• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jauni tarifi, jauni pakalpojumi un tālejoši plāni. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.06.2005., Nr. 94 https://www.vestnesis.lv/ta/id/110473

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeima par atalgojuma palielināšanu

Vēl šajā numurā

15.06.2005., Nr. 94

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Jauni tarifi, jauni pakalpojumi un tālejoši plāni

Vakar preses konferencē valsts akciju sabiedrības “Latvijas pasts” vadītāji iepazīstināja ar uzņēmuma nākotnes plāniem un nodomiem.

GRAFIKS.PNG (29693 bytes)Uzņēmuma ģenerāldirektors Gints Škodovs atgādināja, ka jau 2003.gadā neilgi pēc viņa stāšanās amatā tika definētas “Latvijas pasta” prioritātes: stratēģiskā attīstība brīvas konkurences apstākļos, klientu apkalpošanas līmeņa paaugstināšana, jaunu un mūsdienīgu, tirgus situācijai atbilstošu pakalpojumu attīstība un ieviešana, kā arī darbinieku vērtības apzināšanās. Saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām līdz 2009.gadam Latvijai jāveic pasta pakalpojumu tirgus liberalizācija. Tas nozīmē, ka jārēķinās ar globalizācijas tendenču ietekmi šajā tirgū – G.Škodovs norādīja, ka daudzi ārvalstu pasta uzņēmumi tiek pārdoti, un tuvākajos gados iespējama izveidojušos nozares “milžu” ienākšana Latvijas tirgū. Kaut arī “Latvijas pasts” pasludināts ar uzņēmumu, kas nav privatizējams, tam jāstrādā atbilstoši tirgus ekonomikas principiem.
Uzņēmuma darbības efektivitāti lielā mērā nosaka tā ārējais tēls. Klientu acīs uzņēmuma tēlu pirmām kārtām veido pasta nodaļu tehniskais stāvoklis un izskats. Tāpēc jau ne pirmo gadu norit plānveidīga un pakāpeniska pasta telpu rekonstrukcija. Jau izremontētas vairāk nekā 100 no apmēram 900 pasta nodaļām. Tiek veikta arī darbinieku apmācība. Piedāvāto pakalpojumu attīstība norit divos virzienos. Pirmkārt, tiek uzlabota tradicionālo pakalpojumu kvalitāte, papildinot to saturu. Otrs attīstības virziens – jaunu pakalpojumu piedāvāšana. Šajā kontekstā jārunā gan par, piemēram, elektroniskā paraksta ieviešanu, gan pakalpojumu “pastnieks birojā”, kas paredz nosūtāmo vēstuļu savākšanu uzņēmumos, tādējādi atbrīvojot to darbiniekus no došanās uz pasta nodaļu. Labi rezultāti ir jau īstenotajiem jaunievedumiem – iespējām pasta nodaļā veikt naudas termiņnoguldījumus, kā arī operatīvi noformēt patēriņa kredītu.
“Latvijas pasta” izpilddirektore Ieva Rozenberga informēja, ka līdztekus veiksmīgajai sadarbībai ar uzņēmumu “GE Money” noslēgts arī līgums ar banku ”Nord/LB Latvija”, bet G.Škodovs norādīja, ka pieprasījums pēc kredītiem ir augsts. Nākotnē paredzēts “Latvijas pasta” nodaļās piedāvāt arī apdrošināšanas un skaidras naudas izņemšanas iespējas. Pēdējais pakalpojums tiks attīstīts apdzīvotās vietās, kurās ir bankomātu trūkums.
G.Škodovs uzsvēra, ka uzņēmuma attīstība nozīmē arī izmaksu paaugstināšanos, turklāt nepieciešams lielus līdzekļus investēt jauno projektu attīstībā. Tāpēc šo gadu plānots noslēgt ar zaudējumiem, kas varētu sasniegt apmēram vienu miljonu latu.
Vislielāko izmaksu kāpumu izraisījusi uzņēmuma darbinieku algu paaugstināšana. 1998. gadā darbinieku vidējā alga bijusi 89 lati, bet šobrīd tā ir 168 lati. Uzņēmums ir ieinteresēts augstā darba kvalitātē, tāpēc jābūt adekvātai darba apmaksai. Protams, palielinājušās arī citas izmaksas – degvielas patēriņš kopš 1998. gada kļuvis par 60 procentiem dārgāks, bet par elektroenerģiju un apkuri jāmaksā par 20 procentiem vairāk. Tāpēc neizbēgama ir pasta pakalpojumu tarifu maiņa.
G.Škodovs atzina: viņš apzinās iespējamo negatīvo sabiedrības reakciju uz “Latvijas pasta” paziņojumu par tarifu paaugstināšanu. Taču tarifi nav mainīti kopš 1998.gada, turklāt, piemēram, vienkāršo vēstuļu nosūtīšanas maksa jau tolaik bijusi zemāka par pakalpojuma reālajām izmaksām. Jūlijā paredzēts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai iesniegt jauno tarifu projektu. Plānots, ka vienkāršo vēstuļu nosūtīšana vismaz līdz 2008.gadam varētu maksāt 20 santīmus pašreizējo 15 santīmu vietā, bet pastkaršu sūtīšanas tarifu uzņēmums vēlas saglabāt 10 santīmu līmenī. Uzņēmuma vadītājs arī pauda pārliecību, ka tarifu paaugstināšanas dēļ Latvijas iedzīvotāji necietīs ievērojamus zaudējumus, jo apmēram 80 procentus vēstuļu sūta juridiskas personas. Savukārt uzņēmumu vajadzībām “Latvijas pasts” plāno ieviest gluži jaunu pakalpojumu – tā dēvētos A klases sūtījumus. Tie atbildīs pasaulē praktizētajiem pakalpojumiem, kas par augstāku samaksu garantē sūtījumu piegādi valsts teritorijā 24 stundu laikā. A klases sūtījuma cena varētu būt 30 santīmu.
Lai paplašinātu pakalpojumu klāstu un paaugstinātu savu konkurētspēju, “Latvijas pasts” tuvākajā laikā iegādāsies kādu Latvijas kurjerpasta uzņēmumu, tādējādi aktīvi iesaistoties šajā biznesā. G.Škodovs pastāstīja, ka uzņēmumam arī jāapsaimnieko 250 nekustamā īpašuma objekti, no kuriem tikai 60 procenti tiek izmantoti pasta vajadzībām, turklāt 80 procenti ēku neatbilst mūsdienu prasībām. Lai uzņēmumam nebūtu jāveic investīcijas svešā biznesa nozarē, paredzēts turpmāk tikai daļu objektu apsaimniekot saviem spēkiem, bet pārējo rekonstrukciju un uzturēšanu uzticēt konkursa kārtībā izvēlētiem ieinteresētajiem uzņēmumiem. Savukārt “Latvijas pasta” administrācijas birojus un Stacijas laukumā esošajā ēkā iekārtotās darba telpas līdz nākamā gada februārim vai martam paredzēts pārcelt uz jaunbūvējamo pasta kompleksu starptautiskās lidostas “Rīga” teritorijā.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!