Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

SKATĪT TIESĪBU AKTUS, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 27. septembra noteikumi Nr. 735 "Noteikumi par minimālo un maksimālo izglītojamo skaitu valsts un pašvaldību vispārējās izglītības iestādes klasēs, pirmsskolas izglītības iestādes grupās, speciālās izglītības iestādēs un sociālās un pedagoģiskās korekcijas klasēs". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.10.2005., Nr. 157 (3315) https://www.vestnesis.lv/ta/id/118006

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.736

Valsts aģentūras "Lietišķo sporta veidu centrs "Kleisti"" nolikums

Vēl šajā numurā

04.10.2005., Nr. 157 (3315)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 735

Pieņemts: 27.09.2005.

Stājas spēkā: 01.01.2006.

Zaudē spēku: 01.07.2009.

Statuss: Zaudējis spēku

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.735

Rīgā 2005.gada 27.septembrī (prot. Nr.54 8.§)

Noteikumi par minimālo un maksimālo izglītojamo skaitu valsts un pašvaldību vispārējās izglītības iestādes klasēs, pirmsskolas izglītības iestādes grupās, speciālās izglītības iestādēs un sociālās un pedagoģiskās korekcijas klasēs

Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 4.panta 14.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka minimālo un maksimālo izglītojamo skaitu valsts un pašvaldību vispārējās izglītības iestādes klasēs un pirmsskolas izglītības iestādes grupās, kā arī speciālās izglītības iestādēs un sociālās un pedagoģiskās korekcijas klasēs.

2. Ja valsts vai pašvaldības vispārējās izglītības iestādē izglītojamo skaits klasē (grupā) ir mazāks par šajos noteikumos noteikto minimālo izglītojamo skaitu, veido apvienotās klases (grupas). Pamatizglītības programmas apguvei ieteicams apvienot 1.–3.klasi, 4.–6.klasi un 7.–9.klasi. Pēc iestādes dibinātāja iniciatīvas var būt citi klašu apvienošanas varianti.

3. Ja objektīvu apstākļu dēļ (higiēnas prasību ievērošana, neparedzēts skolēnu skaita samazinājums vai palielinājums pirms mācību gada sākuma) pašvaldības dibinātā izglītības iestāde šos noteikumus nevar ievērot, izglītības iestāde rakstiski informē pašvaldības izglītības pārvaldi par nepieciešamību palielināt vai samazināt izglītojamo skaitu klasē (grupā). Attiecīgā pašvaldības izglītības pārvalde objektīvi izvērtē apstākļus, sagatavo atzinumu un iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai saskaņošanai. Atzinumam pievieno rakstisku pamatojumu par izglītojamo skaita palielināšanas vai samazināšanas nepieciešamību. Izglītības un zinātnes ministrija lēmumu pieņem 15 dienu laikā.

II. Izglītojamo skaits grupā pirmsskolas izglītības programmas apguvei

4. Pirmsskolas izglītības programmas apguvei vienā grupā pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

4.1. vecumā līdz trim gadiem:

4.1.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 10–12;

4.1.2. pārējās apdzīvotās vietās — 8–12;

4.2. vecumā no trim līdz pieciem gadiem:

4.2.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 10–24;

4.2.2. pārējās apdzīvotās vietās — 8–24;

4.3. vecumā no pieciem līdz septiņiem gadiem:

4.3.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 10–24;

4.3.2. pārējās apdzīvotās vietās — 8–24.

5.Piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligātās pirmsskolas izglītības programmas apguvei vienā grupā pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

5.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 12–24;

5.2. pārējās apdzīvotās vietās — 8–24.

6. Speciālās pirmsskolas izglītības programmas un speciālās pirmsskolas izglītības mazākumtautību programmas apguvei vienā grupā pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

6.1. bērni ar redzes traucējumiem — 8–15;

6.2. bērni ar dzirdes traucējumiem — 8–12;

6.3. bērni ar valodas attīstības traucējumiem:

6.3.1. vecumā līdz trim gadiem — 8–12;

6.3.2. vecumā no trim līdz septiņiem gadiem — 8–15;

6.4. bērni ar somatiskām saslimšanām:

6.4.1. vecumā līdz trim gadiem — 8–12;

6.4.2. vecumā no trim līdz septiņiem gadiem — 8–15;

6.5. bērni ar psihoneiroloģiskām saslimšanām — 8–12;

6.6. bērni ar fiziskās attīstības traucējumiem — 8–15;

6.7. bērni ar vieglu garīgo atpalicību — 6–8;

6.8. bērni ar vidēji smagu un smagu garīgo atpalicību — 4–6;

6.9. bērni ar psihiskās attīstības aizturi — 8–12.

7. Ja grupā, kurā apgūst šo noteikumu 6.punktā minētās speciālās pirmsskolas izglītības programmas, ir bērns ar smagiem attīstības traucējumiem (piemēram, neredzīgs, nedzirdīgs, ar smagiem kustību traucējumiem), bērnu skaits attiecīgajā grupā samazināms par vienu. Grupā, kurā apgūst šo noteikumu 4. un 5.punktā minētās izglītības programmas, pieļaujams integrēt ne vairāk par trim izglītojamiem ar speciālām vajadzībām.

8. Pēc izglītības iestādes dibinātāja iniciatīvas programmu īstenošanai var veidot grupu ar dažāda vecuma bērniem, nepārsniedzot šo noteikumu 4., 5. un 6.punktā noteikto bērnu skaitu.

III. Izglītojamo skaits klasē vispārējās pamatizglītības programmas un vispārējās vidējās izglītības programmas apguvei

9.Vispārējās pamatizglītības programmas apguvei vienā klasē pie­ļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

9.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 18–30;

9.2. pilsētās un pilsētās ar lauku teritoriju — 12–30;

9.3. pārējās apdzīvotās vietās — 8–30.

10.Vispārējās vidējās izglītības programmas apguvei vienā klasē pie­ļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

10.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 22–30;

10.2. pārējās apdzīvotās vietās — 12–30;

10.3. vakarskolās ar neklātienes apmācību — 15–30.

11.Vispārējās pamatizglītības programmas un vispārējās vidējās izglītības programmas apguvei var veidot:

11.1. divas paralēlklases, ja izglītojamo skaits ir vismaz 30;

11.2. trīs paralēlklases, ja izglītojamo skaits ir vismaz 61;

11.3. četras paralēlklases, ja izglītojamo skaits ir vismaz 91;

11.4. piecas paralēlklases, ja izglītojamo skaits ir vismaz 121;

11.5. sešas paralēlklases, ja izglītojamo skaits ir vismaz 151.

12.Vispārējās izglītības iestādē vienā klasē pieļaujams integrēt šādu skaitu izglītojamo ar speciālām vajadzībām:

12.1. ar redzes traucējumiem — ne vairāk par trim;

12.2. ar dzirdes traucējumiem — ne vairāk par trim;

12.3. ar fiziskās attīstības traucējumiem — ne vairāk par trim;

12.4. ar psihoneiroloģiskām saslimšanām — ne vairāk par četriem;

12.5. ar somatiskām saslimšanām — ne vairāk par sešiem;

12.6. ar valodas traucējumiem — ne vairāk par četriem;

12.7. ar psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām — ne vairāk par sešiem;

12.8. ar garīgās attīstības traucējumiem (AB līmenis) — ne vairāk par četriem.

13. Pieļaujamais izglītojamo skaits vienā klasē, kurā integrēts kaut viens izglītojamais ar speciālām vajadzībām, ir ne vairāk par 20 izglītojamajiem.

IV. Izglītojamo skaits speciālās izglītības iestādes klasē un vispārējās izglītības iestādes speciālās izglītības klasē

14. Speciālās izglītības iestādes vienā klasē (grupā) un vispārējās iz­glītības iestādes speciālās izglītības klasē pieļaujams šāds izglītojamo skaits:

14.1. ar somatiskām saslimšanām — 12–20;

14.2. ar skoliozi, ar psihiskās attīstības aizturi un domāšanas grūtībām — 10–16;

14.3. ar psihoneiroloģiskām saslimšanām — 9–14;

14.4. ar valodas traucējumiem — 8–12;

14.5. neredzīgiem un vājredzīgiem, nedzirdīgiem un vājdzirdīgiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem — 7–10;

14.6. ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem — 8–12;

14.7. ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem — 4–6.

V. Izglītojamo skaits klasē sociālās un pedagoģiskās korekcijas programmu apguvei

15.Pamatizglītības sociālās un (vai) pedagoģiskās korekcijas izglītības programmu apguvei vienā klasē pieļaujamais izglītojamo skaits ir 8–15.

16. Vispārējās pamatizglītības pedagoģiskās korekcijas izlīdzinošās izglī­tības programmas apguvei vienā klasē pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds:

16.1. republikas pilsētās un rajonu centros — 16–25;

16.2. pārējās apdzīvotās vietās — 8–25.

17. Sociālās korekcijas izglītības iestādē vienā klasē pieļaujamais iz­glītojamo skaits ir 6–10.

VI. Noslēguma jautājumi

18. Klašu atvēršana un klašu dalīšana paralēlklasēs tiek finansēta no piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

19. Noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministre I.Druviete

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!