Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 478 "Finansēšanas plānu izstrādes kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.07.2005., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/ta/id/111609

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.479

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 8.februāra noteikumos Nr.120 "Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu"

Vēl šajā numurā

01.07.2005., Nr. 102

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 478

Pieņemts: 28.06.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.478

Rīgā 2005.gada 28.jūnijā (prot. Nr.37 15.§)

Finansēšanas plānu izstrādes kārtība

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 24.panta otro daļu

 

1.Noteikumi nosaka kārtību, kādā budžeta finansētās institūcijas izstrādā budžeta finansētās institūcijas vai pasākuma finansēšanas plānus (pielikums) atbilstoši likumam par valsts budžetu kārtējam gadam.

2.Piecu darbdienu laikā pēc likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam pieņemšanas Saeimā otrajā lasījumā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes sagatavo un iesniedz Finanšu ministrijā dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumu pa saimnieciskā gada mēnešiem, ņemot vērā šādus nosacījumus:

2.1. atalgojumus un pārējos kārtējos izdevumus, kurus veic regulāri, plāno atbilstoši izmaksu laika grafikiem;

2.2.subsīdijas un dotācijas, kas piešķirtas Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto vai finansēto projektu un pasākumu finansēšanai, plāno atbilstoši noteiktajiem maksājumu grafikiem;

2.3.iemaksas starptautiskajās organizācijās plāno atbilstoši maksājumu grafikiem;

2.4.kapitālās iegādes plāno saskaņā ar prognozēto valsts iepirkumu procedūru gaitu;

2.5.investīcijas plāno atbilstoši prognozētajiem darba grafikiem un maksājumu grafikiem par izpildītajiem darbiem.

3.Finanšu ministrija apkopo ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegto dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumu pa saimnieciskā gada mēnešiem. Ja tiek konstatētas neprecizitātes, Finanšu ministrija par to informē attiecīgo ministriju vai citu centrālo valsts iestādi, un attiecīgā iestāde precizē sadalījumu. Precizēto dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumu pa saimnieciskā gada mēnešiem Finanšu ministrija divu darbdienu laikā pēc likuma par valsts budžetu kārtējam gadam izsludināšanas nosūta Valsts kasei, ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm.

4.Finanšu ministrs izdod rīkojumu par PHARE un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu līdzekļu sadali starp projektiem programmu (apakšpro­grammu) ietvaros saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, un Finanšu ministrija piecu darbdienu laikā pēc likuma par valsts budžetu kārtējam gadam izsludināšanas nosūta minēto rīkojumu Valsts kasei, ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm.

5.Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, ievērojot Finanšu minis­trijas paziņoto dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumu pa saimnieciskā gada mēnešiem, kā arī ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apropriācijas kārtībā apstiprināto kopējo gada asignējumu apjomu, nosaka budžeta finansētajām institūcijām – programmu un apakšprogrammu izpildītājām – tām paredzētos apropriāciju rādītājus, norādot dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumu pa saimnieciskā gada mēnešiem.

6.Ja, sākoties saimnieciskajam gadam, nav stājies spēkā likums par valsts budžetu kārtējam gadam, finansēšanas plānus izstrādā atbilstoši valsts darbībai nepieciešamajiem valsts budžeta izdevumiem, kurus apstiprinājis finanšu ministrs, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 15.pantu.

7. Budžeta finansētās institūcijas saskaņā ar ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes programmām un apakšprogrammām noteiktajiem apropriācijas apjomiem sagatavo budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānu projektus sadalījumā pa mēnešiem, nosakot resursus izdevumu segšanai un asignējumus izdevumiem atbilstoši finansēšanas plāna rādītājiem.

8. Finansēšanas plānus mērķdotācijām un dotācijām pašvaldībām izstrādā un apstiprina tā ministrija, kurai likumā par valsts budžetu kārtējam gadam ir noteikta atbildība par finansēšanas plānu izstrādi un iesniegšanu Valsts kasē.

9. Atsevišķus finansēšanas plānus izstrādā, ja:

9.1.piešķirta apropriācija saskaņā ar vairāku programmu un apakšpro­grammu izpildi;

9.2. projekta īstenošanai paredzēta ārvalstu finanšu palīdzība;

9.3. PHARE projekta īstenošanai paredzēts valsts budžeta finansējums;

9.4.Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai valsts budžeta līdzdalība noteikta attiecināmos un neattiecināmos izdevumos;

9.5. paredzēta apropriācija valsts investīciju projekta īstenošanai;

9.6.Eiropas Savienības fondu un citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta īstenošanai pēc noslēgtajiem līgumiem paredzēta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem.

10. Sastādot finansēšanas plānu, norāda budžeta veidu (pamatbudžets vai speciālais budžets), konta tipu un tā papildsimbolu, ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes, budžeta finansētās institūcijas, programmas un apakšprogram­mas kodus un finansēšanas plāna versijas numuru.

11.Budžeta finansētās institūcijas sagatavotos finansēšanas plānu projektus iesniedz ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, kurām atbilstoši likumam par valsts budžetu kārtējam gadam ir apstiprinātas attiecīgās programmas un apakšprogrammas apropriācijas.

12.Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nodrošina izstrādāto finansēšanas plānu projektu atbilstību likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātajām ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmām un apakš­programmām.

13. Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu atbildīgie darbinieki ne vēlāk kā astoņas darbdienas pirms saimnieciskā gada vai piecas darbdienas pirms kārtējā mēneša sākuma elektroniski iesniedz Valsts kasē budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānu projektus, kā arī programmu un apakšprogrammu kopsavilkumu projektus, pievienojot sarakstu ar finansēšanas plāniem un to kopsavilkumiem. Ja mainās programmu vai apakšprogrammu izpildītāji, ministrija vai cita centrālā valsts iestāde iesniedz Valsts kasē precizētu programmu vai apakšprogrammu izpildītāju sarakstu.

14.Ja, sākoties saimnieciskajam gadam, nav stājies spēkā likums par valsts budžetu kārtējam gadam vai ja grozījumi likumā par valsts budžetu kārtējam gadam ir apstiprināti saimnieciskā gada pēdējā ceturksnī, Finanšu ministrija var noteikt citu finansēšanas plānu projektu iesniegšanas termiņu.

15.Valsts kase pārbauda ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegto budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānu un to kopsavil­kumu projektu atbilstību likumam par valsts budžetu kārtējam gadam.

16.Ja tiek konstatētas neprecizitātes finansēšanas plānu projektos, Valsts kase par to informē ministriju vai citu centrālo valsts iestādi. Attiecīgā iestāde veic korekcijas un atkārtoti elektroniski iesniedz precizētus budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānu projektus, kā arī programmu un apakšprogrammu kopsavilkumu projektus.

17.Valsts kase reģistrē pārbaudītos budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānus un to kopsavilkumus. Finansēšanas plānus papīra formā paraksta un ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms saimnieciskā gada vai kārtējā mēneša sākuma iesniedz ministrijā vai citā centrālajā valsts iestādē apstiprināšanai.

18. Ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes vadītājs vai tā pilnvarotā persona apstiprina un apzīmogo katru budžeta finansētās institūcijas vai pasākuma finansēšanas plānu.

19. Apstiprinātos budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānus ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms saimnieciskā gada vai kārtējā mēneša sākuma iesniedz Valsts kasē.

20.Katram budžeta finansētās institūcijas vai pasākuma finansēšanas plānam Valsts kase atver atsevišķu budžeta kontu.

21.Valsts kase, pamatojoties uz budžeta finansēto institūciju un pasā­kumu finansēšanas plāniem, mēneša pirmajā darbdienā katrai iestādei piešķir:

21.1. dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem;

21.2. kopējo mēneša asignējumu apjomu.

22.Valsts kase, pamatojoties uz budžeta finansētās institūcijas iesniegta­jiem maksājuma dokumentiem, nodrošina budžeta finansētās institūcijas finansēšanas plāna izpildi, nepieļaujot izdevumus virs piešķirtā asignējuma (tai skaitā uzturēšanas izdevumu un izdevumu kapitāl­ieguldījumiem) apjoma un nepārsniedzot no gada sākuma attiecīgo mēnešu plānoto apjomu un gada plānā noteiktos rādītāju apjomus, kā arī tās rīcībā esošos resursus.

23. Reizi mēnesī – pirmajā darbdienā pēc pārskata mēneša dokumentu apstrādes – Valsts kase sagatavo un iesniedz budžeta finansētajā institūcijā katra konta kopsavilkuma pārskatu par veiktajiem kases ieņēmumiem un izdevumiem, norādot institūcijas pārskata perioda finansēšanas plāna rādītāju apjomus un faktiskos kases ieņēmumus un izdevumus atbilstoši finansēšanas plāna rādītājiem. Budžeta finansētā institūcija līdz kārtējā mēneša desmitajam datumam apstiprina kopsavilkuma pārskatu un iesniedz to Valsts kasē.

24. Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un Finanšu ministrija katru mēnesi izvērtē ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakš­programmu izpildi. Reizi ceturksnī, ja izdevumu izpilde ir mazāka par 85procentiem no finansēšanas plānā apstiprinātā izdevumu apjoma, pamatojo­ties uz neizpildes novērtējumu, ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iesniedz finansēšanas plānu izmaiņas vai Finanšu ministrija pieprasa ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm iesniegt finansēšanas plānu izmaiņas turp­mākajiem mēnešiem atbilstoši veicamo darbu vai pasākumu izpildes termiņiem. Ja nepieciešams, Finanšu ministrija sagatavo priekšlikumus grozījumiem likumā par valsts budžetu kārtējam gadam.

25. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā jaunus budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānus, ja:

25.1.iestādes ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem vai ārvalstu finanšu palīdzības neatbilst finansēšanas plānā mēnesim apstiprinātajam apjomam un ir nepieciešams palielināt vai samazināt mēneša asignējumus;

25.2.nepieciešams pārdalīt mēnesī noteikto dotācijas apjomu no vispārē­jiem ieņēmumiem likumā noteiktās programmas vai apakšprogrammas ietvaros;

25.3.saskaņā ar finanšu ministra rīkojumu ir palielināta apropriācija atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piektajā daļā noteiktajiem mērķiem;

25.4. ir veikti grozījumi likumā par valsts budžetu kārtējam gadam;

25.5. Ministru kabineta lēmums samazina vai aizkavē asignējumus;

25.6.saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu ir veikta līdzekļu pārdale atbilstoši likumam par valsts budžetu kārtējam gadam.

26. Ministrija vai cita centrālā valsts iestāde budžeta finansēto institūciju un pasākumu jauno finansēšanas plānu projektus var iesniegt Valsts kasē reizi mēnesī šo noteikumu 13. vai 14.punktā minētajā termiņā.

27.Šo noteikumu 25.punktā minētajos gadījumos ministrija vai cita centrālā valsts iestāde šo noteikumu 13.punktā noteiktajā kārtībā iesniedz Valsts kasē budžeta finansēto institūciju un pasākumu finansēšanas plānu projektus, kā arī programmu un apakšprogrammu kopsavilkumu projektus. Iesniegtajos projektos norāda finansēšanas plāna rādītāju precizēto gada plāna apjomu, iepriekšējo mēnešu rādītājus bez izmaiņām un jauno sadalījumu atlikušajiem gada mēnešiem. Katram finansēšanas plānam piešķir jaunu versijas numuru, nemainot pārējos šo noteikumu 10.punktā minētos finansēšanas plāna rekvizītus.

28.Valsts kase pārbauda saņemtos finansēšanas plānu projektus, pamato­joties uz grozījumiem likumā par valsts budžetu kārtējam gadam, Ministru kabineta lēmumu par līdzekļu pārdali vai finanšu ministra rīkojumu par apropriācijas palielinājumu.

29.Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vadītāji nodrošina, lai finansēšanas plāni tiktu laikus sagatavoti un iesniegti Valsts kasē.

Ministru prezidenta vietā – veselības ministrs G.Bērziņš

Finanšu ministra vietā – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 2.jūliju.

 

Pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 28.jūnija noteikumiem Nr.478

06.PNG (138025 bytes)

Finanšu ministra vietā – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!