• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par drošākām un reālāk īstenojamām prasībām autotransporta pakalpojumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.04.2005., Nr. 60 https://www.vestnesis.lv/ta/id/105976

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Eiropola un dalībvalstu cīņu pret naudas viltošanu

Vēl šajā numurā

15.04.2005., Nr. 60

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par drošākām un reālāk īstenojamām prasībām autotransporta pakalpojumos

Procedūra:
koplēmums, otrais lasījums
Debates: 2005.gada 11.aprīlī
Balsojums: 2005.gada 13.aprīlī

Eiropas Parlaments 13.aprīlī pieņēma ieteikumus divu direktīvu projektiem par sociālajām normām autotransporta pakalpojumu nozarē. Helmūta Markova (Vācija), sagatavotais ziņojums atspoguļo Parlamenta un Padomes domstarpības šādos jautājumos: šoferu atpūtas periodu ilgums, vienoti noteikumi par sodiem, ceļu kontrole. Paredzams, ka sekos samierināšanas procedūra starp Padomi un Parlamentu (trešais lasījums).
Parlaments prasa, lai jaunu kravas auto obligāto aprīkošanu ar tahogrāfiem atliktu uz vēlāku laiku, nekā direktīvas projektā plāno Komisija. Deputāti uzskata, ka paredzētajā termiņā (2005.gada augustā) dalībvalstis vēl nebūs paspējušas ieviest izpildes noteikumus. Jaunajiem auto jābūt aprīkotiem, sākot ar 2006.gada augustu, bet no 2007.gada augusta digitālajiem tahogrāfiem jābūt visos automodeļos, ko izmanto uz ceļiem.
Deputāti iesaka, ka par regulāru ikdienas atpūtas periodu jāuzskata 12 stundas, lai gan Padome bija ieteikusi noteikt vienpadsmit. Šo periodu var sadalīt četrās daļās, no kurām pirmajām trim jābūt vismaz vienu stundu ilgām un pēdējai — vismaz 8 stundu ilgai. Parlaments arī iesaka, lai būtu obligāta vismaz 45 minūšu atpūta ik pēc četrarpus stundām.
Deputāti atbalsta vienotus noteikumus sodiem par pārkāpumiem, tostarp transportlīdzekļa apstādināšanu uz laiku, kas nepieciešams pārkāpuma cēloņa novēršanai.
Pēc deputātu domām, “transportlīdzekļa vadīšanas laikā” jāietver arī laiks, kas nepieciešams, lai transportlīdzekļa vadītājs nokļūtu līdz norīkojuma vietai vai transportlīdzeklim, ja šādi veiktā maršruta garums ir vairāk nekā 100 km. Tas novērstu situāciju, kad, piemēram, transportlīdzekļa vadītājs pats aizbrauc ar automašīnu līdz vietai 600 km attālumā, kur pārņem autobusa vadīšanu, kas tam paredzēts, un bez pietiekami garām pauzēm brauc ar autobusu atpakaļ vēl 600 km, tādējādi ievērojot minimālos transportlīdzekļa vadīšanas un atpūtas laikposmus, taču patiesībā pārkāpjot tos.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!