• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumi Nr. 402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.06.2005., Nr. 92 https://www.vestnesis.lv/ta/id/110209

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.403

Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 6.augusta noteikumos Nr.352 "Nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu drošības pasākumu īstenošanas noteikumi"

Vēl šajā numurā

10.06.2005., Nr. 92

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 402

Pieņemts: 07.06.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.402

Rīgā 2005.gada 7.jūnijā (prot. Nr.34 33.§)

Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 40.panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1.Noteikumi nosaka reklāmas objektu vai informācijas objektu izvieto­šanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana.

2.Noteikumi neattiecas uz reklāmām, kas izvietotas uz ēkām.

II. Reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana

3.Reklāmas objekti (reklāmas objekti ir jebkuras formas vai jebkura veida priekšmeti, konstrukcijas vai būves, kas speciāli veidotas reklāmas izvietošanai) un informācijas objekti (norādes, zīmes vai citi tamlīdzīgi līdzekļi, kas nav paredzēti satiksmes organizēšanai un neatbilst satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem, kuru izvietošanu nosaka attiecīgs valsts standarts) nedrīkst:

3.1.aizsegt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, kā arī pasliktināt to redzamību un uztveršanu;

3.2.apžilbināt transportlīdzekļu vadītājus;

3.3.ierobežot transportlīdzekļu vadītājiem redzamību krustojumos vai izbraukšanas vietās uz ceļa no blakus teritorijām;

3.4.atrasties uz viena balsta ar satiksmes organizācijas tehnisko līdzekli.

4.Informācijas objektā kopumā nedrīkst būt vairāk par 30vārdiem vai atsevišķiem simboliem, vai atsevišķiem attēliem, vai atsevišķām skaitļu kombi­nācijām.

III. Reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana ārpus apdzīvotām vietām

5.Reklāmas objektus izvieto:

5.1.ne tuvāk par 50metriem no valsts galveno un 1.šķiras autoceļu klātnes šķautnes un ne tuvāk par 30metriem no pārējo autoceļu klātnes šķautnes (attālums mērāms no reklāmas objekta malas, kas atrodas vistuvāk autoceļam);

5.2.autoceļam piegulošajā stāvvietā vai atpūtas vietā– paralēli autoceļa asij gar stāvvietas vai atpūtas vietas malu, bet ne tuvāk par 10metriem no autoceļa brauktuves malas.

6.Minimālais attālums starp reklāmas objektiem ir vismaz 250metru.

7.Informācijas objektus izvieto:

7.1.pie valsts galvenajiem autoceļiem, kā arī pie autoceļiem, kur dien­nakts vidējā satiksmes intensitāte pārsniedz 3000 automašīnas diennaktī,– pie nobrauktuves uz objektu perpendikulāri tā autoceļa asij, no kura nogriežas, ne tuvāk par 10metriem no autoceļa klātnes šķautnes un ne tuvāk par 2metriem no nobrauktuves klātnes šķautnes, bet ne tālāk par 20metriem no nobrauktuves klātnes šķautnes;

7.2.pie autoceļiem, kur diennakts vidējā satiksmes intensitāte nepārsniedz 3000automašīnas diennaktī, – pie nobrauktuves uz objektu perpendikulāri tā autoceļa asij, no kura nogriežas, ne tuvāk par 2metriem no autoceļa klātnes šķautnes un ne tuvāk par 2metriem no nobrauktuves klātnes šķautnes, bet ne tālāk par 20metriem no nobrauktuves klātnes šķautnes.

8.Pie vienas nobrauktuves var izvietot ne vairāk kā vienu informācijas objektu.

9.Reklāmas objektus vai informācijas objektus nedrīkst izvietot virs autoceļa.

10.Reklāmas objekta vai informācijas objekta minimālais redzamības attālums ir vismaz 15 reizes lielāks par lielāko redzamo reklāmas objekta vai informācijas objekta izmēru (pielikums).

IV. Reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana apdzīvotās vietās

11.Reklāmas objektus ielu posmos, kur transportlīdzekļiem atļauts braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz 50 km/h, izvieto:

11.1.ne tuvāk par 0,5metriem no brauktuves malas, bet, ja ir nomale,– no nomales malas (attālums mērāms no reklāmas objekta malas, kas atrodas tuvāk brauktuvei);

11.2.uz ietves, paredzot gājēju kustībai vismaz 75% no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5metrus platu brīvu ietvi;

11.3. aiz ielu sarkanajām līnijām, bet ne tuvāk par 15,0 m no brauktuves malas, ja telpisko reklāmas objektu (apaļi vai trīsplakņu piloni, figurāli objekti) izmēri pārsniedz 1,8 m šķērsgriezumā un 4,5 m augstumā, bet vienpusējo un divpusējo reklāmas objektu izmēri – 1,5 m platumā un 2,5 m augstumā.

12.Ielu posmos, kur transportlīdzekļiem atļauts braukt ar ātrumu, kas pārsniedz 50km/h, reklāmas objektus izvieto ne tuvāk par 30metriem no brauktuves malas.

13.Reklāmas objektus izvieto ne tuvāk par 30metriem no tuvākās krustojuma robežas.

14.Informācijas objektus izvieto pie nobrauktuves uz objektu perpendi­kulāri tās ielas asij, no kuras nogriežas, ne tuvāk par 5metriem no ielas brauktuves malas un ne tuvāk par 1 m no nobrauktuves klātnes šķautnes, bet ne tālāk par 10metriem no nobrauktuves klātnes šķautnes.

15.Pie vienas nobrauktuves atļauts izvietot ne vairāk kā vienu infor­mācijas objektu.

16.Reklāmas objekta vai informācijas objekta minimālais redzamības attālums ir vismaz 10reizes lielāks par lielāko re­dzamo reklāmas objekta vai informācijas objekta izmēru (pielikums).

17.Minimālais attālums starp reklāmas objektiem, kas izvietoti viens aiz otra, ir vismaz 30metru. Attālumu nosaka starp vienā ielas pusē izvietotu reklāmas objektu savstarpēji tuvākajām malām.

18.Reklāmas objektus nedrīkst izvietot:

18.1.ielu sadalošajās joslās, ja šo joslu platums nepārsniedz 10 metrus;

18.2.tuvāk par 25metriem no ceļa zīmēm (izņemot pasažieru sabiedrisko trans­portlīdzekļu pieturvietu paviljonus);

18.3. virs brauktuvēm (izņemot satiksmes pārvadu laidumus, uz kuriem nav izvietotas ceļa zīmes).

V. Reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanas saskaņošana

19.Atļauju reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanai izsniedz ceļa īpašnieks vai tā pilnvarota persona, nosakot atļaujas derīguma termiņu.

20.Lai saņemtu atļauju reklāmas objektu vai informācijas objektu izvieto­šanai:

20.1.gar valsts ceļiem, – ieinteresētā fiziskā vai juridiskā persona iesniedz valsts akciju sabiedrībā ”Latvijas Valsts ceļi” saskaņošanai uzstādīšanas vietas situācijas plānu mērogā no 1:200 līdz 1:500, zemes īpašnieka atļauju un iesniegumu;

20.2.gar pārējiem ceļiem, – ieinteresētā fiziskā vai juridiskā persona iesniedz ceļa īpašniekam saskaņošanai uzstādīšanas vietas situācijas plānu mērogā no 1:200 līdz 1:500, zemes īpašnieka atļauju, valsts akciju sabiedrības ”Latvijas Valsts ceļi” saskaņojumu un iesniegumu.

VI. Atbildība par noteikumu neievērošanu

21.Ja nav saņemti šo noteikumu 20.punktā minētie saskaņojumi un atļaujas, reklāmas objekts vai informācijas objekts tiek uzskatīts par patvaļīgi uzstādītu, un tā īpašniekam attiecīgais objekts jādemontē.

22.Ja mainās satiksmes organizācija uz ceļa, ceļa īpašniekam ir tiesības pieprasīt reklāmas objekta vai informācijas objekta demontāžu mēneša laikā pēc pieprasījuma nosūtīšanas reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašniekam.

23.Ja šo noteikumu 21. vai 22.punktā minētajā gadījumā reklāmas objekts vai informācijas objekts netiek demontēts, ceļa īpašnieks nosūta reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašniekam brīdinājuma vēstuli. Ja mēneša laikā pēc brīdinājuma vēstules nosūtīšanas reklāmas objekts vai informācijas objekts netiek demontēts, ceļa īpašnieks organizē tā demontāžu. Ar demontāžu saistītos izdevumus sedz reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašnieks.

VII. Noslēguma jautājums

24.Reklāmas objekti vai informācijas objekti, kas izvietoti gar ceļiem līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, sakārtojami atbilstoši šo noteikumu prasībām vai demontējami līdz 2007.gada 1.aprīlim.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 11. jūniju.


 

Pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 7.jūnija noteikumiem Nr.402

Reklāmas objektu un informācijas objektu minimālais redzamības attālums

01.PNG (16633 bytes)

Piezīme. d – lielākais redzamais reklāmas objekta vai informācijas objekta izmērs.

Satiksmes ministrs A. Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!