• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2023. gada 22. marta rīkojums Nr. 154 "Par atļauju Andim Zariņam savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.03.2023., Nr. 59 https://www.vestnesis.lv/op/2023/59.13

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 155

Par atklāta konkursa izsludināšanu uz Finanšu izlūkošanas dienesta priekšnieka amatu

Vēl šajā numurā

23.03.2023., Nr. 59

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 154

Pieņemts: 22.03.2023.

OP numurs: 2023/59.13

2023/59.13
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 13 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 154

Rīgā 2023. gada 22. martā (prot. Nr. 15 21. §)

Par atļauju Andim Zariņam savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Anda Zariņa 2023. gada 7. februāra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar ekonomikas ministra  padomnieka uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos amatu un Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos amatu, konstatēja:

1.1. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta 2.3 daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu likuma 4. panta 2.3 daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi amatā;

1.2. saskaņā ar likuma 8.1 panta trešo daļu personai, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms amatu savienošanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai pilnvarojuma uzņemšanās) uzsākšanas rakstveidā iesniegt attiecīgajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu;

1.3. saskaņā ar Ostu likuma pārejas noteikumu 15.2. apakšpunktu Ventspils ostas valdē ir četri valdes locekļi – ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izvirzīti pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets;

1.4. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu ir kompetenta izsniegt atļauju Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu savienot ar citu amatu;

1.5. atbilstoši Ventspils brīvostas likuma 5. panta pirmajai daļai Ventspils brīvostas pārvaldīšanu veic brīvostas pārvalde, kuras statuss noteikts Ostu likumā. Ostas pārvaldes kompetenci nosaka Ventspils brīvostas likums, Ostu  likums, Ministru kabineta 2020. gada 28. janvāra noteikumi Nr. 62 "Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums" (turpmāk – noteikumi Nr. 62) un Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumi Nr. 78 "Ventspils brīvostas noteikumi", kas reglamentē Ventspils brīvostas iekšējo režīmu;

1.6. no Ventspils brīvostas likuma 2. panta izriet, ka  Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu;

1.7. saskaņā ar noteikumu Nr. 62 7. un 34. punktu Ventspils brīvostas pārvaldes augstākā lēmējinstitūcija ir Ventspils brīvostas valde, kuras kompetencē ir:

1.7.1. apstiprināt brīvostas pārvaldes budžetu katram finanšu gadam;

1.7.2. izdarīt izmaiņas kārtējā gada budžetā, apstiprināt un precizēt turpmāko gadu investīciju programmu;

1.7.3. apstiprināt brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļu izlietojuma tāmes projektu nākamajam kalendāra gadam un turpmākajiem pieciem gadiem un izdarīt grozījumus tajā;

1.7.4. apstiprināt zemes un nekustamā īpašuma nomas maksas un maksas par apbūves tiesību noteikšanu principus, kā arī nomas līgumu un apbūves tiesību līgumu noslēgšanas kārtību;

1.7.5. izlemt jautājumus par zemes un būvju nodošanu nomā un apbūves tiesību līgumu noslēgšanu, kā arī noteikt zemes un būvju nomas maksas apmēru un maksu par apbūves tiesībām;

1.7.6. izskatīt komersantu iesniegumus, kuri adresēti brīvostas valdei vai attiecas uz tās kompetenci;

1.7.7. izskatīt visas sūdzības par Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. februāra Regulas (ES) 2017/352, ar ko izveido ostas pakalpojumu sniegšanas sistēmu un kopīgos noteikumus par ostu finansēšanas pārredzamību, pārkāpumiem;

1.7.8. lemt par noteikumu Nr. 62 34.5., 34.6., 34.13. un 34.16. apakšpunktā minētā līguma slēgšanu, kā arī par tāda līguma slēgšanu, kura summa pārsniedz 75 000 euro (bez pievienotās vērtības nodokļa) vai darbības laiks pārsniedz piecus gadus. Brīvostas valde ar atsevišķu lēmumu var pilnvarot brīvostas pārvaldnieku lemt par noteikumu Nr. 62 34.5., 34.6., 34.13. un 34.16. apakšpunktā minēto brīvostas valdes kompetencē esošo līgumu slēgšanu, nosakot pilnvarojuma apjomu;

1.7.9. iepazīties ar informāciju par pārvaldnieka rīcību un darījumiem viņa kompetencē esošajos jautājumos, kas izriet no noteikumu Nr. 62 34.8. apakšpunkta;

1.7.10. apstiprināt brīvostas pārvaldes struktūru un amatu sarakstu;

1.7.11. apstiprināt vidēja termiņa iekšējā audita stratēģisko plānu un gada audita plānu;

1.7.12. iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par valsts investīciju piesaistīšanu brīvostai;

1.7.13. izlemt jautājumus par tādu kredītu ņemšanu, kas pārsniedz noteikumu Nr. 62 34.8. apakšpunktā minēto apmēru;

1.7.14. pieņemt ieteikuma rakstura lēmumus par brīvostas pārvaldes valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nekustamā īpašuma iegūšanu valsts vai pašvaldības īpašumā, kā arī komunikāciju un citu objektu izbūvi brīvostā, kas var ietekmēt ostas darbību;

1.7.15. pieņemt lēmumus par nekustamā īpašuma iegūšanu brīvostas pārvaldes īpašumā un brīvostas pārvaldei piederošā nekustamā īpašuma atsavināšanu;

1.7.16. izīrēt vai iznomāt brīvostas pārvaldes labā nodibinātos servitūtus uz citām juridiskām un fiziskām personām piederošo nekustamo īpašumu;

1.7.17. atcelt brīvostas pārvaldnieka rīkojumus;

1.7.18. apstiprināt korupcijas novēršanas politiku, trauksmes celšanas kārtību, risku vadības sistēmu un uzraudzīt to īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem;

1.7.19. iesniegt Satiksmes ministrijā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā;

1.7.20. apstiprināt brīvostas pārvaldes emblēmu, citu atribūtiku un veidlapu paraugus;

1.7.21. izlemt citus ar brīvostas darbību saistītus jautājumus;

1.8. A. Zariņš pilda ekonomikas ministres Ilzes Indriksones padomnieka uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos amatu uz ministres pilnvaru laiku un  viņa amata pienākumi ir:

1.8.1. sniegt ministrei konsultācijas uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos;

1.8.2. ministres uzdevumā piedalīties sanāksmēs, kā arī organizēt sanāksmes;

1.8.3. nodrošināt sadarbību ar ministrijas struktūrvienībām savas kompetences jautājumos;

1.8.4. ar ministres pilnvarojumu izteikt viedokli plašsaziņas līdzekļos, citās valsts institūcijas, darba grupās un sanāksmēs;

1.9. A. Zariņš pilda Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos amatu. Saskaņā ar Ventspils novada pašvaldības 2022. gada 29. septembra saistošo noteikumu Nr. 21 "Ventspils novada pašvaldības nolikums" (turpmāk – nolikums) 2. punktu Ventspils novada pašvaldība ir atvasināta publiska persona, kas savas autonomās un uzdotās kompetences ietvaros īsteno vietējo pārvaldi Ventspils novada administratīvajā teritorijā ar šādu iedalījumu: novada pagasti – Ances pagasts, Jūrkalnes pagasts, Popes pagasts, Puzes pagasts, Tārgales pagasts, Ugāles pagasts, Usmas pagasts, Užavas pagasts, Vārves pagasts, Ziru pagasts, Zlēku pagasts – un apvienība – Piltenes pilsētas un pagasta apvienība. Saskaņā ar nolikuma 27. punktu domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos kompetencē ir:

1.9.1. vadīt domes izveidoto attiecīgo komiteju, komisiju un darba grupu darbu;

1.9.2. pildīt domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja pirmā vietnieka pienākumus viņu  prombūtnes laikā;

1.9.3. bez īpaša pilnvarojuma pārstāvēt domi tiesā;

1.9.4. organizēt un nodrošināt pasākumus investīciju piesaistei un koordinēt attiecīgo projektu īstenošanu;

1.9.5. organizēt pašvaldības attīstības un investīciju plānu izstrādi un izpildes kontroli;

1.9.6. pārraudzīt un organizēt pašvaldības plānošanas dokumentu izstrādi;

1.9.7. pildīt citus domes lēmumos noteiktos pienākumus;

1.9.8. pārraudzīt vides uzraudzības jautājumus pašvaldībā;

1.9.9. iesniegt domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot komisijas un darba grupas savu pienākumu un tiesību īstenošanai un iesaistīt tajās administrācijas, iestāžu, struktūrvienību, uzņēmumu pārstāvjus, kā arī citus speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

1.9.10. pildīt citas funkcijas saskaņā ar likumiem, Ministru kabineta noteikumiem un domes lēmumiem.

2. Izvērtējot Ventspils brīvostas likuma 2. pantā un noteikumu Nr. 62 34. punktā noteiktās Ventspils brīvostas valdes funkcijas kopsakarā ar ekonomikas ministra padomnieka  un Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka pienākumiem, secināms, ka Ventspils brīvostas valdes locekļa amata savienošana ar ekonomikas ministra  padomnieka uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos amatu un Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart A. Zariņa kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut A. Zariņam savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar ekonomikas ministra  padomnieka uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos amatu un Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos amatu.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, A. Zariņam ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu vai ekonomikas ministra padomnieka uzņēmējdarbības infrastruktūras jautājumos amatu, vai Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieka investīciju un attīstības jautājumos  amatu, pastāv iespēja, ka A. Zariņš var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministre I. Indriksone

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!