• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Cēsu novada domes 2023. gada 17. augusta saistošie noteikumi Nr. 15 "Par ielu tirdzniecības kārtību un pašvaldības nodevu ielu tirdzniecībai publiskās vietās Cēsu novada pašvaldības teritorijā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 8.01.2024., Nr. 5 https://www.vestnesis.lv/op/2024/5.9

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cēsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 30

Grozījumi Cēsu novada domes 2022. gada 1. decembra saistošajos noteikumos Nr. 49 "Pašvaldības aģentūras "Cēsu novada tūrisma attīstības aģentūra" maksas pakalpojumi"

Vēl šajā numurā

08.01.2024., Nr. 5

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Cēsu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 15

Pieņemts: 17.08.2023.

OP numurs: 2024/5.9

2024/5.9
RĪKI

Cēsu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Cēsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 15

Cēsīs 2023. gada 17. augustā

Par ielu tirdzniecības kārtību un pašvaldības nodevu ielu tirdzniecībai publiskās vietās Cēsu novada pašvaldības teritorijā

Apstiprināti ar Cēsu novada domes 17.08.2023. lēmumu Nr. 393

Precizēti ar Cēsu novada domes 09.11.2023. lēmumu Nr. 600

Precizēti ar Cēsu novada domes 28.12.2023. lēmumu Nr. 692

Izdoti saskaņā ar
Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440
"Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību,
un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 8. un 8.1, Alkoholisko dzērienu
aprites likuma 8. panta pirmo, trešo un ceturto daļu,
likuma "Par nodokļiem un nodevām" 12. panta pirmās daļas 4. punktu,
Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumu Nr. 480
"Noteikumi par kārtību, kādā pašvaldības
var uzlikt pašvaldību nodevas" 16.1 punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka:

1.1. kārtību, kādā tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators saskaņo ar Cēsu novada pašvaldību (turpmāk – Pašvaldība) tirdzniecības vietas iekārtošanu un saņem atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai;

1.2. kārtību, kādā ar Pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ielu tirdzniecībā;

1.3. kārtību, kādā tiek saskaņota alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība novietnēs un izbraukuma tirdzniecībā publisko pasākumu laikā;

1.4. kārtību, kādā Pašvaldība izsniedz atļauju īslaicīgai ielu tirdzniecībai, ielu tirdzniecības organizēšanai un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai pasākuma laikā;

1.5. ielu tirdzniecības dalībnieka, tai skaitā sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēja, kā arī ielu tirdzniecības organizatora pienākumus kārtības nodrošināšanai;

1.6. ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas;

1.7. kārtību, kādā tiek piešķirts tirgus statuss un saskaņoti tirgus noteikumi;

1.8. Pašvaldības nodevas apmēru par tirdzniecību publiskās vietās un samaksas kārtību;

1.9. nosacījumus pašvaldības izsniegto ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku.

2. Personām, kuras izsoles kārtībā ir ieguvušas nomas tiesības uz attiecīgo ielu tirdzniecības vietu, atļauja ielu tirdzniecībai tiek iegūta ar nomas līguma noslēgšanas brīdi un atsevišķa atļauja netiek izsniegta.

3. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība un ielu tirdzniecības organizēšana, tai skaitā sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana publiskās vietās un publisku pasākumu norises laikā, kā arī alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība izbraukuma tirdzniecībā vai mazumtirdzniecības novietnēs, atļauta tikai ar Pašvaldības izsniegtu rakstisku atļauju.

4. Atļaujai vai saskaņojumam jāatrodas ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas, tai skaitā sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas, vietā.

5. Ielu tirdzniecība bez derīgas atļaujas vai saskaņojuma, tai skaitā, ja atļauja vai saskaņojums neatrodas tirdzniecības vietā, ir tirdzniecība neatļautā vietā.

6. Tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators nav tiesīgs nodot ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju citai personai, izņemot personai, kas atrodas darba tiesiskajās attiecībās ar ielu tirdzniecības dalībnieku vai organizatoru.

7. Publisko pasākumu norises ietvaros (tostarp gadatirgos, kultūras, sporta, reliģisku vai jebkuru citu publisku pasākumu laikā un vietā) ir atļauta īslaicīga ielu tirdzniecība un preču un pakalpojumu pārdošana publiskā tirdzniecības vietā, veicot tirdzniecību no transporta līdzekļiem, pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem vai uz pasākuma norises laiku iekārtotām tirdzniecības vietām vai citām pārvietojamām tirdzniecības sniegšanas vietām un iekārtām, saskaņojot attiecīgo tirdzniecības vietu ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai tiesisko valdītāju-privātpersonu, vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju, izņemot gadījumu, ja nekustamā īpašuma īpašnieks vai tiesiskais valdītājs, ir Pašvaldība, ja tirdzniecība tiks veikta minētajā nekustamajā īpašumā, kā arī ar pasākuma organizatoru, un saņemot Pašvaldības atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai.

8. Saņemot pašvaldības atļauju ielu tirdzniecībai, ir atļauta tirdzniecība no pārvietojama mazumtirdzniecības punkta arī gadījumos, kas nav uzskatāmi par īslaicīgu sezonāla rakstura preču pārdošanu.

9. Noteikumos lietotie termini:

9.1. sabiedriskā ēdināšana – ēdienu gatavošana, tai skaitā pārtikas produktu pārstrāde, tirgošana un patērēšana sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas vietā;

9.2. ielu tirdzniecības vietas aprīkojums – mazumtirdzniecības punkts, transportlīdzekļi (tikai īslaicīgai preču pārdošanai kultūras, sporta vai reliģisku svētku vai citu pasākumu norises laikā un vietā), nojumes, iekārtas, mēbeles un citi priekšmeti, kas nepieciešami tirdzniecības vietas iekārtošanai un preču izvietošanai, tai skaitā ēdiena uzsildīšanai paredzētās iekārtas;

9.3. komercobjekts – ēka, kuras izmantošanas veids saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumiem Nr. 326 "Būvju klasifikācijas noteikumi" ir vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības ēkas (vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības centri, veikali, u.c. pakalpojumu sniegšanas ēkas), kuru vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības telpu grupa veido lielāko kopējo platību;

9.4. Cēsu Vecpilsētas teritorija šo Noteikumu izpratnē – Valsts nozīmes pilsētbūvniecības piemineklis Nr. 7426 "Cēsu pilsētas vēsturiskais centrs", saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu.

10. Citi noteikumos lietotie termini ir interpretējami atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumos Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" lietotajiem terminiem.

11. Saskaņojumus, ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujas izsniegšanu, to apturēšanu vai anulēšanu šajos noteikumos noteiktajos gadījumos veic Pašvaldības izpilddirektors vai tā pilnvarota persona.

II. Vispārīgie nosacījumi ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujas saņemšanai

12. Ierīkojot ielu tirdzniecības vietu, jāņem vērā šādi kritēriji:

12.1. tirdzniecības vietas izvietojums nedrīkst traucēt satiksmi, gājēju plūsmu, bērnu ratiņu un ratiņkrēslu lietotāju kustību;

12.2. jāparedz ietves brīvais platums ne mazāks kā 1,2 m;

12.3. aizliegts aizsegt informatīvas zīmes un satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, pasliktinot to redzamību un uztveršanu;

12.4. aizliegts izmantot vai pārdot vienreizlietojamus plastmasu saturošus izstrādājumus, uz kuriem attiecas normatīvajos aktos noteiktās prasības par patēriņa samazināšanu;

12.5. nedrīkst aizsegt stacionārus reklāmas objektus, pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas skatlogu bez tā īpašnieka piekrišanas;

12.6. nedrīkst aizsegt piekļuve ieejām/izejām ēkās, tostarp evakuācijas izejai;

12.7. ielu tirdzniecības iekārtām un aprīkojumam jābūt mobilam, nav pieļaujamas stacionāras iekārtas un īslaicīgas lietošanas būves (kioski, paviljoni);

12.8. ielu tirdzniecības vietā nedrīkst tikt bojāta zaļā zona, esošais cietais segums, pilsētvides un apstādījumu elementi;

12.9. jānodrošina ugunsdzēsības tehnikai paredzēto piebrauktuvju un iebrauktuvju platums vismaz 3,50 m un brīva piekļuve inženierkomunikāciju akām;

12.10. aizliegts traucēt tuvumā esošo kultūras iestāžu, vispārizglītojošo mācību iestāžu un bērnudārzu darbu, kā arī apgrūtināt bērnu rotaļlaukumu izmantošanu;

12.11. jānodrošina, ka telts/nojumes vismaz viena siena ir atvērta/caurredzama tirdzniecības nodrošināšanai.

13. Valsts aizsargātu kultūras pieminekļu un to aizsargzonu teritorijās izvietojamo tirdzniecības vietu vizuālo risinājumu izvērtē Cēsu novada Būvvalde, izņemot ielu tirdzniecību pasākumu laikā.

III. Ielu tirdzniecības un ielu tirdzniecības organizatora atļaujas izsniegšanas kārtība

14. Atļauju ielu tirdzniecībai (turpmāk – tirdzniecības atļauja) izsniedz, ja tirdzniecības dalībnieks ir iesniedzis klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu iesniegumu un papildus Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 15. punktā noteiktajam, pievienojis vēl šādus dokumentus:

14.1. tirdzniecības vietas vizuālais risinājums (tikai Valsts aizsargātu kultūras pieminekļu un to aizsargzonu teritorijās);

14.2. saskaņojums ar pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas īpašnieku, ja tirdzniecība paredzēta vietā, kas tirdzniecības veikšanas laikā aizsedz pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas skatlogu un reklāmas stendu.

15. Atļauju tirdzniecības organizēšanai (turpmāk – tirdzniecības organizēšanas atļauja) izsniedz, ja tirdzniecības organizators ir iesniedzis klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu iesniegumu un papildus Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 19. punktā noteiktajam, tirdzniecības organizēšanas vietas (t.sk. nojumes, telts) izvietojuma plānu (tikai Valsts aizsargātu kultūras pieminekļu un to aizsargzonu teritorijās).

16. Ielu tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators ir tiesīgs iesniegt iesniegumu brīvā formā, iekļaujot šajos Noteikumos norādīto informāciju konkrētajā gadījumā vai izmantojot Pašvaldības izstrādātos iesniegumu paraugus, kas atrodami Pašvaldības tīmekļvietnes internetā www.cesis.lv sadaļā "Pakalpojumi".

17. Atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai tiek izsniegta piecu darba dienu laikā tikai pēc Pašvaldības nodevas samaksas, kas noteiktas šo Noteikumu 2. pielikumā. Ja ielu tirdzniecības atļauja vai tirdzniecības organizēšanas atļauja nepieciešama ātrāk nekā piecu darba dienu laikā, ir jāiesniedz nodevas samaksu apliecinošs dokuments.

18. Atļauju ielu tirdzniecībai un ielu tirdzniecības organizēšanai izsniedz uz iesniegumā norādīto laika periodu, bet ne ilgāk kā uz vienu gadu.

19. Ja atbilstoši Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumam pasākuma rīkošanai jāsaņem Pašvaldības saskaņojums, atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai pasākuma laikā ir derīga, ja izsniegts saskaņojums publiska pasākuma rīkošanai.

20. Ja ielu tirdzniecība tiek organizēta pašvaldības īpašumā vai tiesiskajā valdījumā esošajā nekustamajā īpašumā un tirdzniecības organizators nav pašvaldība, Pašvaldības nodevu par katru pieteikto vietu, atbilstoši iesniegtajam tirdzniecības dalībnieku sarakstam, maksā tirdzniecības organizators. Ielu tirdzniecības dalībniekam par preču pārdošanu attiecīgajā tirdzniecības vietā vienlaicīgi nevar tikt piemērota pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās un maksa par ielu tirdzniecības organizēšanas nodrošināšanu. Tirdzniecības organizators ir tiesīgs noteikt tirdzniecības dalībniekam maksu par tirdzniecības organizēšanu, kas nav lielāka par divkāršu nodevas apmēru, kādas noteiktas attiecīgajai preču tirdzniecībai.

21. Ja ielu tirdzniecības dalībnieks gada laikā no attiecīgās atļaujas saņemšanas iesniedz Pašvaldībai iesniegumu atkārtotas atļaujas saņemšanai ielu tirdzniecībai Pašvaldības administratīvajā teritorijā tajās pašās preču grupās, iesniegumā nenorāda informāciju par preču grupām, kā arī iesniegumam pievienojamie dokumenti atkārtoti nav jāiesniedz, ja:

21.1. nav mainījusies faktiskā situācija;

21.2. nav beidzies attiecīgo institūciju izsniegtais saskaņojuma termiņš;

21.3. darbība norisinās nepārtraukti.

22. Noteikumu 21. punktā minētajā gadījumā tirdzniecības dalībnieks iesniegumā atkārtotas atļaujas saņemšanai apliecina, ka nav mainījusies iepriekš sniegtā informācija.

23. Cēsu Vecpilsētas teritorijā, kura norādīta šo Noteikumu 1. pielikumā aizliegts piestāt (maršruta pieturas punkts) pārvietojamam mazumtirdzniecības punktam ielu tirdzniecībā, ārpus publiskajiem pasākumiem.

24. Īslaicīga rakstura ielu tirdzniecība un tirdzniecības organizēšana ārpus pasākumiem ir atļauta tādā vietā vai adresē, ja tās izvietojums neatbilsts Pašvaldības apstiprinātās ielu tirdzniecība vietu izvietojumam, ievērojot šādus nosacījumus:

24.1. Tirdzniecība tiek veikta ne ilgāk kā trīs dienas ar tirdzniecības norises starplaiku ne mazāku kā četras dienas, tirdzniecībai kalendārajā gadā nepārsniedzot 60 (sešdesmit) dienas, ja tiek realizēta pašu audzētas, pārstrādātas un ražotas pārtikas preces, pašu izgatavotas amatniecības vai mākslas darinājumi, u.c. preces, taču ņemot vērā Noteikumos noteiktos ierobežojumus. Aprēķinot pieļaujamo dienu skaitu attiecīgajā vietā vai adresē, tiek ņemts vērā arī jau izmantoto dienu skaits attiecīgā kalendārā gada ietvaros atbilstoši 24.2. punktā noteiktajam;

24.2. Tirdzniecība tiek veikta ne ilgāk kā trīs dienas ar tirdzniecības norises starplaiku ne mazāku kā četras dienas, tirdzniecībai kalendārajā gadā nepārsniedzot 24 (divdesmit četras) dienas. Aprēķinot pieļaujamo dienu skaitu attiecīgajā vietā vai adresē, tiek ņemts vērā arī jau izmantoto dienu skaits attiecīgā kalendārā gada ietvaros atbilstoši 24.1. punktā noteiktajam.

25. Lai saņemtu atļauju īslaicīga rakstura ielu tirdzniecībai vai atļauju īslaicīga rakstura ielu tirdzniecības organizēšanai, kas norādīta 24.1. un 24.2. punktā, jāņem vērā Noteikumu 14. vai 15. punkta nosacījumi.

26. Pašvaldībai ir tiesības sniegtās informācijas patiesumu pārbaudīt tai pieejamās valsts informācijas sistēmās.

IV. Kārtība, kādā ar pašvaldību tiek saskaņota jaunas ielu tirdzniecības vietas iekārtošana

27. Lai saskaņotu jaunas ielu tirdzniecības vietas iekārtošanu, tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators iesniedz klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu šādus dokumentus:

27.1. iesniegumu, kurā norāda:

27.1.1. fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu (ja fiziskā persona nav reģistrējusi saimniecisko darbību) vai nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu (ja fiziskā persona ir reģistrējusi saimniecisko darbību), deklarēto dzīvesvietas adresi vai juridiskai personai nosaukumu, nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu un juridisko adresi;

27.1.2. realizējamo preču grupas;

27.1.3. paredzēto tirdzniecības norises vietu, ilgumu un laiku;

27.2. tirdzniecības vietas projekta dokumentāciju, kurā ietverts vismaz:

27.2.1. provizoriskais objekta izvietojums kartē, norādot aizņemamās teritorijas platību, izmērus, gājējiem paredzētās teritorijas platumu, ja tirdzniecības vieta izvietota gājēju zonā;

27.2.2. Valsts aizsargātu kultūras pieminekļu un to aizsargzonu teritorijās vizuālais risinājums un vietas fotofiksācija, izņemot gadījumus, kad tirdzniecība tiek veikta no pārvietojama mazumtirdzniecības punkta;

27.3. speciālās atļaujas (licences), ja preču realizācijai tāda ir nepieciešama saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kopiju;

27.4. ja plānota tirdzniecība ar pārtikas produktiem, dokumenta, kas apliecina tiesības iesaistīties pārtikas apritē, kopiju;

27.5. fiziska persona iesniedz zemes lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopiju, ja ir pieteikta tirdzniecība ar pašu ražotu lauksaimniecības produkciju;

27.6. tirdzniecības dalībnieka apliecinājums par Valsts ieņēmuma dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai iekārtas tehniskās pases vai reģistrētu kvīšu esamību;

27.7. rakstisks saskaņojums ar nekustamā īpašuma, uz kura tiek ierosināta ielu tirdzniecības vieta vai pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta pieturvietu izveide, īpašnieku vai tiesisko valdītāju par ielu tirdzniecības vietas izveidi, izņemot gadījumu, ja nekustamā īpašuma īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir Pašvaldība.

28. Lēmumu par jaunas ielu tirdzniecības vietas izveidi vai izveides atteikšanu, pieņem Cēsu novada Attīstības un teritorijas plānošanas komisija.

V. Alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības novietnēs vai izbraukuma tirdzniecībā publisko pasākumu laikā, saskaņošanas kārtība

29. Alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai izbraukuma tirdzniecībā publisku pasākumu norises vietās, kā arī alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai novietnēs, Pašvaldības izpilddirektors vai tā pilnvarota persona saskaņo alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības novietnes vietu, tostarp no pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta vai mazumtirdzniecības vietu izbraukuma tirdzniecībai sabiedrisko publisku pasākumu norises vietās, un izsniedz ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai (tostarp sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vai publisko pasākumu norises ietvaros) uz pieprasīto laika periodu, bet ne ilgāk par pasākuma norises vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas laiku, nepārsniedzot vienu gadu.

30. Lai saņemtu ielu tirdzniecības atļauju vai tirdzniecības organizēšanas atļauju, kurā iekļauts īpašais ielu tirdzniecības nosacījums par alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību, tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators iesniedz klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu šādus dokumentus:

30.1. iesniegumu, kurā norāda:

30.1.1. fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu vai nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu, deklarēto adresi vai juridiskai personai nosaukumu, nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu un juridisko adresi;

30.1.2. novietnes/pasākuma atrašanās vietu, adresi;

30.1.3. plānoto termiņu alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai;

30.1.4. alkoholisko dzērienu veidus;

30.2. speciālās atļaujas (licences), ja tāda ir nepieciešama saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kopiju;

30.3. saskaņojumu ar nekustamā īpašuma, kurā paredzēta tirdzniecība, īpašnieku vai tiesisko valdītāju–privātpersonu, vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju, izņemot gadījumu, ja nekustamā īpašuma īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir Pašvaldība;

30.4. saskaņojums ar pasākuma rīkotāju par tirdzniecības veikšanu pasākuma norises laikā un vietā, ja tirdzniecība paredzēta attiecīgā pasākuma norises laikā un vietā, izņemot gadījumu, ja pasākuma rīkotājs ir Pašvaldība vai tās dibināta iestāde;

30.5. saskaņojumu ar Cēsu novada Būvvaldi par novietnes izvietošanu un vizuālo noformējumu, ja attiecināms.

31. Maksimāli pieļaujamais absolūtā spirta daudzums alkoholiskajos dzērienos, kuru mazumtirdzniecība atļauta novietnēs ir 20 tilpuma procenti. Šis ierobežojums neattiecas uz alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību izbraukuma tirdzniecībā sabiedrisko pasākumu norises vietā. Alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība novietnēs atļauta no 1. janvāra līdz 31. decembrim.

32. Tirdzniecības atļauju alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai izbraukuma tirdzniecībā sabiedriskos pasākumos neizsniedz reliģisko svētku un pasākumu, bērnu un skolēnu svētku un pasākumu norises vietā.

VI. Kārtība, kādā ar pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana

33. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ielu tirdzniecības vietā ir atļauta tikai ar piesaisti pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas sniegšanas vietai, izņemot sabiedrisko ēdināšanu publisko pasākumu laikā.

34. Lai saskaņotu sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu ar pašvaldību (gadījumā, ja ir piesaiste pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai, gan gadījumā, ja nav piesaistes), tirdzniecības dalībnieks iesniedz klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu šādus dokumentus:

34.1. iesniegumu, kurā norāda:

34.1.1. juridiskās personas nosaukumu un nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu, juridisko adresi;

34.1.2. realizējamo preču grupas;

34.1.3. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietu (tai skaitā vietas platību), ilgumu un laiku;

34.2. ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietas projekta dokumentāciju:

34.2.1. vietas fotofiksāciju;

34.2.2. tirdzniecības vietas vizuālo risinājumu vides kontekstā;

34.2.3. provizorisku objekta izvietojumu kartē, norādot aizņemamās teritorijas platību, izmērus, gājējiem paredzētās teritorijas platību, ja tirdzniecības vieta izvietota gājēju zonā;

34.3. gadījumā ja ar grīdas segumu tiek nosegtas inženierkomunikāciju akas vai uztvērējakas, jānorāda, kā tiek nodrošināta tām piekļuve;

34.4. vietas iekārtojuma detaļu (saulessargi, norobežojošie elementi, apgaismojums, puķu kastes un citi elementi) un mēbeļu dizains un izvietojums;

34.5. gadījumos, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vieta publiskā vietā nav piesaistīta pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas sniegšanas vietai, rakstisku saskaņojumu ar nekustamā īpašuma, uz kura tiek ierosināta sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietas izveide, vai tiesisko valdītājuprivātpersonu, vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju, izņemot gadījumu, ja nekustamā īpašuma īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir Pašvaldība;

34.6. speciālās atļaujas (licences), ja preču realizācijai tāda ir nepieciešama saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kopiju.

35. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai ielu tirdzniecības vietā jāatbilst šādiem papildu kritērijiem:

35.1. atkritumu urnu izvietošana, nodrošinot to iztukšošanu ne retāk kā reizi dienā, nepieļaujot to pārpildīšanu;

35.2. jānodrošina bezmaksas tualetes pieejamība apmeklētājiem;

35.3. prasību ievērošana par vienreizlietojamo plastmasu saturošo izstrādājumu lietošanu, uz kuriem attiecas normatīvajos aktos noteiktās prasības par plastmasas patēriņa samazināšanu, kas noteiktas Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likumā.

36. Ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas vietā nepieciešams saskaņojums arī alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības novietnei, iesniegumā papildus jānorāda un tam jāpievieno arī šo noteikumu 30.1.3., 30.1.4. un 30.2. punktā norādītā informācija.

37. Ielu tirdzniecības atļauja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai publiskā vietā pasākuma norises laikā tiek izsniegta saskaņā ar pasākuma organizatora iecerēto pasākuma norises laiku.

38. Izskatot iesniegumu sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, Pašvaldība, secinot, ka konkrētās vietas telpiskās iespējas rada šķēršļus noteikumu prasību ievērošanai, kā arī, ja paredzētais risinājums ir atbilstošs konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam un neskar trešo personu tiesības, ir tiesības atkāpties no noteikumu 12.2. punkta kā arī uz citiem ierobežojošajiem kritērijiem.

39. Pašvaldībai, izvērtējot konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturu, mērogu, kā arī satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu, inženiertīklu, apstādījumu, reklāmas un vides objektu, ielu tirdzniecības koncepciju un citu vidi veidojošu elementu izvietojumu, Pašvaldībai ir tiesības atkāpties no noteikumu 12.2. punkta, kā arī uz citiem ierobežojošajiem kritērijiem, ja risinājums atbilst estētiskas, kvalitatīvas un drošas pilsētvides prasībām, tas netraucē un nepārveido saglabājamās kultūrvēsturiski vērtīgās apbūves vizuālo uztveri, neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu un vērtību kopuma radīto noskaņu.

VII. Tirdzniecības dalībnieka un tirdzniecības organizatora pienākumi kārtības nodrošināšanai

40. Tirdzniecības dalībnieks ir atbildīgs:

40.1. par Noteikumu ievērošanu konkrētajā tirdzniecības vietā;

40.2. par tirdzniecības atļaujā norādīto nosacījumu ievērošanu;

40.3. par tīrības un kārtības nodrošināšanu ielu tirdzniecības vietā un 1,5 m rādiusā ap to;

40.4. par saskaņotā tirdzniecības vietas vizuālā risinājuma ievērošanu;

40.5. par speciālo iekārtu un objektu, kas tiek izmantoti tirdzniecības veikšanai, atbilstību normatīvo aktu prasībām un to uzturēšanu kārtībā, tīrībā un bez bojājumiem, kā arī iekārtu un objektu, kas zaudējuši savu funkcionālo nozīmi, novākšanu;

40.6. par ielu tirdzniecības vietas un tās elementu demontāžu darba dienas beigās, izņemot gadījumu, kad tirdzniecības vieta saskaņota būvvaldē kā projekts par sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu;

40.7. ielu tirdzniecības laikā tirdzniecības vieta jāuztur kārtībā un pēc darba beigšanas tai jābūt sakoptai.

41. Tirdzniecības organizators ir atbildīgs:

41.1. par saskaņoto tirdzniecības vietu skaita atļautās platības ievērošanu, izvietojuma un augstuma ievērošanu;

41.2. par tīrības un kārtības nodrošināšanu ielu tirdzniecības vietās;

41.3. par tirdzniecības vietu uzturēšanu kārtībā tirdzniecības laikā un tirdzniecības teritorijas sakopšanu pēc darba beigšanas;

41.4. par tirdzniecības organizēšanas vietā esošo tirdzniecības dalībnieku atbilstību iesniegtajam tirdzniecības dalībnieku sarakstam.

42. Tirdzniecības vietā atrasties ar preci un veikt tirdzniecību var tikai tirdzniecības atļaujā norādītā persona, vai persona, kas ar norādīto juridisko personu ir juridiski noformējusi darba tiesiskās attiecības un ir attiecīgi pilnvarota.

43. Tirdzniecības dalībniekam un tirdzniecības organizatoram pēc Pašvaldības policijas pieprasījuma jāuzrāda personu apliecinošs dokuments un tirdzniecības atļauja.

44. Cēsu Vecpilsētas teritorijā tirdzniecībai piešķirtā tirdzniecības vieta jāatbrīvo dienas beigās, izņemot gadījumus, kad tirdzniecības vieta saskaņota Cēsu novada Būvvaldē kā projekts ar tirdzniecības vietas aprīkojuma piesaisti konkrētajai vietai dabā.

VIII. Ielu tirdzniecības vietas pašvaldības administratīvajā teritorijā

45. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ir pašvaldības apstiprinātas publiskās ielu tirdzniecības vietas, kas publicētas Pašvaldības tīmekļvietnes internetā www.cesis.lv sadaļā "Pakalpojumi".

46. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība nav pieļaujama:

46.1. autostāvvietās, izņemot:

46.1.1. ja tirdzniecība tiek veikta no transportlīdzekļa pie komercobjekta, ņemot vērā autostāvvietu skaita pietiekamību;

46.1.2. publisku pasākumu laikā, ja ir saņemts attiecīgā pasākuma organizatora saskaņojums;

46.1.3. ja tas atļauts pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta maršrutā;

46.1.4. vasaras/rudens sezonā, kad iela tiek slēgta automašīnu satiksmei;

46.2. uz veloceliņiem vai ne tuvāk kā 1,5 m no tiem, izņemot publisku pasākumu laikā vai, ja tas atļauts pārvietojamā transportlīdzekļa maršrutā;

46.3. zālienos, izņemot publisku pasākumu laikā;

46.4. pieminekļu un piemiņas vietu teritorijās, izņemot publisku pasākumu laikā;

46.5. uz ietvēm gar sporta iestāžu, dievnamu, pie izglītības iestāžu fasādēm un žogiem, izņemot publisku pasākuma laikā;

46.6. Cēsīs Pils laukumā, Pils dārzā, Torņa ielā, Līvu laukumā, Vienības laukumā, Cēsu stadiona teritorijā, izņemot publisku pasākumu laikā.

47. Publisku pasākumu un gadatirgu laikā un to teritorijā ielu tirdzniecības vietu skaitu, sortimentu, izvietojumu, dizainu, izmēru un iekārtojumu nosaka katra pasākuma organizators saskaņā ar Pasākuma koncepciju un tehniskajām iespējām.

IX. Tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas

48. Ielu tirdzniecības vietās sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai atļauts tirgot tikai pārtikas preces, kas domātas patērēšanai uz vietas.

49. Fiziskā persona, kurai atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība, ielu tirdzniecībā ir tiesīga pārdot Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 7. punktā minētās preces.

50. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas netiek ierobežotas, izņemot:

50.1. Cēsu Vecpilsētas teritoriju, kas norādīta Noteikumu 1. pielikumā, kuras teritorijā atļauto preču grupas ielu tirdzniecībā (izņemot publisku pasākumu laikā) ir šādas:

50.1.1. saldējums;

50.1.2. ziedi;

50.1.3. uzkodas, konditorejas izstrādājumi alkoholiskie un bezalkoholiskie dzērieni;

50.1.4. pašu izgatavoti mākslas priekšmeti, amatniecības darinājumi un mājražotāju produkcija;

50.1.5. rūpnieciski ražoti suvenīri ar Cēsu un Latvijas tematiku;

50.1.6. preses izdevumi un grāmatas.

50.2. Rūpnīcas ielā 8a, Liepā, Liepas pagastā, Cēsu novadā atļauto preču grupas ielu tirdzniecībā ir šādas:

50.2.1. Pašu ražotā vai audzētā lauksaimniecības produkcija:

50.2.1.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības, lopkopības un svaigi zvejas produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;

50.2.1.2. grieztie ziedi, zari, no tiem gatavoti izstrādājumi, Ziemassvētkiem paredzēti nocirsti vai podos augoši dažādu sugu skuju koki, kā arī puķu un dārzeņu stādi, dēsti, sīpoli, gumi, ziemcietes un sēklas;

50.2.1.3. augļu koku un ogulāju stādi, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriāls, dārzkopībai paredzēts augsnes, zemes, kūdras, mēslojuma u.c. materiāls (gan iepakots, gan berams);

50.2.1.4. mājas apstākļos ražoti pārtikas produkti vai pārstrādes produkcija no pašu ražotās lauksaimniecības produkcijas;

50.2.2. savvaļas ogas, augļi, rieksti, sēnes un savvaļas ziedi, mežu reproduktīvais materiāls;

50.2.3. pašu iegūti svaigi zvejas produkti un medījamie dzīvnieki vai to gaļa nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos;

50.2.4. lauksaimniecības un mājas (istabas) dzīvnieki saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par kārtību, kādā organizējama dzīvnieku tirdzniecība publiskās vietās, un labturības prasībām dzīvnieku tirdzniecībai;

50.2.5. tirdzniecība ar pašu ražotām pārtikas precēm (uzkodas, bezalkoholiskie dzērieni, zivju un gaļas produkcija, siers, maize, konditorejas izstrādājumi. u.c.) atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču apriti (veterinārās, higiēnas, marķēšanas, u.c. prasības pārtikas preču un produktu apritei);

50.2.6. rūpnieciski ražota pārtikas produkcija atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču apriti (veterinārās, higiēnas, marķēšanas, u.c. prasības pārtikas preču un produktu apritei);

50.2.7. popkorns, cukurvate, saldējums;

50.2.8. iepirkti ziedi un to kompozīcijas;

50.2.9. tirdzniecība ar bezalkoholiskiem dzērieniem/kafiju ar vai bez karstām uzkodām, tai skaitā no speciālajām iekārtām;

50.2.10. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar vai bez tirdzniecības ar bezalkoholiskiem dzērieniem un kafiju;

50.2.11. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar tirdzniecību ar alkoholiskiem dzērieniem līdz 14 (četrpadsmit) tilpumprocentiem (ieskaitot);

50.2.12. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar tirdzniecību ar alkoholiskiem dzērieniem no 15 (piecpadsmit) tilpumprocentiem;

50.2.13. izbraukuma tirdzniecībā, tirgojot alkoholiskos dzērienus no 15 (piecpadsmit) spirta daudzuma tilpumprocentiem (ieskaitot);

50.2.14. izbraukuma tirdzniecība tirgojot alkoholiskos dzērienus līdz 14 (četrpadsmit) spirta daudzuma tilpumprocentiem (ieskaitot).

50.3. Rūpnīcas ielā 12, Liepā, Liepas pagastā, Cēsu novadā atļauto preču grupas ielu tirdzniecībā ir šādas:

50.3.1. pašu izgatavoti mākslas priekšmeti, amatniecības darinājumi, mākslas, lietišķās mākslas un daiļamatniecības izstrādājumi, un mājražotāju produkcija, tai skaitā pašu ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi;

50.3.2. lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām;

50.3.3. pašu izgatavoti mākslas priekšmeti, amatniecības darinājumi, mākslas, lietišķās mākslas un daiļamatniecības izstrādājumi, un mājražotāju produkcija, tai skaitā pašu ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi;

50.3.4. preses izdevumi, grāmatas;

50.3.5. atrakcijas, loterijas, prezentācijas;

50.3.6. lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām;

50.3.7. rūpnieciski ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi;

50.3.8. saimniecības preces un citas rūpnieciski ražotas nepārtikas preces;

50.3.9. pārējās tirdzniecības preču/ pakalpojumu/produktu grupas (izņemot pārtikas produktus), kas nav minētas noteikumos kā atsevišķa preču/pakalpojumu/produktu grupa, bet tirdzniecība (pārdošana) notiek saimnieciskās darbības ietvaros;

50.4. Līgatnē, Līgatnes pagastā, Cēsu novadā atļauto preču grupas ielu tirdzniecībā (izņemot publisku pasākumu laikā) ir šādas:

50.4.1. Pašu ražotā vai audzētā lauksaimniecības produkcija:

50.4.1.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības, lopkopības un svaigi zvejas produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;

50.4.1.2. grieztie ziedi, zari, no tiem gatavoti izstrādājumi, Ziemassvētkiem paredzēti nocirsti vai podos augoši dažādu sugu skuju koki, kā arī puķu un dārzeņu stādi, dēsti, sīpoli, gumi, ziemcietes un sēklas;

50.4.1.3. augļu koku un ogulāju stādi, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriāls, dārzkopībai paredzēts augsnes, zemes, kūdras, mēslojuma u.c. materiāls (gan iepakots, gan berams);

50.4.1.4. mājas apstākļos ražoti pārtikas produkti vai pārstrādes produkcija no pašu ražotās lauksaimniecības produkcijas;

50.4.2. savvaļas ogas, augļi, rieksti, sēnes un savvaļas ziedi, mežu reproduktīvais materiāls;

50.4.3. pašu iegūti svaigi zvejas produkti un medījamie dzīvnieki vai to gaļa nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos;

50.4.4. pašu izgatavoti mākslas priekšmeti, amatniecības darinājumi, mākslas, lietišķās mākslas un daiļamatniecības izstrādājumi, un mājražotāju produkcija, tai skaitā pašu ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi;

50.4.5. lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām;

50.4.6. tirdzniecība ar pašu ražotām pārtikas precēm (uzkodas, bezalkoholiskie dzērieni, zivju un gaļas produkcija, siers, maize, konditorejas izstrādājumi. u.c.) atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču apriti (veterinārās, higiēnas, marķēšanas, u.c. prasības pārtikas preču un produktu apritei);

50.4.7. popkorns, cukurvate, saldējums.

51. Noteikumu 50.4. punktā noteiktie ierobežojumi neattiecas uz Cēsu vēsturiskajā centrā esošo pastāvīgo tirdzniecības un pakalpojuma sniegšanas dalībnieku preču stendiem, kas izvietoti pie konkrētas tirdzniecības vai pakalpojuma sniegšanas vietas skatloga/ieejas/sienas, ar nosacījumu, ka preču stendā atrodas konkrētā tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas dalībnieka sniegtā pakalpojuma/ražotās produkcijas/preces reklāma, t.sk., arī prece/produkts u.tml., un tā izvietošana atbilst 12.1.–12.8. punktos noteiktajām prasībām. Preču stenda izvietošanai ir nepieciešams Pašvaldības saskaņojums, kura saņemšanai jāiesniedz iesniegums, norādot realizējamās preču grupas, kā arī jāiesniedz preču stenda vizuālais risinājums, izvietojuma apraksts un izmēri. Saskaņojuma izsniegšanai netiek piemērota nodeva un to izsniedz piecu darba dienu laikā pēc iesnieguma un visas nepieciešamās informācijas saņemšanas.

X. Tirgus statusa piešķiršana un tirgus noteikumu saskaņošana

52. Lai saņemtu pašvaldības saskaņojumu tirgus izveidošanai (ar vai bez apbūves) pašvaldības administratīvajā teritorijā, tirdzniecības dalībnieks ir dalībnieks iesniedz klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu šādus dokumentus:

52.1. iesniegumu, kurā norāda:

52.1.1. informāciju par tirgus pārvaldītāju – fiziskās personas vārds, uzvārds un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods vai juridiskās personas nosaukums (firma) un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods, adresi, kontakttālruni, elektroniskā pasta adresi, plānoto tirgus nosaukumu, tā atrašanās vietu;

52.1.2. zemes īpašuma vai lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopiju;

52.1.3. ar Cēsu novada Būvvaldi saskaņotu tirgus plānu ar tirdzniecības vietu izvietojumu un vizuālo risinājumu;

52.1.4. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādātu tirgus projektu un tirgus noteikumus.

53. Lēmumu par jauna tirgus atrašanās vietu, teritorijas robežām, projekta akceptēšanu un tirgus statusa piešķiršanu vai atteikumu saskaņot jauna tirgus izveidošanu konkrētajā teritorijā pieņem Cēsu novada dome.

54. Tirgus statuss tiek piešķirts, mainīts vai atcelts ar Cēsu novada domes lēmumu.

XI. Pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās

55. Pašvaldības nodevu likmes noteiktas par vienu tirdzniecības vietu. Tirdzniecības vieta noteikta – 3 x 3 metri lielumā, izņemot par sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu publiskā vietā, kur nodeva attiecināma uz saskaņoto tirdzniecības platību.

56. Pašvaldības nodeva noteiktas Noteikumu 2. pielikumā.

57. Ja tirdzniecības dalībnieks veic ielu tirdzniecību vienā tirdzniecības vietā ar dažāda sortimenta precēm, tad Pašvaldības nodevas apmērs tiek noteikts pēc augstākās nodevu maksas likmes.

58. Noteikumos paredzētajai nodevai par ielu tirdzniecību publiskā vietā tiek piemērots atvieglojums 50 % apmērā juridiskām personām, kuru juridiskā adrese reģistrēta Cēsu novadā.

59. No Pašvaldības nodevas par ielu tirdzniecību tiek atbrīvotas šādas personas:

59.1. Cēsu novadā dzīvesvietu deklarējuši pensionāri;

59.2. Cēsu novadā dzīvesvietu deklarējušas personas, kurām piešķirts trūcīgās/maznodrošinātās personas statuss vai kuras ir no mājsaimniecības ar trūcīgās vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusu;

59.3. Cēsu novadā dzīvesvietu deklarējušas personas ar I vai II, vai III grupas invaliditāti un personas (ģimene), kura audzina bērnu ar invaliditāti;

59.4. Cēsu novadā dzīvesvietu deklarējušas personas, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība;

59.5. Pašvaldības vai Pašvaldības iestāžu organizēto publisko pasākumu sadarbības partneri;

59.6. personas, kurām ar pašvaldību noslēgti zemes nomas līgumi par stacionāras vai īslaicīgas tirdzniecības vietas izvietošanu;

59.7. personas, ja tirdzniecība notiek uz šo personu īpašumā, valdījumā vai lietojumā esošās zemes, izņemot, ja tirdzniecība notiek Pašvaldības organizētu publisku pasākumu laikā;

59.8. Pašvaldības īpašumā esoša nekustamā īpašuma nomnieks, ja tas ir pasākuma vai tirdzniecības organizators;

59.9. skolēnu mācību uzņēmumi.

60. Pašvaldības nodeva nav jāmaksā komersantam, kas ir veicis valsts nodevas samaksu, saņemot speciālo atļauju (licenci) alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai vai alus mazumtirdzniecībai pastāvīgajā tirdzniecības vietā, tai skaitā alkoholisko dzērienu vai alus mazumtirdzniecībai novietnē (ar vai bez piesaistes pastāvīgai tirdzniecības vietā)- kā speciālās atļaujas (licences) sastāvdaļu.

61. No Pašvaldības nodevas tiek atbrīvotas persona, kura nodarbojas ar sabiedriskā ēdināšanas pakalpojuma sniegšanu vietā, kas tiek iekārtota ar piesaisti pastāvīgajai sabiedriskās ēdināšanas sniegšanas vietai.

XII. Nosacījumi pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku

62. Pašvaldība ir tiesīga atbilstoši normatīvo aktu prasībām pieņemt lēmumu par izdotās ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizēšanas atļaujas darbības apturēšanu vai anulēšanu attiecīgajā tirdzniecības vietā šādos gadījumos:

62.1. sakarā ar tirdzniecības teritorijā vai tai piegulošajā teritorijā vai ēkās veicamajiem remontdarbiem vai sakarā ar citu projektu realizāciju, vai publiskajiem pasākumiem;

62.2. ja tirdzniecības atļaujas saņēmējs apzināti sniedzis nepatiesas ziņas;

62.3. ja tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators nevar uzrādīt 43. punktā minētos dokumentus;

62.4. bez saskaņošanas ar pašvaldību mainīta tirdzniecības vieta vai tirdzniecības organizēšanas vieta;

62.5. bez saskaņošanas ar pašvaldību ir mainītas sākotnēji saskaņotās preču grupas par kurām izsniegta ielu tirdzniecības atļauja vai iekļauta informācija tirdzniecības dalībnieku sarakstā;

62.6. ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizēšanas atļauja ir nodota citai personai;

62.7. tiek konstatēts, ka tirdzniecības vieta nav ierīkota atbilstoši iesniegtajam projekta vizuālā dizaina risinājumam;

62.8. nav ievērotas Pašvaldības noteiktās prasības kārtības nodrošināšanai tirdzniecības vietā vai tirdzniecības organizēšanas vietā;

62.9. saņemts kompetento institūciju atzinums par saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumiem mazumtirdzniecības vietā, tai skaitā, ja tirdzniecība apdraud sabiedrisko kārtību un citu personu tiesības.

63. Apturot vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem anulējot ielu tirdzniecības atļauju, samaksātā nodeva par ielu tirdzniecības atļaujas izsniegšanu netiek atmaksāta, bet Pašvaldībai ir tiesības pagarināt izdotās tirdzniecības atļaujas darbības laiku par attiecīgo periodu, uz kuru attiecīgā atļauja apturēta, vai izdot to no jauna, ja uz attiecīgās atļaujas pagarināšanas vai izdošanas brīdi nepastāv apstākļi atļaujas izsniegšanas atteikumam.

XIII. Administratīvo aktu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

64. Pašvaldības amatpersonu, iestāžu, komisiju vai citu institūciju izdoto administratīvos aktu vai faktisko rīcību var apstrīdēt Cēsu novada domē.

65. Cēsu novada domes pieņemto lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

XIV. Noslēguma jautājumi

66. Pašvaldības izsniegtās atļaujas ielu tirdzniecībai un ielu tirdzniecības organizēšanai, kas izsniegtas līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz atļaujas norādītā termiņa beigām.

67. Ar Noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Cēsu novada domes 2022. gada 6. oktobra saistošie noteikumi Nr. 38 "Par ielu tirdzniecības kārtību un pašvaldības nodevu ielu tirdzniecībai publiskās vietās Cēsu novada pašvaldības teritorijā".

Cēsu novada domes priekšsēdētājs J. Rozenbergs

 

1. pielikums
Cēsu novada domes
2023. gada 17. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 15
(prot. Nr. 9)

 

2. pielikums
Cēsu novada domes
2023. gada 17. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 15
(prot. Nr. 9)

Nr.p.k. Nodeva par vienu tirdzniecības vietu, kurā notiek tirdzniecība ar pašvaldības noteiktām preču/produktu vai pakalpojumu grupām euro dienā euro mēnesī
Nodevas apmērs fiziskai personai, kurai atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība
1. Pašu audzētā un ražotā lauksaimniecības produkcija: 3,00 10,00
1.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības, lopkopības un svaigi zvejas produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;
1.2. grieztie ziedi, zari, no tiem gatavoti izstrādājumi, Ziemassvētkiem paredzēti nocirsti vai podos augoši dažādu sugu skuju koki, kā arī puķu un dārzeņu stādi, dēsti, sīpoli, gumi, ziemcietes un sēklas;
1.3. augļu koku un ogulāju stādi, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriāls;
1.4. mājas apstākļos ražoti pārtikas produkti vai pārstrādes produkcija no pašu ražotās lauksaimniecības produkcijas.
2. Savvaļas ogas, augļi, rieksti, sēnes un savvaļas ziedi. 3,00 10,00
3. Mežu reproduktīvais materiāls. 3,00 10,00
4. Pašu iegūti svaigi zvejas produkti un medījamie dzīvnieki vai to gaļa nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos. 3,00 10,00
5. Lauksaimniecības un mājas (istabas) dzīvnieki saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par kārtību, kādā organizējama dzīvnieku tirdzniecība publiskās vietās, un labturības prasībām dzīvnieku tirdzniecībai. 2,00 8,00
6. Lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām. 2,00 8,00
Nodevas apmērs fiziskai personai, kas reģistrējusi saimniecisko darbību, un juridiskai personai
7. Pašu audzētā un ražotā lauksaimniecības produkcija: 4,00 12,00
7.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības, lopkopības un svaigi zvejas produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;
7.2. grieztie ziedi, zari, no tiem gatavoti izstrādājumi, Ziemassvētkiem paredzēti nocirsti vai podos augoši dažādu sugu skuju koki, kā arī puķu un dārzeņu stādi, dēsti, sīpoli, gumi, ziemcietes un sēklas;
7.3. augļu koku un ogulāju stādi, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriāls, dārzkopībai paredzēts augsnes, zemes, kūdras, mēslojuma u.c. materiāls (gan iepakots, gan berams);
7.4. mājas apstākļos ražoti pārtikas produkti vai pārstrādes produkcija no pašu ražotās lauksaimniecības produkcijas.
8. ogas, augļi, rieksti, sēnes un savvaļas ziedi un cita savvaļas produkcija, mežu reproduktīvais materiāls. 4,00 12,00
9. Zvejas produktu un medījamo dzīvnieku pārstrādes produkcija saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par pārtikas produktu apriti. 4,00 12,00
10. Lauksaimniecības un mājas (istabas) dzīvnieki saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par kārtību, kādā organizējama dzīvnieku tirdzniecība publiskās vietās, un labturības prasībām dzīvnieku tirdzniecībai. 3,00 10,00
11. Tirdzniecība ar pašu ražotām pārtikas precēm (uzkodas, bezalkoholiskie dzērieni, zivju un gaļas produkcija, siers, maize, konditorejas izstrādājumi. u.c.) atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču apriti (veterinārās, higiēnas, marķēšanas, u.c. prasības pārtikas preču un produktu apritei). 4,00 12,00
12. Rūpnieciski ražota pārtikas produkcija atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču apriti (veterinārās, higiēnas, marķēšanas, u.c. prasības pārtikas preču un produktu apritei). 7,00 15,00
13. Popkorns, cukurvate, saldējums. 6,00 15,00
14. Pašu izgatavoti mākslas priekšmeti, amatniecības darinājumi, mākslas, lietišķās mākslas un daiļamatniecības izstrādājumi, un mājražotāju produkcija, tai skaitā pašu ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi. 3,00 10,00
15. Preses izdevumi, grāmatas. 3,00 10,00
16. Atrakcijas, loterijas, prezentācijas. 9,00 20,00
17. Lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām. 2,00 8,00
18. Iepirkti ziedi un to kompozīcijas. 5,00 15,00
19. Rūpnieciski ražotas tekstilpreces, apģērbs, apavi. 7,00 15,00
20. Saimniecības preces un citas rūpnieciski ražotas nepārtikas preces. 7,00 15,00
21. Pārtikas un pirmo nepieciešamības preču tirdzniecība pārvietojamos mazumtirdzniecības punktos. 3,00 10,00
22. Tirdzniecība ar bezalkoholiskiem dzērieniem/kafiju ar vai bez karstām uzkodām, tai skaitā no speciālajām iekārtām. 7,00 15,00
23. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar vai bez tirdzniecības ar bezalkoholiskiem dzērieniem un kafiju. 15,00 30,00
24. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar tirdzniecību ar alkoholiskiem dzērieniem līdz 14 (četrpadsmit) tilpumprocentiem (ieskaitot). 20,00 60,00
25. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ar tirdzniecību ar alkoholiskiem dzērieniem no 15 (piecpadsmit) tilpumprocentiem. 30,00 90,00
26. Tirdzniecība ar tabakas izstrādājumiem. 30,00 90,00
27. Izbraukuma tirdzniecībā, tirgojot alkoholiskos dzērienus no 15 (piecpadsmit) spirta daudzuma tilpumprocentiem (ieskaitot). 30,00 90,00
28. Izbraukuma tirdzniecība tirgojot alkoholiskos dzērienus līdz 14 (četrpadsmit) spirta daudzuma tilpumprocentiem (ieskaitot). 20,00 60,00
29. Pārējās tirdzniecības preču/ pakalpojumu/produktu grupas (izņemot pārtikas produktus), kas nav minētas noteikumos kā atsevišķa preču/pakalpojumu/produktu grupa, bet tirdzniecība (pārdošana) notiek saimnieciskās darbības ietvaros. 7,00 15,00

 

Cēsu novada domes 2023. gada 17. augusta saistošo noteikumu Nr. 15 "Par ielu tirdzniecības kārtību un pašvaldības nodevu ielu tirdzniecībai publiskās vietās Cēsu novada pašvaldības teritorijā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu mērķis ir nodrošinātu visā Cēsu novadā vienotu kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība.

Saskaņā ar Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktu dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Ievērojot šo regulējumu, ir izdodami jauni saistošie noteikumi par ielu tirdzniecības kārtību un pašvaldības nodevu ielu tirdzniecībai publiskās vietās Cēsu novada pašvaldības teritorijā.

Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek izsniegta ielu tirdzniecības dalībnieka vai tirdzniecības organizatora atļauja Cēsu novada pašvaldībā; kārtību, kādā ar pašvaldību tiek saskaņota jaunas ielu tirdzniecības vietas iekārtošana; saskaņošanas kārtību alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai novietnēs vai izbraukuma tirdzniecībā publisko pasākumu laikā; kārtību, kādā saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana; tirdzniecības dalībnieka un tirdzniecības organizatora pienākumus kārtības nodrošināšanai; ielu tirdzniecības vietas pašvaldības administratīvajā teritorijā; tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas; kārtību, kādā tiek piešķirts tirgus statuss un saskaņoti tirgus noteikumi; Pašvaldības nodevas par tirdzniecību publiskās vietās un atbrīvojumus no nodevu samaksas; nosacījumus pašvaldības izsniegto ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku.

Ņemot vērā, ka administratīvā atbildība par tirdzniecību publiskās vietās, jau ir paredzēta Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (37. pants), turklāt nosakot arī konkrētu pašvaldības kompetenci administratīvo pārkāpumu procesā (38. panta piektā daļa), tad pašvaldība nevēlas noteikt vēl papildus Saistošajos noteikumos administratīvo atbildību, līdz ar to Saistošos noteikumos norādīta tikai administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Projekts nerada ietekmi uz novada pašvaldības budžeta izdevuma daļu.

Lai izpildītu saistošos noteikumus, netiek radītas jaunas darbavietas.

Tiek prognozēta nebūtiska ietekme uz pašvaldības budžeta ieņēmumu daļu. Ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no iekasētajām nodevām.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – šie noteikumi paredz atvieglojumus un atbrīvojumu no tirdzniecības nodevas noteiktām sociālās kategorijas iedzīvotājiem, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Cēsu novada administratīvajā teritorijā, sekmē plašāka produktu un preču klāsta piedāvāšanu novada iedzīvotājiem un viesiem.

Noteikumiem nav ietekmes uz vidi.

Noteikumiem nav ietekmes uz iedzīvotāju veselību.

Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz esošajiem un potenciāliem ielu tirdzniecības dalībniekiem, ielu tirdzniecības organizētājiem un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem., kas nodrošina vienlīdzīgas iespējas.

Tiesiskais regulējums neuzliks jaunus pienākumus, kā arī veicinās tiesību realizēšanu un uzlabos pakalpojumu pieejamību.

Noteikumos tiek definēti visi nepieciešamie priekšnoteikumi atļaujas saņemšanai konkrētam ielu tirdzniecības vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas veidam.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Atļaujas saņemšanai persona iesniedz iesniegumu klātienē kādā no Cēsu novada apvienības pārvaldēm vai Cēsu novada Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, vai nosūta uz Pašvaldības oficiālo e-pasta adresi vai eAdresi, vai Pašvaldības e-pakalpojumu vietnē https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai latvija.lv pakalpojumu portālā, vai nosūta pa pastu.

Atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai tiek izsniegta piecu darba dienu laikā tikai pēc Pašvaldības nodevas samaksas.

Noteikumu ievērošanas uzraudzību un kontroli veic Pašvaldības policija.

Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošajos noteikumos minēto prasību pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu par Pašvaldībā konstatētajiem gadījumiem izskata Pašvaldības Administratīvā komisija.

Administratīvo procedūru izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem palielināsies saistībā ar resursiem, kas nepieciešami, lai iegādātos tirdzniecības atļaujas.

Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos komersants var vērsties Cēsu novada pašvaldībā, adrese: Raunas iela 4, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101, vai rakstot uz elektronisko pasta adresi: dome@cesunovads.lv.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – pašvaldību autonomā funkcija saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 13. punktā saistībā ar atļauju un licenču komercdarbībai izsniegšanu.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistoši noteikumu izpildē iesaistīti Cēsu novada pašvaldības dome, apvienību pārvalžu vadītāji, izpilddirektors, pašvaldības policijas amatpersonas.

Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija, reorganizācija, vai jaunu darba vietu izveide.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Saistošo noteikumu prasības un to izpilde neradīs papildus izmaksas pašvaldībai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par saistošo noteikumu projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, saistošo noteikumu projekts tika publicēts Cēsu novada pašvaldības tīmekļvietnē www.cesislv no 2023. gada 12. jūlija līdz 2023. gada 25. jūlijam (ieskaitot).

Priekšlikumi apspriešanas laikā netika saņemti.

Cēsu novada domes priekšsēdētājs J. Rozenbergs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!