• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Stenogramma. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.11.2000., Nr. 423 https://www.vestnesis.lv/ta/id/13003

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Uz Saeimas deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

Vēl šajā numurā

23.11.2000., Nr. 423

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Stenogramma

Sēdi vada Latvijas Republikas 7.Saeimas priekšsēdētājs Jānis Straume .

Sēdes vadītājs. Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas! Sāksim 16.novembra sēdes darba kārtības izskatīšanu.

Vispirms jālemj par iespējamām izmaiņām darba kārtībā. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz izslēgt no šīs dienas sēdes darba kārtības likumprojektu "Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā" izskatīšanai otrajā lasījumā un lūdz iekļaut minēto likumprojektu 30.novembra sēdes darba kārtībā. Vai ir iebildumi? Paldies!

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz pagarināt priekšlikumu iesniegšanas termiņu likumprojekta "Grozījumi Pasta likumā" trešajam lasījumam. Ir sagatavots lēmuma projekts. Vai ir iebildumi, ja iekļaujam šo lēmuma projektu sēdes darba kārtības beigās? Nav. Paldies!

Izskatām sadaļu "Prezidija ziņojumi". Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Par Latvijas Republikas un Portugāles Republikas līgumu par sadarbību izglītībā, kultūrā, zinātnē un tehnoloģijā" nodot Ārlietu komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaidi invalīdu biedrību uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) 1998., 1999. un 2000.gadā"" nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās"" nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. (Starpsauciens: "Balsot!") Deputāti pieprasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās"" nodošanu komisijām. Lūdzu rezultātu! Par — 66, pret — 13, neviens neatturas. Likumprojekts nodots komisijām.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums likumā "Ārvalstu bruņoto spēku statuss Latvijas Republikā"" nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai, nosakot, ka Aizsardzības un iekšlietu komisija ir atbildīgā komisija. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums likumā "Ārvalstu bruņoto spēku statuss Latvijas Republikā"" nodošanu komisijām. Lūdzu rezultātu! Par — 72, pret — 11, neviens neatturas. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Enerģētikas likumā" nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likums" nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Dzintaram Ābiķim.

Dz.Ābiķis (TP). Cienījamie kolēģi! Šis likumprojekts reglamentē kultūrizglītojošo raidījumu demonstrēšanu, un tāpēc es lūdzu to nodot arī... Vai, es atvainojos! Nākamais likums.

Sēdes vadītājs. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātei Kristiānai Lībanei.

K.Lībane (LC). Cienījamie kolēģi! Es par Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu. Ierosinājums nenodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, jo Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir ļoti noslogota. Juridiskā komisija ir iecerējusi šo virzīt tā, lai varētu pieņemt Saeimā līdz 1.janvārim un pat stāties spēkā līdz 1.janvārim. Un Aija Poča arī neiebilst.

Sēdes vadītājs. Deputāti arī neiebilst. Tātad likumprojekts tiek nodots Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Radio un televīzijas likumā" nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija ir atbildīgā komisija. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Ābiķim.

Dz.Ābiķis (TP). Cienījamie kolēģi! Es atvainojos, ka es pārklausījos. Es ļoti lūdzu grozījumus Radio un televīzijas likumā, kuri reglamentē kultūrizglītojošo raidījumu demonstrēšanu, nodot arī kā līdzatbildīgai Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai.

Sēdes vadītājs. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Inkēnam.

E.Inkēns (LC). Cienījamie kolēģi! Es lūgtu tiešām šo likumprojektu dot tikai Seiksta kunga komisijai tāpēc, ka tas ir ļoti steidzams. Tas mums ir vajadzīgs sarunu sadaļas slēgšanai sarunās ar Eiropas Savienību. Teksts ir... Tas ir trijos lasījumos. Diskusija būs pietiekami ilga, un bez tam tas ir saskaņots ar Kultūras ministriju.

Sēdes vadītājs. Kristiāna Lībane.

K.Lībane (LC). Es gribētu atbalstīt Edvīnu Inkēnu un lūgt nodot tikai Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt to par atbildīgo komisiju.

Sēdes vadītājs. Tātad pirmais priekšlikums — nodot šo likumprojektu arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par šo priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 38, pret — 14, atturas — 29. Priekšlikums noraidīts.

Nākamais priekšlikums — nodot šo likumprojektu tikai Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par šo priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 49, pret — 5, atturas — 30. Priekšlikums ir atbalstīts.

Izskatām sadaļu "Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata". Juridiskās komisijas vārdā — deputāts Dzintars Rasnačs.

Dz.Rasnačs (TB/LNNK). Labrīt, godātie deputāti! Juridiskā komisija ir saņēmusi tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu — apstiprināt par Zemgales apgabaltiesas tiesnesi Visvaldi Sprudzānu . Komisija izskatīja minēto jautājumu, pieņēma vienprātīgi pozitīvu lēmumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par Visvalda Sprudzāna apstiprināšanu par Zemgales apgabaltiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 73, pret — 1, atturas — 1. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija ir saņēmusi tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu apstiprināt Guntu Galiņu par Saldus rajona tiesas tiesnesi . Komisija izskatīja šo jautājumu, tiesnese strādā jau desmit gadus no 1990.gada. Komisija vienbalsīgi ar pozitīvu balsojumu atbalstīja apstiprināšanu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par Guntas Galiņas apstiprināšanu par Saldus rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 71, pret — nav, atturas — 2. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu atkārtoti iecelt Kārli Stārastu par Liepājas tiesas tiesnesi . Šim tiesnesim divu gadu termiņš ir beidzies, un viņš atkārtoti tiek iecelts amatā. Komisija atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu iecelt Kārli Stārastu par Liepājas tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 72, pret — nav, atturas — 3. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu atkārtoti iecelt Guntu Gultnieci par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi . Gandrīz vienbalsīgi šis lēmuma projekts arī tika atbalstīts ar balsu vairākumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu iecelt Guntu Gultnieci par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 72, pret — 1, atturas —1. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Komisija izskatīja arī tieslietu ministres ieteikumu iecelt Itu Seisumu par Valkas rajona tiesas tiesnesi . Komisija vienprātīgi atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu — iecelt Itu Seisumu par Valkas rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 76, pret — nav, atturas — 2. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu iecelt Normundu Riņķi par Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas tiesnesi . Komisija ar vienprātīgu pozitīvu lēmumu atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu iecelt Normundu Riņķi par Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 77, pret — 1, atturas — 1. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu iecelt Inetu Ozolu par Jelgavas tiesas tiesnesi . Komisija ar vienprātīgu lēmumu pozitīvi atbalstīja šo ieteikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu iecelt Inetu Ozolu par Jelgavas tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 78, pret — nav, atturas — 2. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Tieslietu ministre ieteikusi par Rīgas pilsētas Zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi iecelt Sandru Krūmiņu . Komisija šo ieteikumu atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu — iecelt Sandru Krūmiņu par Rīgas pilsētas Zemesgrāmatas nodaļas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 76, pret — 1, atturas — 1. Lēmums ir pieņemts.

Dz.Rasnačs. Komisija saņēmusi arī ieteikumu iecelt par Daugavpils tiesas tiesnesi Jūliju Kergeli . Komisija ar pozitīvu lēmumu atbalstīja šo ieteikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu iecelt Jūliju Kergeli par Daugavpils tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 74, pret — nav, atturas — 1. Lēmums ir pieņemts. Tālāk, lūdzu!

Dz.Rasnačs. Un visbeidzot Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres priekšlikumu iecelt par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi Santu Dadzi . Komisija vienprātīgi pozitīvi atbalstīja šo ieteikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu — iecelt Santu Dadzi par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par — 81, pret — nav, atturas — 3. Lēmums ir pieņemts.

Izskatām likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā" , otrais lasījums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā — deputāts Jānis Gailis.

J.Gailis (TB/LNNK). Godājamais priekšsēdētāj! Godājamie kolēģi! Strādājam ar dokumentu nr.2403a. Tātad otrajam lasījumam, kā mēs noteicām, steidzamam, ir saņemti kopā 14 priekšlikumi, no kuriem 1. ir tātad apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcijas deputātu priekšlikums. Atbildīgā komisija noraidīja.

Sēdes vadītājs. Atklājam debates. Ilmārs Geige. Geiges kungs nevēlas debatēt. Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. — apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcijas deputātu priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 21, pret — 44, atturas — 16. Priekšlikums ir noraidīts.

J.Gailis. 2. — Aizsardzības ministrijas parlamentārā sekretāra Normunda Pēterkopa priekšlikums — izslēgt likuma 10.panta pirmajā daļā vārdu "obligātā". Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

J.Gailis. 3. — Juridiskās komisijas priekšlikums, arī atbalstīts.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

J.Gailis. Tāpat atbalstīts 4. — Juridiskās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

J.Gailis. 5. — atbalstīts, un skatīt atbildīgās komisijas priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 5. un 6.priekšlikumu.

J.Gailis. 7. — deputāta Bartaševiča kunga priekšlikums, noraidīts.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

J.Gailis. Atbalstīts ir atbildīgās komisijas 8.priekšlikums.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

J.Gailis. Līdz ar to, ka neatbalstīja 1.priekšlikumu, automātiski netiek atbalstīts arī 9.priekšlikums.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu!

J.Gailis. Atbalstīts ir 10. — atbildīgās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

J.Gailis. Un pēc būtības nevar atbalstīt arī 11.priekšlikumu sakarā ar 1.priekšlikuma noraidīšanu.

Sēdes vadītājs. Neiebilst deputāti.

J.Gailis. 12.priekšlikums — deputātu Rasnača un Gaiļa priekšlikums, ir atbalstīts un papildināts atbildīgās komisijas redakcijā.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 12. un 13.priekšlikumu.

J.Gailis. Un noraidīts ir 14. — frakcijas "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" deputātu priekšlikums. (Starpsauciens: "Balsot!")

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par 14. — frakcijas "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" deputātu priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 16, pret — 47, atturas — 20. Priekšlikums ir noraidīts.

J.Gailis. Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti, un tātad lūdzu pieņemt otrā, galīgā lasījumā.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā" pieņemšanu otrajā, galīgajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 72, pret — 4, atturas — 8. Likums ir pieņemts.

Nākamais — likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"" , otrais lasījums. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas vārdā — deputāts Pēteris Salkazanovs.

P.Salkazanovs (LSDSP). Labdien, cienījamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Strādājam ar dokumentu nr.2454 — "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"", otrais lasījums. Ir iesniegti četri priekšlikumi.

1.priekšlikums — deputāta Salkazanova. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Deputāti arī atbalsta šo priekšlikumu.

P.Salkazanovs. 2.priekšlikums ir Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcijas priekšlikums. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

P.Salkazanovs. 3.priekšlikums ir Juridiskā biroja. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

P.Salkazanovs. Un 4. priekšlikums — Juridiskā biroja. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Arī nav iebildumu. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"" pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 76, pret un atturas — nav. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?

P.Salkazanovs. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam — 24. novembris.

Sēdes vadītājs. 24 . novembris. Paldies!

Nākamais — likumprojekts "Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem"", trešais lasījums. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (LC). Priekšsēdētāja kungs, dāmas un kungi! Darba dokuments nr. 2450 — trešajam lasījumam sagatavotais likumprojekts "Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem"".

Minētajā likumprojektā ir iesniegts tikai viens priekšlikums trešajam lasījumam — pie 18. panta, un to ir darījis deputāts Arnis Kalniņš, un priekšlikuma būtība ir pagarināt iepretim otrajā lasījumā noteiktajam un komisijas atbalstītajam variantam privatizācijas sertifikātu derīguma termiņu ne tikai līdz 1993. gada… es atvainojos, līdz 2001. gada 31. decembrim, bet vēl par pusgadu — līdz 2002. gada 30. jūnijam. Komisija deputātu priekšlikumu nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs. Atklājam debates. Arnis Kalniņš.

A.Kalniņš (LSDSP). Godājamais priekšsēdētāj, cienījamie kolēģi! Es gribētu izteikt savus apsvērumus, kāpēc šis priekšlikums ir šeit šajā tabulā. Tātad šo sertifikātu izmantošanas termiņa pagarinājums vēl par pusgadu — līdz 30. jūnijam 2002. gadam.

Tas pamatojas uz apsvērumu, analizējot esošo situāciju un notiekošo šobrīd šeit, mūsu Latvijā, par dzīvokļu un dzīvojamo māju privatizāciju. Un vispirms es gribu ilustrēt to ar Rīgas pilsētu. Rīgas pilsētā no 5249 privatizējamām pašvaldību mājām uz šī gada 31. oktobri bija privatizētas 1516 mājas jeb 28%. Jāprivatizē vēl ir 3733 mājas jeb, rupji rēķinot, viena trešdaļa. Un, ja mēs skatām, kā praktiski notiek šis process dabā, tad pēdējos mēnešos — tātad oktobrī un septembrī — noprivatizēts attiecīgi mēnesī 89 mājas un 70 mājas jeb vidēji 80 mājas mēnesī. Tātad uzdotais temps, ja mēs pieņemam Tautsaimniecības komisijas priekšlikumu, iznāk, ka 80 māju vietā jāprivatizē mēnesī 266 mājas, tātad nākamā gada laikā līdz 31. decembrim 3,3 reizes vairāk. 3,3 reizes vairāk nekā faktiski pēdējos divos mēnešos vidēji. Liekas, ka diez vai šāds uzstādījums ir reāls, var palikt iedzīvotājiem neizmantoti sertifikāti uz rokas, un diez vai būs tāda burvju nūjiņa, kas varēs tā uzreiz šādu uzrāvienu veikt.

Tāpēc mūsu priekšlikumā — šos 14 mēnešus, kas atlikuši līdz 31. decembrim, nākamā gada beigām, palielināt uz 20 mēnešiem, un tad arī būtu Rīgas pilsētā jāprivatizē ik mēnesi 186 mājas jeb temps jāpalielina par 2,3 reizēm. Tātad, ja strādājam ar krietnu sasprindzinājumu un vienkāršojam tālāk privatizācijas procesu kā tādu dzīvojamo māju privatizācijā, tad iespējams arī šo tempu vairāk nekā divas reizes palielināt un pabeigt to ar pieņemamu rezultātu.

Starp citu, Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas aprēķini rāda: ja būtu tāds temps dzīvojamo māju privatizācijai kā šobrīd, tad tas beigtos tikai līdz 2005. gada 31. maijam. Negribētos, protams, ka nākamgad nogalē atkal šie termiņi jāpārskata. Protams, mēs visi vēlamies šos privatizācijas sertifikātus atprečot, kā var teikt, ātrāk. Taču, ja reiz izlaists tāds vērtspapīrs, tad vajadzētu nostrādāt korekti līdz galam, lai iedzīvotāji savas tiesības realizētu pienācīgi un pilnvērtīgi.

Protams, ir virkne institūciju, vai tās bankas, kur ir sertifikātu konti, grib ar šo procesu ļoti ātri tikt galā un atvadīties, bet nu tāda ir šī reālā situācija.

Būtu vieglāk mums šo jautājumu bijis risināt arī tad, ja būtu precīzs prognozējamais grafiks pa mēnešiem, kā mēs šos sertifikātus atprečotu, kas notiks, kāda būs līdzdalība pie "Latvijas kuģniecības", "Lattelekom", varbūt citu valsts lieluzņēmumu privatizācijas, arī šāda grafika vai informācijas nav. Tāpēc mūsu priekšlikums ir, ka šis temps pie visa sasprindzinājuma varētu būt divkāršots, vairāk nekā divkāršots, bet ne vairāk kā trīskāršots. Es domāju, ka tas ir nereāli uz atlikušo laika sprīdi.

Protams, pašiem iedzīvotājiem arī ar citu enerģiju, neatliekot uz pēdējo periodu, šis jautājums būs jākārto. Arī Tautsaimniecības komisijā šis balsojums nebija pārliecinošs. Par mūsu priekšlikumu bija 5 balsis, par komisijas — 6 balsis. Paldies par uzmanību!

Sēdes vadītājs. Debates slēdzu. Komisijas vārdā — Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (LC) . Dāmas un kungi! Īpaši jau man nav ko piebilst deputātam Kalniņam, un šobrīd mums jāizšķiras tikai par datumiem. Komisija ir atbalstījusi 31. decembri nākamajā gadā, uzskatot, ka tālāka privatizācijas sertifikātu termiņa pagarināšana izraisīs politisku spekulāciju un kļūs par zināmu vadmotīvu jau nākamajām parlamenta vēlēšanām. Mēs labi atceramies, ka šis jau ir trešais termiņš, ko parlaments nosaka privatizācijas sertifikātiem, otrais pagarinājums privatizācijas sertifikātiem. Komisija izšķīrās. Valdība konceptuāli iesniedza pagarinājumu tikai un vienīgi kompensācijas sertifikātiem. Komisija izšķīrās par privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņa pagarināšanu aiz viena iemesla, jo valsts institūcijas nebija spējīgas tātad atprečot visus sertifikātus.

Protams, daļa vainas jāuzņemas arī pašiem sertifikātu turētājiem, jo vienmēr, pagarinot termiņu, privatizācijas procesa tālākvirzīšana tiek atlikta uz pēdējo brīdi, attiecīgajās institūcijās rodas sastrēgumi, nekas nav izdarāms. Es jūs tomēr komisijas vārdā aicinu atbalstīt nākamā gada 31. decembri kā pēdējo dienu vai kā pēdējo termiņu privatizācijas sertifikātu izmantošanai. Un konkrēti šobrīd sabiedrībai vai privatizācijas sertifikātu turētājiem jāpasaka, ka pēc tam šie sertifikāti tiks dzēsti un nebūs vairs izmantojami valsts vai pašvaldības mantas iegūšanai privatizācijas procesā. Viss tālāk būs jādara par latiem, un es domāju, ka spekulācija ar arvien jauniem un jauniem termiņiem ir absolūti neauglīga, vēl jo vairāk, ka ne tikai sabiedrība var atprečot sertifikātus, bet valstij jeb valsts budžetam, nodokļu maksātājiem jāuztur virkne institūciju, kas ar šo procesu nodarbojas. Un nodokļu maksātājiem tas jau sāk kļūt par nastu.

Aicinu atbalstīt komisiju, tas ir, neatbalstīt 1. priekšlikumu, ko iesniedzis deputāts Arnis Kalniņš.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 1. — deputāta Arņa Kalniņa priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par — 31, pret — 31, atturas — 29. Priekšlikums nav pieņemts.

K.Leiškalns. Godātie deputāti! Man jūs jāinformē, ka komisija pati ir redakcionāli precizējusi otrā lasījuma redakciju, un jāaicina atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā lasījumā.

Sēdes vadītājs. Deputātiem iebildumu nav. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem"" pieņemšanu trešajā, galīgajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 91, pret un atturas — nav. Likums pieņemts.

Pirms izskatām nākamo likumprojektu, Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputāta Guntara Krasta iesniegumu: "Daru zināmu, ka balsojumā par likumprojekta "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā" pirmo priekšlikumu kļūdījos, nobalsojot "par". Mans balsojums ir "pret"".

Nākamais — likumprojekts "Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"" , pirmais lasījums. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas vārdā — deputāte Aija Poča.

A.Poča (LC). Cienījamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" faktiski satur tikai ļoti īsu 43.apakšpunkta precizējumu, kas nosaka, kādas nodevas mūsu valstī par dažādiem darbības veidiem ir jāmaksā. Un šeit ir precizējums, ka turpmāk šis maksājums, valsts nodokļu maksājums, ir par sertifikāta izsniegšanu un darbības laika pagarināšanu, respektīvi, detektīvdarbības veikšanai. Komisija šo likumprojektu izskatīja un vienprātīgi atbalstīja. Lūdzu darīt to arī jums!

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsosim par likumprojekta "Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"" pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 78, pret un atturas — nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam...

A.Poča. Priekšlikumus lūdzu iesniegt Budžeta komisijā līdz 24.novembrim.

Sēdes vadītājs. 24.novembris. Paldies!

Nākamais — likumprojekts "Grozījumi likumā "Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās"", pirmais lasījums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā — deputāte Kezika.

V.Kezika (LC). Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Strādāsim ar dokumentu nr. 2219. "Grozījumi likumā "Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās"". Lietas būtība ir sekojoša: 1999.gada 14.decembrī Ministru kabineta sēdē akceptēja koncepciju "Par iedzīvotāju iesniegumu izskatīšanas un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu valsts un pašvaldību institūcijās". Precizējot ministru koncepciju, galvenā ideja ir uzlabot pakalpojumu kvalitāti iedzīvotāju interesēs, likumprojekts dod tiesības ikvienai fiziskai un juridiskai personai griezties valsts un pašvaldību institūcijās ne tikai rakstveidā, bet arī mutvārdos ar iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem. Mutvārdu iesniegumus iestāde tūlīt noformē rakstveidā, iesniedzējs to paraksta, un iesniegums tiek fiksēts informācijas nesējam. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija atbalstīja šādu darba kārtību ar iesniegumiem un atbalstīja pirmajā lasījumā. Aicinu deputātus atbalstīt komisijas lēmumu!

Sēdes vadītājs. Paldies! Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās"" pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 72, pret — 2, atturas — 6. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Noteiksim priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

V.Kezika. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš — 1.decembris.

Sēdes vadītājs. 1.decembris. Iebildumu nav. Paldies!

Nākamais — likumprojekts "Grozījums likumā "Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju"" , pirmais lasījums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā — deputāte Jevgenija Stalidzāne.

J.Stalidzāne (JP). Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr. 2276. Tātad likumprojekts "Grozījums likumā "Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju"". Šis grozījums ir paredzēts sakarā ar to, ka ir nepieciešams, lai saskaņotu likumu "Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju" un likumprojektu "Dzīvesvietas deklarēšanas likums", kas paredz atteikšanos no līdzšinējās personas pierakstīšanās un izrakstīšanās sistēmas. Ir ieteikts pieņemt normu, ka likumos paredzētajā kārtībā. Līdz ar to šī norma būs pietiekami universāla, kā arī pie šī Dzīvesvietas deklarēšanas likuma maiņām šis likums būs normāli piemērojams.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija nolēma virzīt likumu pieņemšanai pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums likumā "Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju"" pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 78, pret un atturas — nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?

J.Stalidzāne. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš — 24.novembris.

Sēdes vadītājs. 24.novembris. Paldies!

Nākamais — likumprojekts "Līgums par starptautiskas organizācijas izveidošanu zivsaimniecības attīstībai Austrumu un Centrālajā Eiropā "EUROFISH" , pirmais lasījums. Ārlietu komisijas vārdā — deputāts Guntars Krasts.

G.Krasts (TB/LNNK). Godātie kolēģi! Šis likumprojekts ir nepieciešams, lai Latvija varētu pievienoties šai starptautiskajai organizācijai, kura apvieno Austrumeiropas un Centrāleiropas valstis, un šīs organizācijas ietvaros Latvijai veidojas tādas priekšrocības, kādas ir starptautiskajām organizācijām zivsaimniecības dažādu palīdzības programmu ietvaros. Atbildīgā komisija — Ārlietu komisija — ir atbalstījusi šā likumprojekta izskatīšanu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 78, pret un atturas — nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?

G.Krasts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš būtu 25.novembris. Iebildumu nav. Paldies!

Sēdes vadītājs. Nākamais — likumprojekts "Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības līgumu par abu valstu muitas administrāciju savstarpēju administratīvu palīdzību" , pirmais lasījums. Ārlietu komisijas vārdā — deputāts Guntars Krasts.

G.Krasts (TB/LNNK). Šis ir tipveida likumprojekts, kas veido līgumtiesisko pamatu muitas administrāciju sadarbībai starp divām valstīm — starp Gruziju un Latviju. Šādus līdzīgus likumprojektus esam jau šeit, Saeimā, apstiprinājuši vairākkārt. Ārlietu komisija aicina izskatīt šo likumprojektu kā steidzamu!

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta atzīšanu par steidzamu. Lūdzu rezultātu! Par — 81, pret — nav, atturas — 1. Likumprojekts par steidzamu atzīts.

G.Krasts. Izskatīt pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 76, pret un atturas — nav. Pirmajā lasījumā pieņemts.

G.Krasts. Ja neviens neiebilst, izskatīt arī otrajā lasījumā tūlīt, šobrīd.

Sēdes vadītājs. Deputāti iebildumus neceļ. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības līgumu par abu valstu muitas administrācijas savstarpēju administratīvu palīdzību" pieņemšanu otrajā, galīgajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 83, pret — nav, atturas — nav. Likums pieņemts.

G.Krasts. Paldies!

Sēdes vadītājs. Nākamais — likumprojekts "Veterinārmedicīnas likums" , otrais lasījums. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā — deputāts Sprindžuks.

M.Sprindžuks (TP). Godātie deputāti! Prezidij! Strādāsim ar dokumentu nr. 2456. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi likumprojektu "Veterinārmedicīnas likums". Ir iesniegti kopumā 76 priekšlikumi. Aicinu sākt strādāt pie likumprojekta!

Skatāmies 1.priekšlikumu. Iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Māris Sprindžuks. Komisija iesaka atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 2.priekšlikums — iesniedz deputāts Salkazanovs. Komisija neatbalsta.

Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.

M.Sprindžuks. 1.pantā "Par dzīvnieku infekcijas slimībām" termins tiek redakcionāli precizēts.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 3.priekšlikums — iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisijas slēdziens — atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 4.priekšlikums — iesniedz deputāts Šņepsts. Komisija atbalstījusi.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 5.priekšlikums — iesniedz deputāts Šņepsts. Komisija atbalstījusi.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 6.priekšlikums — iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija atbalstījusi un lūdz sagatavot redakcijai uz trešo lasījumu.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 7.priekšlikums — iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 8.priekšlikums — iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs. Daļēji atbalstīts. Un 9.priekšlikumā Tautsaimniecības, agrārās, vides...

Sēdes vadītājs. Par 8.priekšlikumu atklājam debates. Anna Seile debatēs.

A.Seile (TB/LNNK). Cienījamie deputāti! Es gribu pievērst jūsu uzmanību 8. un 9.priekšlikumam. Abi šie priekšlikumi ir iesniegti par vienu un to pašu pantu, un abi runā par to, kam, kādā statusā turpmāk darbosies sanitārā robežinspekcija. Es iesaku nevis daļēji atbalstīt, bet atbalstīt pilnībā 8.priekšlikumu, kas paredz sanitārās robežinspekcijas patstāvību. Tā, kā tā ir bijis līdz šim, jo, ja mēs izdarām tā, kā ir paredzēts 9.priekšlikumā, kuru ar ļoti nelielu balsu vairākumu atbalstīja un izstrādāja Tautsaimniecības komisija, tad sanitārā robežinspekcija var nonākt interešu konfliktā, jo tā būs tieši pakļauta veterinārajam dienestam. Tās funkcijas tiek ļoti sašaurinātas, un es gribu paskaidrot, ka sanitārā robežinspekcija darbojas ne tikai ar dzīvnieku izcelsmes produktiem, bet arī ar augu izcelsmes produktiem, un tās funkcijas uz robežas ir ļoti daudz plašākas un var rasties interešu konflikts starp veterinārā dienesta cilvēkiem un sanitārās robežinspekcijas darbiniekiem. Bez tam es gribu arī pateikt to, ka Ministru kabinetā šāda koncepcija — izmaiņas pārvaldes struktūrā — nav līdz šim apspriesta un apstiprināta. Un nākamā gada budžetā — 2000.gada budžetā — valdība nav paredzējusi šiem mērķiem papildu līdzekļus. Manuprāt, nebūtu pareizi, ja mēs sanitārās robežinspekcijas statusu samazinātu līdz vienas veterinārā dienesta struktūrvienības statusam. Un tāpēc es aicinu atbalstīt 8.priekšlikumu un noraidīt 9.priekšlikumu, jo, ja mēs noraidīsim abus šos priekšlikumus, tad spēkā paliks iepriekšējā redakcija, kura arī nav pārāk slikta, bet katrā ziņā Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāra Sprindžuka priekšlikums ir daudz pozitīvāks. Es iesaku to atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Māris Sprindžuks.

M.Sprindžuks (Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs). Cienījamie deputāti! Šis ir ļoti būtisks jautājums. Tātad Latvija ir izveidojusi pašlaik šādu sistēmu, ka ir Valsts veterinārais dienests un sanitārā robežinspekcija, un šī ir dalīta sistēma, kad lēmumus pieņem neatkarīgi viena institūcija no otras, un tas pieļauj konfliktsituāciju, kas var radīt, teiksim, pretrunas no veterinārās uzraudzības viedokļa. Un uz to ir norādījusi Eiropas Savienība, un Eiropas Savienības direktīvas paredz tādu institucionālo sistēmu, kas ir vienota un kur lēmumu pieņemšanā nav iespējama šāda te pretruna. Līdz ar to Zemkopības ministrijas viedoklis ir, ka vienotas sistēmas veidošana ir daudz labāka un efektīvāka un tā arī atbilst Eiropas prasībām. Līdz ar to, ja mēs atbalstītu 9.priekšlikumu, mēs pilnībā būtu, teiksim, atbilstoši Eiropas prasībām un arī izveidotu efektīvu sistēmu. Turklāt ar šo nedrīkstētu apstāties. Ir jāiet valstij uz vienotu pārtikas uzraudzības sistēmas veidošanu un jāveido vienotas institūcijas starp Zemkopības ministriju un Labklājības ministriju pārtikas uzraudzības sistēmai. Un es uzskatītu šo par pirmo soli sakārtotības virzienā, un es ceru, ka deputāti to atbalstīs. Es atsaucu savu priekšlikumu, tātad 8.priekšlikumu, un lūdzu deputātus atbalstīt 9.priekšlikumu, ko ir iesniegusi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija.

Sēdes vadītājs. Anna Seile — otro reizi.

A.Seile (TB/LNNK). Cienījamie deputāti! Protams, ka Sprindžuka kungam ir tiesības atsaukt šo priekšlikumu, bet es gribu atgādināt, ka Kabinetā par šīm lietām nav lemts. Un tāpēc es aicinu noraidīt arī nākamo — 9.priekšlikumu, lai paliek spēkā likumā līdz šim noteiktā kārtība.

Sēdes vadītājs. Leons Bojārs.

L.Bojārs (LSDSP). Cienījamais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Nu nav jau brīnums, ka mums viss notiek otrādi. Es arī nebrīnīšos par to, ka tālāk visas funkcijas izpildīs veterinārie ārsti, jo viņi pārzinās arī tās funkcijas, kuras jāizpilda ir sanepiddienesta ārstiem vai medicīnas darbiniekiem, kas strādā ar cilvēkiem. Tāpēc visi šie jauninājumi, kuri tiek ieviesti, tie tik tiešām nav pārdomāti un ir jocīgi. Paldies!

Sēdes vadītājs. Jāzeps Šņepsts.

J.Šņepsts (TP). Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! Es nekad nedomāju, ka šinī Saeimā ir tik daudz cilvēku, kas orientējas tādās specifiskās lietās kā veterinārmedicīna, bet man ir prieks, ka daudzi to ir apguvuši neklātienes ceļā.

Ja runā par šo jautājumu, es gribētu, lai mēs nejauktu divas dažādas lietas. Ja iet runa par vienoto pārtikas uzraudzības sistēmu, tad pasaulē tā ir vai nu vienota, vai dalīta. Bet absolūti nevienā Eiropas Savienības valstī nav dalīta kontroles sistēma uz robežas un valsts iekšienē, ja iet runa par pārtikas produktu kontroli. Cita lieta, atsevišķās valstīs pastāv dalītā kontroles sistēma, kas arī ir pašlaik Latvijā pārtikas produktiem, kad mazumtirdzniecību, slēgtās iestādes, skolas, bērnudārzus un tā tālāk kontrolē Labklājības ministrijas pārraudzībā esošās kontroles institūcijas un tālāk robežā pārtikas produktu izcelsmi, pārstrādi kontrolē Valsts veterinārais dienests. Un šāda dalīta sistēma, kāda tā ir pašlaik Latvijā, kad uz robežas kontrolē viens un valsts iekšienē pārstrādi, vairumtirdzniecību kontrolē cits, nav nevienā Eiropas Savienības valstī. Un, ja paskatāmies vēsturē, nevajag, Seiles kundze, baidīt ar Ministru kabinetu. Ja jūs atceraties, tad tieši Ministru kabinets uz pagaidu noteikumu pamata izveidoja sanitāro robežinspekciju kā pārejas variantu. Tāda ir tā vēsture, bet ne kaut kā citādāk. Un absolūti, ja aiziet pakļautībā zem veterinārā dienesta, nekādai reorganizācijai nekādi papildu līdzekļi arī absolūti nav vajadzīgi.

Un visbeidzot, ko es gribētu pateikt. Ja mēs negribam sakārtot sistēmu kā tādu, ja mēs negribam iekšējo tirgu aizsargāt, tad pēc tam nevajag apakškomisijas sēdēs runāt par nezināmas izcelsmes gaļu un pārējiem produktiem. Paldies!

Sēdes vadītājs. Juris Dobelis.

J.Dobelis (TB/LNNK). Cienītie kolēģi! Mēs esam nonākuši diezgan interesantā situācijā. Paldies Dievam, ka šis ir otrais lasījums, jo faktiski pirmā lasījuma redakcijas 3.panta otro daļu vajadzēja nedaudz pilnveidot, un tas tika izdarīts. Godīgi sakot, 8.priekšlikums bija pilnīgi pieņemams, un tāpēc ir ļoti savādi, ka tieši izskatīšanas laikā šo priekšlikumu noņem un faktiski piedāvā jau konceptuāli pavisam citu balsojumu. Tas jau ir konceptuāli atšķirīgs balsojums. Līdz ar to diemžēl nekas cits neatliek kā aicināt atstāt pagaidām pirmā lasījuma redakciju, lai varētu uz trešo lasījumu to nedaudz uzlabot, bet nevis balsot par konceptuāli pavisam citu pieeju. Tā ka es aicinātu, diemžēl tā kā par 8. vairs nevaram balsot, kas būtu vislabākais, aicinu balsot pret 9.priekšlikumu un atstāt pagaidām pirmā lasījuma redakciju, un aicinu šo redakciju nedaudz papildināt uz trešo lasījumu.

Sēdes vadītājs. Debates beidzam. Komisijas vārdā — deputāts Māris Sprindžuks.

M.Sprindžuks ( zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs) . Cienījamie deputāti! Bija prieks dzirdēt šos ļoti kompetentos viedokļus veterinārajos jautājumos. Es gribēju tikai teikt, ka tiešām šis balsojums ir par Saeimas attieksmi: vai mēs gribam sakārtot pārtikas uzraudzības sistēmu vai ne, vai mēs gribam aicināt valdību strādāt pie šā jautājumu un konceptuāli lemt vai mēs negribam, tas jautājums ir par to, vai mēs gribam iet uz priekšu vai apstāties uz vietas. Un, ja es gribētu komentēt kolēģu, tēvzemiešu, teiksim, komentārus, nu, man ir sajūta, ka jūs baidāties šo reformu vīrusu ielaist pārtikas sistēmā, jo jūsu partijas uzraudzībā esošā Labklājības ministrija acīmredzot nevēlas šīs pārmaiņas. (Starpsauciens: "Nevajag komentēt! Runā komisijas vārdā!") Tas ir tikai žēl, bet es lūdzu deputātus atbalstīt Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas 9.priekšlikumu par sanitārās robežinspekcijas iekļaušanu Valsts veterinārajā dienestā.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 9. — Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 24, pret — 29, atturas — 36. Priekšlikums nav pieņemts. Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 10.priekšlikums — iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija iesaka neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.

M.Sprindžuks. 11.priekšlikums — iesniedz deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija iesaka neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu. Atvainojiet! Atklājam debates par 11.priekšlikumu. Pēteris Salkazanovs.

P.Salkazanovs (LSDSP). Cienījamie kolēģi! Attiecībā par šo priekšlikumu, par to, ka valsts amatpersonas tiek ieceltas uz pieciem gadiem, bija diskusijas Valsts un pašvaldības komisijā, apspriežot likumu par civildienestu. Un konceptuāli pašlaik prakse ir tāda, ka Valsts ieņēmumu dienesta vadītāju apstiprina uz noteiktu termiņu. Līdzīga prakse ir ieviesusies, ļoti daudzas amatpersonas apstiprinot amatā uz noteiktu termiņu, un parasti šis termiņš ir pieci gadi. Tas nenozīmē, ka šis termiņš nav pagarināms, jo arī Civildienesta likumā šī norma ir atrunāta, un vienkārši tā ir jāiestrādā šajā likumā. Lūdzu to atbalstīt!

Sēdes vadītājs. Debates beidzam. Komisijas vārdā — deputāts Sprindžuks.

M.Sprindžuks. Aicinu neatbalstīt minēto priekšlikumu!

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 11. — deputāta Salkazanova priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 29, pret — 27, atturas — 30. Priekšlikums nav pieņemts.

M.Sprindžuks. 12.priekšlikums. Iesniedzis ir Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 13.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija to daļēji ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 14.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija atbalstīja.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 15.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.

M.Sprindžuks. 16.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 17.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 18.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 5.apakšpunkts un 6.pants. 19.priekšlikums. Juridiskais birojs precizējis, un tātad komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 20.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.

M.Sprindžuks. 21.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 22.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 23.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija daļēji ir atbalstījusi, un pilnībā atbalstīts tātad Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 24.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija atbalstījusi, attiecīgi mainot apakšpunktu numerāciju, un redakcionāli tiek precizēts apakšpunkts.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 25.priekšlikums, kuru iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 26.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt un iestrādāt atbildīgās komisijas priekšlikumā un 27.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt.

M.Sprindžuks. 28.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 29.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 14. un 15.pants, un 17.pants.

Sēdes vadītājs. Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 30.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 31.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 32.priekšlikums. Redakcionāli tiek precizēts 19.pants. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt un redakcionāli precizēt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 33.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 34.priekšlikumu iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Iebildumu nav.

M.Sprindžuks. 35.priekšlikumu iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Arī nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 36.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 21.pantu.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 37.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 38.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 39.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 40.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Atklājam debates par 40.priekšlikumu. Pēteris Salkazanovs.

P.Salkazanovs (LSDSP). Cienījamie kolēģi! Attiecībā par dažāda veida epizootiskajiem uzliesmojumiem, dažādu slimību, dzīvnieku slimību, iepriekš, gadus piecus atpakaļ, karantīnu varēja noteikt pašvaldības, ļoti operatīvi reaģējot uz vetārsta, uz rajona, parasti vetārsta, viedokli par to, kad ir jāievieš šī karantīna. Tālāk šo procedūru uztaisīja attālinātu no pašvaldībām, deleģējot šo funkciju zemkopības ministram, jo rīcībai ir jābūt ļoti operatīvai, dažu stundu laikā šī kaite var izplatīties pārāk lielos apmēros. Pašlaik pirmajā lasījumā piedāvātā redakcija šo kompetenci zemkopības ministram saglabā, lai operatīvi varētu rīkoties, ja arī viņš ir kaut kur izbraucis, tad piezvanot viņš operatīvi var pieņemt lēmumu. Jautājums rodas par šo vetārsta Šņepsta kunga piedāvājumu šo funkciju deleģēt Ministru kabinetam — šī operativitāte ir ierobežota, ir jāsasauc Ministru kabineta sēde. Ja tā tiek operatīvi sasaukta, tad parasti paiet… procedūra ilgst kopumā no brīža, kad vetārsts konstatē faktu, apmēram trīs dienas. Tā nav operatīva rīcība, jo Civilās aizsardzības likums paredz momentā reaģēt uz dažāda veida negadījumiem. Šinī gadījumā šāda operativitāte tiek ierobežota. Aicinu kolēģus neatbalstīt šo priekšlikumu!

Sēdes vadītājs. Debates slēdzu. Komisijas vārdā — deputāts Sprindžuks.

M.Sprindžuks. Paldies! Es varētu piekrist Salkazanova kungam par to, ka epizootijas gadījumā lēmums ir jāpieņem ļoti ātri un nav iespējama kavēšanās vai kādas ilgstošas diskusijas, bet, tā kā ir pieņemts Nacionālās drošības likums, kurš paredz, ka tā ir Ministru kabineta kompetence, ka epizootijas gadījumā ārkārtas pasākumus veic Ministru kabineta līmenī, tad šajā gadījumā mums būtu pareizi atbalstīt deputāta Jāzepa Šņepsta priekšlikumu par to, ka to nedara zemkopības ministrs, bet tiek sasaukta Ministru kabineta sēde. Un tādēļ komisija lūdz atbalstīt Jāzepa Šņepsta priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu. Balsosim par 40. — deputāta Šņepsta priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par — 56, pret — 11, atturas — 6. Priekšlikums atbalstīts.

M.Sprindžuks. Turpinām darbu. 41. priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 42. priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs, komisijas viedoklis, ka minētais priekšlikums nav izskatāms, jo ir atbalstīts priekšlikums par 28. panta izslēgšanu.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 43. priekšlikums. Iesniedz Juridiskais birojs. Tāpat komisija uzskata, ka šis priekšlikums nav izskatāms, jo ir atbalstīts par 28. panta izslēgšanu.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 44. priekšlikums. Iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 29. pantu.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. Tāpat tiek precizēts 30. pants.

Sēdes vadītājs. Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 45. priekšlikums. Juridiskais birojs iesniedz priekšlikumu. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 31. pantu.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 46. priekšlikums. To iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 34. pants, 35. pants.

Sēdes vadītājs. Tālāk.

M.Sprindžuks. 47. priekšlikums, ko iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts, komisija lūdz atbalstīt, mainot 37. panta daļu numerāciju.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 48. priekšlikums. Iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija neatbalsta.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.

M.Sprindžuks. 49. priekšlikums. Iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 50. priekšlikums. Iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 40. pants, 42. pants.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu.

M.Sprindžuks. 51. priekšlikums. To iesniedz deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 52. priekšlikumu iesniedz parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 53. priekšlikums. Iesniedz parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 54. priekšlikums. Priekšlikumu iesniedz Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt 55. priekšlikumā.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Tātad 55. priekšlikumu iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 56. priekšlikums. Iesniedz parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 57. priekšlikums. Iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt, mainot turpmāko daļu numerāciju.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 58. priekšlikumu, ko deputāts Pēteris Salkazanovs iesniedzis, komisija neatbalsta.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Tiek precizēts 44. pants.

Sēdes vadītājs. Paldies, tālāk.

M.Sprindžuks. 59. priekšlikumu iesniedz deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti iebildumus neceļ.

M.Sprindžuks. Tiek precizēti 48. pants, 49. pants, 50. pants un 53. panta 3. daļa.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 60. priekšlikumu iesniedz deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.

M.Sprindžuks. 61. priekšlikumu iesniedz Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 62. priekšlikumu iesniedz Juridiskais birojs. Komisija atbalsta, redakcionāli tiek precizēta 3. daļa.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 63. priekšlikumu iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. 64. priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. 65. priekšlikumu iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija uzskata, ka priekšlikums nav izskatāms, jo ir atbalstīts priekšlikums par 11. nodaļas izslēgšanu.

Sēdes vadītājs. Tas pats attiecas arī uz 66. un 67. priekšlikumu. Deputāti neiebilst. Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. Strādājam ar priekšlikumu nr. 68, ko iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijai.

M.Sprindžuks. 69. priekšlikumu iesniedz deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. Un redakcionāli precizē 6. apakšpunktu.

Sēdes vadītājs. Paldies!

M.Sprindžuks. 70. priekšlikumu iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 71. priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. Un redakcionāli precizē 7. apakšpunktu.

Sēdes vadītājs. Paldies!

M.Sprindžuks. 72. priekšlikums, kuru iesniedzis Juridiskais birojs, komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts d apakšpunkts un 62. pants, kā arī pārejas noteikumos 1., 2. punkts.

Sēdes vadītājs. Paldies! Tālāk, lūdzu!

M.Sprindžuks. 73. priekšlikums. To iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.

M.Sprindžuks. 74. priekšlikumu iesniedz Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Iebildumu nav.

M.Sprindžuks. 75. priekšlikumu iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.

Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.

M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 7. punkts.

Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.

M.Sprindžuks. Un visbeidzot pēdējais priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības msinistrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta šo priekšlikumu. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Veterinārmedicīnas likums" pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 86, pret — 2, atturas — 1. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?

M.Sprindžuks. Termiņš — 5.janvāris.

Sēdes vadītājs. 5.janvāris. Iebildumu nav. Paldies!

M.Sprindžuks. Paldies!

Sēdes vadītājs. Izskatām likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"", otrais lasījums. Juridiskās komisijas vārdā — deputāts Linards Muciņš.

L.Muciņš (LC). Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie kolēģi! Dokuments nr. 2457 — "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"". Otrajam lasījumam ir saņemti divi Juridiskā biroja precizējoši priekšlikumi.

Pirmais nomaina redakcionāli it kā vārdu "un" uz vārdu "vai", bet tas ir pēc būtības, jo iesniegums jāiesniedz nevis abiem, tātad zemes īpašniekam vai ieinteresētajai personai, bet vienam no viņiem. Un Juridiskā komisija atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta šo priekšlikumu.

L.Muciņš. Otrais, Juridiskā biroja priekšlikums ir redakcionāli precizējošs, sakārto gan 1., gan 4. pārejas noteikumu apakšpunktu, un komisija atbalstīja šos priekšlikumus.

Sēdes vadītājs. Iebildumu nav. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"" pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par — 88, pret un atturas — nav. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?

L.Muciņš. 21. novembris.

Sēdes vadītājs. 21. novembris.

Sēdes vadītājs. Iebildumu nav.

Izskatām lēmuma projektu "Par piekrišanu priekšlikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanai likumprojektam "Grozījumi Pasta likumā"" trešajam lasījumam. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā — deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (LC). Godātie deputāti! Aicinu jūs atbalstīt lēmumu par termiņa pagarinājumu, jo Pasta likumam, kas gāja kā paketes likums likumam "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem", uz trešo lasījumu ir iesniegti ļoti daudz un diezgan pretrunīgi priekšlikumi, kuru lietderība mums ir jāizprasa no atbildīgās ministrijas un kuru redakcijas, kā arī pārejas noteikumi šobrīd likumam ir jāpārstrādā. Tā kā aicinu jūs atbalstīt komisijas priekšlikumu par termiņa pagarināšanu. Paldies!

Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu "Par piekrišanu priekšlikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanai likumprojektam "Grozījumi Pasta likumā"" trešajam lasījumam līdz šā gada 26.novembrim. Lūdzu rezultātu! Par — 86, pret un atturas — nav. Lēmums pieņemts.

Lūdzu reģistrācijas režīmu! Reģistrēsimies ar identifikācijas kartēm! Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, informēju jūs, ka šodien, pulksten 17.00 ekonomikas ministrs Aigars Kalvītis sniegs atbildi uz Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcijas deputātu jautājumiem.

Vārds paziņojumam Jurim Dobelim.

J.Dobelis (TB/LNNK). Cienītie kolēģi! Top svētvieta Lestenē, tur veidojas Latviešu karavīru brāļu kapi. Kritušo karavīru piemiņas vietas izveidošana un kopšana ir katras sevi cienošas valsts goda pienākums. To vairākkārt uzsvērušas dažādas valstis, arī Vācija un Krievija. Latvijas Republikas Saeimas deputātiem būtu vēlams šādas ieceres atbalstīt ne tikai ar balsojumu par kādas daļas no valsts budžeta piešķiršanu, bet arī ar savu personīgo līdzekļu ziedošanu. Tāpēc apvienības "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK frakcija aicina savus Saeimas kolēģus piedalīties ziedojumu vākšanas organizēšanā tieši Saeimā. Papildu ziņas varēsiet saņemt mūsu frakcijā. Aicinu uz labvēlīgu un labdabīgu sadarbību! Paldies!

Sēdes vadītājs. Antonam Seikstam.

A.Seiksts (LC). Lūdzu uzmanību Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas locekļiem! Tieši pusstundu pēc sēdes beigām komisijas sēde darba telpās. Tātad bez 20 minūtēm vienpadsmitos.

Sēdes vadītājs. Aijai Počai.

A.Poča (LC). Cienījamie Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas locekļi un arī pārējie deputāti, kas ir ieinteresēti budžeta likumprojekta pavadošo likumu izskatīšanā. Mēs šobrīd skatām nodokļu likumus, komisijas sēde 12.00. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas telpās.

Sēdes vadītājs. Dzintaram Ābiķim.

Dz.Ābiķis (TP). Cienījamie kolēģi no Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas! Es atgādinu, ka mums tūlīt ir komisijas sēde komisijas telpās.

Sēdes vadītājs. Edvīnam Inkēnam.

E.Inkēns (LC). Cienījamie kolēģi no Eiropas lietu komisijas! Tūlīt nekavējoties tepat Sarkanajā zālē uz piecām minūtēm. Paldies!

Sēdes vadītājs. Linardam Muciņam.

L.Muciņš (LC). Juridiskās komisijas sēde pēc pusstundas Juridiskās komisijas telpās.

Sēdes vadītājs. Lūdzu nolasīt reģistrācijas rezultātus!

A.Bartaševičs (7.Saeimas sekretāres biedrs). Cienījamie deputāti! Nav reģistrējušies: Boriss Cilevičs, Andrejs Panteļējevs, Rihards Pīks, Ainārs Šlesers, Ingrīda Ūdre, Roberts Jurdžs un Valdis Birkavs. Paldies!

Sēdes vadītājs. Paldies! Sēde ir slēgta.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!