• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumi Nr. 111 "Attālināto mācību organizēšanas un īstenošanas kārtība". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 10.02.2022., Nr. 29 https://www.vestnesis.lv/op/2022/29.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 113

Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"

Vēl šajā numurā

10.02.2022., Nr. 29

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 111

Pieņemts: 08.02.2022.

OP numurs: 2022/29.5

2022/29.5
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 111

Rīgā 2022. gada 8. februārī (prot. Nr. 6 35. §)

Attālināto mācību organizēšanas un īstenošanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma
14. panta 45. punktu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā organizē un īsteno attālinātās mācības.

2. Neformālajā izglītībā (tai skaitā interešu izglītībā) attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši attiecīgās izglītības programmas īstenotāja noteiktajai kārtībai.

3. Pirmsskolas izglītības pakāpē attālinātās mācības neorganizē.

4. Formālajā izglītībā attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem, ievērojot, ka:

4.1. reglamentēto profesiju profesionālās izglītības programmās (izņemot reglamentēto profesiju veselības aprūpes jomā profesionālās izglītības programmās) attālināto mācību saturu, īstenošanas un uzraudzības nosacījumus nosaka attiecīgās jomas kompetentā institūcija, ja tāda ir izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem;

4.2. attālinātās mācības neorganizē:

4.2.1. 1. un 2. klases izglītojamiem, tai skaitā profesionālās ievirzes izglītības programmās;

4.2.2. speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;

4.2.3. izglītības programmās, kas tiek īstenotas ieslodzījuma vietās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs;

4.2.4. medicīniskās izglītības praktiskās un klīniskās mācības veselības aprūpes jomā reglamentētajās profesijās un specialitātēs;

4.3. pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē, kuru izglītības programmu apguvi apliecina valsts atzīts izglītības vai profesionālās kvalifikācijas dokuments, kā arī izglītības un profesionālās kvalifikācijas dokuments, attālinātās mācības kā sastāvdaļu izglītības programmas apguvei klātienes formā:

4.3.1. 3. klasei var īstenot līdz pieciem procentiem no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;

4.3.2. 4. līdz 6. klasei var īstenot līdz 10 procentiem no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;

4.3.3. 7. līdz 9. klasei var īstenot līdz 15 procentiem no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;

4.3.4. 10. līdz 12. klasei var īstenot līdz 20 procentiem no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos (kursos) mācību gadā;

4.3.5. profesionālās pamatizglītības programmās var īstenot līdz pieciem procentiem no plānotā kopīgo stundu skaita programmā gadā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;

4.3.6. profesionālās ievirzes izglītības programmās attālinātas mācības var īstenot līdz pieciem procentiem no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;

4.3.7. profesionālās vidējās izglītības programmās un arodizglītības programmās var īstenot līdz 20 procentiem no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;

4.3.8. profesionālās tālākizglītības programmās var īstenot līdz 20 procentiem no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;

4.3.9. profesionālās pilnveides izglītības programmās attālinātās mācības var īstenot līdz 30 procentiem no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;

4.4. augstākās izglītības pakāpē pilna un nepilna laika studijās attālinātās mācības var īstenot līdz 50 procentiem no attiecīgās studiju programmas īstenošanai noteiktā kontaktstundu skaita, kas norādīts izglītības iestādes apstiprinātajā attiecīgās studiju programmas studiju plānā.

5. Attālinātās mācības un studijas tiek īstenotas kā efektīva, kvalitatīva, pilnvērtīga un iekļaujoša klātienes mācību un studiju procesa daļa, lai nodrošinātu iespēju izglītojamam apgūt mācību un studiju procesā plānotos sasniedzamos rezultātus un attīstīt caurviju prasmes, kā arī nodrošinātu izglītojamam diferencētu, personalizētu un starpdisciplināru mācību un studiju procesu.

6. Atkarībā no attālināto mācību īstenošanas mērķa, uzdevuma un iespējām var izmantot:

6.1. dažādas mācību organizācijas formas, tai skaitā individuālu un grupu darbu, konsultācijas, projekta darbu;

6.2. dažādas norises vietas, tai skaitā bibliotēku, laboratorijas, pētniecības iestādes, muzejus, dabu, mājas;

6.3. dažādus mācību līdzekļus, tai skaitā tehnoloģiju risinājumus.

7. Lai organizētu attālinātās mācības šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētajās izglītības pakāpēs, izglītības iestāde:

7.1. mācību priekšmetu (kursu) stundu (nodarbību) sarakstā norāda attālināto mācību ietvaros plānotās stundas (nodarbības);

7.2. ja attālinātās mācības plānots īstenot, izmantojot informācijas tehnoloģijas, sadarbībā ar tās dibinātāju (izņemot valsts vai valsts augstskolu dibinātas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes) nodrošina tiešsaistes mācīšanās tehnisko vidi, kas atbalsta sinhronu un asinhronu attālināto mācīšanos, kā arī digitālu mācību materiālu pieejamību izglītojamiem, ievērojot, ka:

7.2.1. sinhronas attālinātas mācīšanās risinājumiem jānodrošina nepieciešamā tehnika video un audio translācijai un ierakstam, kā arī programmatūra sinhronai tiešsaistes video un audio komunikācijai ar ekrāna pārraides atbalstu;

7.2.2. asinhronas attālinātas mācīšanās risinājumiem jānodrošina vide digitālu mācību materiālu izvietošanai, izglītojamo patstāvīgo darbu izstrādei un iesniegšanai, izglītojamo savstarpējai komunikācijai un komunikācijai ar pedagogu;

7.3. saskaņojot ar tās dibinātāju (izņemot valsts vai valsts augstskolu dibinātas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes), iekšējos normatīvajos aktos nosaka attālināto mācību organizēšanas kārtību, cita starpā iekļaujot:

7.3.1. kārtību, kādā izglītības iestāde apzina, vai izglītojamiem ir pieejami tehniskie līdzekļi attālināto mācību procesa nodrošināšanai, kā arī minēto tehnisko līdzekļu nodrošināšanas kārtību, ja izglītojamiem tie nav pieejami;

7.3.2. kārtību, kādā tiek uzskaitīta izglītojamo dalība attālinātajās mācībās un uzdoto uzdevumu izpilde;

7.3.3. rīcību gadījumā, ja izglītojamā dalība attālinātajās mācībās nav iespējama vai ir traucēta tehnisku iemeslu dēļ;

7.3.4. kārtību, kādā nodrošina drošības prasību ievērošanu attālināto mācību laikā, un saziņas kārtību ar nepilngadīga izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem drošības vai veselības apdraudējuma gadījumā;

7.3.5. kārtību, kādā izglītojamie attālinātajās mācībās izmanto izglītības iestādes resursus un infrastruktūru (piemēram, telpas, bibliotēku).

8. Šo noteikumu 4.3.1.–4.3.7. apakšpunktā minētajās izglītības programmās mācību gada laikā un šo noteikumu 4.3.8. un 4.3.9. apakšpunktā minēto izglītības programmu ietvaros attālinātās mācības var īstenot:

8.1. vismaz divās no šādām izglītības programmas sastāvdaļām – mācību priekšmetos (kursos), moduļos un kvalifikācijas praksēs;

8.2. līdz 30 procentiem no mācību priekšmetam (kursam), modulim un kvalifikācijas praksei noteiktā apjoma.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Izglītības un zinātnes ministre A. Muižniece

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!