• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
""Neste" strīdas ar Latvijas dzelzceļu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.10.2000., Nr. 360/362 https://www.vestnesis.lv/ta/id/11796

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

No alfas līdz omegai

Vēl šajā numurā

13.10.2000., Nr. 360/362

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

""Neste" strīdas ar Latvijas dzelzceļu"

"Kauppalehti"

— 2000.10.03.

Latviešu naftas kompānijas negrib ārzemju konkurentus naftas produktu eksportā.

"Neste" un "Statoil" Latvijas meitas uzņēmumi griežas savas valsts konkurences pārvaldē, lai piespiestu Latvijas valsts dzelzceļa kompāniju, kurai ir monopolstatuss, uz sarunām par naftas produktu pārvadāšanu.

Pēc igauņu ekonomikas avīzes "Äripäev", Rīgas osta jau draudējusi lauzt līgumus par "Neste" un "Statoil" termināliem. Osta uzskata, ka kompānijas nav izpildījušas savu solījumu, kurš garantē viņu terminālos regulāru naftas pārvadāšanu. "Neste" un "Statoil" pieder savi naftas termināli Rīgas ostā. "Neste" termināls darbojas no 1998.gada. 1999.g. rudenī uz terminālu izbūvēja dzelzceļu.

Latvijas "Neste" pārstāve Kristīne Derica stāsta avīzei "Kauppalehti", ka problēmas ir ar naftas produktu pārvadāšanu pa dzelzceļu.

"Mums ir līgums, ka mēs importējam degvielas ar kuģiem uz ostu un tālāk tos pārvadā ar vilcieniem. Naftas produkti tiek ievesti no Somijas. Rīgas termināls darbojas kā sadales centrs, un no šejienes produkti tiek vesti pa dzelzceļu uz citām Baltijas valstīm, uz Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu.

— Tagad mēs gribam, lai dzelzceļu satiksme būtu iespējama arī pretējā virzienā: naftas produkti tiktu ievesti pa dzelzceļu uz terminālu un uzlādēti uz kuģiem. To "Latvijas dzelzceļš" nepieņem, — saka Derica.

Derica norāda, ka "Latvijas dzelzceļš" pamato šo lietu ar to, ka terminālam tuvākā dzelzceļa stacijā tehniski neesot iespējama videi bīstamo vielu pārstrādāšana. "Neste" uzskata šo apgalvojumu par atrunāšanos.

— Šī lieta netika pamatota ne ar vienu legālu iemeslu, — saka Derica.

Termināla būvēšanas laikā, lai padziļinātu ostu, Rīgas osta ir iztērējusi 10 miljonu USD. Kad naftas tankeri neienāk ostā, osta nesaņem maksu par kuģiem.

— Rīgas osta draudēja, ka mums var būt problēmas nākotnē, ja mēs nevarēsim izpildīt norunu par noteikto kuģu skaitu, — saka Derica.

Pēc Dericas teiktā, kuģu skaits palielinātos līgumā paredzētajā līmenī, ja "Neste" varētu izvest naftas produktus ar kuģiem. "Latvijas dzelzceļa" boikota dēļ kuģu skaits ir samazinājies.

"Latvijas dzelzceļa" direktors Andris Zorgevics pauž savu uzskatu igauņu avīzē "Äripäev", ka Ziemeļvalstu enerģijas kompānijām neveicoties Baltijas tirgū.

— Terminālu būvēšanas laikā bija runa tikai par naftas produktu ievešanu. Kad Skandināvijas kompānijām neveicās Latvijas tirgū pārāk dārgās degvielas dēļ, tās mēģināja glābties, pagriežot savu darbību no importa uz eksportu.

Pēc Dericas teiktā, Latvijas "Neste" ir radušās šaubas, ka Latvija negrib atļaut "Neste" un "Statoil" piedalīties naftas tranzītā no Krievijas. Latviešu kompānijas negrib ārzemju konkurentus naftas produktu eksportā.

Lēna Hietanena

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!