• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ropažu novada dome
Pašvaldība oficiālajā izdevumā izsludina saistošos noteikumus (t. sk. saistošos noteikumus par teritorijas plānojuma vai lokālplānojuma apstiprināšanu) un to paskaidrojuma rakstu, kā arī publicē vispārīgos administratīvos aktus par detālplānojuma apstiprināšanu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja saistošajos noteikumos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ropažu novada domes 2025. gada 5. novembra saistošie noteikumi Nr. 35/25 "Grozījumi Ropažu novada pašvaldības domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 10.12.2025., Nr. 238 https://www.vestnesis.lv/op/2025/238.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dažādi sludinājumi

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

10.12.2025., Nr. 238

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ropažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 35/25

Pieņemts: 05.11.2025.

OP numurs: 2025/238.6

2025/238.6
RĪKI

Ropažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 35/25

Ulbrokā 2025. gada 5. novembrī

Grozījumi Ropažu novada pašvaldības domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"

Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
05.11.2025. sēdes lēmumu Nr. 250
(prot. Nr. 112/2025)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

Izdarīt Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2023, Nr. 56) šādus grozījumus:

1. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. Pašvaldība piešķir šādus pabalstus:

10.1. pabalsts individuālo mācību piederumu iegādei bērniem;

10.2. pašvaldības palīdzība nometņu apmaksai bērniem līdz 18 gadu vecumam;

10.3. ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pašvaldības izglītības iestādēs;

10.4. papildus ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs;

10.5. rehabilitācijas pabalsts;

10.6. pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai;

10.7. pabalsts veselības uzlabošanai

10.8. pabalsts nieru dialīzes slimniekiem;

10.9. pabalsts uzturam tuberkulozes slimniekam;

10.10. pabalsts par aizgādņa pienākumu pildīšanu;

10.11. pabalsts politiski represētajām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām;

10.12. pabalsts 1991. gada barikāžu dalībniekiem;

10.13. pabalsts personām dzīves jubilejās;

10.14. Ziemassvētku pabalsts;

10.15. pabalsts transporta izdevumu segšanai;

10.16. pabalsts Latvijas Goda ģimenēm;

10.17. pabalsts personām, kuras izmanto servisa suņu pakalpojumus".

2. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

"14. Pabalstu piešķir vienu reizi kalendārajā gadā 50,00 euro apmērā par katru bērnu."

3. Izteikt 15. un 16. punktu šādā redakcijā:

"15. Nometnes līdz 100,00 euro kalendārajā gadā apmaksā daudzbērnu ģimeņu bērniem, Latvijas Goda ģimeņu bērniem, bērniem, kas zaudējuši vienu apgādnieku, ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem ar invaliditāti.

16. Maksu par dalību nometnēs pārskaita nometnes rīkotājam uz kredītiestādes kontu pēc rēķina saņemšanas no nometnes rīkotāja. Ja persona pati norēķinājusies par pakalpojumu bezskaidras naudas norēķina veidā, tad pārskaitījums tiek veikts personai pēc finanšu dokumentu iesniegšanas."

4. Izteikt 18.3.1. un 18.3.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.3.1. izglītojamais ir persona ar invaliditāti, tai skaitā ģimenēm, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti (visiem bērniem), ja izglītojamais apgūst izglītības programmu 5.–12. klasē vispārējā izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā;

18.3.2. izglītojamais ir bērns, kas zaudējis vienu apgādnieku vai ar celiakiju slims bērns."

5. Izteikt 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.2.1. izglītojamais ir persona ar invaliditāti, tai skaitā ģimenēm, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti (visiem bērniem);

20.2.2. izglītojamais ir bērns, kas zaudējis vienu apgādnieku vai ar celiakiju slims bērns."

6. Izteikt 21. punktu šādā redakcijā:

"21. Pašvaldība noteikumu 20. punkta noteiktajā kārtībā sedz ēdināšanas izmaksas (brokastis, pusdienas launagu) izglītojamajiem, kas apgūst pirmsskolas izglītības programmu privātajās izglītības iestādēs (attiecināms arī uz pirmsskolas izglītības iestādēm ārpus pašvaldības administratīvās teritorijas), ja izglītojamais saņem pašvaldības atbalstu pirmsskolas izglītībai privātā izglītības iestādē un pašvaldība nevar nodrošināt pirmsskolas izglītības programmu apguvi savās pirmsskolas izglītības iestādēs (izglītojamā likumiskais pārstāvis pieteicis izglītojamo pašvaldības rindā un pašvaldības izglītības iestādē, kurā izglītojamais pieteikts, nav brīvu vietu)."

7. Papildināt noteikumus ar 21.1 un 21.2 punktu šādā redakcijā:

"21.1 Noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajā gadījumā lēmumu par pašvaldības pabalsta piešķiršanu izglītojamajiem pieņem pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments.

21.2 Noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajā gadījumā lēmumu par pašvaldības pabalsta piešķiršanu izglītojamajiem pieņem Sociālais dienests."

8. Izteikt 22. punktu šādā redakcijā:

"22. Atbalstam piešķirtie līdzekļi tiek pārskaitīti par faktiski sniegtajiem ēdināšanas pakalpojumiem:

22.1. ēdināšanas pakalpojuma sniedzējam, kas nodrošina ēdināšanu attiecīgajā izglītības iestādē, pamatojoties uz tā sagatavotu rēķinu, kam pievienots izglītības iestādes vadītāja apstiprināts atbalsta saņēmēju saraksts, kurā norādīts atbalsta saņēmēja izmantoto saņemto ēdienreižu skaits un apmeklējums pārskata periodā;

22.2. privātās izglītības iestādes dibinātājam, pamatojoties uz tā sagatavotu rēķinu, kam pievienots izglītojamo saraksts, kurā norādīts izglītojamā vārds, uzvārds un dienu skaits, kad saņemts ēdināšanas pakalpojums."

9. Svītrot noteikumu 23. punktu.

10. Izteikt 25.1 punktu šādā redakcijā:

"25.1 Atbalstu izglītojamajiem pašvaldības izglītības iestādēs piešķir ar tā mēneša pirmo datumu, kurā pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu līdz kārtējā mācību gada beigām. Pabalstu izglītojamajiem privātās izglītības iestādēs piešķir vienlaikus ar pašvaldības atbalstu izglītībai vai no dienas, kad izpildās visi noteiktie kritēriji līdz dienai, kad iestājies kāds no nosacījumiem pabalsta izmaksas pārtraukšanai."

11. Izteikt 25.3 punktu šādā redakcijā:

"25.3 Sociālais dienests vai Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments pieņem lēmumu par atbalsta izmaksas pārtraukšanu, ja:

25.31. faktisko un tiesisko apstākļu izmaiņu rezultātā izglītojamā mājsaimniecība neatbilst noteikumos noteiktajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

25.32. izglītojamais pārtrauc mācības attiecīgajā izglītības iestādē un neturpina mācības nevienā no izglītības iestādēm;

25.33. izglītojamā un likumiskā pārstāvja dzīvesvieta nav deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā."

12. Izteikt 28. punktu šādā redakcijā:

"28. Pabalstu piešķir vienu reizi kalendārajā gadā 130,00 euro apmērā."

13. Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:

"29. Tiesības saņemt pabalstu ir mājsaimniecībai, kura sadarbojas ar sociālo darbinieku un ir izveidota sociālā gadījuma lieta. Pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai tiek piešķirts, lai novērstu vai mazinātu invaliditātes, darbnespējas, veselības traucējumu, atkarības, vardarbības vai citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas mājsaimniecības dzīvē un nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā."

14. Izteikt 31. un 32. punktu šādā redakcijā:

"31. Pabalstu veselības uzlabošanai piešķir personai, kura atbilst vienai no šādām sociālajām kategorijām:

31.1. personas ar 1. grupas invaliditāti;

31.2. personas (tai skaitā bērni) ar onkoloģisku saslimšanu (ar diagnožu kodiem C00-C97 un D00-D09);

31.3. personām, kurām noteikta reto slimību diagnoze.

32. Pabalstu piešķir pēc veselību uzlabojušo pasākumu (veselību uzlabojošas procedūras, izmeklējumi, zobārstniecība, masāžas u.tml.) veikšanas vai recepšu medikamentu apmaksai, iesniedzot iesniegumu, pievienojot izdevumu apliecinošu dokumentu kopijas par tekošo gadu. Personas ar onkoloģisko saslimšanu un, kurām noteikta reto slimību diagnoze, papildus minētajam, iesniedz izziņu no ģimenes ārsta par saslimšanu."

15. Noteikumu 37. punktā skaitli un vārdu "3 euro" aizstāt ar skaitli un vārdu "5 euro".

16. Noteikumu 43. punktā vārdus "vienu reizi gadā" aizstāt ar vārdiem "vienu reizi kalendārajā gadā".

17. Izteikt 45. punktu šādā redakcijā:

"45. Pabalsts tiek izmaksāts pēc saraksta. Personai, kura atbilst noteikumu nosacījumiem, bet nav iekļauta sarakstā, jāiesniedz Sociālajā dienestā iesniegums no kārtējā gada 1. novembra līdz 18. decembrim, uzrādot personu apliecinošu dokumentu un politiski represētās personas apliecību vai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieka apliecību, vai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušās personas apliecību, vai iesniedzot šo dokumentu apliecinātas kopijas."

18. Izteikt 47. un 48. punktu šādā redakcijā:

"47. Pabalstu piešķir vienu reizi kalendārajā gadā 60,00 euro apmērā.

48. Pabalsta saņemšanai jāuzrāda 1991. gada barikāžu dalībnieka apliecība un jāiesniedz iesniegums Sociālajā dienestā no kārtēja gada janvāra pirmās darba dienas līdz 15. martam."

19. Izteikt 50. punktu šādā redakcijā:

"50. Sociālais dienests paziņo personai par iespēju saņemt pabalstu un iesniegt iesniegumu pabalsta saņemšanai. Pabalstu pieprasa jubilejas mēnesī, bet ne vēlāk kā 6 mēnešus no jubilejas datuma."

20. Izteikt 51.2. un 51.3. apakšpunktus šādā redakcijā:

"51.2. daudzbērnu ģimenēm un Latvijas Goda ģimenēm – 30,00 euro apmērā par katru bērnu;

51.3. ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem, kas zaudējuši vienu apgādnieku – 30,00 euro apmērā par katru bērnu."

21. Izteikt 54. punktu šādā redakcijā:

"54. Pabalstu piešķir vienu reizi kalendārajā gadā 80,00 euro apmērā. Pabalstu nepiešķir personām, kurām ir noteikta 1. vai 2. invaliditātes grupa un/vai kuras saņem valstī noteiktos transporta atvieglojumus."

22. Izteikt XVIII nodaļu jaunā redakcijā:

"XVIII. Pabalsts Latvijas Goda ģimenēm

56. Pabalsta mērķis ir atbalstīt Latvijas Goda ģimenes, kuru aprūpē ir bērni (bērnu skaitā neieskaita bērnus, par kuriem personai ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības), un šo bērnu un vismaz viena vecāka (iesnieguma iesniedzēja) dzīvesvieta ir deklarēta vienā adresē Ropažu novada administratīvajā teritorijā.

57. Pabalstu mājsaimniecībai piešķir vienu reizi kalendārajā gadā:

57.1. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 1 vai 2 (viens vai divi) bērni 50,00 euro apmērā;

57.2. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 3 (trīs) bērni 100,00 euro apmērā;

57.3. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 4 (četri) bērni 150,00 euro apmērā;

57.4. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 5 (pieci) un vairāk bērni 200,00 euro apmērā.

58. Pabalstu piešķir likumiskajam pārstāvim, uzrādot Goda ģimenes karti".

23. Papildināt noteikumus ar XVIII1 nodaļu šādā redakcijā:

"XVIII.1 Pabalsts personām, kuras izmanto servisa suņu pakalpojumus

58.1 Pabalsts personām ar I un II grupas invaliditāti ar kustību vai redzes traucējumiem, servisa suņa pakalpojuma izmantošanai, ir 50 euro mēnesī.

58.2 Pabalsts tiek izmaksāts ar mēnesi, kurā pieņemts lēmums;

58.3 Pakalpojuma saņemšanai jāiesniedz iesniegums Sociālā dienestā un apliecināta līguma kopija, par servisa suņa nodošanu personai.

58.4 Personas pienākums ir 3 (trīs) darba dienu laikā informēt Sociālo dienestu, ja pakalpojums ticis pārtraukts".

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas vietnieks A. Draudiņš

 

Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 05.11.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 35/25 "Grozījumi Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā""

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir precizēt Ropažu novada pašvaldības domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" nosacījumus par ēdināšanas izmaksu segšanu Ropažu novada pašvaldības izglītības iestādēs, lai ēdināšanas izmaksas tiktu pilnā apmērā segtas arī izglītojamajam no divu bērnu ģimenes, kur aug bērns ar invaliditāti.

1.2. Ar grozījumiem noteikts, ka Sociālais dienests vai Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments pieņem lēmumu par ēdināšanas atbalsta izmaksas pārtraukšanu, ja izglītojamā un likumiskā pārstāvja dzīvesvieta nav deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā.

1.3. Ar grozījumiem plānots noteikt jaunu personu kategoriju, kurai piešķir pabalstu veselības uzlabošanai, proti, personām, kurām noteikta reto slimību diagnoze. Kā arī tiek noteikts, ka atsevišķi pabalsti piešķirami ar celiakiju slimiem bērniem.

1.4. Ar grozījumiem plānots papildināt noteikumus ar jaunu pabalsta veidu – pabalsts personām, kuras izmanto servisa suņu pakalpojumus.

1.5. Vienlaikus tiek nebūtiski precizēti noteikumos noteiktie pabalstu piešķiršanas nosacījumi atbilstoši faktiskajai un tiesiskajai situācijai.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – nav sagaidāma ietekme uz pašvaldības budžetu. Izmaiņas saistošajos noteikumos tiks īstenotas pašvaldības budžeta līdzekļu ietvaros.

2.2. Nav nepieciešami resursi jaunu institūciju vai darba vietu veidošanai, jo Sociālais dienests turpinās administrēt pabalstu izmaksu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī tieša ietekme uz aizgādņa labsajūtu, kā arī izglītojamo likumisko pārstāvju finanšu izdevumiem.

3.2. Ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi var pozitīvi ietekmēt aizgādņu un personām ar invaliditāti veselību un saglabāt kvalitatīvu, ārējam regulējumam atbilstošu izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Ropažu novada pašvaldības Sociālajā dienestā.

4.2. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas, nosakot izpildes kārtību un nodrošinot finansējumu.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildus cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri administrē sociālo palīdzību.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Sociālais dienests un atsevišķos gadījumos Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments, līdz ar to nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. Papildus resursi nav nepieciešami.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības rīcība ir atbilstoša Pašvaldību likumam.

7.2. Ņemot vērā, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, šie saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – noteikt ēdināšanas izmaksu segšanu Ropažu novada pašvaldības izglītības iestādēs un cita veida atbalstu dažādām iedzīvotāju mērķgrupām – daudzbērnu, trūcīgām, maznodrošinātām ģimenēm, ģimenēm, kuras audzina bērnu ar invaliditāti, nosakot, ka ēdināšanas pabalstu saņemtu arī otrs bērns ģimenē, ja ģimenē ir divi bērni. Paplašinot un nosakot personu kategoriju, kurai piešķir pabalstu veselības uzlabošanai, proti, paaugstinot pabalstu uzturam tuberkulozes slimniekam, personām, kurām noteikta reto slimību diagnoze, kā arī nosakot, ka atsevišķi pabalsti piešķirami ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem ar onkoloģisku saslimšanu, tādējādi novēršot vai mazinot invaliditātes, darbnespējas, vai citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas, lai pēc iespējas nodrošinātu personām/mājsaimniecībām sociālā statusa atgūšanu, veselības uzlabošanos un iekļaušanos sabiedrībā.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu ievērtēšana un iekļaušana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv.

8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2025. gada 16. septembra līdz 2025. gada 30. septembrim.

8.3. Pašvaldībā ir saņemti 3 (trīs) personu viedokļi par šiem saistošo noteikumu grozījumiem.

8.4.1. Pirmā persona lūdz izskatīt iespēju sniegt atbalstu mākslas skolas līdzfinansējuma apmaksai arī ģimenēm, kurās aug bērns ar invaliditāti, līdzīgi kā tas ir daudzbērnu ģimenēm.

Veselības aizsardzības un sociālo jautājumu komiteja izskatīja iesniegto viedokli un secina, ka saskaņā ar Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 24. janvāra saistošo noteikumu Nr. 3/24 "Par līdzfinansējuma samaksas kārtību Ropažu novada pašvaldības Mūzikas un mākslas skolu profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmu īstenošanā" 7.1.1. apakšpunktu no līdzfinansējuma profesionālās ievirzes izglītības iestādēs tiek atbrīvoti uz mācību gadu bērni un jaunieši ar invaliditāti, kuru dzīvesvieta ir deklarēta Ropažu novadā.

Ņemot vērā minēto, atbrīvojums no līdzfinansējuma maksas ir jau noteikts ar citiem spēkā esošiem saistošajiem noteikumiem. Turklāt daudzbērnu ģimenēm saskaņā ar minētajiem saistošajiem noteikumiem tiek piešķirts atbrīvojums no līdzfinansējuma maksas 50 % apmērā.

8.4.2. Otrā persona lūdz izskatīt iespēju palielināt finansējuma apmēru ēdināšanai Ropažu novadā.

Veselības aizsardzības un sociālo jautājumu komiteja izskatīja iesniegto viedokli.

Saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. panta 1. punktu publiska persona rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu.

Pašvaldību likuma 5. panta trešā daļa nosaka, ka brīvprātīgās iniciatīvas plāno un finansējumu to izpildei nodrošina, ja tas netraucē pašvaldības kompetencē esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildei.

Ņemot vērā minēto, pašvaldība ēdināšanas pabalstu piešķir kā brīvo iniciatīvu. Pašvaldība ir izvērtējusi ēdināšanas atbalsta mērķi, pašvaldības pieejamos budžeta līdzekļus un budžeta ietvaros piešķīrusi ēdināšanai iespējamo finansējumu.

8.4.3. Trešā persona lūdz papildināt ēdināšanas pabalsta saņēmējus ar izglītojamiem, kuri apgūst pirmsskolas izglītības programmu arī citu pašvaldību izglītības iestādēs un nesaņem Ropažu pašvaldības atbalstu pirmsskolas izglītībai privātā izglītības iestādē un pašvaldība nevar nodrošināt pirmsskolas izglītības programmu apguvi savās pirmsskolas izglītības iestādēs (izglītojamā likumiskais pārstāvis pieteicis izglītojamo pašvaldības rindā un pašvaldības izglītības iestādē, kurā izglītojamais pieteikts, nav brīvu vietu).

Veselības aizsardzības un sociālo jautājumu komiteja izskatīja iesniegto viedokli.

Saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. panta 1. punktu publiska persona rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu.

Pašvaldību likuma 5. panta trešā daļa nosaka, ka brīvprātīgās iniciatīvas plāno un finansējumu to izpildei nodrošina, ja tas netraucē pašvaldības kompetencē esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildei.

Ņemot vērā minēto, pašvaldība ēdināšanas pabalstu piešķir kā brīvo iniciatīvu. Pašvaldība ir izvērtējusi ēdināšanas atbalsta mērķi un pašvaldības pieejamos budžeta līdzekļus, un secinājusi, ka ēdināšanas atbalstu par pirmsskolas apmeklēšanu šobrīd iespējams piešķirt tikai par izglītojamajiem, kuri apmeklē Ropažu novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādi vai privāto pirmsskolas izglītības iestādi, ja pašvaldība nevar nodrošināt pirmsskolas izglītības programmu apguvi savās pirmsskolas izglītības iestādēs.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas vietnieks A. Draudiņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!