
Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. 23/2025
Kuldīgā 2025. gada 27. novembrī
Grozījumi Kuldīgas novada saistošajos noteikumos Nr. 5/2024 "Kuldīgas novada teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi"
APSTIPRINĀTI
ar Kuldīgas novada domes
2025. gada 27. novembra sēdes lēmumu (prot. Nr. 17, p. 29)
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3. un 4. punktu,
Ministru kabineta 2010. gada 28. septembra noteikumu Nr. 906
"Dzīvojamās mājas sanitārās apkopes noteikumi" 4. punktu,
Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500
"Vispārīgie būvnoteikumi" 158.2. apakšpunktu
I. Vispārīgie jautājumi
Izdarīt Kuldīgas novada domes 28.03.2024. saistošajos noteikumos Nr. 5/2024 "Kuldīgas novada teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi" (turpmāk – saistošie noteikumi) šādus grozījumus:
1. Papildināt saistošo noteikumu II nodaļu ar 4.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.5. savākt atkritumus, nokritušās lapas, zarus, koku un krūmu augļus.".
2. Izteikt saistošo noteikumu 21. punktu šādā jaunā redakcijā:
"21. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu pārkāpumu, atbilstoši savai kompetencei, veic Kuldīgas novada pašvaldības policijas amatpersonas.".
3. Izteikt saistošo noteikumu 22. punktu šādā jaunā redakcijā:
"22. Saistošo noteikumu 9. punkta izpildi kontrolē Kuldīgas novada būvvaldes amatpersonas, kuras, konstatējot saistošo noteikumu prasību neievērošanu, izdod administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbības saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai. Administratīvo aktu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā var apstrīdēt Kuldīgas novada domē.".
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska
Paskaidrojuma raksts
Kuldīgas novada saistošajiem noteikumiem Nr. 23/2025 "Grozījumi Kuldīgas
novada saistošajos noteikumos Nr. 5/2024 "Kuldīgas novada teritorijas
kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi""
|
1. Mērķis un projekta nepieciešamības pamatojums |
1. Valsts kontrole 21.07.2025. pieņēmusi lēmumu Nr. 2.4.1-47/2024-LEM-83/2025, ar kuru apstiprināts lietderības revīzijas ziņojumu "Pašvaldības administratīvā komisija – neefektīvs risinājums administratīvā pārkāpuma procesā" un ieteikumu ieviešanas plāns, t.sk., Kuldīgas novada pašvaldībai. Viens no revīzijas ziņojuma uzdevumiem ir – 2. Pārskatīt, vai pastāv objektīvs pamatojums, kādēļ saistošajos noteikumos noteikta komisijas kompetence administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanā jeb kādēļ to nevar nodrošināt iestāde (amatpersona), kas administratīvo pārkāpumu lietu ir ierosinājusi, nepieciešamības gadījumā, grozot saistošos noteikumus. Izvērtējot saistošajos noteikumos Nr. 5/2024 "Kuldīgas novada teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi" esošo pārkāpumu izskatīšanas kārtību, secināms, ka noteikumos paredzēto administratīvo pārkāpumu procesu pilnā apjomā var veikt, neiesaistot administratīvās komisijas amatpersonas, t.i., arī pārkāpumu procesu izskatīšanu veiktu pašvaldības policijas amatpersonas. 2. Noteikumu papildināšanas ar 4.5. apakšpunktu nepieciešama, jo saistošo noteikumu piemērošanas gaitā kontrolējošās amatpersonas saskaras ar gadījumiem, kad teritorijas apsaimniekotājs nesavāc izmētātus atkritumus, lapas, zaru vai tml., aizbildinoties, ka nav to radītājs. Augstākā tiesa 29.09.2020. spriedumā Nr. SKA-631/2020 (A420160218) secinājusi, ka: (..) atbildīgā persona par nekustamajā īpašumā prettiesiski novietotiem atkritumiem ir atkarīga no tā, vai ir zināms šo atkritumu patiesais radītājs. Apstākļos, kad noteikt faktisko piesārņotāju ir grūti vai pat neiespējami, ir pamatoti atzīt, ka atbildība par prettiesiski novietotajiem atkritumiem ir jāuzņemas nekustamā īpašuma īpašniekam. Situācijā, kad patiesā atkritumu radītāja meklēšana no iestādes prasītu nesamērīgus resursus, zemes īpašnieks ir tā persona, ar kuru valstij ir visefektīvāk sadarboties, lai sasniegtu iepriekš uzskaitītos atkritumu apsaimniekošanas mērķus. Noteikumu mērķis nav meklēt un sodīt patieso piesārņotāju, bet gan aizsargāt vidi, cilvēku dzīvību un veselību un iedzīvotāju tiesības uz sakārtotu, tīru un drošu vidi. 3. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta trešo daļu, saistošie noteikumi paredz būvvaldes amatpersonas tiesības izdot administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbības saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai. |
||||||||||||||||||||
|
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Nav prognozējama būtiska ietekme uz Pašvaldības budžetu, jo nav nepieciešamības veidot jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. Paredzama administratīvo komisijas darba noslodzes nebūtiska samazināšanās. |
||||||||||||||||||||
|
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Paredzama ātrāka pārkāpuma procesu izskatīšana, attiecīgi pozitīva ietekme uz administratīvo resursu ietaupīšanu un administratīvā sloga mazināšana pie atbildības saucamajām personām. |
||||||||||||||||||||
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
Paredzama ātrāka pārkāpuma procesu izskatīšana. Saistošie noteikumi tiks nosūtīti izskatīšanai un atzinuma sniegšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un pašvaldības mājaslapā. |
||||||||||||||||||||
|
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
Grozījumi nemaina esošo kārtību. |
||||||||||||||||||||
|
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu |
Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija, reorganizācija, vai jaunu darba vietu izveide. |
||||||||||||||||||||
|
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs leģitīma mērķa sasniegšanai; 7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstāk stāvošiem normatīviem aktiem. |
||||||||||||||||||||
|
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Sabiedrības viedokļa noskaidrošana par sagatavoto tiesību aktu veikta atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas prasībām, publicējot saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.kuldigasnovads.lv, sniedzot iespēju ikvienai privātpersonai rakstveidā vai elektroniskā formā iesniegt savus priekšlikumus, iebildumus un komentārus. 8.2. Saistošo noteikumu projekts, sabiedrības līdzdarbības viedokļu noskaidrošanai, bija publicēts laika periodā no 06.11.2025. līdz 20.11.2025. 8.3. Pēc finanšu komitejas saņemti vairāki ierosinājumi, kuru izvērtējums sniegts šeit:
|
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska