Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumi Nr. 76 "Kārtība, kādā tiek veikti civilās aviācijas drošības uzturēšanas pasākumi". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.02.2006., Nr. 21 https://www.vestnesis.lv/ta/id/127259-kartiba-kada-tiek-veikti-civilas-aviacijas-drosibas-uzturesanas-pasakumi

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.81

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 31.maija noteikumos Nr.389 "Kārtība, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus"

Vēl šajā numurā

03.02.2006., Nr. 21

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 76

Pieņemts: 24.01.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.76

Rīgā 2006.gada 24.janvārī (prot. Nr.5 44.§)

Kārtība, kādā tiek veikti civilās aviācijas drošības uzturēšanas pasākumi

Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 57.panta pirmo daļu

 

I. Vispārīgais jautājums

1.Noteikumi nosaka kārtību, kādā veic civilās aviācijas drošības uzturēšanas pasākumus (turpmāk — aviodrošības pasākumi).

II. Par civilās aviācijas drošību atbildīgo institūciju vispārīgie pienākumi

2.Par Nacionālās civilās aviācijas drošības programmas īstenošanas koordināciju un uzraudzību Latvijas Republikā atbildīgā institūcija ir valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra” (turpmāk — Civilās aviācijas aģentūra).

3.Civilās aviācijas aģentūras pienākumi:

3.1.izstrādāt un īstenot aviodrošības pasākumus, ņemot vērā starptau­tiskās civilās aviācijas praksē izmantojamo aviācijas drošības kontroles veidu un tehnoloģiju attīstību, kā arī nacionālās un starptautiskās tiesību normas;

3.2.izstrādāt un īstenot valsts civilās aviācijas drošības kvalitātes kontro­les programmu;

3.3.izstrādāt un īstenot valsts civilās aviācijas drošības mācību program­mu un kontrolēt tās izpildi;

3.4.apstiprināt lidostu, Latvijas Republikā reģistrēto gaisa kuģu eksplua­tantu un citu ar civilās aviācijas drošību saistītu komersantu izstrādātās program­mas civilās aviācijas drošības jomā (turpmāk — avio­drošības programmas);

3.5.apstiprināt lidostu un gaisa kuģu ekspluatantu izstrādātās civilās aviācijas drošības mācību programmas;

3.6.sertificēt dienestus un personālu, kas ir atbildīgi par aviodrošības pasākumu īstenošanu lidostu un citu ar aviodrošību saistītu komersantu teritorijā;

3.7.saskaņot aviodrošības pasākumus pirms lidostu celtniecības vai rekonstrukcijas uzsākšanas, kā arī civilās aviācijas drošībai paredzēto lidostu iekārtu un sistēmu uzstādīšanas projektus;

3.8.atbilstoši riska situācijai izsludināt papildu aviodrošības pasākumus atsevišķiem vai visiem lidojumiem, ja saņemta informācija par iespējamiem draudiem civilajai aviācijai;

3.9.operatīvi informēt lidostas, gaisa kuģu ekspluatantus un ar civilās aviācijas drošības uzturēšanu saistītus komersantus par izmaiņām aviodrošības pasākumu jomā;

3.10.regulāri pārbaudīt lidostu, gaisa kuģu ekspluatantu un citu civilās aviācijas drošības uzturēšanā iesaistīto komersantu veicamo aviodrošības pasākumu atbilstību Nacionālajai civilās aviācijas drošības programmai.

4.Lidostas pienākumi:

4.1.izstrādāt lidostas aviodrošības programmu un nodrošināt tajā paredzē­to pasākumu īstenošanu;

4.2.iecelt atbildīgo darbinieku aviodrošības pasākumu koordinē­šanai un vadīšanai lidostā;

4.3.izveidot lidostas aviācijas drošības komisiju;

4.4.pēc saskaņošanas ar Iekšlietu ministrijas Operatīvo štābu nodrošināt resursus un tehniskos līdzekļus, lai lidostā īstenotu rīcības plānu ārkārtējās situācijas novēršanai;

4.5.nodrošināt visu izlidojošo pasažieru un viņu bagāžas drošības pārbaudi;

4.6.noteikt lidostas teritorijas robežas, sadalot to kontrolējamā daļā (kur atļauta tikai pēc lidostas izsniegtām atļaujām identificējamu personu un transportlīdzekļu atrašanās) un nekontrolējamā daļā (kur šāda identificēšana nenotiek);

4.7.nepieļaut transportlīdzekļu (arī komerctransporta) atstāšanu bez uzraudzības lidostas kontrolējamā teritorijā, tās ēku un citu svarīgu objektu tuvumā.

5.Gaisa kuģu ekspluatanta pienākumi:

5.1.iecelt atbildīgo darbinieku aviodrošības pasākumu koordinēšanai un vadīšanai;

5.2.izstrādāt gaisa kuģu ekspluatanta aviodrošības programmu un nodrošināt tajā paredzēto pasākumu īstenošanu;

5.3.pilnā apjomā nodrošināt finansējumu aviodrošības pasākumu īsteno­šanai;

5.4. veikt visus nepieciešamos un iespējamos aviodrošības pasākumus, īstenojot pasažieru un bagāžas pārvadājumus, kā arī pieņemot pārvadāšanai kravu, pastu, steidzamus sūtījumus vai kurjerpastu bāzes lidostā vai lidojuma gala­punktā;

5.5.informēt pasažierus par aviācijas drošības prasībām un pieprasīt to ievērošanu.

6.Gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrības pienākumi:

6.1.nodrošināt aeronavigācijas ierīču aizsardzību;

6.2.nodrošināt aviācijas stacionārā elektrosakaru tīkla nepārtrauktu darbību un uzraudzību;

6.3. sadarboties ar lidostas dienestiem un citām institūcijām, lai reaģētu uz draudiem un nelikumīgu iejaukšanos civilās aviācijas darbībā;

6.4.ziņot aviācijas stacionārā elektrosakaru tīkla adrešu sarakstā minētajām ārvalstu institūcijām par nelikumīgu gaisa kuģu sagrābšanu vai citiem draudiem civilajai aviācijai;

6.5.izstrādāt valsts komercsabiedrības aviodrošības programmu un nodrošināt tās īstenošanu.

7.Valsts komercsabiedrības, kuru darbība ir saistīta ar atrašanos lidostas kontrolējamā daļā, pilda lidostas aviodrošības programmas prasības un sadarbo­jas, īstenojot aviodrošības pasākumus.

8.Drošības policijas pienākumi:

8.1.atbilstoši kompetencei vākt, pārbaudīt un novērtēt informāciju par draudiem civilās aviācijas drošībai;

8.2.informēt attiecīgās civilās aviācijas institūcijas par nepie­ciešamību ieviest papildu aviodrošības pasākumus;

8.3.vadīt speciālos pasākumus ķīlnieku vai gaisa kuģu sagrābšanas, kā arī sprādziena draudu un spridzināšanas ierīču atklāšanas gadījumos;

8.4.veikt informācijas apmaiņu ar citu iesaistīto valstu kompetentajām institūcijām par draudiem civilajai aviācijai vai notikušu nelikumīgu iejaukšanos tās darbībā;

8.5.īstenot pasākumus, lai novērstu nelikumīgu iejaukšanos civilās aviācijas darbībā vai tās draudus, kā arī novērstu tās sekas.

9.Valsts policijas pienākumi:

9.1.uzturēt sabiedrisko kārtību lidostu nekontrolējamā daļā un lidostu apkārtnē un pārbaudīt arī attiecīgajās teritorijās noteikto transportlīdzekļu kustības un stāvēšanas noteikumu ievērošanu;

9.2.atbilstoši kompetencei vākt, pārbaudīt un novērtēt informāciju par draudiem civilās aviācijas drošībai;

9.3.sadarboties ar lidostas aviācijas drošības dienestu drošības kontroles veikšanā;

9.4.noskaidrot apstākļus un aizturēt personas, kuras mēģina ienest gaisa kuģī vai lidostas kontrolējamā daļā ieročus, bīstamus priekšmetus vai vielas;

9.5.patrulēt lidostu nekontrolējamā daļā, bet, pastāvot reāliem draudiem, arī lidostu kontrolējamā daļā.

10.Valsts robežsardzes pienākumi valsts robežas šķērsošanas vietā lidostā:

10.1.pavadīt līdz gaisa kuģim personas, kuras tiek izraidītas no Latvijas Republikas piespiedu kārtā;

10.2.veikt uzdevumus, lai novērstu nelikumīgu iejaukšanos civilās aviācijas darbībā.

11.Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu muitas pārvalžu un Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas muitas reģionālās iestādes pienākumi:

11.1.sadarboties ar lidostas aviācijas drošības dienestu, lai atklātu bīstamus vai aizliegtus priekšmetus pasažieru bagāžā, kā arī kravu un pasta sūtījumos;

11.2.kontrolēt ieroču izvešanas atļaujas pirms ieroču pieņemšanas pārvadāšanai ar gaisa transportu;

11.3.ziņot valsts tiesībaizsardzības institūcijām par pārvadāšanai bīstamu priekšmetu atklāšanu.

12.Pasta iestādes nodrošina pasta sūtījumu drošības kontroles veikšanu pirms sūtījumu nodošanas pārvadāšanai ar gaisa transportu.

13.Kravu aģenti, apkopes komersanti, kā arī komersanti, kuri piegādā gaisa kuģu ekspluatantam pārtikas krājumus vai lidojumam nepieciešamo inventāru, veic nepieciešamos un iespējamos drošības pasākumus, kā arī nodrošina, lai pēc veiktajām drošības pārbaudēm nebūtu iespējama nesankcionēta piekļūšana lidostu kontrolējamā teritorijā ievestajām precēm.

III. Reaģēšana uz draudiem un nelikumīgu iejaukšanos civilās aviācijas darbībā

14.Par plāna izstrādāšanu rīcībai situācijā, ja saņemti draudi vai notikusi nelikumīga iejaukšanās civilās aviācijas darbībā, kas nav saistīta ar gaisa kuģa pārtveršanu, piespiedu nosēdināšanu vai kaujas darbības veikšanu pret to Latvijas Republikas teritorijā (turpmāk — rīcības plāns), ir atbildīga Iekšlietu ministrija. Rīcības plāna izstrādē iesaista Satiksmes ministriju, Civilās aviācijas aģentūru, gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrību, lidostas un, ja nepieciešams, arī citas institūcijas.

15.Rīcības plāna īstenošanu vada operatīvais štābs. Operatīvā štāba struktūru un sastāvu apstiprina Iekšlietu ministrija.

16.Rīcības plāna īstenošanā tiek iesaistīta Drošības policija, Valsts policija un Valsts robežsardzes teritoriālā struktūrvienība, kuras darbības rajonā atrodas lidosta, lidostas aviodrošības dienests, lidostas administrācija, gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība.

17.Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests un Katastrofu medicīnas centrs piedalās pasākumos, kas saistīti ar nelikumīgas iejaukšanās civilās aviācijas darbībā novēršanu un seku likvidēšanu, kā arī sniedz palīdzību cietušajiem.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministra vietā — iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 4.februāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!