRTC pakalpojumu apjoms izmēģinājuma periodā netiek ne pārtraukts, ne samazināts. Bez tam no iegūtās informācijas ir secināms, ka līdz 2013.gadam televīzijas programmu sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai pastāvēs gan ar virszemes tīklu palīdzību, gan ar satelīta palīdzību. Ja LTV pieņems lēmumu uzsākt regulāru apraides signāla raidīšanu ar satelītu, tad pakalpojuma sniedzējs tiks izvēlēts konkursa kārtībā saskaņā ar iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem.

12. Izvērtējot līgumu starp SES SIRIUS AB (NSAB) un LTV un VIASAT AS un LTV nosacījumus, KP konstatēja, ka tajos nav iekļauti noteikumi, kuri būtu pretrunā ar KL 11.panta pirmās daļas 7.punktu. Nevienam šajā tirgū esošam un/vai potenciālam tirgus dalībniekam nav liegta iespēja piedāvāt satelīta resursus signāla bezmaksas testēšanai LTV vajadzībām, ko arī apstiprina LTV, savā 05.04.2006. vēstulē Nr.460/01–5 informējot KP, ka noslēgtie līgumi starp SES SIRIUS AB un LTV un VIASAT AS un LTV nav ar ekskluzīvām tiesībām un LTV joprojām ir gatava noslēgt līdzīga satura līgumu ar jebkuru satelīta operatoru, kurš var nodrošināt iepriekš minētos kritērijus (skat. 10.punktu) un piedāvāt bezmaksas signāla izplatīšanu vismaz vienu gadu. Par šādu iespēju piedalīties bezmaksas satelīta apraides testa režīmā sniegšanai LTV vajadzībām LVRTC informē arī NRTP savā 06.07.2006. vēstulē Nr.01–10/09–1–534, kurā ir teikts, ka “Padome uzskata, ka piedāvājums testēt satelītpārraides iespējas vienu gadu ir labs veids, kā iepazīties ar šī apraides veida priekšrocībām un trūkumiem. Turklāt bezmaksas servisu testēšana ļauj vienlaicīgi izmantot neierobežotas testēšanas piedāvājumu skaitu, kas dotu iespējas argumentētāk izstrādāt LTV programmu izplatīšanas jauno koncepciju”.

Pēc LTV pārstāvja sniegtās informācijas, LTV ir ieinteresēta ar mazākiem līdzekļiem panākt efektīvāku televīzijas programmu izplatīšanu publiskai uztveršanai, pie tam kļūstot atpazīstama kā pārrobežu raidorganizācija. Saskaņā ar RTL 7.panta piekto daļu “Par pārrobežu raidorganizācijām ir atzīstamas tādas raidorganizācijas, kas Latvijas teritorijā ar kabeļu, cietzemes vai satelītu raidītāju palīdzību veic apraidi vai retranslāciju vienā vai vairākās valstīs ārpus Latvijas teritorijas.”

Attiecībā uz LVRTC norādīto, ka NSAB bezmaksas testa LTV apraides signāla raidīšanas pakalpojuma sniegšanas gadījumā LVRTC būtu spiests atstāt konkrēto tirgu vai arī tiktu apgrūtināta tā iekļūšana kādā konkrētajā tirgū, jāatzīmē, ka LTV kā pakalpojuma pircējs nav vienīgais šī tirgus dalībnieks, un tieši LTV piedāvātie pakalpojumi nav uzskatāmi par tādiem, kas veidotu atsevišķu konkrētās preces tirgu. LTV, sadarbojoties ar NSAB, dotajā situācijā nevar apgrūtināt LVRTC ienākšanu konkrētajā tirgū.

Izvērtējot Iesniegumā sniegto (16.03.2006. vēstule Nr.01.8/777), LVRTC papildus sniegto (30.03.2006. vēstule Nr.01.8/924), LVT sniegto (05.04.2006. vēstule Nr.460/01–5) un 24.03.2006. tikšanās laikā KP un LVRTC pārstāvjiem (sarunu protokols) iegūto informāciju, KP secina, ka LTV un NSAB darbības, noslēdzot vienošanos par LTV programmu izplatīšanu ar satelīta palīdzību, nesatur faktus, kas liecina par KL 11.panta pirmās daļas 7.punktā minētā pārkāpuma pazīmēm, un, izvērtējot LTV darbības raksturu, nav pamata uzskatīt, ka šādi fakti varētu būt.

Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz KL 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 11.panta pirmās daļas 7.punktu un 23.panta trešo daļu, KP

 

nolēma:

Neierosināt lietu uz va/s “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” 16.03.2006. iesnieguma Nr.01.8/777 pamata par Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 7.punkta iespējamo pārkāpumu VB SIA “Latvijas Televīzija” un Nordic Satellite AB darbībās, noslēdzot vienošanos par Latvijas Televīzijas programmu izplatīšanu ar satelīta palīdzību.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

1 IV/M.469 — MSG Media Service (94/922/EC), 41.p.

 

2 IV/M.469 — MSG Media Service (94/922/EC), 21.p.

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!