• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par policijas sadarbības uzlabošanu starp ES dalībvalstīm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.07.2005., Nr. 114 https://www.vestnesis.lv/ta/id/112960

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 2005.gada 19.jūlija sēdē

Vēl šajā numurā

21.07.2005., Nr. 114

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par policijas sadarbības uzlabošanu starp ES dalībvalstīm

Eiropas Komisija 19.jūlijā pieņēma priekšlikumu Padomes Lēmumam par policijas sadarbības uzlabošanu starp Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, jo īpaši uz iekšējām robežām, ar kuru grozīs Šengenas Līguma īstenošanas konvenciju. Plānots, ka priekšlikums sniegs vispārējas pamatnostādnes, lai uzlabotu operatīvo sadarbību, struktūru koordināciju un informācijas apmaiņu starp ES dalībvalstu tiesībsargājošajām iestādēm. Pieņemot priekšlikumu, tiek ievērots Hāgas programmas ierosinājums tālāk attīstīt policijas pārrobežu sadarbību un iecerēts grozīt Šengenas Līguma īstenošanas konvenciju, likvidējot ierobežojumus attiecībā uz sauszemes robežām tūlītējas pakaļdzīšanās situācijās un paplašinot rīcības iespējas situācijās, kad iespējams veikt pārrobežu novērošanu un pārrobežu vajāšanu.
“Brīva personu pārvietošanās Šengenas zonā”, teica Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Franko Fratīni, kas atbild par brīvības, tiesiskuma un drošības jautājumiem, “prasa rīcību, lai novērstu drošības trūkumu, ko rada robežkontroles procesa atcelšana, jo krimināli sodāmu darbību veicēji spēj pārvietoties tikpat brīvi kā pilsoņi, kas ievēro likumus. Ir jānovērš nesodāmība, ko rada šķēršļi sadarbībai”.
Pierobežu reģionos atšķirīgu tiesvedības sistēmu līdzāspastāvēšana vistiešāk jūtama policijas ikdienas darbā. Līdz ar to šajos reģionos arī visakūtāk jūtama nepieciešamība pēc piemērotiem sadarbības mehānismiem, t.i., lai risinātu tādas drošības problēmas, kas citviet ES nepastāv. Lai gan ikvienam reģionam ir savas īpatnības, piemēram, demogrāfiskās, tomēr ģeogrāfiskās atrašanās vai pārticības ziņā līdzīgās sadarbības vajadzības ir pamats, lai izstrādātu kopīgas pamatnostādnes un novērstu šķēršļus sadarbībai, darbības koordinācijai un informācijas apmaiņai.
Tāpat plānots, ka ierosinātie pasākumi palīdzēs nostiprināt un uzlabot informācijas apmaiņu pēc valstu tiesībsargājošo dienestu pieprasījuma vai pašiem pēc savas iniciatīvas, pamatojoties uz pieredzi, kas gūta, pēdējos desmit gados sadarbojoties Šengenas Līguma īstenošanas konvencijas (“Šengenas konvencija”) kontekstā. Datu aizsardzība atbilst attiecīgajiem Šengenas konvencijas VI sadaļas tiesiskajiem noteikumiem.
Strukturālajā sadarbībā ietilpst faktu noskaidrošana par aprīkojuma savstarpējo savietojamību, jo īpaši runājot par saziņas un novērošanas aprīkojumu, tiek izcelta nepieciešamība izmantot kopīgas mācību shēmas, vērsta uzmanība uz darba apmaiņas braucieniem, apmaiņas programmām un valodu mācīšanu.
Operatīvās sadarbības jomā ietilpst kopīga patrulēšana, kā arī kopīga izmeklēšana un novērošanas darbība, palīdzības sniegšana, izveidojot kopīgas izmeklēšanas vienības pierobežu reģionos, un policijas vienību nozīmēšana sadarbības koordinatora vai citas dalībvalsts amatpersonu darbībā.
Priekšlikumā ierosināts radīt regulatīvo komiteju, kas palīdzēs Eiropas Komisijai, un tajā noteikti arī attiecīgie uzdevumi. Plānots, ka komitejā darbosies dalībvalstu pārstāvji un to vadīs Eiropas Komisijas pārstāvis, kas komitejai iesniegs veicamo pasākumu projektu.

EK pārstāvniecība Latvijā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!