Siguldas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi
Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 28
Siguldā 2024. gada 20. jūnijā
Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums"
APSTIPRINĀTI
ar Siguldas novada pašvaldības domes
2024. gada 20. jūnija lēmumu (prot. Nr. 11, 6. §)
Izdoti, pamatojoties uz Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. pantu
1. Izdarīt Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums" (turpmāk – nolikums) šādus grozījumus:
1.1. 14. punktā svītrot vārdus: "atbilstoši pārstāvamajai teritoriālajai piekritībai.".
1.2. Svītrot 23.5. apakšpunktu.
1.3. Svītrot 23.13. apakšpunktu.
1.4. Izteikt nolikuma III nodaļas "Pašvaldības institucionālā struktūra" d. apakšnodaļu "Izpilddirektors un izpilddirektora vietnieki" jaunā redakcijā: "d. Izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks, centrālās pārvaldes vadītājs".
1.5. Izteikt 28. punktu šādā redakcijā:
"28. Izpilddirektors:
28.1. pilda likumā noteiktos izpilddirektora pienākumus;
28.2. rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem, slēdz pašvaldības vajadzībām būvdarbu, piegādes vai pakalpojumu, dzīvojamo telpu īres līgumus vai vispārīgo vienošanos, publiskās un privātās partnerības līgumus un koncesijas līgumus attiecīgajiem mērķiem domes apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros un atbilstoši domes lēmumiem;
28.3. organizē domes lēmumu, izdoto saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu izpildi;
28.4. bez īpaša pilnvarojuma savas kompetences ietvaros pārstāv Pašvaldības intereses, tai skaitā starptautiskās organizācijās un institūcijās, valsts pārvaldes institūcijās un nevalstiskās organizācijās;
28.5. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā;
28.6. izdod iekšējos normatīvos aktus;
28.7. Pašvaldības vārdā izdod pilnvaras Pašvaldības Centrālās pārvaldes darbiniekiem un iestāžu vadītājiem (tai skaitā saimnieciskajos jautājumos);
28.8. organizē Pašvaldības budžeta projektu izstrādi, kā arī veic budžeta ienākumu un izdevumu daļas izpildes kontroli;
28.9. ir atbildīgs par iepirkumu plāna sagatavošanu un izpildes kontroli;
28.10. pārrauga koncesijā nodoto Pašvaldības mantu kopumu;
28.11. ir tieši atbildīgs par atkritumu apsaimniekošanas politikas īstenošanu Pašvaldības teritorijā;
28.12. pārstāv Pašvaldību, kā darba devēju koplīguma izstrādē un apspriešanā, paraksta koplīgumu;
28.13. organizē Pašvaldības iestāžu vadītāju novērtēšanu;
28.14. ir tiesīgs piedalīties domes un komiteju sēdēs un jautājumu apspriešanā, izteikt priekšlikumus;
28.15. savas kompetences ietvaros reizi mēnesī kārtējā domes sēdē pēc domes lēmumu projektu izskatīšanas sniedz īsu pārskatu par domes lēmumu izpildi, kā arī turpmāk veicamajiem galvenajiem darbiem;
28.16. pēc domes un domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus amata atbildības jomās;
28.17. veic citus pienākumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem un domes lēmumiem, kā arī veic domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku uzdotus uzdevumus amata atbildības jomās.".
1.6. izteikt 29. punktu šādā redakcijā:
"29. Izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes (atvaļinājums, komandējums, darbnespēja) laikā pilda izpilddirektora vietnieks, centrālās pārvaldes vadītājs".
1.7. papildināt ar 29.1 punktu šādā redakcijā:
"29.1 Izpilddirektora vietnieks, centrālās pārvaldes vadītājs:
29.11. īsteno Centrālās pārvaldes vadītāja kompetenci saskaņā ar Centrālās pārvaldes nolikumu, pieņem darbā un atbrīvo no tā Centrālās pārvaldes darbiniekus;
29.12. izdod Centrālās pārvaldes iekšējos normatīvos aktus;
29.13. Pašvaldības vārdā tiesīgs izdot pilnvaras Pašvaldības Centrālās pārvaldes darbiniekiem (tai skaitā saimnieciskajos jautājumos);
29.14. Centrālās pārvaldes kompetences jautājumos organizē domes lēmumu, izdoto saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu izpildi un ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus pastāvīgajām komitejām;
29.15. Centrālās pārvaldes kompetences jautājumos, domes apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem, slēdz līgumus;
29.16. organizē ilgtspējīgas attīstības stratēģijas projekta, teritorijas attīstības programmas projekta, teritorijas plānojuma projekta izstrādi;
29.17. veic darba izpildes novērtēšanas un attīstības pārrunas ar Centrālās pārvaldes struktūrvienību vadītājiem;
29.18. bez īpaša pilnvarojuma savas kompetences ietvaros pārstāv Centrālās pārvaldes intereses, tai skaitā starptautiskās organizācijās un institūcijās, valsts pārvaldes institūcijās un nevalstiskās organizācijās;
29.19. veic citus pienākumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem un domes lēmumiem, kā arī veic domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku uzdotus uzdevumus amata atbildības jomās;
29.110. savas kompetences ietvaros reizi mēnesī kārtējā domes sēdē pēc domes lēmumu projektu izskatīšanas sniedz īsu pārskatu par domes lēmumu izpildi, kā arī turpmāk veicamajiem galvenajiem darbiem;
29.111. pēc domes un domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus amata atbildības jomās.".
1.8. papildināt nolikumu ar 29.2 punktu šādā redakcijā:
"29.2 Izpilddirektora vietnieka, centrālās pārvaldes vadītāja prombūtnes (atvaļinājums, komandējums, darbnespēja) laikā viņa pienākumus pilda izpilddirektors".
1.9. svītrot nolikuma 30. punktu;
1.10. svītrot nolikuma 31. punktu;
1.11. svītrot nolikuma 32. punktu;
1.12. svītrot nolikuma 33. punktu;
1.13. svītrot nolikuma 34. punktu;
1.14. svītrot nolikuma 35. punktu;
1.15. nolikuma 41. punktā vārdus "izpilddirektora vietnieki" aizstāt ar vārdiem "izpilddirektora vietnieks, centrālās pārvaldes vadītājs";
1.16. 64.2. apakšpunktā vārdus "noteikumu.projekti@sigulda.lv" aizstāt ar vārdiem "pasts@sigulda.lv".
1.17. šo noteikumu 1.4.–1.15. apakšpunkti stājas spēkā ar 2024. gada 1. augustu.
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Kumskis
Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības domes 2024. gada 20. jūnija saistošajiem noteikumiem
Nr. 28 "Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija
saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums""
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Ar Siguldas novada pašvaldības 2023.
gada 18. maija lēmumu apstiprināti Siguldas novada pašvaldības (turpmāk
– pašvaldība) domes saistošie noteikumi Nr. 8 "Siguldas novada
pašvaldības nolikums" (turpmāk – nolikums), kas nosaka pašvaldības
institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp: 1) pašvaldības
administrācijas struktūru; 2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas
procedūru; 3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu
apstrīdēšanas kārtību; 4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības
administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus; 5) kārtību,
kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu
resursiem; 6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās
sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina
sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā; 7) kārtību, kādā organizējama
publiskā apspriešana; 8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes
un tās komiteju sēdēs; 9) citus likumā noteiktos jautājumus. 1.2. Konstatējama nepieciešamība veikt grozījumus nolikumā: 1.2.1. ar Siguldas novada pašvaldības domes 2024. gada 25. aprīļa noteikumiem Nr. 15 "Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums" precizēti pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieku amati un kompetence, attiecīgi, nepieciešams precizēt nolikuma 14. punktu, kas noteic gadījumus, kad saskaņā ar normatīvajiem aktiem domes priekšsēdētājs nevar veikt konkrētus pienākumus vai uzdevumus, šo konkrēto pienākumu vai uzdevumu izpildi nodrošina priekšsēdētāja vietnieki, svītrojot vārdus "atbilstoši pārstāvamajai teritoriālajai piekritībai"; 1.2.2. Siguldas novada pašvaldības dome 2023. gada 16. martā pieņēma lēmumu "Par SIA "PSIA "NORMA K", KNPSIA "Entalpija – 2" un SIA "Saltavots" reorganizācijas uzsākšanu" (protokols Nr. 4, § 8), turpmāk – Lēmums Nr. 1, ar kuru cita starpā tika nolemts uzsākt pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību "NORMA K", un Krimuldas novada pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Entalpija – 2", reorganizāciju, tās sadalot sašķelšanas ceļā, pievienojot SIA "SALTAVOTS", daļu abu pievienojamo sabiedrību mantas, kas nepieciešama ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai un Siguldas novada pašvaldības domes dibinātai kapitālsabiedrībai, turpmāk – Jaundibināmā SIA "Siltums KIM", daļu abu pievienojamo sabiedrību mantas, kas nepieciešama siltumapgādes pakalpojuma sniegšanai Siguldas novada Mālpils, Krimuldas un Inčukalna pagastos un izpilddirektora palīgam kapitālsabiedrību jautājumos uzdot veikt nepieciešamās darbības iegūstošās sabiedrības – Jaundibināmās SIA "Siltums KIM" dibināšanai. Pabeigta SIA "Entalpija – 2" un SIA "Norma K" reorganizācija, kā rezultātā kapitālsabiedrības: Krimuldas novada pašvaldības SIA "Entalpija – 2", sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Norma – K" izslēgtas no komercreģistra 2024. gada 25. aprīlī. Ņemot vērā minēto, nepieciešams svītrot no nolikuma 23. punkta, kas noteic kapitālsabiedrības, kurās kapitāla daļu turētājs ir Siguldas novada pašvaldība, kapitālsabiedrības: saskaņā ar nolikuma 23.5. apakšpunktu: Krimuldas novada pašvaldības SIA "Entalpija – 2", kā arī saskaņā ar nolikuma 23.13. apakšpunktu: sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Norma – K"; 1.2.3. tāpat, pašvaldības un tās domes darba organizēšanas un izpildes efektivitātes uzlabošanas nolūkos, tai skaitā ņemot vērā Siguldas novada pašvaldības iniciētā un SIA "FORCEO CONSULTING" veiktā audita "Siguldas novada pašvaldības centrālās administrācijas un iestāžu darba organizācijas efektivitātes audits un iestāžu darba" izvērtējuma ziņojumā norādīto, kā arī ņemot vērā citu pašvaldību pieredzi un nolūkā mazināt birokrātiju, konstatējama nepieciešamība precizēt nodaļas "III. Pašvaldības institucionāla struktūra" apakšnodaļu "d. Izpilddirektors un izpilddirektora vietnieki", turpmāk paredzot izpilddirektoru un vienu izpilddirektora vietnieku (kas tai skaitā pilda Siguldas novada pašvaldības iestādes "Siguldas novada pašvaldības centrālā pārvalde" vadītāja pienākumus). Attiecīgi, precizējams apakšnodaļas "d. Izpilddirektors un izpilddirektora vietnieki" nosaukums uz "d. Izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks, centrālās pārvaldes vadītājs", precizēta 28. punktā noteiktā izpilddirektora kompetence, izsakot nolikuma 28. punktu jaunā redakcijā, izteikts jaunā redakcijā nolikuma 29. punkts, nolikums papildināts ar 29.1 un 29.2 punktu, nosakot izpilddirektora vietnieka, centrālās pārvaldes vadītāja kompetenci, svītroti nolikuma 30., 31., 32., 33., 34., 35. punkti, kas līdz šim noteica izpilddirektora vietnieka klientu apkalpošanas jautājumos, izpilddirektora vietnieka saimnieciskajos jautājumos un izpilddirektora vietnieka izglītības, kultūras un sporta jautājumos amatus un kompetenci. Precizējot izpilddirektora vietnieku skaitu precizēts arī nolikuma 41. punkts; 1.2.4. vienlaikus, lai optimizētu dokumentu aprites procesu Siguldas novada pašvaldībā attiecībā uz priekšlikumu iesniegšanu par saistošo noteikumu projektiem, precizēta nolikuma 64.2. apakšpunkta redakcija, e-pasta adresi noteikumu.projekti@sigulda.lv aizstājot ar e-pasta adresi pasts@sigulda.lv, kas ir Siguldas novada pašvaldības oficiālā e-pasta adrese, kas tiek centralizēti pārvaldīta. 1.3. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 186. punkts noteic: "186. Lai izdarītu grozījumus pašvaldību saistošajos noteikumos, sagatavo pašvaldību saistošo noteikumu grozījumu projektu.". |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. saistošo noteikumu projekts pozitīvi ietekmē pašvaldības budžetu, samazinot izdevumus atalgojumam no 2025. gada un turpmākajos budžeta gados prognozējamā apmērā 109 741,13 EUR ik gadu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. sociālā ietekme – nav ietekmes;
3.2. ietekme uz vidi – nav ietekmes; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav ietekmes; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav ietekmes; 3.5. ietekme uz konkurenci – nav tiešas ietekmes. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. institūcija, kurā privātpersona var
vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – Siguldas novada pašvaldības
centrālā pārvalde; 4.2. saistošo noteikumu projekts neparedz obligātas papildu darbības privātpersonām; 4.3. saistošo noteikumu projekts neparedz izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskajām personām, nevalstiskā sektora organizācijām un budžeta finansētām institūcijām administratīvo procedūru veikšanai. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Izpildes nodrošināšanai jaunu
institūciju izveide nav nepieciešama.
6.2. Izpildes nodrošināšana tiks veikta apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Ar saistošajiem noteikumiem noteiktās prasības ir samērīgas attiecībā pret ieguvumiem, ko sniedz saistošo noteikumu mērķa sasniegšana. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Saistošo noteikumu projekts un tam
pievienotais paskaidrojuma raksts 04.06.2024. publicēts pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē www.sigulda.lv sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 19.06.2024. Norādītajā termiņā sabiedrības viedokļa noskaidrošanas ietvaros sabiedrības viedokļi nav saņemti. |
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Kumskis