• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 9. augusta noteikumi Nr. 592 "Kārtība, kādā sniedzami ziņojumi par bīstamām un piesārņojošām kuģu kravām". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.08.2005., Nr. 126 https://www.vestnesis.lv/ta/id/114207

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.593

Noteikumi par institūciju un komercsabiedrību specializāciju lauksaimniecības augu sugu ģenētisko resursu kolekcionēšanā, saglabāšanā, raksturošanā, izvērtēšanā un izmantošanā

Vēl šajā numurā

11.08.2005., Nr. 126

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 592

Pieņemts: 09.08.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.592

Rīgā 2005.gada 9.augustā (prot. Nr.45 28.§)

Kārtība, kādā sniedzami ziņojumi par bīstamām un piesārņojošām kuģu kravām

Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 36.panta trešo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā sniedzami ziņojumi par bīstamām un piesārņojošām kuģu kravām.

2. Noteikumus piemēro kuģiem, kuru bruto tilpība ir 300 vai vairāk, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi.

3. Noteikumos lietoti šādi termini:

3.1. adrese – operatora, aģenta, ostas pārvaldes, kompetentās institūcijas vai jebkuras citas pilnvarotas personas vai organizācijas nosaukums un sakaru kanāli, pa kuriem, ja nepieciešams, var ar to sazināties, lai saņemtu detalizētu informāciju par kuģa kravu;

3.2. aģents – jebkura persona, kas ir pilnvarota sniegt informāciju kuģa operatora vārdā;

3.3. bīstamas kravas:

3.3.1.kravas, kas klasificētas Starptautiskajā jūras bīstamo kravu kodeksā (turpmāk – IMDG kodekss);

3.3.2. lejamkravas, kas noteiktas Starp­tautiskā kodeksa par kuģu konstrukciju un aprīkojumu, kuri pārvadā bīstamās ķīmiskās vielas kā lejamkravas (turpmāk – IBC kodekss), 17.nodaļā;

3.3.3.sašķidrinātas gāzu lejamkravas, kas noteiktas Starptautiskā kodeksa par kuģu konstrukciju un aprīkojumu, kuri pārvadā sašķidrinātās gāzes kā lejamkravas (turpmāk – IGC kodekss), 19.nodaļā;

3.3.4. cietas vielas, kas noteiktas Beramkravu drošas prakses kodeksa (turpmāk – BC kodekss) B pielikumā;

3.3.5.kravas, kuru pārvadāšanai ir noteikti nosacījumi saskaņā ar IBC kodeksa 1.1.3.paragrāfu vai IGC kodeksa 1.1.6.paragrāfu;

3.4.kompetentā institūcija – iestāde vai organizācija, ko Eiropas Savienības dalībvalsts norīkojusi, lai saņemtu un nodotu tālāk informāciju, kas paziņota saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija Direktīvu 2002/59/EK, ar ko izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un atceļ Padomes Direktīvu 93/75/EEK;

3.5.kravas transporta vienība – sauszemes kravas transportlīdzeklis, dzelzceļa kravas vagons, kravas konteiners, autocisterna, dzelzceļa cisterna vai portatīva cisterna;

3.6.kuģošanas komercsabiedrība – komercsabiedrība 1974.gada Starptautiskās konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS) un tās 1988.gada protokola IXnodaļas 1.noteikuma 2.punkta izpratnē;

3.7. operators – kuģa īpašnieks vai valdītājs;

3.8. piesārņojošas kravas:

3.8.1. naftas produkti, kas definēti 1973.gada Starptautiskās konvencijas par piesārņošanas novēršanu no kuģiem un tās 1978.gada protokola (turpmāk – MARPOL konvencija) Ipielikumā;

3.8.2.kaitīgās šķidrās vielas, kas definētas MARPOL konvencijas IIpielikumā;

3.8.3. kaitīgās vielas, kas definētas MARPOL konvencijas IIIpielikumā.

4. Noteikumi neattiecas uz:

4.1. kara kuģiem, peldošām palīgierīcēm (kara flotes palīgkuģiem) un citiem nekomerciālā (valsts) dienestā nodarbinātiem kuģiem;

4.2. zvejas kuģiem, tradicionālajiem kuģiem (jebkura veida vēsturiskie kuģi (arī tradicionālo amatu un kuģniecības veicināšanai un popularizēšanai paredzētie kuģi) un to kopijas, kas ir funkcionējoši kultūras pieminekļi un kurus ekspluatē saskaņā ar tradicionālajiem navigācijas principiem un paņēmieniem) un atpūtas kuģiem, kuru garums nepārsniedz 45 metrus;

4.3. kuģa uzņemto degvielu (mazāk par 5000 tonnām), kuģa krājumiem un aprīkojumu, ko izmanto uz kuģa.

II. Paziņošanas kārtība

5. Kuģa operators, aģents vai kapteinis pirms ienākšanas Latvijas ostā vai noenkurošanās Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā vai iekšējos ūdeņos paziņo ostas kapteinim šo noteikumu pielikuma 1.punktā minēto informāciju vienā no šādiem veidiem:

5.1. vismaz 24 stundas pirms kuģa ienākšanas ostā;

5.2. kuģim izejot no iepriekšējās ostas, ja reisa ilgums ir mazāks par 24 stundām;

5.3. tiklīdz kļuvis zināms, ka nākamā ir Latvijas osta, ja nākamā osta iepriekš nav bijusi zināma vai tā mainās reisa laikā.

6.Bīstamu vai piesārņojošu kravu nedrīkst nodot vai pieņemt pārvadāšanai ar kuģi (neatkarīgi no tā lieluma), ja kuģa kapteinis vai operators nav saņēmis deklarāciju, kurā sniegta šo noteikumu pielikuma 2.punktā minētā informācija.

7.Kravas nosūtītājs (jebkura persona, kura ar pārvadātāju ir noslēgusi līgumu par kravas pārvadāšanu vai kuras vārdā (vai kuras labā) ir noslēgts šāds līgums) iesniedz kapteinim vai operatoram šo noteikumu 6.punktā minēto deklarāciju un ir atbildīgs par to, ka pārvadāšanai nodotā krava ir deklarētā krava.

8.Ja kuģis (neatkarīgi no tā lieluma), kas pārvadā bīstamas vai piesārņojošas kravas, atstāj Latvijas ostu vai enkurvietu Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā vai iekšējos ūdeņos, kuģa operatoram, aģentam vai kapteinim ir pienākums ne vēlāk kā kuģa atiešanas brīdī paziņot attiecīgās vai tuvākās ostas kapteinim šo noteikumu pielikuma 3.punktā minēto informāciju.

9.Ja kuģis (neatkarīgi no tā lieluma), kas pārvadā bīstamas vai piesārņojošas kravas, nāk no ostas, kura atrodas ārpus Eiropas Savienības un vēlas ienākt Latvijas ostā vai noenkuroties Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā vai iekšējos ūdeņos, kuģa operatoram, aģentam vai kapteinim ir pienākums ne vēlāk kā kuģa atiešanas brīdī no iekraušanas ostas vai brīdī, kad galamērķa osta vai enkurvieta ir kļuvusi zināma (ja tā nav bijusi zināma kuģa atiešanas brīdī), paziņot ostas kapteinim šo noteikumu pielikuma 3.punktā minēto informāciju.

10.Ostas kapteinis glabā šo noteikumu pielikuma 3.punktā minēto informāciju, lai to varētu izmantot Jūras spēku Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC) (turpmāk – koordinācijas centrs), ja notiek jūras negadījums vai incidents. Ostas kapteinis veic nepieciešamos pasākumus, lai koordinācijas centram pēc pieprasījuma jebkurā diennakts laikā nekavējoties elektroniski tiktu sniegta attiecīgā informācija.

11.Šo noteikumu pielikuma 3.punktā minēto informāciju kuģa operators, aģents vai kapteinis sniedz ostas kapteinim elektroniski, ja tas ir iespējams.

III. Datorizēta datu apmaiņa starp Eiropas Savienības dalībvalstīm

12. Datu pārraides sistēma un datu pārraide atbilst šādām prasībām:

12.1.datu apmaiņa tiek nodrošināta elektroniski, ļaujot saņemt un apstrādāt šo noteikumu pielikuma 3.punktā minēto informāciju;

12.2. sistēma nodrošina informācijas apmaiņu 24 stundas diennaktī;

12.3. ir iespējams nekavējoties pēc pieprasījuma nosūtīt citas Eiropas Savienības valsts kompetentajai institūcijai informāciju par kuģi un uz tā esošajām bīstamām vai piesārņojošām kravām.

13.Elektroniska datu apmaiņa starp Latvijas un citu Eiropas Savienības valstu kompetentajām institūcijām notiek atbilstoši Eiropas Komisijas izstrādātajam Saskarnes kontroles dokumentam.

IV. Atbrīvojums no pienākuma paziņot informāciju

14.Ja tiek sniegti līnijsatiksmes pakalpojumi starp Latvijas ostām, ostu pārvaldes pēc saskaņošanas ar koordinācijas centru var atbrīvot attiecīgos līnijsatiksmes pakalpojumu sniedzējus no šo noteikumu 8.punktā minētā pienākuma paziņot attiecīgo informāciju, ja tiek nodrošināta šādu nosacījumu izpilde:

14.1. kuģošanas komercsabiedrība, kas nodrošina minētos līnijsatiksmes pakalpojumus, glabā un atjauno kuģu sarakstu un nosūta to attiecīgajam ostas kapteinim un koordinācijas centram;

14.2. par katru veikto reisu ostas kapteinim un koordinācijas centram tūlīt pēc pieprasījuma saņemšanas 24 stundas diennaktī ir elektroniski pieejama šo noteikumu pielikuma 3.punktā minētā informācija.

15. Ja tiek sniegti starptautiski līnijsatiksmes pakalpojumi starp Latvijas ostu un vienu vai vairākām Eiropas Savienības valstu ostām vai ostām, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības, ostu pārvaldes pēc saskaņošanas ar koordinācijas centru un iesaistīto Eiropas Savienības valstu ostām var atbrīvot attiecīgos starptautisko līnijsatiksmes pakalpojumu sniedzējus no šo noteikumu 8. un 9.punktā minētā pienākuma paziņot attiecīgo informāciju, ja tiek nodrošināta šo noteikumu 14.1. un 14.2.apakš­punktā minēto nosacījumu izpilde.

16. Ostu pārvaldes nekavējoties ziņo Latvijas Jūras administrācijai, ja šo noteikumu 14. un 15.punktā minētajā gadījumā šo noteikumu pielikuma 3.punktā minētā informācija nav jāsniedz.

17. Latvijas Jūras administrācija regulāri pārbauda, vai šo noteikumu 14. un 15.punktā noteiktie nosacījumi tiek izpildīti. Ja vismaz viens no tiem netiek pildīts, attiecīgajai kuģošanas komercsabiedrībai atbrīvojums no pienākuma paziņot attiecīgo informāciju tiek atcelts.

18. Latvijas Jūras administrācija izveido to kuģošanas komercsabiedrību un kuģu sarakstu, kuri saskaņā ar šo noteikumu 14. un 15.punktu ir atbrīvoti no pienākuma paziņot attiecīgo informāciju, kā arī izdara grozījumus minētajā sarakstā un nosūta attiecīgo informāciju Satiksmes ministrijai.

V. Noslēguma jautājums

19.Satiksmes ministrija nosūta Eiropas Komisijai to kompetento institūciju sarakstu, kuras saņem šajos noteikumos minēto informāciju, jebkurus grozījumus, kas izdarīti sarakstā, kā arī atbilstoši šo noteikumu 18.punktam saņemto informāciju.

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija Direktīvas 2002/59/EK, ar ko izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un atceļ Padomes Direktīvu 93/75/EEK.

Ministru prezidenta vietā – finanšu ministrs O.Spurdziņš

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 12.augustu.

 

Pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 9.augusta noteikumiem Nr.592

Paziņojamā informācija

1.Informācija, ko paziņo saskaņā ar šo noteikumu 5.punktu (vispārīgā infor­mācija):

1.1. kuģa identifikācija (vārds, izsaukuma signāls, Starptautiskās jūras organizācijas (turpmāk – IMO) identifikācijas numurs un Jūras mobilā dienesta (turpmāk – MMSI) identifikācijas numurs);

1.2. nākamā osta;

1.3.paredzamais ierašanās laiks nākamajā ostā vai loču stacijā un paredzamais iziešanas laiks;

1.4. kopējais cilvēku skaits uz kuģa.

2. Informācija, ko iesniedz saskaņā ar šo noteikumu 6.punktu (informācija par kravu):

2.1.bīstamu vai piesārņojošu kravu precīzs tehniskais nosaukums, Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) numurs (ja tāds ir);

2.2. IMO bīstamības klase vai kategorija saskaņā ar IMDG, IBC un IGC kodeksu un – attiecīgajos gadījumos – kuģa klase, kas nepieciešama Starptautiskajā kodeksā par iepakotas radioaktīvas kodoldegvielas, plutonija un ra­dio­aktīvo atkritumu ar augstu radioaktivitātes līmeni drošu pārvadāšanu uz kuģiem (turpmāk – INF kodekss) minētajām kravām saskaņā ar SOLAS konvencijas noteikumu VII/14.2, šādu kravu daudzums un transporta vienību identifikācijas numurs, ja kravas pārvadā kravas transporta vienībās (izņemot cisternas);

2.3. adrese, kur var iegūt detalizētu informāciju par kravu.

3. Informācija, ko paziņo saskaņā ar šo noteikumu 8. un 9.punktu (vispārīgā informācija):

3.1. kuģa identifikācija (vārds, izsaukuma signāls, IMO identifikācijas numurs un MMSI numurs);

3.2. nākamā osta;

3.3. kuģim, kas iziet no Latvijas ostas: paredzētais iziešanas laiks no ostas un paredzētais ierašanās laiks nākamajā ostā;

3.4. kuģim, kas nāk no ostas, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības un vēlas ienākt Latvijas ostā: paredzētais ierašanās laiks nākamajā ostā;

3.5. kopējais cilvēku skaits uz kuģa.

4. Informācija par kravu:

4.1. bīstamas vai piesārņojošas kravas precīzs tehniskais nosaukums un ANO numurs (ja tāds ir);

4.2. IMO bīstamības klase vai kategorija saskaņā ar IMDG, IBC un IGC kodeksu un – attiecīgajos gadījumos – kuģa klase, kas nepieciešama INF kodeksā minētajām kravām, šādu kravu daudzums un transporta vienību identifikācijas numurs, ja kravas pārvadā kravas transporta vienībās (izņemot cisternas);

4.3.apstiprinājums, ka uz kuģa ir saraksts, kravas manifests vai iekraušanas plāns, kas sniedz detalizētu informāciju par bīstamām vai piesārņojošām kravām un to izvietojumu uz kuģa;

4.4. adrese, kur var iegūt detalizētu informāciju par kravu.

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!