
Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 18 Pēdējās nedēļas laikā 45 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 763
Rīgā 2025. gada 16. decembrī (prot. Nr. 52 12. §)
Atbalsta noteikumi par tirgus dalības aktivitātēm
Izdoti saskaņā ar Inovatīvas uzņēmējdarbības
un prioritāro projektu atbalsta likuma
4. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka atbalsta programmas prioritāro projektu īstenošanai:
1.1. pieejamo finansējumu;
1.2. atbalsta piešķiršanas kārtību un kritērijus;
1.3. atbalsta programmas īstenošanas nosacījumus un kārtību;
1.4. nosacījumus un kārtību, kādā pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu un neatbilstošo izdevumu atgūšanu;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. atbalsta uzskaiti, neatbalstāmās nozares un darbības.
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1. prioritārā projekta iesniedzējs – Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts lielais komersants, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 24. punktam, valsts kapitālsabiedrība, pašvaldības kapitālsabiedrība, privāta kapitālsabiedrība, publiski privāta kapitālsabiedrība, kurā kapitāla daļas vai balsstiesīgās akcijas pieder vismaz vienai pašvaldībai, pašvaldība, speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, ostu pārvalde, Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas valsts vai pašvaldības dibinātas biedrības vai nodibinājumi, plānošanas reģions vai zinātniskā institūcija;
2.2. atbalsta saņēmējs – prioritārā projekta iesniedzējs, par kuru Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra) ir pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu un ar kuru noslēgts līgums par atbalsta saņemšanu;
2.3. prioritārā projekta dzīves cikls – prioritārā projekta īstenošanas laiks, kurā ir iespējams gūt finansiālu vai ekonomisku labumu no projektā saņemtā atbalsta.
3. Atbalsta piešķiršanas mērķis ir nodrošināt finansējuma pieejamību tirgus dalības un sadarbības aktivitātēm, tādējādi veicinot inovācijas, investīciju piesaisti un eksporta pieaugumu Latvijā.
4. Šo noteikumu ietvaros atbalstu sniedz aģentūra.
5. Atbalsta programmas īstenošanai ir pieejams valsts budžetā paredzētais finansējums.
II. Atbalsta apmērs un tā piešķiršanas kārtība un kritēriji
6. Atbalsts noteikumu ietvaros tiek sniegts granta vai nefinanšu atbalsta veidā:
6.1. saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831);
6.2. kā atbalsts, kas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
7. Atbalsta intensitāte atbalsta saņēmējiem ir:
7.1. 60 %, ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar šo noteikumu 6.1. apakšpunktu;
7.2. 85%, ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar šo noteikumu 6.2. apakšpunktu un ja prioritārā projekta iesniedzējs tieši nereklamē savus pakalpojumus vai produktus, bet piedalās aktivitātēs, kas vērstas uz Latvijas inovāciju, pētniecības un tehnoloģiju reputācijas stiprināšanu vai eksporta veicināšanu.
8. Atbalsta saņēmējam atbalstāmas šādas darbības un izmaksas:
8.1. dalība starptautiskajās izstādēs ārvalstīs un Latvijā ar stendu vai kopstendu, konferencēs ārvalstīs ar stendu vai prezentāciju, kontaktbiržās ārvalstīs klātienē vai tiešsaistē:
8.1.1. oficiālā organizatora un tā saistītā pakalpojuma sniedzēja noteiktā reģistrācijas maksa;
8.1.2. oficiālā organizatora un tā saistītā pakalpojuma sniedzēja noteiktā nomas maksa par stenda konstrukciju un ekspozīcijas laukumu;
8.1.3. oficiālā organizatora un tā saistītā pakalpojuma sniedzēja noteiktā maksa par stenda noformējumu;
8.1.4. oficiālā organizatora un tā saistītā pakalpojuma sniedzēja noteiktās mārketinga pakalpojumu izmaksas (dalībnieka informācijas izvietošana izstādes katalogā, speciālā preses izdevumā, pasākuma norises telpās) un citas ar izstādes stendu saistītas papildpakalpojuma izmaksas;
8.2. reklāmas kampaņas izstrādes un vadības izmaksas, lai produktu palaistu eksporta tirgū;
8.3. mārketinga vizuālo materiālu (bukletu, baneru vai videoklipu) izstrādes izmaksas par produktu vai pakalpojumu;
8.4. mērķa tirgus pētījuma izstrāde un iegāde:
8.4.1. mērķa tirgus pētījuma izstrādes izmaksas;
8.4.2. mērķa tirgus pētījuma iegādes izmaksas;
8.5. ārvalstu atbilstošās ārējā tirgus nozares eksperta piesaiste tirgus stratēģijas izstrādei un īstenošanai, kā arī ārvalstu atbilstošas nozares eksperta piesaiste tirgus darbības pārorientācijai un veicināšanai:
8.5.1. ārvalstu atbilstošās nozares eksperta pakalpojuma izmaksas eksporta tirgus stratēģijas izstrādei un īstenošanai dalībnieka eksporta tirgos;
8.5.2. tirdzniecības aģentu pakalpojumu piesaistes izmaksas tirgus darbības pārorientācijai;
8.6. telemārketinga pakalpojumi ārvalstu sadarbības partneru meklēšanai (maksa par telemārketinga pakalpojumiem – zvanu veikšanu un kampaņveidīgas informācijas sūtīšanu, lai ieinteresētu un piesaistītu pakalpojumam vai produktam jaunus klientus un sadarbības partnerus, kā arī lai papildinātu klientu un sadarbības partneru datubāzes);
8.7. dalība aģentūras organizētajos nacionālajos stendos ārvalstīs, tirdzniecības misijās un Latvijas augstu valsts amatpersonu vizītēs:
8.7.1. dalības maksa, ko noteikusi aģentūra, par piedalīšanos nacionālajos stendos, tirdzniecības misijās vai Latvijas augstu valsts amatpersonu vizītēs ārvalstīs, tai skaitā organizatora noteiktās izmaksas par tirdzniecības misiju vai Latvijas augstu valsts amatpersonu vizīšu organizēšanu;
8.7.2. ceļa (transporta) izdevumi, kas saistīti ar neregulāro lidojumu un starpvalstu ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta (dzelzceļa, gaisa un ūdens transporta un starpvalstu koplietošanas autotransporta (autobusa)) izmantošanu (tai skaitā transporta pakalpojuma sniedzēja noteiktā papildu maksa, bez kuras pamatpakalpojumu nav iespējams iegādāties, un bagāžas maksa) līdz norises valstij un atpakaļ, kā arī maksa par pārbraucieniem uz citu valsti, tai skaitā citu pilsētu (ja plānoti vairāki pasākumi). Ceļa (transporta) izdevumus sedz arī tad, ja pakalpojuma iegādei izmanto starpnieku, un šādi pakalpojumi neietver komisijas maksu. Izdevumus sedz ne vairāk kā trim personām, kuras ir tirdzniecības misijas vai augstu valsts amatpersonu vizītes dalībnieki vai kuras pilnvarotas pārstāvēt tos šajos pasākumos (nacionālo stendu dalībnieku minētie ceļa izdevumi netiek segti);
8.8. dalība aģentūras organizētās ienākošajās komercdarbības vizītēs Latvijā (dalības maksa, ja aģentūra to ir noteikusi);
8.9. atbalsta nodrošināšana starptautisku izstāžu organizēšanai Latvijā:
8.9.1. bukletu, baneru vai videoklipu izgatavošanas un tulkošanas izmaksas;
8.9.2. izmaksas saistībā ar pasākuma popularizēšanu digitālajā vidē, tai skaitā pasākuma tiešraides nodrošināšana;
8.9.3. norises telpu un zemes platību nomas izmaksas;
8.9.4. tehniskā aprīkojuma (gaismas, skaņas, video u. c. tehnikas) pakalpojuma izmaksas.
9. Atbalsta summa viena kalendāra gada laikā vienam atbalsta saņēmējam ir ne vairāk kā 40 000 euro par šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5., 8.6., 8.7. un 8.8. apakšpunktā minētajām darbībām un izmaksām.
10. Maksimāli pieļaujamā atbalsta kopsumma par šo noteikumu 8.9. apakšpunktā minētās vienas starptautiskas izstādes organizēšanu Latvijā saistītajām aktivitātēm ir:
10.1. ne vairāk kā 50 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 500;
10.2. ne vairāk kā 60 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 1000;
10.3. ne vairāk kā 70 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 1500;
10.4. ne vairāk kā 80 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 2000;
10.5. ne vairāk kā 90 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 2500;
10.6. ne vairāk kā 100 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju vai ārvalstu dalībnieku skaits pasākumā ir ne mazāks kā 3000.
11. Prioritārā projekta iesniedzēju sākotnēji vērtē atbilstoši atbilstības vērtēšanas kritērijiem, kuri tiek vērtēti ar vērtējumu "jā" vai "nē" saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu, lai pārbaudītu, vai prioritārā projekta iesniedzējs atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes kritēriju pārbaudei.
12. Prioritārā projekta iesniedzēju, kurš piesakās atbalsta saņemšanai par šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5., 8.6., 8.7. un 8.8. apakšpunktā minētajām darbībām, vērtē pēc šo noteikumu 2. pielikumā esošajiem kvalitātes kritērijiem, kuri tiek vērtēti, piešķirot punktus. Minimālais punktu skaits, kas jāsaņem prioritārā projekta iesniedzējam, ir 9 punkti.
13. Prioritārā projekta iesniedzēja pieteikumu, kurš piesakās atbalsta saņemšanai par šo noteikumu 8.9. apakšpunktā minēto darbību, vērtē pēc šādiem vērtēšanas kritērijiem:
13.1. starptautiskajā izstādē ārvalstu apmeklētāji un ārvalstu dalībnieki ir vismaz no četrām valstīm, un to skaits plānots ne mazāks par 500;
13.2. starptautiskās izstādes ilgums ir vismaz divas dienas.
14. Šo noteikumu 2. pielikumā iekļautie kritēriji tiek izvērtēti, pamatojoties uz pēdējā noslēgtā finanšu gada datiem. Kritēriji attiecas uz visiem prioritāro projektu iesniedzējiem, izņemot pašvaldības, speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes, ostu pārvaldes, Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas valsts vai pašvaldību dibinātas biedrības vai nodibinājumus, plānošanas reģionus un zinātniskās institūcijas.
15. Šo noteikumu attiecināmo izmaksu ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
16. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %. Ja par vienām un tām pašām prioritārā projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
17. Ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, aģentūra atbalsta piešķiršanā ievēro darbību un nozaru ierobežojumus, kas noteikti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā.
18. Ja prioritārā projekta iesniedzējs, kam atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tas nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
19. Prioritārā projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz atbalsta saņemšanu, ja uz atbalsta piešķiršanas brīdi uz to ir attiecināms kāds no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem.
20. Aģentūra un atbalsta saņēmējs (ja attiecināms) iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Publiskos iepirkumus var īstenot sociāli atbildīgā veidā.
III. Atbalsta programmas īstenošanas nosacījumi un kārtība
21. Aģentūra izstrādā prioritārā projekta iesniedzēju atlases kārtību, atbalsta piešķiršanas nosacījumus (tai skaitā pieejamo atbalsta apjomu) un uzskaiti atbilstoši šo noteikumu III un IV nodaļai. Aģentūra lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem saskaņā ar minēto kārtību, kura ir publiski pieejama aģentūras tīmekļvietnē pirms atlases uzsākšanas.
22. Aģentūra ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms atlases uzsākšanas izsludina atklāto prioritāro projektu pieteikumu atlasi valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv (turpmāk – platforma business.gov.lv). Informāciju par iespēju pieteikties atbalstam aģentūra ievieto platformā www.business.gov.lv, norādot projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu. Atlases informācijai pievieno prioritārā projekta pieteikuma veidlapu un citu iesniedzamo dokumentu veidlapas.
23. Prioritārā projekta iesniedzējs piesakās atbalsta saņemšanai par šo noteikumu 8. punktā minētajām darbībām un izmaksām atbilstoši šo noteikumu ietvaros izvirzītajām prasībām. Elektroniski izveidotu prioritārā projekta pieteikumu strukturētā formā iesniedz platformā www.business.gov.lv un pievieno šādu informāciju un dokumentus:
23.1. de minimis atbalsta sistēmā aizpildītu veidlapu atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību vai prioritārā projekta pieteikumā norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru, ja prioritārā projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
23.2. apliecinājumu (ja attiecināms), ka prioritārā projekta iesniedzējam nav pasludināts maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, nav apturēta vai pārtraukta saimnieciskā darbība vai nav uzsākts likvidācijas process.
24. Aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai prioritārā projekta iesniedzējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu (ja attiecināms). Ja prioritārā projekta iesniedzējs neatbilst minētajam nosacījumam, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt atbalstu.
25. Aģentūra prioritāro projektu iesniedzējus atlasa atklātas prioritāro projektu pieteikumu atlases veidā. Prioritāro projektu iesniedzēji prioritāro projektu pieteikumus var iesniegt līdz brīdim, kamēr pieejams finansējums.
26. Aģentūra viena mēneša laikā no prioritārā projekta pieteikuma saņemšanas izvērtē iesniegto prioritārā projekta pieteikumu un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbalstu.
27. Atbalsts tiek piešķirts ar aģentūras lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar šo noteikumu 6. punktu. Diena, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
28. Aģentūra šo noteikumu 27. punktā minēto lēmumu pieņem, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteikto darbības termiņu, tai skaitā lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar šo noteikumu 6.2. apakšpunktu.
29. Aģentūra izvērtē prioritārā projekta iesniedzēju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi. Piešķirot de minimis atbalstu, aģentūra pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktam.
30. Šajos noteikumos ir attiecināmas tādas darbības, kas uzsāktas ne agrāk kā 2026. gada 1. janvārī un kuru izmaksas ir radušās ne agrāk kā 2025. gada 1. janvārī.
IV. Atbalsta uzskaite un atgūšanas nosacījumi
31. Aģentūra uzglabā visus ar atbalsta piešķiršanu saistītos datus desmit gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirts atbalsts. Atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar atbalsta piešķiršanu saistītos datus desmit gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
32. Aģentūra nodrošina prioritāro projektu uzraudzību, lai prioritārā projekta dzīves ciklā ar saimniecisko darbību nesaistīts prioritārais projekts nekļūst par tādu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
33. Atbalsta saņēmējam visā prioritārā projekta dzīves ciklā ir pienākums informēt aģentūru, ja ar saimniecisko darbību nesaistīts prioritārais projekts tā dzīves ciklā kļūst par prioritāro projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, vai par citiem nosacījumiem, kas var ietekmēt atbalsta saņemšanu.
34. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts prioritārais projekts tā dzīves ciklā kļūst par prioritāro projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, atbalsta saņēmējs no finansējuma, par kuru nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts, atmaksā aģentūrai nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
35. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai prioritārā projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
36. Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, aģentūra atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, tai skaitā nodrošina piešķirtā atbalsta uzskaiti un informācijas glabāšanu desmit gadus no dienas, kad atbilstoši šiem noteikumiem ir piešķirts pēdējais atbalsts, kā arī pēc pieprasījuma iesniedz šo informāciju Eiropas Komisijā.
37. Aģentūra reizi kalendāra gadā, izmantojot Centrālās statistikas pārvaldes datus, apkopo šādu informāciju:
37.1. par atbalsta saņēmēja preču vai pakalpojumu eksporta apjomu salīdzinājumā ar eksporta apjomu gadā, pirms tika saņemts atbalsts, un divus gadus pēc atbalsta saņemšanas;
37.2. par atbalsta saņēmēja eksporta tirgiem;
37.3. par atbalsta saņēmēja neto apgrozījumu salīdzinājumā ar neto apgrozījumu gadā, pirms tika saņemts atbalsts, un divus gadus pēc atbalsta saņemšanas.
Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Ekonomikas ministrs V. Valainis
1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 16. decembra
noteikumiem Nr. 763
Prioritārā projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji
|
Nr. p. k. |
Kritērijs | Jā | Nē |
| 1. | Prioritārā projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 2.1. apakšpunktā noteiktajam prioritārā projekta iesniedzēja juridiskajam statusam |
||
| 2. | Prioritārā projekta iesniedzējam pirms atbalsta piešķiršanas saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu |
||
| 3. | Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, projekta iesniegums atbilst visiem minētās regulas kritērijiem |
||
| 4. | Projekta iesniedzējam nav pasludināts maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, nav apturēta vai pārtraukta saimnieciskā darbība vai nav uzsākts likvidācijas process | ||
| 5. | Projekta iesniedzējam nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas |
2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 16. decembra
noteikumiem Nr. 763
Projekta iesniedzēja vērtēšanas kritēriji
|
Nr. p. k. |
Kritērijs | Punktu skaits |
| 1. | Prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums atbalsta saņemšanas nozarē pēdējā noslēgtajā finanšu gadā | |
| 1.1. | prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums ir lielāks par 1 000 000 euro | 5 |
| 1.2. | prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums ir 250 001–1 000 000 euro | 4 |
| 1.3. | prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums ir 100 001–250 000 euro | 3 |
| 1.4. | prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums ir 50 001–100 000 euro | 2 |
| 1.5. | prioritārā projekta iesniedzēja neto apgrozījums ir 0–50 000 euro | 0 |
| 2. | Nozaru dalījums pēc tehnoloģiju vai zināšanu intensitātes (Eurostat klasifikācijas) | |
| 2.1. | augsto tehnoloģiju nozare | 4 |
| 2.2. | vidēji augsto tehnoloģiju nozare | 3 |
| 2.3. | vidēji zemo tehnoloģiju nozare vai zināšanu ietilpīgo pakalpojumu nozare | 2 |
| 2.4. | zemo tehnoloģiju nozare vai zināšanu mazākietilpīgo pakalpojumu nozare | 1 |
| 2.5. | nozare nav izdalīta pēc tehnoloģiju vai zināšanu intensitātes (Eurostat klasifikācijas) | 0 |
| 3. | Prioritārā projekta iesniedzēja darbinieku skaits pēdējā noslēgtajā finanšu gadā | |
| 3.1. | darbinieku skaits ir vairāk nekā 100 | 4 |
| 3.2. | darbinieku skaits ir no 50 līdz 100 | 3 |
| 3.3. | darbinieku skaits ir no 10 līdz 49 | 2 |
| 3.4. | darbinieku skaits ir mazāks par 10 | 1 |
| 4. | Prioritārā projekta iesniedzēja valsts budžetā iemaksātie nodokļi par pēdējo noslēgto finanšu gadu | |
| 4.1. | kopējie maksājumi valsts budžetā ir vairāk nekā 100 000 euro | 6 |
| 4.2. | kopējie maksājumi valsts budžetā ir no 50 000 līdz 99 999,99 euro | 4 |
| 4.3. | kopējie maksājumi valsts budžetā ir no 10 000 līdz 49 999,99 euro | 2 |
| 4.4. | kopējie maksājumi valsts budžetā ir līdz 9999,99 euro | 0 |
| 5. | Prioritārā projekta iesniedzēja pētniecības un attīstības komponente | |
| 5.1. | gada pārskatā ir informācija par ieguldīto finansējumu pētniecībai un attīstībai (no prioritārā projekta iesniedzēja gada pārskata) | 2 |
| 5.2. | gada pārskatā nav informācijas par ieguldīto finansējumu pētniecībai un attīstībai (no prioritārā projekta iesniedzēja gada pārskata) | 0 |