Ludzas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi
Ludzas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 10/2024
Ludzā 2024. gada 27. maijā
Ludzas novada Iedzīvotāju padomes nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Ludzas novada pašvaldības domes
2024. gada 27. maija sēdes lēmumu Nr. 183 (prot. Nr. 6, 16. §)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta piekto un sesto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi "Ludzas novada Iedzīvotāju padomes nolikums" (turpmāk – Nolikums) nosaka Ludzas novada Iedzīvotāju padomes (turpmāk – Padome) kompetenci, darbības teritoriju, Padomes locekļu skaitu, kandidātu izvirzīšanas un ievēlēšanas kārtību, darbības termiņu, darba organizāciju un kārtību, kādā pašvaldības institūcijas izskata Padomes iesniegumus.
2. Padome ir pēc iedzīvotāju un Ludzas novada domes (turpmāk – Dome) iniciatīvas izveidota konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir nodrošināt Ludzas novada teritoriālā iedalījuma vienību (pagastu un pilsētu) iedzīvotāju interešu pārstāvību un sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos Ludzas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldības) darbā, tādējādi veicinot vietējās sabiedrības saikni ar Pašvaldību, paaugstinot Pašvaldības darba kvalitāti un atbilstību tās iedzīvotāju interesēm.
3. Iedzīvotāju padomes tiek veidotas šādās Pašvaldības teritoriālajās vienībās:
3.1. Ludzas pilsētā;
3.2. Kārsavas pilsētā;
3.3. Zilupes pilsētā;
3.4. Blontu pagastā;
3.5. Briģu pagastā:
3.6. Ciblas pagastā;
3.7. Cirmas pagastā;
3.8. Goliševas pagastā;
3.9. Isnaudas pagastā;
3.10. Istras pagastā;
3.11. Līdumnieku pagastā;
3.12. Lauderu pagastā;
3.13. Malnavas pagastā;
3.14. Mērdzenes pagastā;
3.15. Mežvidu pagastā;
3.16. Nirzas pagastā;
3.17. Ņukšu pagastā;
3.18. Pasienes pagastā;
3.19. Pildas pagastā;
3.20. Pureņu pagastā;
3.21. Pušmucovas pagastā;
3.22. Rundēnu pagastā;
3.23. Salnavas pagastā;
3.24. Zaļesjes pagastā;
3.25. Zvirgzdenes pagastā (turpmāk – Padomes darbības teritorija/-as).
II. Padomes kompetence
4. Padomes uzdevums ir nodrošināt attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju interešu pārstāvību Pašvaldībā šādos jautājumos:
4.1. pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);
4.2. teritorijas un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tā saistīta ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;
4.3. iedzīvotājiem sniedzamais kultūras piedāvājums un iespējas piedalīties kultūras dzīvē;
4.4. Pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšana;
4.5. atbalsts kultūras norisēm;
4.6. saimnieciskās darbības sekmēšana un atbalsta sniegšana kā arī citi Padomei svarīgi jautājumi.
5. Padomei, pildot uzdevumus, ir šādi pienākumi:
5.1. pastāvīgi apzināt un apkopot Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju vajadzības un aktuālās problēmas, kā arī izskatīt iedzīvotāju priekšlikumus un rakstiska ziņojuma veidā informēt par to Pašvaldību;
5.2. informēt par Padomes sanāksmēm un to darba kārtību Nolikumā noteiktajā kārtībā;
5.3. informēt Padomes darbības teritorijas iedzīvotājus par Padomes darbu, sniedzot pārskatu 2 (divas) reizes gadā Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju kopsapulcē, ko pēc Padomes ierosinājuma sasauc attiecīgā pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona.
6. Padomei ir tiesības:
6.1. sagatavot un iesniegt lēmumu projektus izskatīšanai Domē par Nolikuma 4.1.–4.6. punktā minētajiem jautājumiem;
6.2. sniegt Pašvaldībai viedokli vai redzējumu, ja Dome lūdz Padomes viedokli par izmaiņām Pašvaldības likumā noteikto pašvaldības funkciju izpildes kārtībā un risinājums var skart Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses;
6.3. iesniegt iesniegumus Pašvaldībai;
6.4. ierosināt rīkot publisko apspriešanu;
6.5. pieprasīt un saņemt no Pašvaldības informāciju, kas saistīta ar Padomes uzdevumiem;
6.6. izmantot attiecīgās teritoriālās vienības pārvaldes telpas Padomes sēžu, sanāksmju organizēšanai, iepriekš saskaņojot ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu.
III. Padomes darbības termiņš, locekļu skaits un ievēlēšanas kārtība
7. Padomes darbības termiņš ir 4 (četri) gadi. Padomes sastāvā ievēlējamo Padomes locekļu skaits ir šāds:
7.1. Nolikuma 3.4.–3.25. punktā norādītājās Pašvaldības pagastu teritoriālajās vienībās – 5 (pieci) Padomes locekļi;
7.2. Kārsavas pilsētā – 7 (septiņi) Padomes locekļi;
7.3. Zilupes pilsētā – 7 (septiņi) Padomes locekļi;
7.4. Ludzas pilsētā – 9 (deviņi) Padomes locekļi.
8. Par Padomes locekli var būt fiziska persona, kura ir sasniegusi 16 gadu vecumu, ir deklarējusi savu dzīvesvietu attiecīgās Padomes darbības teritorijā, ir Latvijas Republikas pilsonis vai tāds Eiropas Savienības pilsonis, kurš nav Latvijas Republikas pilsonis, bet ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Personai ir tiesības tikt ievēlētai tikai vienā Ludzas novada teritoriālās vienības Padomes sastāvā. Katram Padomes loceklim ir viena balss. Padomes locekļu darbs nav atalgots.
9. Par Padomes locekli nedrīkst būt – Domes deputāts, Pašvaldības izpilddirektors, Pašvaldības apvienības pārvaldes vadītājs un viņa vietnieks, Pilsētas pārvaldes vadītājs un viņa vietnieks.
10. Padomju vēlēšanas klātienē organizē attiecīgā pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona, izveidojot Iedzīvotāju padomes vēlēšanu komisiju 3 (trīs) locekļu sastāvā (turpmāk – Komisija).
11. Pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona informē par pieteikumu pieņemšanu darbam Padomē, publicējot paziņojumu (turpmāk – pieteikšanās paziņojums) oficiālajā tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv. Paziņojums tiek publicēts arī laikrakstā "Ludzas zeme", kā arī Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos.
12. Ikvienam konkrētās Padomes darbības teritorijā delkarētajam iedzīvotājam, kas atbilst Nolikuma 8. punktā noteiktajām prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā. Kandidātus Padomes locekļa amatam var izvirzīt arī attiecīgās Padomes darbības teritorijā deklarētais iedzīvotājs, iesniedzot ar Padomes locekļa kandidātu rakstveidā saskaņotu pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā.
13. Pieteikšanās paziņojumā norāda Padomes locekļu kandidātu pieteikuma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 (trīsdesmit) dienām no pieteikšanās paziņojuma publicēšanas dienas oficiālajā tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv.
14. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks kā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 30 (trīsdesmit) dienām, par to publicējot paziņojumu atbilstoši šajā nolikumā noteiktajam.
15. Ja pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz saņemts iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai.
16. Kandidātu pieteikumus apkopo attiecīgā Komisija, sadarbībā ar pašvaldības Centrālo administrāciju. Apkopojot pieteikumus, tiek veikta pārbaude par kandidātu atbilstību nolikuma prasībām. Pašvaldība publicē kandidātu sarakstu tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv un drukātā veidā izvieto attiecīgās Padomes darbības teritorijas Pašvaldības administratīvās ēkas telpās. Informatīvos nolūkos minētais saraksts tiek publicēts arī Pašvaldības administrētajos sociālo tīklu kontos.
17. Vienlaicīgi ar padomes locekļu kandidātu saraksta publicēšanu pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona. tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv publicē paziņojumu par padomes vēlēšanu vietu (vietām) un dienu (ne ātrāk kā vienu mēnesi pēc padomes locekļu kandidātu saraksta publicēšanas).
18. Padomi ir tiesīgas vēlēt fiziskās personas, kuras sasniegušas 16 gadu vecumu, ir deklarējušas savu dzīvesvietu attiecīgās Ludzas novada teritoriālās vienības teritorijā un ir Latvijas Republikas pilsoņi vai tādi Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav Latvijas Republikas pilsoņi, bet ir reģistrēti Fizisko personu reģistrā. Katrs Ludzas novada iedzīvotājs ir tiesīgs balsot par 1 (vienu) Padomi.
19. Padomes locekļu vēlēšanas tiek organizētas klātienē, paziņojumā par vēlēšanām norādītajā vietā un laikā. Padomes vēlēšanas tiek uzskatītas par notikušām, ja tajā piedalās vismaz 1 (viens) % no attiecīgajā Padomes darbības teritorijā reģistrēto iedzīvotāju skaita, kas ņemti pēc pēdējiem publiski pieejamiem PMLP datiem.
20. Iedzīvotāji atbilstību Nolikuma 18. punktā noteiktajām prasībām apliecina, uzrādot derīgu personu apliecinošu dokumentu, kā arī parakstot apliecinājumu par atbilstību prasībām. Balsstiesīgajiem iedzīvotājiem tiek izsniegta balsošanas veidlapa.
21. Komisija veic balsu skaitīšanu, un sagatavo un paraksta protokolu par balsu skaitīšanas rezultātiem.
22. Padomē ir ievēlēti tie kandidāti, kuri saņēmuši lielāko balsu skaitu.
23. Pēc domes lēmuma pieņemšanas par Padomes vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu Pašvaldības tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv tiek publicēts apstiprinātais Padomes sastāvs un informācija par to, cik balsis saņēmis katrs Padomes locekļa kandidāts.
24. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, šī Padomes locekļa vietā līdz attiecīgās Padomes pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko balsu skaitu saņēmušais kandidāts.
25. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēmuši vienādu balsu skaitu, tad priekšroka tiek dota pieteikumu iesniegšanas secībā.
26. Padomes loceklis var izbeigt darbību padomē, rakstveidā paziņojot par to Pašvaldībai. Padomes locekļa darbība Padomē tiek izbeigta iesniegumā norādītajā termiņā vai ar jauna Padomes locekļa apstiprināšanu, ja termiņš nav norādīts.
27. Ja Padomes darbības laikā Padomes locekļu skaits ir mazāks kā 7. punktā noteiktais, un nav iespējams izpildīt 24. punkta nosacījumus, Padome beidz pastāvēt. Atkārtotas Padomes vēlēšanas organizē šajā nolikumā noteiktajā kārtībā, ja tiek saņemts šī nolikuma 12. punktā noteiktais iedzīvotāju iesniegums.
IV. Padomes darba organizācija
29. Padomi vada tās priekšsēdētājs vai viņa prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks. Saziņā ar Pašvaldību Padomes priekšsēdētājs pārstāv Padomes viedokli.
30. Padomes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sekretāru no sava vidus ievēlē Padomes locekļi ar balsu vairākumu pirmajā Padomes sēdē.
31. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā vienu reizi 6 (sešu) mēnešu periodā. Padomes sēdes tiek sasauktas arī, ja to pieprasa vismaz 3 Padomes locekļi vai, ja Padomei ir jāpieņem lēmuma projekts izskaitīšanai Domē.
32. Informācija par plānoto Padomes sēdi tiek publicēta oficiālajā tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv, kā arī izlikta redzamā vietā pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes ēkā vismaz 5 darba dienas pirms Padomes sēdes, norādot Padomes sēdes norises vietu, laiku un izskatāmos jautājumus.
33. Padome ir lemttiesīga, ja Padomes sēdē piedalās vismaz puse no Padomes locekļiem. Padomes lēmumi tiek pieņemti, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Padomes lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk nekā puse no klātesošo Padomes locekļu skaita. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir Padomes priekšsēdētāja balss.
34. Padomes sēdes gaitu protokolē Padomes sekretārs. Protokolu paraksta Padomes sēdes vadītājs un Padomes sekretārs.
35. Protokolu piecu darba dienu laikā pēc Padomes sēdes iesniedz attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājam, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotai amatpersonai tālākai jautājumu un ierosinājumu virzīšanai, vai pēc nepieciešamības izskatīšanai Pašvaldībā vai Domes komiteju, vai komisiju sēdēs.
36. Protokolu oriģināli glabājas attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāja, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotas amatpersonas lietvedībā.
37. Padomes sēdes protokols ir publiski pieejams, ievērojot likumā noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. Padomes sēdes protokolu Padomes priekšsēdētājs nosūta Pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciālistiem ievietošanai pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ludzasnovads.lv piecu darba dienu laikā pēc Padomes sēdes.
38. Padomes sēdes ir atklātas. Ikvienam attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotājam ir tiesības piedalīties Padomes sēdē. Lai nodrošinātu visu ieinteresēto pušu līdzdalību jautājumu apspriešanā, uz Padomes sēdi var tikt aicināti sabiedrisko organizāciju, uzņēmējsabiedrību, Pašvaldības pārstāvji, kā arī citi pieaicinātie iedzīvotāji.
39. Padomes lēmumiem ir konsultatīvs raksturs.
40. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē, kad Padomes loceklis 4 (četras) reizes pēc kārtas nav piedalījies Padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla. Par Padomes locekļa atbrīvošanu lēmumu pieņem Padome.
41. Ja Padomes priekšsēdētājs nepilda savus pienākumus, Padomes priekšsēdētāju no pienākumu pildīšanas var atbrīvot ar Padomes lēmumu par kuru nobalsojuši 2/3 Padomes locekļu.
42. Padomes loceklis, pildot Padomes locekļa amatu, darbojas attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses.
43. Ja padomes loceklis ir pieļāvis interešu konflikta situāciju, Padomei ir tiesības lemt par Padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu.
44. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto Pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš saskaņojot to ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu. Informatīvo saikni starp Padomi un Pašvaldību nodrošina attiecīgais pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona.
V. Kārtība, kādā pašvaldības institūcijas izskata Padomes iesniegumus
45. Pašvaldībai ir pienākums mēneša laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmumprojektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmumprojekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo pašvaldības institūciju.
46. Padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām.
VI. Noslēguma jautājums
47. Šie saistošie noteikumi tiek publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
48. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā.
Ludzas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Mekšs
Paskaidrojuma raksts
Ludzas novada pašvaldības domes saistošajiem noteikumiem Nr. 10/2024 "Ludzas
novada Iedzīvotāju padomes nolikums"
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu (turpmāk – Nolikums) izdošanas mērķis ir izveidot konsultatīvu institūciju – Ludzas novada Iedzīvotāju padomi. Iedzīvotāju padomes tiek veidotas Zilupes pilsētā, Ludzas pilsētā un Kārsavas pilsētā, Zaļesjes pagastā, Blontu pagastā, Ciblas pagastā, Līdumnieku pagastā, Pušmucovas pagastā, Zvirgzdenes pagastā, Briģu pagastā, Nirzas pagastā, Lauderu pagastā, Ciblas pagastā, Līdumnieku pagastā, Isnaudas pagastā, Cirmas pagastā, Istras pagastā, Rundēnu pagastā, Pasienes pagastā, Malnavas pagastā, Goliševas pagastā, Mērdzenes pagastā, Pildas pagastā, Ņukšu pagastā, Pureņu pagastā, Salnavas pagastā, Mežvidu pagastā. Ludzas novada Iedzīvotāju padomes nodrošinās iedzīvotāju interešu pārstāvību un sekmēs efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos Ludzas novada pašvaldības darbā, paaugstinot pašvaldības darba kvalitāti un atbilstību tās iedzīvotāju interesēm. Ar saistošajiem noteikumiem tiek izveidota jauna institūcija, kas dos iespēju sabiedrībai aktīvāk iesaistīties pašvaldības darbā un tās lēmumu pieņemšanā. 2023. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot iedzīvotāju padomes. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod padomes nolikumu – saistošos noteikumus, kuros nosaka padomes izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp, padomes darbības teritoriju, padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību, padomes locekļu ievēlēšanas kārtību, termiņu, darba organizāciju un kārtību, kādā institūcijas izskata iedzīvotāju padomes iesniegumus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Iedzīvotāju padomes ir brīvprātīgs vietējo
iedzīvotāju ieguldījums aizstāvēt vietējās kopienas intereses,
pašvaldības teritorijas attīstību, savstarpējo sadarbību un saskaņotu
rīcību kopējam labumam. Nolikuma īstenošana neietekmēs Pašvaldībai
pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba
vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai
nodrošinātu Nolikuma izpildi. Padomes locekļu darbs nav algots. Padomes sēžu organizēšanai padome izmanto pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu. Tādējādi tiek izmantoti pašvaldības rīcībā esošie resursi un netiek radītas papildu izmaksas. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Pozitīva sociālā ietekme, sabiedrībai tiek
dota iespēja iesaistīties pašvaldības darbā. Kandidēt padomes locekļu
vēlēšanās var jebkura persona, kura atbilst Pašvaldību likuma 58.
panta trešajā un ceturtajā daļā noteiktajām prasībām un ir deklarēta
attiecīgajā Padomes darbības teritorijā. Iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir vieglāk iesaistīties un izteikt savus ierosinājumus pašvaldības darbā. Nolikuma pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi – tiks gādāts par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitārās tīrības uzturēšanu, pilsētvides ainavas un esošā kultūras mantojuma saglabāšanu. Tiks dota iespēja Iedzīvotāju padomēm iesaistīties dokumentu izstrādes darba grupās attīstības plānošanas jautājumos, kas skar attiecīgo pagasta/pilsētas teritoriju. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizē padomes locekļu vēlēšanas un nodrošina padomes locekļus ar darbam nepieciešamajām telpām un iekārtām. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek
izstrādāti šie saistošie noteikumi: 1. gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu; 2. sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm; 3. sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Padomes darbības nodrošināšanā tiek iesaistīti Ludzas novada pašvaldības administrācijas darbinieki, attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāji, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona. Netiek veidotas jaunas darba vietas. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. Nolikuma izpildi nodrošina katras attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju kopsapulce, kurā Padome sniedz pārskatu par Padomes darbu. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Nolikums ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts no 2024. gada
17. aprīļa līdz 2024. gada 7. maijam ir publicēts Pašvaldības tīmekļa
vietnē www.ludzasnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Viedokļus un priekšlikumus par saistošo noteikumu projektu rakstiski var iesniegt: 1. elektroniski parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz e-pastu: pasts@ludzasnovads.lv; 2. nosūtot Ludzas novada pašvaldībai pa pastu uz adresi: Raiņa iela 16, Ludza, Ludzas novads, LV-5701; 3. klātienē iesniedzot Ludzas novada pašvaldības Iedzīvotāju apkalpošanas centros: 3.1. Ludzas pilsētas VPVKAC, Raiņa iela 16, Ludza, Ludzas novads, LV-5701, 1. stāvā; 3.2. Kārsavas pilsētas VPVKAC, Vienības iela 53, Kārsava, Ludzas novads, LV-5717; 3.3. Zilupes pilsētas VPVKAC, Raiņa iela 13, Zilupe, Ludzas novads, LV-5751; 3.4. Blontu pagasta VPVKAC, "Domes nams", Blonti, Blontu pagasts, Ludzas novads, LV-5706. Publikācijā noteiktajā termiņā pašvaldībā saņemtie priekšlikumi tika skatīti Domes pastāvīgajās komitejās. |
Ludzas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Mekšs