• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Dobeles novada domes 2022. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 38 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.12.2022., Nr. 242 https://www.vestnesis.lv/op/2022/242.13

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valmieras novada domes saistošie noteikumi Nr. 76

Grozījumi Valmieras novada pašvaldības 2021. gada 26. augusta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Valmieras novada pašvaldībā"

Vēl šajā numurā

14.12.2022., Nr. 242

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Dobeles novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 38

Pieņemts: 27.10.2022.

OP numurs: 2022/242.13

2022/242.13
RĪKI

Dobeles novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Dobeles novada domes saistošie noteikumi Nr. 38

2022. gada 27. oktobrī

Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā

APSTIPRINĀTI
ar Dobeles novada domes
2022. gada 27. oktobra lēmumu Nr. 496/19
(prot. Nr. 19)

PRECIZĒTI
ar Dobeles novada domes
2022. gada 24. novembra lēmumu Nr. 592/20
(prot. Nr. 20)

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta pirmās daļas 7. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma
22.1 panta otro daļu
un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra
noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja
reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu"
28., 40., 41. un 45. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, afišu, sludinājumu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, izmantošanas, uzraudzības un kontroles kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Dobeles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Dobeles novadā), izvietošanas ierobežojumus, kā arī kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi un novada teritoriju, saglabāt vēsturisko centru kultūrvidi un izvēlēties arhitektūrai atbilstošāko reklāmas un reklāmas objekta veidu un formu.

3. Izvietojot Reklāmu ievēro arī Reklāmas izvietošanas ierobežojumus, kas noteikti ar Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumiem Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" un šiem noteikumiem.

4. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami saistošajos noteikumos noteiktie Reklāmas izvietošanas pamatprincipi.

5. Noteikumi attiecas uz Reklāmas izvietošanu visā Dobeles novadā neatkarīgi no zemesgabala, ēkas vai cita objekta piederības.

6. Saistošie noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju – valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona un tiek izvietotas atbilstoši attiecīgajai izvietošanas instrukcijai.

7. Tiesības izvietot Reklāmu Dobeles novadā ir personām, kas Ministru kabineta un šo noteikumu noteiktajā kārtībā Dobeles novada pašvaldības būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – pašvaldības nodeva).

8. Patvaļīga Reklāmas izvietošana un patvaļīga Reklāmas grafiskā dizaina maiņa ir aizliegta.

9. Par grafiskā dizaina maiņu netiek uzskatīta kultūras iestāžu repertuāra maiņa, ja Reklāma atrodas uz kultūras iestādes ēkas fasādes vai pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem pilsētvidē, uz kura tiek izvietota šī informācija.

II. Reklāmas izvietošanas principi un ierobežojumi

10. Par Reklāmas saturu un tā atbilstību spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam atbild reklāmas izvietotājs.

11. Izvietojot Reklāmu, ir jānodrošina novadam raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, jāsaglabā konkrētās teritorijas apbūves raksturs un mērogs, kā arī jāievēro prasības, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos.

12. Izvietojot Reklāmu uz ēkas fasādes:

12.1. jāievēro ēkas proporcijas;

12.2. jāievēro ēkas arhitektoniskā kompozīcija, fasādes dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm un citām arhitektoniskām detaļām;

12.3. Reklāma nedrīkst daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.);

12.4. maksimāli pieļaujamais Reklāmas objektu izvirzījums no ēkas fasādes ir 0,8 m, un kas neaizsedz ielas perspektīvu;

12.5. Reklāmas stiprinājums nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas;

12.6. perpendikulāri ēkas fasādei izvietotas Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,5 m no zemes, neatkarīgi no tās platuma;

12.7. uz vienas ēkas, izvietojot vairākas Reklāmas, jāievēro esošo Reklāmu izvietojums, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu;

12.8. Reklāmas izgaismošanai jābūt kontekstā ar fasādes izgaismojumu.

13. Gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm un ugunsmūriem pieļaujami tikai saskaņā ar izstrādātu skici, ko saskaņojusi Būvvalde.

14. Uz sieta vai dekoratīvā pārsega, kas apsedz neapdzīvotas, vidi degradējošas un saimnieciskai darbībai neizmantotas ēkas fasādes, nav pieļaujama Reklāmas izvietošana. Ja šāda ēka ir ietverta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu vai vietējas nozīmes kultūrvēsturisko objektu sarakstā, dekoratīvam pārsegam jābūt ar apdruku, kas atveido fasādes zīmējumu, minētos darbus jāsaskaņo attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

15. Slietņu, kuri novietojami atdalīti no ēkas un netiek nostiprināti, izvietošana pieļaujama tādos gadījumos, kad nav iespējams izvietot Reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, atrodas pagrabstāvā vai pagalmā, vai augstāk par 1. stāva līmeni). Tādā gadījumā slietnis jāizvieto ne tālāk kā 2 m no ieejas ēkā vai nožogotā teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,5 m no ietves platuma. Slietņa konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu.

16. Izvietojot Reklāmu, jāievēro šādas prasības:

16.1. Reklāmai jābūt valsts valodā;

16.2. līdzās informācijai latviešu valodā, kurai jābūt dominējošai, iespējams lietot arī citas valodas, ja šī informācija:

16.2.1. nepieciešama drošības apsvērumu dēļ (brīdinājuma, aizlieguma informācija);

16.2.2. attiecas uz nacionālo kultūras biedrību un reliģisko konfesiju pasākumiem;

16.2.3. attiecas uz tādu organizāciju sniegto informāciju, kuras darbojas starptautiskajā tūrismā, un, ja tās lietošanas nepieciešamība saskaņota ar Valsts valodas centru;

16.2.4. attiecas uz starptautiskajiem pasākumiem (konferences, izstādes, konkursi, simpoziji u.c.);

16.2.5. ir firmas nosaukums, preču zīme (logotips), kas citās valodās nav tulkojams.

17. Būvvaldei ir tiesības izvērtēt Reklāmas vizuālos risinājumus, izmērus un materiālus un dot norādījumus veikt to korekcijas, kā arī tiesības izvērtēt un koriģēt Reklāmas novietojumu uz reklāmas nesēja un vidē.

18. Pirms stacionāru Reklāmas objektu uzstādīšanas, papildus nepieciešams izņemt rakšanas darbu atļauju.

19. Reklāmu drīkst izvietot tikai uz vizuālā un tehniskā kārtībā esoša reklāmas nesēja.

20. Reklāma jāuztur tehniskā un vizuālā kārtībā.

21. Reklāmai jābūt piestiprinātai statiski drošā vietā un veidā, tā nedrīkst apdraudēt apkārtējo īpašumu un personu drošību.

III. Reklāmas, Reklāmas objektu izvietošanas aizliegumi

22. Aizliegts izvietot Reklāmu:

22.1. uz nesakoptas fasādes (uz fasādes ar bojātu apdari, krāsojumu, un tml.);

22.2. uz ekspluatācijā nenodotu ēku fasādēm;

22.3. uz viena balsta ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem;

22.4. kas apžilbina transporta līdzekļu vadītājus;

22.5. uz kokiem un apgaismes stabiem, elektropiegādes un citiem stabiem un balstiem;

22.6. uz tiltiem (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem);

22.7. uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens;

22.8. uzkrāsojot, uzlīmējot, gravējot un izklājot uz ceļa seguma;

23. Nav pieļaujams izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu.

24. Reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt reklāmas nesēja konstrukcijas.

25. Elektroapgādes kabeļi, kas paredzēti Reklāmas izgaismojuma nodrošināšanai nedrīkst būt redzami ēku fasādēs.

26. Brīvi stāvošo Reklāmas objektu elektroapgādi nedrīkst paredzēt ar gaisvadu palīdzību. Elektroapgāde šiem objektiem jānodrošina pa pazemes kabeļiem un jārisina vienlaikus ar attiecīgā objekta būvniecības ieceres izstrādi un jāsaskaņo Būvvaldē būvniecību regulējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā.

27. Reklāmas objektus nav pieļaujams izvietot parkos, skvēros un zaļajās rekreācijas zonās (izņemot īslaicīgu informāciju par kultūras un sporta pasākumiem vai informatīvos stendus).

28. Azartspēļu Reklāma ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām. Azartspēļu organizēšanas vietās atļauts norādīt tikai azartspēļu vietas nosaukumu un azartspēļu organizētāja reģistrētu preču zīmi.

29. Reklāma nedrīkst būt izgatavota no materiāliem, kas var apžilbināt transporta līdzekļu vadītājus, kā arī to izvietojums nedrīkst aizsegt satiksmes organizācijas ceļa zīmes, kā arī pasliktināt redzamību.

IV. Reklāmas projektu izskatīšanas un saskaņošanas kārtība

30. Persona, kura vēlas izvietot Reklāmu, mainīt saskaņoto reklāmas grafisko dizainu, iesniedz Būvvaldē saskaņošanai Reklāmas projektu un normatīvajos aktos noteiktos dokumentus.

31. Būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt Reklāmas izvietošanas atļauju, ja Reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās vides zonas apbūves raksturam un mērogam, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem.

V. Reklāmas ekspluatācijas un demontāžas kārtība

32. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot Reklāmu tikai pēc pašvaldības atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu.

33. Reklāmas devējs ir atbildīgs par Reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību pastāvošajām normām, tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī.

34. Reklāmas devējam pēc Reklāmas izvietošanas termiņa beigām pašam jāveic Reklāmas demontāžu 15 dienu laikā, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.).

35. Par Reklāmas demontāžu personai 5 dienu laikā rakstiski jāpaziņo Būvvaldei, nosūtot paziņojumu uz elektroniskā pasta adresi.

36. Būvvalde izskata jautājumu par Reklāmas demontāžu, kas veicama sekojošos gadījumos:

36.1. ja Reklāma netiek uzturēts labā tehniskā un vizuālā stāvoklī;

36.2. ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš un par to Būvvaldei nav paziņots noteikumos noteiktajā termiņā;

36.3. ja Reklāma tiek ekspluatēts bez Reklāmas izvietošanas atļaujas;

36.4. ja Reklāma uzstādīta bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam;

36.5. ja izvietota Reklāma un izsniegtās atļaujas noteiktajā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi;

36.6. ja izkārtne atrodas komercdarbības vietā, kurā komersants komercdarbību ir izbeidzis;

36.7. ja par Reklāmas izvietošanu noteiktā termiņā nav samaksāta nodeva.

37. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

38. Ja Reklāmas devējs neveic Reklāmas demontāžu, pašvaldība veic darbības Reklāmas demontāžai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

39. Būvvalde nosūta Reklāmas devējam brīdinājumu par nepieciešamību demontēt Reklāmu vai reklāmas objektu.

40. Ja viena mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas Reklāma netiek demontēts, tad Būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus Reklāmas demontāžai.

41. Reklāmas devējam jāapmaksā Reklāmas demontāžas un uzglabāšanas izdevumi.

42. Demontētie Reklāmas objekti tiek uzglabāti 1 mēnesi un pēc tam tiek likvidēti.

43. Ja reklāma tiek demontēta pirms izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām, tad par atlikušo laika periodu pašvaldības nodevas samaksa netiek proporcionāli aprēķināta un atmaksāta reklāmas izvietotājam.

VI. Afišu stabu un stendu izmantošanas kārtība

44. Īslaicīgu reklāmu atļauts izvietot uz šim nolūkam izveidotiem afišu stabiem un stendiem. Informāciju par pašvaldības afišu stabiem un stendiem un to izvietošanas vietu var saņemt Pašvaldības Centrālajā administrācijā vai attiecīgajā pagasta pārvaldē.

45. Uz afišu stabiem un stendiem maksimāli pieļaujamais afišas vai plakāta lielums ir A1 formāta lapa (594x841mm). Afišai jābūt izgatavotai no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un ir izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.). Sludinājumu maksimālais pieļaujamais lielums ir A3 formāta lapa (297x420mm).

VII. Reklāmas izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļu teritorijā vai to aizsardzības zonā

46. Reklāmai uz valsts aizsargājamiem kultūras pieminekļiem jābūt pielāgotai vēsturiskai arhitektoniskai videi un ēkas arhitektūrai.

47. Reklāmas izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību.

48. Uz valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa drīkst izvietot reklāmas un izkārtnes, tām jābūt pielāgotām ēkas vēsturiskajai stilistikai un ēkas arhitektūrai, kā arī kultūrvēsturiskajai videi, to forma un saturs nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību.

49. Reklāmas izvietošana Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā un tā aizsardzības zonā pieļaujama tā, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides koptēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu.

50. Izvietojot reklāmu jāievēro šādi nosacījumi:

50.1. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;

50.2. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot pārmērīgi palielinātus elementus;

50.3. Reklāma nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu.

51. Izvietojot Reklāmu nav pieļaujami:

51.1. gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm;

51.2. atstarojošas krāsas un no iekšpuses izgaismoti reklāmas objekta paneļi (gaismas kastes);

51.3. kustīgi skaņu objekti;

51.4. neona gaismas un krāsas;

51.5. baneri (Reklāmas attēlojums uz ārējā vidē noturīga tekstilmateriāla, PVC u.c.). Baneri pieļaujami tikai uz pasākumu laika posmu vai īpašos gadījumos, kā īslaicīgā Reklāma, informācija utt.;

51.6. izvietot Reklāmu uz ēku gala fasādēm;

51.7. pilnībā aizlīmēt skatlogu necaurredzamā veidā (maksimāli pieļaujamais apjoms – 50 % vienam skatlogam), kā arī izvietot informāciju, pielīmējot skatlogā no iekšpuses izdrukas un uzrakstus uz papīra, kā Reklāmas pagaidu risinājumu;

51.8. izvietot Reklāmu, kas projicējas jumtu ainavā;

51.9. izvietot digitālos ekrānus;

51.10. gaismas projekcijas.

VIII. Lēmumu pārsūdzēšanas un apstrīdēšanas kārtība

52. Būvvaldes faktisko rīcību un pieņemtos lēmumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Dobeles novada domē.

53. Dobeles novada domes lēmumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā persona var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

IX. Administratīvā atbildība un noteikumu izpildes kontrole

54. Kontroli par šo noteikumu izpildi veic Būvvaldes vadītājs, Būvvaldes speciālisti un Dobeles novada pašvaldības policija.

55. Administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvās pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Būvvaldes vadītājs, Būvvaldes speciālisti un Dobeles novada pašvaldības policija, bet administratīvā pārkāpuma lietu izskata Dobeles novada pašvaldības Administratīvā komisija.

56. Par patvaļīgu Reklāmas izvietošanu – piemēro naudas sodu fiziskajai personai no trīs līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai – no sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām.

57. Reklāmas uzstādīšanas un lietošanas noteikumu pārkāpumi:

57.1. par Reklāmas uzstādīšanu neatbilstoši saskaņotajam uzstādīšanas projektam – fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu no septiņām līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām;

57.2. par Reklāmas neuzturēšanu pienācīgā vizuālā un tehniskā kārtībā – fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu līdz septiņām naudas soda vienībām;

57.3. par Reklāmas tādu izvietojumu, kas apdraud cilvēku dzīvību un veselību, piemēro naudas sodu fiziskajai personai no septiņām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai – no divdesmit astoņām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām;

57.4. par īslaicīgas Reklāmas nenovākšanu trīs dienu laikā pēc reklamējamā pasākuma beigām fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu līdz trīs naudas soda vienībām;

57.5. par Reklāmas nenovākšanu pēc Reklāmas izvietošanas termiņa beigām noteikumos noteiktajā termiņā fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu no trīs līdz četrpadsmit naudas soda vienībām;

57.6. par Reklāmas nenovākšanu trīsdesmit dienu laikā pēc reklamējamā uzņēmuma reorganizācijas, likvidācijas, nosaukuma maiņas u.tml. fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu no trīs līdz četrpadsmit naudas soda vienībām.

58. Administratīvais sods neatbrīvo noteikumu pārkāpēju no pārkāpuma novēršanas kā arī nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

X. Noslēguma jautājumi

59. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem:

59.1. Dobeles novada pašvaldības 2013. gada 28. marta saistošos noteikumus Nr. 4 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā";

59.2. Auces novada pašvaldības 2018. gada 23. maija saistošos noteikumus Nr. 4 "Par reklāmas izvietošanu Auces novadā";

59.3. Tērvetes novada pašvaldības 2018. gada 6. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 7 "Par reklāmas izvietošanu Tērvetes novadā ".

Dobeles novada domes priekšsēdētājs I. Gorskis

 

Dobeles novada domes saistošo noteikumu Nr. 38 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā"
paskaidrojuma raksts

Sadaļas nosaukums

Sadaļas paskaidrojums

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu un veikto administratīvi teritoriālo reformu ar 2021. gada 1. jūliju ir izveidota jauna administratīvi teritoriālā vienība – Dobeles novads, kurā apvienoti Auces, Dobeles un Tērvetes novadi un izveidota jauna publiskā persona – Dobeles novada pašvaldība.

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkts nosaka, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim ir spēkā novadu veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi.

Līdz ar to nepieciešams apstiprināt jaunus saistošos noteikumus Dobeles novadā Nr. 38 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā" (turpmāk – Noteikumi).

2. Īss projekta satura izklāsts Noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, afišu, sludinājumu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu, tautas nobalsošanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanas, izmantošanas, uzraudzības un kontroles kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Dobeles novadā, izvietošanas ierobežojumus, kā arī kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Noteikumu pašvaldības budžetu neietekmē.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Noteikumi neatstās tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu Dobeles novadā.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Dobeles novada pašvaldības amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Dobeles novada pašvaldības Administratīvā komisija.

No saistošajos noteikumos iekļautajām normām Dobeles novada pašvaldības amatpersonu un Administratīvās komisijas funkcijas un uzdevumi netiek paplašināti vai sašaurināti.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Noteikumu izstrādes procesā konsultācijas ar privātpersonām netika veiktas.

Dobeles novada domes priekšsēdētājs I. Gorskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!