• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Alūksnes novada domes 2023. gada 30. marta saistošie noteikumi Nr. 3/2023 "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.04.2023., Nr. 73 https://www.vestnesis.lv/op/2023/73.41

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dienvidkurzemes novada domes saistošie noteikumi Nr. 2023/10

Par Dienvidkurzemes novada simboliku

Vēl šajā numurā

14.04.2023., Nr. 73

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Alūksnes novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 3/2023

Pieņemts: 30.03.2023.

OP numurs: 2023/73.41

2023/73.41
RĪKI

Alūksnes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3/2023

Alūksnē 2023. gada 30. martā

Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā

APSTIPRINĀTI
ar Alūksnes novada pašvaldības domes
30.03.2023. lēmumu Nr. 82
(prot. Nr. 5, 24. p.)

Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
14. panta sesto daļu
un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
33. panta trešo daļu

1. Saistošie noteikumi "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā" nosaka ienākumu slieksni, kuru nepārsniedzot, mājsaimniecība, kas sastāv no vairākām personām, kuras dzīvo vienā mājoklī un kopīgi sedz izdevumus vai viena persona, kura saimnieko atsevišķi, tiek atzīta par maznodrošinātu Alūksnes novadā.

2. Maznodrošinātas mājsaimniecības statusu nosaka mājsaimniecības personai vai personām, kuras deklarējušas savu dzīvesvietu Alūksnes novada administratīvajā teritorijā.

3. Alūksnes novada Sociālo lietu pārvalde maznodrošinātas mājsaimniecības statusu nosaka atbilstoši normatīvajiem aktiem par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu.

4. Mājsaimniecība atzīstama par maznodrošinātu, ja ienākumu slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā ir 376 euro un pārējām personām mājsaimniecībā 264 euro par katru personu.

5. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Alūksnes novada pašvaldības domes 2021. gada 28. janvāra saistošie noteikumi Nr. 2/2021 "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā".

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 

Paskaidrojuma raksts
Alūksnes novada pašvaldības domes saistošajiem noteikumiem "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Informācija

1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu projekta izdošanas mērķis – noteikt materiālā stāvokļa līmeni un ienākumu slieksni, kuru nepārsniedzot, mājsaimniecība atzīstama par maznodrošinātu.

1.2. Problēmu raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi – normatīvajos aktos noteikto personu loks, kuras var saņemt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preces nesakrīt ar Alūksnes novada pašvaldības noteikto personu loku.

1.3. Alūksnes novada pašvaldības 2021. gada 28. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 2/2021 "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa noteikšanu Alūksnes novadā" materiālā stāvokļa līmenis un ienākumu slieksnis, kuru nepārsniedzot mājsaimniecība tiek atzīta par maznodrošinātu, liedz personām, kuru materiālā stāvokļa līmenis un ienākumu slieksnis atbilst Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra noteikumos Nr. 727 "Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumu" 73. punktā noteiktajam, saņemt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preces.

2. Projekta fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Projekts var ietekmēt pabalsta ēdināšanai pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs saņēmēju skaitu:

2.1.1. projekts neietekmē šī pabalsta ieņēmumu daļu;

2.1.2. projekts var palielināt šī pabalsta izdevumu daļu – starpība starp šobrīd spēkā esošo un plānoto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni ir aptuveni 15%. 2022. gada budžeta izpilde EKK kodam 6322 – pabalsts ēdināšanai natūrā – 2545,78 EUR.

Aprēķins ēdināšanas pabalsta palielinājumam:

376EUR-327EUR=49EUR

49EUR/327EUR%=14,98%, apaļots līdz 15%

2545,78EUR*15%=381,87EUR

Budžeta EEK koda 6322 izdevumi palielinās vismaz par 381,87 EUR.

2.2. Projekts var ietekmēt nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu saņēmēju skaitu. Starpība starp šobrīd spēkā esošo un plānoto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni ir aptuveni 15%. 2022. gada nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu saņēma viena persona ar maznodrošinātas mājsaimniecības statusu – atvieglojuma kopsumma 1,01 EUR:

2.2.1. projekts var samazināt šī atvieglojuma ieņēmumu daļu;

Aprēķins:

376EUR-327EUR=49EUR

49EUR/327EUR%=14,98%, apaļots līdz 15%

1,01EUR*15%=0,15 EUR

Nekustamā īpašuma nodokļa izdevumu daļa var palielināties par 0,15 EUR.

2.2.2. projekts neietekmē atvieglojuma izdevumu daļu;

2.3. Projekts var ietekmēt pabalsta veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai saņēmēju skaitu:

2.3.1. projekts neietekmē šī pabalsta ieņēmumu daļu;

2.3.2. projekts var palielināt šī pabalsta izdevumu daļu – starpība starp šobrīd spēkā esošo un plānoto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni ir aptuveni 15%. 2022. gada budžeta izpildes kopsumma EKK kodam 6252 – pabalsts veselības aprūpei naudā un EKK kodam 6321 – pabalsts veselības aprūpei natūrā – 13613,22 EUR.

Aprēķins veselības pabalsta palielinājumam:

376EUR-327EUR=49EUR

49EUR/327EUR%=14,98%, apaļots līdz 15%

13613,22EUR*15%=2041,98EUR

Budžeta EKK koda 6252 un 6321 izdevumu kopsumma palielinās vismaz par 2041,98 EUR.

2.4. Projekts var ietekmēt veļas mazgāšanas un higiēnas pakalpojuma saņēmēju skaitu:

2.4.1. projekts neietekmē šī pakalpojuma sniegšanas ieņēmumu daļu;

2.4.2. projekts var palielināt šī pakalpojuma sniegšanas izdevumu daļu;

Starpība starp šobrīd spēkā esošo un plānoto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni ir aptuveni 15%. 2022. gadā atbrīvojumu no veļas un higiēnas pakalpojuma apmaksas, par kopējo summu 49,70 EUR, saņēmušas 6 personas, kurām bija maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.

Aprēķins:

376EUR-327EUR=49EUR

49EUR/327EUR%=14,98%, apaļots līdz 15%

49,70EUR*15%=7,46 EUR.

Veļas un higiēnas pakalpojuma izdevumi var palielināties vismaz par 7,46 EUR.

2.5. Projekts var ietekmēt atbrīvojuma no sociālo pakalpojumu apmaksas saņēmēju skaitu:

2.5.1. projekts neietekmē šī pakalpojuma sniegšanas ieņēmumu daļu;

2.5.2. projekts var palielināt šī pakalpojuma sniegšanas izdevumu daļu;

Starpība starp šobrīd spēkā esošo un plānoto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni ir aptuveni 15%. 2022. gadā atbrīvojumu no sociālo pakalpojumu apmaksas, par kopējo summu 13589,40 EUR, saņēmušas 15 personas, kurām bija maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.

Aprēķins:

376EUR-327EUR=49EUR

49EUR/327EUR%=14,98%, apaļots līdz 15%

13589,40EUR*15%=2038,41 EUR.

Sociālo pakalpojumu izdevumi var palielināties vismaz par 2038,41 EUR.

Kopumā projekta ietekme uz Alūksnes novada pašvaldības budžeta ieņēmumiem un izdevumiem sastādīs vismaz 4469,87 EUR.

3. Projekta sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, ietekme uz konkurenci 3.1. sociālā ietekme – personas ar maznodrošinātas mājsaimniecība statusu, kuras izmanto šajā paskaidrojuma raksta 2. punktā atrunātos atvieglojumus, var savus ienākumus novirzīt uz citām pamatvajadzībām, kādas nepieciešamas personai pilnvērtīgu dzīves apstākļu nodrošināšanai. Piemēram, apģērba iegādei, kultūras pasākumu apmeklēšanai, mājokļa labiekārtošanai, tādējādi veicinot personas labsajūtu un paaugstinot savu labklājību.

3.2. ietekme uz vidi – Projekts šo jomu neskar.

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – personas ar zemiem ienākumiem izvēlas nevērsties pie ārsta pēc palīdzības, tādējādi izslimojot bez ārsta uzraudzības un nepieciešamo medikamentu uzņemšanas, kas var atstāt būtiskas sekas uz personas veselību. Persona ar maznodrošinātas mājsaimniecības statusu, var saņemt pabalstu veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai, tādā veidā tiek palielināts ārsta apmeklējuma biežums, kas labvēlīgi ietekmē personas veselību.

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Alūksnes novada pašvaldības teritorijā – Projekts šo jomu neskar.

3.5. ietekme uz konkurenci – Projekts šo jomu neskar.

4. Projekta ietekme uz administratīvajām procedūrām 4.1. Visas personas, kuras skar šo noteikumu piemērošana, var vērsties Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldē, Uzvaras ielā 1, Alūksnē, Alūksnes novadā vai Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centrā, Dārza ielā 11, Alūksnē, Alūksnes novadā, vai pašvaldības klientu apkalpošanas centros Alūksnes novada bibliotēkas struktūrvienībās – pagastu bibliotēkās, vai Pededzes pagasta valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā.

4.2. Ja saistošo noteikumu projekts skar administratīvās procedūras, privātpersonas, pēc attiecīgā lēmuma saņemšanas no Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes, šo lēmumu var apstrīdēt Alūksnes novada pašvaldības domē viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, savukārt Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no tā spēkā stāšanās. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ievietoti Alūksnes novada pašvaldības mājaslapā www.aluksne.lv.

4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav administratīvo procedūru izmaksu.

5. Projekta ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Pašvaldības autonomā funkcija ir nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.

5.2. Papildus cilvēkresursi nav nepieciešami.

6. Informācija par projekta izpildes nodrošināšanu Projekta izpilde ir Alūksnes novada pašvaldības struktūrvienības – Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes – kompetencē.
7. Projekta prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Projekts ir piemērots šī paskaidrojuma raksta 1. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai.

7.2. Pašvaldības rīcība ir atbilstoša normatīvo aktu prasībām.

8. Projekta izstrādes gaitā veiktās konsultācija ar privātpersonām un institūcijām Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus Projekts 06.02.2023. tika publicēts Alūksnes novada pašvaldības mājaslapā www.aluksne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Termiņš sabiedrības viedokļa iesniegšanai bija līdz 19.02.2023. Noteiktajā termiņā par Projektu netika saņemts neviens viedoklis.

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!