• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumi Nr. 337 "Noteikumi par kārtību, kādā Latvijas Republika saņem un sniedz palīdzību Eiropas Savienības dalībvalstīm un Šengenas līguma valstīm piespiedu izraidīšanā pa gaisa telpu, šīs palīdzības apjomu un kārtību, kādā organizējami kopīgi lidojumi starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un Šengenas līguma valstīm". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.05.2006., Nr. 71 https://www.vestnesis.lv/ta/id/134386

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.341

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 29.novembra noteikumos Nr.909 "Kārtība, kādā tiek administrēti un uzraudzīti tirgus intervences pasākumi augkopības un lopkopības produktu tirgū, īstenojot Eiropas Komisijas programmu vistrūcīgākajām personām"

Vēl šajā numurā

09.05.2006., Nr. 71

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 337

Pieņemts: 25.04.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.337

Rīgā 2006.gada 25.aprīlī (prot. Nr.24 45.§)
Noteikumi par kārtību, kādā Latvijas Republika saņem un sniedz palīdzību Eiropas Savienības dalībvalstīm un Šengenas līguma valstīm piespiedu izraidīšanā pa gaisa telpu, šīs palīdzības apjomu un kārtību, kādā organizējami kopīgi lidojumi starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un Šengenas līguma valstīm
Izdoti saskaņā ar Imigrācijas likuma 50.panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Latvijas Republika saņem un sniedz palīdzību Eiropas Savienības dalībvalstīm un Šengenas līguma valstīm (turpmāk - dalībvalsts) piespiedu izraidīšanā pa gaisa telpu, šīs palīdzības apjomu, kā arī kārtību, kādā organizējami kopīgi lidojumi starp dalībvalstīm.
2. Noteikumos izmantoti šādi termini:

2.1. eskorts - Valsts robežsardzes (turpmāk - robežsardze) vai citas dalībvalsts kompetentās iestādes darbinieki, kuri ir atbildīgi par izraidāmās personas pavadīšanu (ieskaitot medicīnisko personālu un tulkus);

2.2. kopīgs lidojums - dalībvalstu organizēts izraidāmo personu pārvadājums, lai veiktu piespiedu izraidīšanu pa gaisa telpu (turpmāk - izraidīšana). Pārvadājumu veic šim nolūkam izraudzīts aviopārvadātājs;

2.3. tranzīts pa gaisa telpu - izraidāmās personas un, ja nepieciešams, eskorta pārvietošanās cauri tās dalībvalsts lidostas zonai, kas saņem pieprasījumu tranzītam pa gaisa telpu (turpmāk - pieprasījums);

2.4. izraidāmā persona - ikviena no dalībvalsts teritorijas izraidāma persona, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, Islandes Republikas, Norvēģijas Karalistes vai Šveices Konfederācijas piederīgais.
3. Noteikumu īstenošanu nodrošina robežsardze.
4. Kontaktpunktus informācijas sniegšanai un amatpersonas, kuras nodrošina ar izraidīšanu saistītu palīdzības pasākumu īstenošanu, nosaka robežsardzes priekšnieks.
II. Kārtība, kādā nosūta, saņem un izskata pieprasījumu
5. Lai veiktu izraidīšanu, robežsardze var pieprasīt tranzītu pa gaisa telpu cauri citai dalībvalstij, ja:

5.1. nav iespējams izmantot tiešo lidojumu līdz galamērķa valstij;

5.2. tranzītu pa gaisa telpu ir iespējams nodrošināt vienas lidostas robežās.
6. Lai lūgtu tranzītu pa gaisa telpu ar eskortu vai bez tā un ar tranzītu pa gaisa telpu saistītos palīdzības pasākumus, robežsardze iesniedz citas dalībvalsts kompetentajai iestādei (turpmāk - kompetentā iestāde) rakstisku pieprasījumu, aizpildot noteikta parauga veidlapu (pielikums).
7. Robežsardze pieprasījumu kompetentajai iestādei iesniedz ne vēlāk kā 48 stundas pirms tranzīta veikšanas. Termiņu var neievērot īpaši steidzamos un pamatotos gadījumos.
8. Robežsardze tranzītu pa gaisa telpu neuzsāk bez kompetentās iestādes atļaujas.
9. Robežsardze 48 stundu laikā sniedz atbildi uz kompetentās iestādes pieprasījumu un paziņo savu lēmumu - atļaut vai neatļaut tranzītu pa gaisa telpu. Īpaši pamatotos gadījumos šo termiņu var pagarināt par 48 stundām.
10. Robežsardze ir tiesīga atteikt tranzītu pa gaisa telpu šādos gadījumos:

10.1. izraidāmā persona ir apsūdzēta noziedzīga nodarījuma izdarīšanā vai tiek meklēta soda izpildei;

10.2. tranzīts cauri citām valstīm vai uzņemšana galamērķa valstī nav iespējama;

10.3. veicot izraidīšanu, Latvijas Republikā ir nepieciešams pārvietoties uz citu lidostu;

10.4. praktisku iemeslu dēļ pieprasītā palīdzība attiecīgajā laikā nav iespējama;

10.5. ir pamatotas aizdomas, ka izraidāmā persona apdraud sabiedrisko kārtību, sabiedrības drošību, sabiedrības veselību vai starptautiskās attiecības.
11. Šo noteikumu 10.4.apakšpunktā minētajā gadījumā robežsardze nekavējoties informē kompetento iestādi par datumu, kurā ir iespējams veikt tranzītu pa gaisa telpu.
12. Robežsardze var anulēt jau izsniegto atļauju veikt tranzītu pa gaisa telpu, ja atklājas šo noteikumu 10.punktā minētie apstākļi.
13. Ja atļauja veikt tranzītu pa gaisa telpu atteikta vai anulēta saskaņā ar šo noteikumu 10. vai 12.punktu, robežsardze nekavējoties informē kompetento iestādi, kas iesniegusi pieprasījumu.
14. Robežsardze, saņemot kompetentās iestādes pieprasījumu, nosaka tranzītam pa gaisa telpu nepieciešamās palīdzības raksturu un apjomu.
III. Ar izraidīšanu pa gaisa telpu saistītie palīdzības pasākumi
15. Robežsardze un kompetentā iestāde veic nepieciešamos pasākumus, lai pabeigtu tranzītu pa gaisa telpu 24 stundu laikā no tā uzsākšanas brīža.
16. Robežsardze pēc konsultācijām ar kompetento iestādi, izmantojot pieejamos līdzekļus un ievērojot attiecīgos starptautiskos standartus, veic šādus palīdzības pasākumus:

16.1. izraidāmās personas sagaidīšana pie gaisa kuģa un viņa pavadīšana lidostas robežās;

16.2. neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana izraidāmajai personai un eskortam;

16.3. izraidāmās personas un eskorta ēdināšana;

16.4. izraidāmās personas izmitināšana šim nolūkam paredzētajā telpā (tikai lidostas robežās);

16.5. ceļošanas dokumentu saņemšana, glabāšana un nosūtīšana, ja izraidīšanu veic bez eskorta;

16.6. kompetentās iestādes - pieprasījuma iesniedzējas - informēšana par vietu un laiku, kad izraidāmā persona atstāj Latvijas Republikas teritoriju, ja tranzītu veic bez eskorta;

16.7. kompetentās iestādes - pieprasījuma iesniedzējas - informēšana par izraidāmās personas tranzīta laikā notikušajiem nopietnajiem starpgadījumiem.
17. Šo noteikumu 16.2.apakšpunktā minētajā gadījumā konsultācijas nav nepieciešamas.
18. Ja kompetentā iestāde nevar nodrošināt tranzīta pa gaisa telpu pabeigšanu šo noteikumu 15.punktā minētajā termiņā, pēc kompetentās iestādes lūguma un saskaņošanas ar to robežsardze var turpināt tranzītu pa gaisa telpu. Tādā gadījumā tranzīta termiņu var pagarināt līdz 48 stundām.
19. Izraidāmo personu uzņem atpakaļ vai nosūta uz pieprasījumu iesniegušo valsti šādos gadījumos:

19.1. atļauja veikt tranzītu pa gaisa telpu ir atteikta vai anulēta;

19.2. izraidāmā persona ir ieceļojusi valstī, pirms saņemta atļauja veikt tranzītu;

19.3. izraidāmās personas izraidīšana uz citu tranzīta valsti vai galamērķa valsti vai iekāpšana lidmašīnā, lai veiktu nākamo reisu lidojumā ar pārsēšanos, bijusi nesekmīga;

19.4. tranzīts pa gaisa telpu nav iespējams cita objektīva iemesla dēļ.
20. Sniegtās palīdzības izdevumus un izdevumus, kas radušies, izraidāmo personu nosūtot atpakaļ, sedz kompetentā iestāde - pieprasījuma iesniedzēja.
21. Ja pieprasījumu iesniegusi robežsardze, tā sedz izdevumus, kas radušies, izraidāmo personu uzņemot atpakaļ.
IV. Eskorta pilnvaras
22. Eskorta dalībniekiem ir jāievēro tās dalībvalsts tiesību aktu prasības, kuras teritorijā tie atrodas.
23. Veicot tranzītu pa gaisa telpu, eskorta dalībnieki nav tiesīgi pārnēsāt vai pārvadāt ieročus un valkāt formas tērpu. Eskorta dalībnieki izmanto speciālo atšķirības zīmi (žetons, identifikācijas karte, pilnvarojumu apliecinošs dokuments). Speciālo atšķirības zīmi var piestiprināt pie apģērba labi redzamā vietā.
24. Eskorta dalībniekiem ir tiesības lietot fizisko spēku un speciālos līdzekļus saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktu prasībām, kuras teritorijā tie atrodas, lai:

24.1. nepieļautu izraidāmās personas bēgšanu;

24.2. neļautu izraidāmajai personai savainot sevi, eskorta dalībniekus vai trešās personas;

24.3. nepieļautu kaitējuma nodarīšanu īpašumam.
25. Pēc robežsardzes pieprasījuma kompetentās iestādes eskorts uzrāda šādus dokumentus vai sniedz šādu informāciju:

25.1. robežsardzes izsniegtā atļauja veikt tranzītu;

25.2. ceļošanas dokumenti;

25.3. dienesta apliecība, žetons, cits dienesta dokuments vai pilnvarojumu apliecinošs dokuments;

25.4. informācija par izraidāmo personu (personām).
26. Robežsardzes eskortu, kas veic tranzītu pa gaisa telpu, nodrošina ar šādiem dokumentiem un informāciju:

26.1. kompetentās iestādes izsniegtā tranzīta atļauja;

26.2. ceļošanas dokumenti;

26.3. dienesta apliecība, žetons, cits dienesta dokuments vai pilnvarojumu apliecinošs dokuments;

26.4. informācija par izraidāmo personu (personām).
V. Kopīgu lidojumu organizēšana
27. Robežsardze organizē kopīgus lidojumus un piedalās kompetentās iestādes organizētos kopīgos lidojumos, lai nodrošinātu personu izraidīšanu pa gaisa telpu.
28. Robežsardze, organizējot kopīgu lidojumu:

28.1. sazinās ar kompetentajām iestādēm un vienojas par kopīgā lidojuma organizēšanu;

28.2. pieprasa no tranzīta un galamērķa trešajām valstīm atļaujas, kas nepieciešamas kopīgā lidojuma īstenošanai;

28.3. Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajā kārtībā izraugās aviopārvadātāju un kopīgi ar to aprēķina kopīgā lidojuma izmaksas, uzņemas līgumsaistības un nodrošina visu to pasākumu veikšanu, kuri nepieciešami kopīgā lidojuma īstenošanai;

28.4. savstarpēji vienojoties ar iesaistītajām kompetentajām iestādēm, precizē nepieciešamās darbības un procedūras;

28.5. savstarpēji vienojoties ar iesaistītajām kompetentajām iestādēm, nosaka izraidāmo personu pavadīšanai nepieciešamo eskorta dalībnieku skaitu;

28.6. noslēdz finanšu nolīgumus ar iesais­tītajām kompetentajām iestādēm;

28.7. nekavējoties informē Latvijas Republikas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības attiecīgajās trešajās valstīs, ja tās ir tranzīta vai galamērķa valstis, par pasākumiem, kas saistīti ar kopīgo lidojumu.
29. Ja robežsardze nolemj piedalīties kompetentās iestādes organizētā kopīgā lidojumā, tā:

29.1. par savu nodomu informē kompetento iestādi, norādot izraidāmo personu skaitu;

29.2. nodrošina eskortu katrai izraidāmajai personai. Ja eskortu nodrošina kompetentā iestāde, robežsardze nodrošina vismaz divu pārstāvju klātbūtni gaisa kuģī. Šie pārstāvji, kuru statuss atbilst eskorta statusam, ir atbildīgi par Latvijas Republikas izraidāmo personu nodošanu galamērķa valsts iestādēm;

29.3. nodrošina katrai izraidāmajai personai un eskortam derīgus ceļošanas dokumentus un citus nepieciešamos papildu dokumentus (ieceļošanas vai tranzīta vīzas, atļaujas un citi dokumenti);

29.4. nekavējoties informē Latvijas Republikas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības attiecīgajās trešajās valstīs, ja tās ir tranzīta vai galamērķa valstis, par pasākumiem saistībā ar kopīgo lidojumu.
30. Ar robežsardzes piedalīšanos kopīgajos lidojumos un kopīgo lidojumu organizēšanu saistīto izdevumu segšanu nodrošina robežsardzei piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes 2003.gada 25.novembra Direktīvas 2003/110/EK par palīdzību tranzīta gadījumos, lai veiktu izraidīšanu pa gaisa ceļu.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Pielikums
Ministru kabineta
2006.gada 25.aprīļa noteikumiem Nr.337

01.JPG (27711 bytes)

02.JPG (38740 bytes)

Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!